Skocz do zawartości

3.0 benzyna w starym Renault i ASB


AkuQ

Rekomendowane odpowiedzi

3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?Jak mocno jest to zestaw ryzykowny? (wiem samo renault jest ryzykiem...). Miał ktoś może?

Chodzi o taki silnik i skrzynię stosowaną m.in w safrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?Jak mocno jest to zestaw ryzykowny? (wiem

> samo renault jest ryzykiem...). Miał ktoś może?

> Chodzi o taki silnik i skrzynię stosowaną m.in w safrane.

Nie wiem, nie miałem, ale grzecznie podłączam się pod temat, bo chodzi mi po głowie takie auto - albo Safrane, albo Laguna, co będzie w lepszym stanie. Przejechałem się Laguną 3.0 z manualem i rogal nie schodzi z gęby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?Jak mocno jest to zestaw ryzykowny? (wiem

> samo renault jest ryzykiem...). Miał ktoś może?

> Chodzi o taki silnik i skrzynię stosowaną m.in w safrane.

Miałem lagunę I 3.0 v6 12v AT przez 1/2 roku. Paliło jak smok i nie jechało w porównaniu do passata b3 2.8 vr6 12v AT

U mnie nic się nie zepsuło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem lagunę I 3.0 v6 12v AT przez 1/2 roku.

Im chyba chodzi o 24 V. Z silnikiem poza cewkami nie dzieje się nic. Ale jest dosyć ciężki i zawieszenie dostaje dużo bardziej w tyłek. Porządne auto ale szukać L1 z końca produkcji (~2000) i gazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?

ale 12v czy 24v?

Miałem ten pierwszy (starszy) 12v w Safrane PH1 ze skrzynią manualną

Rozrząd na łańcuchu, z silnikiem nic się nie działo.

Niewysilony, mało spektakularna moc (167KM), ale dobry moment, wrzucałeś dowolny bieg i jechał wink.gif

Nowszy silnik jest na pasku rozrządu (trzymetrowym), nowocześniejszy, mocniejszy (190KM) ale nie miałem bezpośrednio do czynienia to nic więcej nie powiem.

Chyba że to, że zarówno ta starsza jak i nowsza V6 to wspólne konstrukcje PSA/Renault, więc występowały w reno, peżo i citroenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale 12v czy 24v?

> Miałem ten pierwszy (starszy) 12v w Safrane PH1 ze skrzynią manualną

> Rozrząd na łańcuchu, z silnikiem nic się nie działo.

I o ten chodzi, 170 konny, dlatego napisałem, może mało precyzyjnie "stary". Zaczytałem w sieci, że to mocno paliwożerne (i 25gazu) prawda to?

Jeszcze ciekawi mnie co to za automat tam siedzi, chociaż tu chyba nie było fajerwerków i pewnie 4b bez wielkiej elektroniki, więc żywotny powinien być.

Jak Ci się ta safrana zbierała?Kuni niewiele, ale moment z pojemności powinien być niezły więc chyba tragedii nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (wiem samo renault jest ryzykiem...)

Odniosę się do powyższego.

W czasach o jakich mowa, czyli lata 90-te, modele Safrane i Laguna projektował osobny zespół.

W moim odczuciu Safrane i Laguna 1 to jest inna liga niż Clio czy Megane, jeśli idzie o wykonanie, jakość materiałów, trwałość.

Zresztą pochlebnych opinii o pierwszej Lagunie znajdziesz dużo.

Safrane to też było porządne auto, wcale nie przekombinowane, ale po prostu praktycznie nieobecne na rynku w Polsce, stąd mało znane, mało poszukiwane, trudno odsprzedawalne i dlatego jako używane, zazwyczaj bardzo tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I o ten chodzi, 170 konny, dlatego napisałem, może mało precyzyjnie "stary". Zaczytałem w sieci, że

> to mocno paliwożerne (i 25gazu) prawda to?

> Jeszcze ciekawi mnie co to za automat tam siedzi, chociaż tu chyba nie było fajerwerków i pewnie 4b

> bez wielkiej elektroniki, więc żywotny powinien być.

> Jak Ci się ta safrana zbierała?Kuni niewiele, ale moment z pojemności powinien być niezły więc

> chyba tragedii nie powinno być.

Miałem go z LPG II generacji. W trasie udawalo się zejść do 12litrów bez specjalnych starań.

W codziennym użytkowaniu (podwarszawie <-> wawa) palił 16 litrów LPG.

Nie jest to sportowe wyżyłowane auto, ale mimo sporej masy przyspieszał całkiem ładnie (określenie mało wymierne)

Nie narzekałem na brak mocy, spokojnie łykał ówczesne dwulitrowe kompakty (takie standardowe, jak to wtedy 120-140 konne).

Potem miałem Fiata Bravę 1.6 16V i dużo gorzej.

Obecne C5 1.8 jeszcze słabiej.

Dodam, że kiedy Safrane paliło 16, to Fiat i Cytryna spalały mi 12 na tym samym odcinku. Wszystko LPG, ale C5 iv gen.

Nie wiem co trzeba byłoby robić żeby Safranka zjadła 25l - tych 16 litrów nigdy nie przekraczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I o ten chodzi, 170 konny, dlatego napisałem, może mało precyzyjnie "stary". Zaczytałem w sieci, że

> to mocno paliwożerne (i 25gazu) prawda to?

Niestety tak. Tu był główny powód dlaczego pozbyłem się tego auta. Vr6 w podobnych warunkach potrafił spalić do 5l mniej

> Jeszcze ciekawi mnie co to za automat tam siedzi, chociaż tu chyba nie było fajerwerków i pewnie 4b

> bez wielkiej elektroniki, więc żywotny powinien być.

> Jak Ci się ta safrana zbierała?Kuni niewiele, ale moment z pojemności powinien być niezły więc

> chyba tragedii nie powinno być.

Tragedii nie ma ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie żeby V6 renault spalała 25 litrów jak naprawe paliwożerne V6 w 156 pali 18 w mieście 13 w trasie.

Raczej kwestia instalacji.

Co do automatu - to to jest ten sam Aisin co w Saabach, Volvo. Wytrzymały i wmiarę dynamiczny jak na 4 biegówkę hydrauliczną.

Jest parę saabów 9-5 i przy momencie nawet 330nm bez problemu sobie ona radzi.

Więc przy V6 pewnie szybciej silnik umrze niż skrzynia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątpie żeby V6 renault spalała 25 litrów jak naprawe paliwożerne V6 w 156 pali 18 w mieście 13 w

> trasie.

tu bylo tylko 12v (instalacja byla 4 generacji - sekwencja)

> Raczej kwestia instalacji.

> Co do automatu - to to jest ten sam Aisin co w Saabach, Volvo. Wytrzymały i wmiarę dynamiczny jak

> na 4 biegówkę hydrauliczną.

> Jest parę saabów 9-5 i przy momencie nawet 330nm bez problemu sobie ona radzi.

> Więc przy V6 pewnie szybciej silnik umrze niż skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?

Koega z pracy kupił jakies 5 lat temu espaca w takiej konfiguracji - na starcie włozył cos ok 5 tys zł ale od tamtej pory nie słyszałem zeby narzekał... robi ok 10kkm rocznie głównie po miescie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0 benzyna w starym Renault i ASB-przerabiał ktoś temat?Jak mocno jest to zestaw ryzykowny? (wiem

> samo renault jest ryzykiem...). Miał ktoś może?

> Chodzi o taki silnik i skrzynię stosowaną m.in w safrane.

mialem 24v, palila 15 gazu w miescie trasa 10-15 litrow

automat ten sam co we wszystkich francuzach z tych lat - AL4 i nie wytrzymuje to za dlugo przy tym silniku

12 v nie ma co kupowac, slabo jedzie, pal i tyle co 24v takze ani osiagow ani ekonomi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> automat ten sam co we wszystkich francuzach z tych lat - AL4 i nie wytrzymuje to za dlugo przy tym

> silniku

To jest AL4 a koledze pewnie chodzi o AD4 - starszą montowaną m.in. ze 170KM motorem. Miałem ją w Lagunie 1 Ph1 ale 2.0. Niezniszczalna to ta skrzynia nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.