Skocz do zawartości

Sens wymiany Laguny na Scenica


43538

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany. Tak sobie pomyślałem nad scenikiem II z silnikiem 1,5 lub 1,9 dci z rocznika 2003-2005. Nie wiem tylko czy jest sens takiej wymiany. Cennikowo nie dużo musiałbym dołożyć. Pompowac kase w remont laguny czy odpuścic i wymienić auto. Na co ewentualnie uważać przy sceniku i jakiego silnika unikac. Z benzynowych odpada 1,6 gdyż za słaby do kempingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja

> expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany. Tak sobie pomyślałem nad

> scenikiem II z silnikiem 1,5 lub 1,9 dci z rocznika 2003-2005. Nie wiem tylko czy jest sens

> takiej wymiany. Cennikowo nie dużo musiałbym dołożyć. Pompowac kase w remont laguny czy

> odpuścic i wymienić auto. Na co ewentualnie uważać przy sceniku i jakiego silnika unikac. Z

> benzynowych odpada 1,6 gdyż za słaby do kempingu.

Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Zrobisz tą swoją Lagunę do porządku za ułamek kwoty, którą będzie Cię kosztować reanimacja dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana znanego sobie (zakładam że jesteś też z niego zadowolony) ekonomicznego auta, w które trzeba czasem wsadzić parę złotych, na coś zupełnie nieznanego, w dodatku z silnikiem diesla...?

Szczyt głupotyok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana znanego sobie (zakładam że jesteś też z niego zadowolony) ekonomicznego auta, w które trzeba

> czasem wsadzić parę złotych, na coś zupełnie nieznanego, w dodatku z silnikiem diesla...?

> Szczyt głupoty

nie chciałem ja tego pisać bo powiedzą że hejtuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chciałem ja tego pisać bo powiedzą że hejtuje

Zakupy prawie dziesięcioletnych dizli z założenia powinny być hejtowane, dla dobra tych, którym taki pomysł chodzi po głowie. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic czy Grand Scenic to fajne wygodne auta ale.....

Laguna to Laguna. Zmień na nowszą np. 2,0 16v. Mam porównanie GScenica z taką laguną i czasem jak nią pojeżdżę, to później w Scenicu jest kiepsko. Jednak inna klasa auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem scenica I phII z 1,9 dti. samochód najmniej awaryjny jaki miałem. Laguna jak to laguna wygodne auto ale kaprysne. Jeszcze żaden mój samochód nie był tak wymagający. Nie ukrywam, że troszku mi się już znudziła. A i myślę w przyszłości łatwiej sprzedawalny bedzie jednak scenic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja

> expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany.

jak piszą wyżej: laguna a SCII to trochę dwa inne światy.

dCi to silniki rewelacyjne pod względem spalania, mocy i komfortu pracy. jednak kupno dCi w przyzwoitym stanie nie jest rzeczą łatwą.

przy czym nie zrażaj się tymi, którzy o dCi najczęściej poczytali w śmiesznych gazetach u fryzjera - wbrew pozorom tych silników jeździ mnóstwo, przeważnie w dostawczakach.

SCII jest wygodny, wysoki i ma z tyłu płaską podłogę. bardzo dobry jak auto rodzinne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak piszą wyżej: laguna a SCII to trochę dwa inne światy.

> dCi to silniki rewelacyjne pod względem spalania, mocy i komfortu pracy. jednak kupno dCi w

> przyzwoitym stanie nie jest rzeczą łatwą.

> przy czym nie zrażaj się tymi, którzy o dCi najczęściej poczytali w śmiesznych gazetach u fryzjera

> - wbrew pozorom tych silników jeździ mnóstwo, przeważnie w dostawczakach.

> SCII jest wygodny, wysoki i ma z tyłu płaską podłogę. bardzo dobry jak auto rodzinne

ale wiesz że to nie są te same silniki ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o zacieranie panewek, to nie ma znaczenia

W przypadku dci chyba wydluzyli resurs wymiany oleju do 30kkm i to glownie zabijalo panewki...

Wymiana co 15kkm w zasadzie zalatwia ten problem ok.gif

Ale dochodzi jeszcze DKZ, wtryski i turbo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już chyba ze 150x piszę:

- "na panewkę" wymiana oleju co 10 - 15 kkm, o ile nie jest już zajechana

- "na wtrysk", olej 2T do ON o ile łopatki z pompy nie są już wytarte.

reszta nie defektuje częściej niż np. w szmelcwagenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już chyba ze 150x piszę:

> - "na panewkę" wymiana oleju co 10 - 15 kkm, o ile nie jest już zajechana

> - "na wtrysk", olej 2T do ON o ile łopatki z pompy nie są już wytarte.

> reszta nie defektuje częściej niż np. w szmelcwagenach

tu się zgodzę ok.gif choć o HDi słyszałem sporo pozytywnych opinii smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie

> o awarie turbospreżarki

No tego to ja nie wiem. Trza by zapytać na forum megane, są tam jacyś użytkownicy co mają ten silnik. I często ten silnik jest w Espace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie

> o awarie turbospreżarki

Z tego co sie orientowalem, to nie odbiega trwaloscia od innych konstrukcji.

Z reszta ten silnik nie jest przesadnie wysilony ok.gif

Probelmem jest natomiast DKZ, ktore lubi sobie pasc,mimo ze to nie diesel.

Kiedys nie bylo zamiennikow, wiec wymiana potrafila zabolec.

Nie wiem czy cos sie zmienilo w tym temacie.

Mozna poszukac wersji z automatem i problem DKZ sie rozwiazuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie

> o awarie turbospreżarki

Jest OK. Jeździ się całkiem przyjemnie jak na tę klasę auta, trochę żłopie przy tym.

Póki co turbina się nie popsuła.

W 2.0T nie ma też koła zmiennych faz rozrządu, które lubiały padać w benzynowych renuarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co sie orientowalem, to nie odbiega trwaloscia od innych konstrukcji.

> Z reszta ten silnik nie jest przesadnie wysilony

> Probelmem jest natomiast DKZ, ktore lubi sobie pasc,mimo ze to nie diesel.

> Kiedys nie bylo zamiennikow, wiec wymiana potrafila zabolec.

> Nie wiem czy cos sie zmienilo w tym temacie.

> Mozna poszukac wersji z automatem i problem DKZ sie rozwiazuje

co to DKZ ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet ślepej kurze trafi się ziarno

no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok. 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać, bo macie benzyniaki.

nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet sick.gif

BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok.

> 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać,

> bo macie benzyniaki.

> nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet

> BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie

Ja znam kilka Renault z silnikami 1,5 i 1,9 dci. Wszystkie, które były kupowane jako nowe albo miały w momencie zakupu pewny przebieg rzędu 120-150 kkm na zachodzie, jeżdżą bez wiekszych problemów. Za to te co były okazjami za psie pieniadze, sypią sie na potęgę.

Ale ja i tak nie chcę diesla. No może jakies 2,0 dci 150KM do dłubnięcia na 180KM grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok.

> 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać,

> bo macie benzyniaki.

> nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet

> BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie

tutaj z dci się nie wychylaj- przestaną Cię lubieć i nie będą odpisywać na Twoje posty- ze mną mają problem bo mam benzynkę i dci zlosnik.gif i odpisują mi tylko nieliczni palacz.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem wiem, ale to dobrze ze tacy fachoffcy sa, bo dzieki temu te auta sa tanie w zakupie

a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały po dupie dzięki dci zlosnik.gif ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka zlosnik.gifok.gif

Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego szczęścia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały

> po dupie dzięki dci ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka

> Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego

> szczęścia

Wszyscy mieli nowki z salonu czy nowki używki od niemieckich emerytowanych lekarzy? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szwagier bezproblemowo dobija do 200kkm 1.5 dci w kangoo (chyba 75KM)

> a teściu zamienił w salonie kangoo 1.5 dci (chyba 85KM) przy bezproblemowych 150kkm

Ale ktoś to kupi, a za 100 tys km będzie płakał, że mu się sypnął, a dopiero 100 tys na blacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały

> po dupie dzięki dci ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka

> Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego

> szczęścia

ja bym powiedział (przy całkowitej wyprodukowanej ilości silników dCi), że jest 1500 szczęśliwych i 10 pechowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym powiedział (przy całkowitej wyprodukowanej ilości silników dCi), że jest 1500 szczęśliwych i

> 10 pechowców

a ja bym powiedział inaczej i nic to nie wnosi zlosnik.gif

Kupowanie używanego diesla z nieznanego pochodzenia to jednak duże ryzyko. A tu właśnie w pierwszym poście chodzi o coś takiego ok.gif

Więcej można wtopić niż w benzynie a nie oszukujmy się różnica w cenie diesla nijaka zlosnik.gif i nie każdemu scenic II spali poniżej 5L na co dzień ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja bym powiedział inaczej i nic to nie wnosi

> Kupowanie używanego diesla z nieznanego pochodzenia to jednak duże ryzyko. A tu właśnie w pierwszym

> poście chodzi o coś takiego

> Więcej można wtopić niż w benzynie a nie oszukujmy się różnica w cenie diesla nijaka i nie

> każdemu scenic II spali poniżej 5L na co dzień

To o co Ci chodzi? 1,5 dci to straszny syf, czy dopiero kupując uzywke z niewiadomego źródła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To o co Ci chodzi? 1,5 dci to straszny syf, czy dopiero kupując uzywke z niewiadomego źródła?

Stary 1.5 DCI nie jest za dobry , ale kupując go z nieznanego źródła zwiększa to ryzyko kosztów ok.gif Wiadomo że są ludzie którzy mają i nie narzekają, ale jednak nie mała ilość osób ma problemy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.