Skocz do zawartości

zakup opla astry - pytan kilka


draco40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mili Panstwo mam pytanko, jako ze powoli zmierzam do zmiany autka na ciut wieksze (obecnie fabia 1 combi) pod uwage biore opla astre 2 lub 3.

budzet do 20 000 tys.

Silnik koniecznie pod lpg nadwozie combi.

w przewidzianym budzecie dosc łatwo znalesc astre 2 lub 3, i teraz pytanko jakie mankamenty dziela oba auta, jakiego silnika szukac, na co zwracac uwage przy zakupie itd.

z góry dziekuje za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przewidzianym budzecie dosc łatwo znalesc astre 2 lub 3, i teraz pytanko jakie mankamenty dziela

> oba auta, jakiego silnika szukac,

głównie to jest róznica epokowa pomiędzy AG i AH

a silniki do gazu

Z14XEP (90 KM)

Z18XE (125 KM)

a że to kombi to chyba lepiej tego drugiego szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co jeszcze pamiętam to X18XE1 średni jest do gazu.

eee dlaczego? przecież to klasyczny silnik, z jedną sondą lambda, zwykłą przepustnicą na linkę, do tego fajnie sie wkręca na obroty, do A-G jest idealny pod względem kompromisu osiągi/spalanie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mili Panstwo mam pytanko, jako ze powoli zmierzam do zmiany autka na ciut wieksze (obecnie fabia 1

> combi) pod uwage biore opla astre 2 lub 3.

> budzet do 20 000 tys.

> Silnik koniecznie pod lpg nadwozie combi.

> w przewidzianym budzecie dosc łatwo znalesc astre 2 lub 3, i teraz pytanko jakie mankamenty dziela

> oba auta, jakiego silnika szukac, na co zwracac uwage przy zakupie itd.

> z góry dziekuje za wszelkie sugestie

Kup taki jak kupiłem ja i jeszcze 14 Ci zostanie zlosnik.gif - auto w podpisie z 2001 roku

Gdybym tym autem miał jakos rodzinie jeździc szukałbym z klimą i elektryką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym budżecie szukałbym AG z końcówki produkcji. Jeśli chodzi o AH to w tych pieniądzach będzie to

> golas i najprawdopodobniej z 1.4 pod maską, bo 1.8 już stosunkowo ciężko kupić.

patrząc na ogłoszenia do 20 tys jest spory wybór astr H zarówno z 1.4 jak i 1.6 i 1.8 - i powiem ze silnik 1.4 jak dla mnie byłby optymalnym (chyba 90KM z tego co patrze.)

natomiast martwi mnie jedno, astra H będzie pewnie z okolic roku 2007, oczywiście patrząc na ogłoszenia większość przebiegi magiczne 130-150 tys. (pomijając faktyczny przebieg) jak te silniki sprawują się z gazem, czy powiedzmy sa to jednostki z tych pancernych czy cierpia już na jakies niedoróbki i trzeba liczyc się ze skarbonka?

druga sprawa jak ksztaltuja się koszty podstawowych czynności serwisowych typu rozrząd itd.

Pytam celowo bo drugim autem które gdzies tam biore pod uwagę jest Octawia (która jest dla mnie znanym autem i przewidywalnym do "bólu") jednak znowu za astra przemawia raczej milszy dla oka wygląd, a ze z oplami nigdy nie miałem styczności pojawia się sporo pytan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup taki jak kupiłem ja i jeszcze 14 Ci zostanie - auto w podpisie z 2001 roku

> Gdybym tym autem miał jakos rodzinie jeździc szukałbym z klimą i elektryką

ja mam obecnie skode fabie combi 2002r, wiec autko bardzo porównywalne z którego jestem bardzo zadowolony (i pewnie gdyby nie brak klimy jezdizłoby jeszcze długo z nami bo jest bezawaryjne), jednak z racji małego dzieciaka szukam powoli czegos nowszego/minimalnie wiekszego i koniecznie z klima (1 rok już przemeczylismy się jazda bez klimy).

Natomiast, owszem biore astre G tez pod uwagę z końcowych lat produkcji bo tez wydaje się być autem pancernym jak fabia i minimalnie większym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast, owszem biore astre G tez pod uwagę z końcowych lat produkcji bo tez wydaje się być autem

> pancernym jak fabia i minimalnie większym..

No uważam, że jednak znacznie większym.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o co chodzi w tym zdaniu, dbajmy o to aby to co piszemy było jasne i czytelne.

> PZDR VEN

Hmmm, kolega draco zrozumiał a to najważniejsze 270751858-jezyk.gif

"Gdybym tym autem miał jakos rodzinnie jeździc szukałbym z klimą i elektryką"

auto które kupiliśmy ma służyć tylko żonie, tylko na dojazdy kawałek do biura

Jakbyśmy mieli nim jeździć na weekendy, imprezy rodzinne, zakupy, na wakacje 1500km w jedną stronę w cieplejsze rewiry i zasadniczo robić więcej niż 400km miesięcznie szukalibyśmy czegoś lepiej wyposażonego

Zrozumiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee dlaczego? przecież to klasyczny silnik, z jedną sondą lambda, zwykłą przepustnicą na linkę, do

> tego fajnie sie wkręca na obroty, do A-G jest idealny pod względem kompromisu osiągi/spalanie,

> brat

Widocznie musiałem coś pomylić ok.gif

Nie mniej jednak praktycznie każdy benzynowy w AG nadaje się do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 raczej bezproblemowy. Moja mama ma rocznik 2006, przebieg nieco ponad 70kkm. Od nowości tylko akumulator padł. Znane są jednak przypadki, że trzeba było zmieniać rozrząd (jest na łańcuchu), więc nie jest on taki do końca wieczny. Trzeba pilnować wysokiego poziomu oleju.

Poza tym silnik dobry, tylko że słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Gdybym tym autem miał jakos rodzinnie jeździc szukałbym z klimą i elektryką"

ok.gif

> auto które kupiliśmy ma służyć tylko żonie, tylko na dojazdy kawałek do biura

I ja do tego samego wniosku doszedłem i będę swoją poczciwinę ratował od rdzy co by spokojnie posłużyło jeszcze jakieś 4-5 lat na dojazdy w mieście, a na trasy duże, z dużym silnikiem, wygodne i z klimką.

> Zrozumiał?

No teraz to tak zlosnik.gif20.GIF

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, o astrze 2 znam raczej większość pochlebnych opinii, gdzies tam pozostaje jako alternatywa.

a jak wygląda z astra 3??

jakies typowe mankamenty, czego się wystrzegać, czego szukac czy generalnie zupełnie sobie odpuscic ten model??

przpominam mówimy o aucie z przedziału 2007-2009r zasilanym lpg w nadwoziu kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy zakupie w miarę "nowych" Astr G jest taki problem że są to bieda- wersje . W większości mimo to że jest klima niema regulacji wysokości foteli i regulacji kierownicy . Oprócz tego auto jest pozbawione większości wyciszeń ( wystarczy porównać zdjęcia na Allegro) , gorszej jakości tapicerka , tylko dwa głośniki w przednich drzwiach a w tylnych nawet niema przewodów. Brak relingów dachowych . Być może lepszym rozwiązaniem jest zakup nieco starszej Astry z zagranicy z mocniejszym silnikiem , klimatronikiem i w taką zainwestować zaoszczędzone pieniążki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przy zakupie w miarę "nowych" Astr G jest taki problem że są to bieda- wersje . W większości mimo

> to że jest klima niema regulacji wysokości foteli i regulacji kierownicy . Oprócz tego auto

> jest pozbawione większości wyciszeń ( wystarczy porównać zdjęcia na Allegro) , gorszej jakości

> tapicerka , tylko dwa głośniki w przednich drzwiach a w tylnych nawet niema przewodów. Brak

> relingów dachowych . Być może lepszym rozwiązaniem jest zakup nieco starszej Astry z zagranicy

> z mocniejszym silnikiem , klimatronikiem i w taką zainwestować zaoszczędzone pieniążki.

Jest wiele prawdy w tym co piszesz, jakbym ja miał wybierać to wziąłbym jakąś sztukę trochę starszą, pewnie taką z '03/'04, przynajmniej jako takie wyposażenie by miała. Inną sprawą jest, że AG za 20kpln to pewnie nawet ciężko by było znaleźć wink.gif. AH w tych pieniądzach będzie jednak lepszym wyborem jak się dobrze poszuka 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... AG za 20kpln to pewnie nawet ciężko by było znaleźć . AH w tych pieniądzach będzie

> jednak lepszym wyborem jak się dobrze poszuka

Tylko że H będzie np 3 lata młodsza i 2-3 razy droższa. Warto? Dla mnie auto ma jeździc i być tanie w eksploatacji a wygląd ma niewielkie znaczenie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że H będzie np 3 lata młodsza i 2-3 razy droższa. Warto? Dla mnie auto ma jeździc i być tanie

> w eksploatacji a wygląd ma niewielkie znaczenie

Akurat w moim odczuciu o ile z zewnatrz AH wyglada ladnie o tyle w srodku cos im jednak nie wyszlo rotfl.gif. Wiec nie o wyglad tu chodzi. Poza tym kupujac teraz AG za 20 kpln za 3-4 lata bedzie to warte z 10 tys jezeli wogole za ta kwote bedzie sprzedawalne wink.gif. AH bedzie jednak lepsza inwestycja jesli o to chodzi bo cene jako tako trzymac jeszcze bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez większego problemu, patrz allegro/otomoto/ itd.

> do wyboru do koloru (pomijam już faktyczny wybór i stan auta bo to można zweryfikować dopiero

> organoleptycznie)

Napisze Ci tak.

Mialem Fabie 1 kombi 1,4 16V 75KM.

Astra H HB z 1,4 90KM nie dorownuje osiagami tej Fabce (odczucie, nie mierzylem).

Rok temu bardzo dlugo szukalem AH kombi (same padla widzialem, albo ceny mocno powzyej zakladanych przez Ciebie) i w koncu kupilem HB 1,4 90KM z 2009r.

Prawie golas, bo poza elektryka szyb przod, lusterek i klimy nie ma nic.

Dalem za niego 27, wydawal sie byc w dobrym stanie i prawdziwym niskim przebiegiem i chyba faktycznie tak bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisze Ci tak.

> Mialem Fabie 1 kombi 1,4 16V 75KM.

> Astra H HB z 1,4 90KM nie dorownuje osiagami tej Fabce (odczucie, nie mierzylem).

> Rok temu bardzo dlugo szukalem AH kombi (same padla widzialem, albo ceny mocno powzyej zakladanych

> przez Ciebie) i w koncu kupilem HB 1,4 90KM z 2009r.

> Prawie golas, bo poza elektryka szyb przod, lusterek i klimy nie ma nic.

> Dalem za niego 27, wydawal sie byc w dobrym stanie i prawdziwym niskim przebiegiem i chyba

> faktycznie tak bylo.

nooo to teraz poproszę o głęboką relacje jak się ma astra do fabki ok.gif

może jakies krótkie porównanie??

ilość miejsca/wielkość obu aut??

koszty eksploatacji / spalanie itd.??

ogólnie jest faktycznie jakiś skok pomiędzy przesiadka z fabki na astre??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nooo to teraz poproszę o głęboką relacje jak się ma astra do fabki

To jezdzi i to jezdzi, Fabie zmienilem tylko ze wzgledu na brak klimy.

> może jakies krótkie porównanie??

Nie mam talentu OZIego (a szkoda).

> ilość miejsca/wielkość obu aut??

AH jst w srodku wieksza, a przynajmniej mam takie odczucie, bagaznik niestety mam mniejszy ale Astry HB-ki, a Fabka kombi byla.

> koszty eksploatacji / spalanie itd.??

Fabka lykala pod moim butem srdnio ok 9l LPG/100km, Astra niewazne czy 1,4 czy 1,6 trzeba liczyc 10.

Jak jest mozliwosc wziecia innego silnika niz 1,4 to polecam, moje 115KM z 1,6l odpycha sie zupelnie inaczej niz 90KM z 1,4l (nie mowiac juz co sie dzieje z wlaczona klima, choc jezdzic sie da i wbrew temu co zwykle pisza na Ak wyprzedzic czasem tez).

> ogólnie jest faktycznie jakiś skok pomiędzy przesiadka z fabki na astre??

Glownie jesli chodzi o "prowadzenie sie", ale Fabke mialem na zyletkach, a nie oponach. AH jest tez dosc glosna przy predkosciach 100+, chyba glosniejsza od Fabki (na poczatku ciezko bylo mi sie przyzwyczaic).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, miałem Astre G i H obydwie miałem full wypasione, każda miała swoje plusy jak i minusy. W obecnej chwili znowu mam Astre G. Moge powiedzieć od siebie, że jak chcesz mieć auto ciut tańsze w utrzymaniu i nie zależy Ci na wodotryskach tylko na prostocie to weż G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wygląda z astra 3??

Wygląda OK. Zawias taki sam jak w Astrze G czyli pancerny i prosty jak budowa cepa. Silnik 1.4 jest dobry do gazu o ile nie przeszkadza Ci jego dychawicznosć która na podtlenku LPG jeszcze sie uwydatni.

Latem z klimą może być bardzo słabo.

Gdybym miał wybierać między Astrą 1.4 Octavią to mimo wszystko poczekałbym, dozbierał kasy i szukał czegoś takiego http://otomoto.pl/skoda-octavia-klimatronik-gaz-sekwencja-dsg-C32043556.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, miałem Astre G i H obydwie miałem full wypasione, każda miała swoje plusy jak i minusy. W

> obecnej chwili znowu mam Astre G. Moge powiedzieć od siebie, że jak chcesz mieć auto ciut

> tańsze w utrzymaniu i nie zależy Ci na wodotryskach tylko na prostocie to weż G.

to co sadzisz o tym wnalazku??

jakiś tekst

rozumiem ze silnik bedzie wspolpracowal z lpg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słabiutko wyposażony, nawet kierownica zwykla gumowa.

No i na wiele więcej w tym roczniku bym się nie spodziewał wink.gif. Wyżej było już o tym pisane.

A co do silnika w tym egz to do lpg dobry, z tego co wiem to kolega 51cent ma ten sam i musi mu to śmigać, bo zawszę wszyscy na drodze jadą wolniej od niego hehe.gif

Edit: chociaż teraz zauważyłem, ze ta wyżej ma tego twinporta, a on z tego co pamiętam ma zwykłe 1.4 16V. Ale do gazu i ten, i ten będzie dobry ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i na wiele więcej w tym roczniku bym się nie spodziewał . Wyżej było już o tym pisane.

> A co do silnika w tym egz to do lpg dobry, z tego co wiem to kolega 51cent ma ten sam i musi mu to

> śmigać, bo zawszę wszyscy na drodze jadą wolniej od niego

hehe.gif

A inaczej' patrzac na foto mozna juz cos wstepnie powiedziec?

Moze znawcy cos doradza? Czy przebieg juz gwarantuje wydatki czy jakos to sie troche pokula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A inaczej' patrzac na foto mozna juz cos wstepnie powiedziec?

> Moze znawcy cos doradza? Czy przebieg juz gwarantuje wydatki czy jakos to sie troche pokula?

Jeszcze pewnie sie pokula wink.gif

Mnie drażni jeszcze brak relingów (często z tego korzystam) oraz brak regulacji wysokosci fotela kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A inaczej' patrzac na foto mozna juz cos wstepnie powiedziec?

> Moze znawcy cos doradza? Czy przebieg juz gwarantuje wydatki czy jakos to sie troche pokula?

Ze zdjęć widać tyle, że niczego mu nie brakuje jak na ten rocznik wink.gif. Emblematy na swoim miejscu jak w oryginale, relingów mieć nie powinien, na upartego można by się doczepić do lewego przedniego błotnika, ale to może być wina zdjęcia smile.gif. Ogólnie mam tą samą kierownicę i po "niemieckim przebiegu 220kkm" zlosnik.gif jest dużo bardziej wytarta więc te 157 kkm może być faktycznie realne. Daleko nie masz więc jeśli wyposażenie to dla Ciebie dalszy plan to może warto byłoby się przyjżeć temu z bliska? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze zdjęć widać tyle, że niczego mu nie brakuje jak na ten rocznik . Emblematy na swoim miejscu jak

> w oryginale, relingów mieć nie powinien, na upartego można by się doczepić do lewego

> przedniego błotnika, ale to może być wina zdjęcia . Ogólnie mam tą samą kierownicę i po

> "niemieckim przebiegu 220kkm" jest dużo bardziej wytarta więc te 157 kkm może być faktycznie

> realne. Daleko nie masz więc jeśli wyposażenie to dla Ciebie dalszy plan to może warto byłoby

> się przyjżeć temu z bliska?

Podjade zerknac tylko patrzac na inne ogloszenia cena raczej z tych

Wyzszych i przebieg tez dosc spory - z drugiej strony jezeli auto serwisowane powinno byc jakos tam pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> źle nie wygląda, zastanawia mnie ten lewy błotnik, jak dla mnie to przydała by się regulacja fotela

> kierowcy (góra/dól) plusem kupna od Kanclerza jest to, że Ci Panowie powiedzą wszystko o tym

> aucie od A do Z

Wyposazenie owszem bida, obecnie w fabii z 2002 r mam

Wiecej' ale ... fabia robi sie za mala i podstawa brak klimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli da sie spokojnie gazowac?

Ten silnik spokojnie zagazujesz smile.gif

> W ogole czemu kazdy raczej odradza twinporty?

> To faktycznie kiepskie siniki?

Pierwsze slysze zeby ktos odradzal te silniki z powodu jakichs wad wrodzonych 270751858-jezyk.gif. Ogolnie 1,4 ma hyrdauliczna reg zaworow, 1,6 ma natomiast regulacje przez wymiane szklanek co podwyzsza koszta eksploatacji jezeli bylaby potrzebna regulacja przy lpg wink.gif. Podsumowujac oba silniki sa dobre ale jezeli do lpg to 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma od nowości 1.4 Twinporta obecnie 90tyś nalatane. Spalanie przy jego emeryckiej jedzie w granicach 6,5l. Przez okres 8 lat było robione - wymiana stacyjki(gwarancja)łączniki stabilizatora, raz tarcze i klocki przód, poduszka silnika przednia, olej co 10tyś o dziwo chłodnica klimy jeszcze oryginał ma się dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.