43538 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany. Tak sobie pomyślałem nad scenikiem II z silnikiem 1,5 lub 1,9 dci z rocznika 2003-2005. Nie wiem tylko czy jest sens takiej wymiany. Cennikowo nie dużo musiałbym dołożyć. Pompowac kase w remont laguny czy odpuścic i wymienić auto. Na co ewentualnie uważać przy sceniku i jakiego silnika unikac. Z benzynowych odpada 1,6 gdyż za słaby do kempingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja > expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany. Tak sobie pomyślałem nad > scenikiem II z silnikiem 1,5 lub 1,9 dci z rocznika 2003-2005. Nie wiem tylko czy jest sens > takiej wymiany. Cennikowo nie dużo musiałbym dołożyć. Pompowac kase w remont laguny czy > odpuścic i wymienić auto. Na co ewentualnie uważać przy sceniku i jakiego silnika unikac. Z > benzynowych odpada 1,6 gdyż za słaby do kempingu. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Zrobisz tą swoją Lagunę do porządku za ułamek kwoty, którą będzie Cię kosztować reanimacja dCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 masz auto, które znasz, wiesz co mu dolega, co jest zrobione jak należy a co wymaga jeszcze zrobienia. Moim zdaniem zamienił stryjek siekierke na kijek. Jeśli masz auto dobrze jeżdzące na gazie to nie pchałbym sie w diesela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Maglownica za 1000zł to nie powód żeby się bawić w szukanie innego auta - jeszcze tylko dwa-trzy lata młodszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Maglownica za 1000zł to nie powód żeby się bawić w szukanie innego auta - jeszcze tylko dwa-trzy > lata młodszego. ale ja nie szukam nowego auta, po co mi odpisujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Zmiana znanego sobie (zakładam że jesteś też z niego zadowolony) ekonomicznego auta, w które trzeba czasem wsadzić parę złotych, na coś zupełnie nieznanego, w dodatku z silnikiem diesla...? Szczyt głupoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Zmiana znanego sobie (zakładam że jesteś też z niego zadowolony) ekonomicznego auta, w które trzeba > czasem wsadzić parę złotych, na coś zupełnie nieznanego, w dodatku z silnikiem diesla...? > Szczyt głupoty nie chciałem ja tego pisać bo powiedzą że hejtuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > nie chciałem ja tego pisać bo powiedzą że hejtuje Zakupy prawie dziesięcioletnych dizli z założenia powinny być hejtowane, dla dobra tych, którym taki pomysł chodzi po głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Chyba że mowa o wolnossakach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Scenic czy Grand Scenic to fajne wygodne auta ale..... Laguna to Laguna. Zmień na nowszą np. 2,0 16v. Mam porównanie GScenica z taką laguną i czasem jak nią pojeżdżę, to później w Scenicu jest kiepsko. Jednak inna klasa auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
43538 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Miałem scenica I phII z 1,9 dti. samochód najmniej awaryjny jaki miałem. Laguna jak to laguna wygodne auto ale kaprysne. Jeszcze żaden mój samochód nie był tak wymagający. Nie ukrywam, że troszku mi się już znudziła. A i myślę w przyszłości łatwiej sprzedawalny bedzie jednak scenic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Witam, obecnie posiadam Lagune II kombi z silnikiem 1,8 z LPG. Przebieg ok 260 tyś., wersja > expression, rok 2003. Pomału szykuje się maglownica do wymiany. jak piszą wyżej: laguna a SCII to trochę dwa inne światy. dCi to silniki rewelacyjne pod względem spalania, mocy i komfortu pracy. jednak kupno dCi w przyzwoitym stanie nie jest rzeczą łatwą. przy czym nie zrażaj się tymi, którzy o dCi najczęściej poczytali w śmiesznych gazetach u fryzjera - wbrew pozorom tych silników jeździ mnóstwo, przeważnie w dostawczakach. SCII jest wygodny, wysoki i ma z tyłu płaską podłogę. bardzo dobry jak auto rodzinne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > jak piszą wyżej: laguna a SCII to trochę dwa inne światy. > dCi to silniki rewelacyjne pod względem spalania, mocy i komfortu pracy. jednak kupno dCi w > przyzwoitym stanie nie jest rzeczą łatwą. > przy czym nie zrażaj się tymi, którzy o dCi najczęściej poczytali w śmiesznych gazetach u fryzjera > - wbrew pozorom tych silników jeździ mnóstwo, przeważnie w dostawczakach. > SCII jest wygodny, wysoki i ma z tyłu płaską podłogę. bardzo dobry jak auto rodzinne ale wiesz że to nie są te same silniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 jeśli chodzi o zacieranie panewek, to nie ma znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > jeśli chodzi o zacieranie panewek, to nie ma znaczenia W przypadku dci chyba wydluzyli resurs wymiany oleju do 30kkm i to glownie zabijalo panewki... Wymiana co 15kkm w zasadzie zalatwia ten problem Ale dochodzi jeszcze DKZ, wtryski i turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 już chyba ze 150x piszę: - "na panewkę" wymiana oleju co 10 - 15 kkm, o ile nie jest już zajechana - "na wtrysk", olej 2T do ON o ile łopatki z pompy nie są już wytarte. reszta nie defektuje częściej niż np. w szmelcwagenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > już chyba ze 150x piszę: > - "na panewkę" wymiana oleju co 10 - 15 kkm, o ile nie jest już zajechana > - "na wtrysk", olej 2T do ON o ile łopatki z pompy nie są już wytarte. > reszta nie defektuje częściej niż np. w szmelcwagenach tu się zgodzę choć o HDi słyszałem sporo pozytywnych opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > tu się zgodzę choć o HDi słyszałem sporo pozytywnych opinii no ale tych silników nie ma w SCII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > no ale tych silników nie ma w SCII tak samo jak VAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Żadnego dCi. Tylko i wyłącznie 2,0i lub 2,0T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Żadnego dCi. Tylko i wyłącznie 2,0i lub 2,0T. jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie o awarie turbospreżarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie > o awarie turbospreżarki No tego to ja nie wiem. Trza by zapytać na forum megane, są tam jacyś użytkownicy co mają ten silnik. I często ten silnik jest w Espace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie > o awarie turbospreżarki Z tego co sie orientowalem, to nie odbiega trwaloscia od innych konstrukcji. Z reszta ten silnik nie jest przesadnie wysilony Probelmem jest natomiast DKZ, ktore lubi sobie pasc,mimo ze to nie diesel. Kiedys nie bylo zamiennikow, wiec wymiana potrafila zabolec. Nie wiem czy cos sie zmienilo w tym temacie. Mozna poszukac wersji z automatem i problem DKZ sie rozwiazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qtik1 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > jak się sprawuja 2.0T? Ponoć to stara konstrukcja 2.0 Renaulta z dołozonym turbo. Chodzi mi głównie > o awarie turbospreżarki Jest OK. Jeździ się całkiem przyjemnie jak na tę klasę auta, trochę żłopie przy tym. Póki co turbina się nie popsuła. W 2.0T nie ma też koła zmiennych faz rozrządu, które lubiały padać w benzynowych renuarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Z tego co sie orientowalem, to nie odbiega trwaloscia od innych konstrukcji. > Z reszta ten silnik nie jest przesadnie wysilony > Probelmem jest natomiast DKZ, ktore lubi sobie pasc,mimo ze to nie diesel. > Kiedys nie bylo zamiennikow, wiec wymiana potrafila zabolec. > Nie wiem czy cos sie zmienilo w tym temacie. > Mozna poszukac wersji z automatem i problem DKZ sie rozwiazuje co to DKZ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > co to DKZ ? Dwumasowe kolo zamachowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Żadnego dCi. uświadom mnie, dlaczego zrobiłem ten błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > uświadom mnie, dlaczego zrobiłem ten błąd nawet ślepej kurze trafi się ziarno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > nawet ślepej kurze trafi się ziarno no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok. 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać, bo macie benzyniaki. nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok. > 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać, > bo macie benzyniaki. > nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet > BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie Ja znam kilka Renault z silnikami 1,5 i 1,9 dci. Wszystkie, które były kupowane jako nowe albo miały w momencie zakupu pewny przebieg rzędu 120-150 kkm na zachodzie, jeżdżą bez wiekszych problemów. Za to te co były okazjami za psie pieniadze, sypią sie na potęgę. Ale ja i tak nie chcę diesla. No może jakies 2,0 dci 150KM do dłubnięcia na 180KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 A bylo 2.0 dci w scenicu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Po lifcie w 2006 roku montowali 2.0 dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > no nie uświadomiłeś mnie - w gronie kilkudziesięciu (blisko 50) znanych mi użyszkodników SCII, ok. > 80 % ma dizle pracujące bez zarzutu. pozostali mają benzyniaki wiem wiem - musicie tak pisać, > bo macie benzyniaki. > nie powielajta więc mitów z fryzjerskich gazet > BTW - było już tyle razy o tym, że szkoda pisać ponownie tutaj z dci się nie wychylaj- przestaną Cię lubieć i nie będą odpisywać na Twoje posty- ze mną mają problem bo mam benzynkę i dci i odpisują mi tylko nieliczni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 wiem wiem, ale to dobrze ze tacy fachoffcy sa, bo dzieki temu te auta sa tanie w zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > wiem wiem, ale to dobrze ze tacy fachoffcy sa, bo dzieki temu te auta sa tanie w zakupie a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały po dupie dzięki dci ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego szczęścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 szwagier bezproblemowo dobija do 200kkm 1.5 dci w kangoo (chyba 75KM) a teściu zamienił w salonie kangoo 1.5 dci (chyba 85KM) przy bezproblemowych 150kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > tutaj z dci się nie wychylaj- przestaną Cię lubieć i nie będą odpisywać na Twoje posty- ze mną mają > problem bo mam benzynkę i dci i odpisują mi tylko nieliczni To ja Ci odpiszę, mimo, że mam benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały > po dupie dzięki dci ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka > Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego > szczęścia Wszyscy mieli nowki z salonu czy nowki używki od niemieckich emerytowanych lekarzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > szwagier bezproblemowo dobija do 200kkm 1.5 dci w kangoo (chyba 75KM) > a teściu zamienił w salonie kangoo 1.5 dci (chyba 85KM) przy bezproblemowych 150kkm Ale ktoś to kupi, a za 100 tys km będzie płakał, że mu się sypnął, a dopiero 100 tys na blacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > szwagier bezproblemowo dobija do 200kkm 1.5 dci w kangoo (chyba 75KM) > a teściu zamienił w salonie kangoo 1.5 dci (chyba 85KM) przy bezproblemowych 150kkm a mój kolega zrobił 250tys 2.2 DCi i co z tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Wszyscy mieli nowki z salonu czy nowki używki od niemieckich emerytowanych lekarzy? a czy tutaj piszemy o nówce za salonu ? i autor posta pytał o nówkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Wszyscy mieli nowki z salonu czy nowki używki od niemieckich emerytowanych lekarzy? Znam 2 nówki z salony, jedna w thalii, druga w scenicu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > a widzisz oprócz tego że ja dostałem po dupie to znam od nas z forum min 3 osoby które też dostały > po dupie dzięki dci ale to nie wnosi tak samo jak Twoja pięćdziesiątka > Bo jest 15stu którzy są szczęśliwi i będą patrzyć na 10ciu jak na debili którzy nie mieli takiego > szczęścia ja bym powiedział (przy całkowitej wyprodukowanej ilości silników dCi), że jest 1500 szczęśliwych i 10 pechowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > ja bym powiedział (przy całkowitej wyprodukowanej ilości silników dCi), że jest 1500 szczęśliwych i > 10 pechowców a ja bym powiedział inaczej i nic to nie wnosi Kupowanie używanego diesla z nieznanego pochodzenia to jednak duże ryzyko. A tu właśnie w pierwszym poście chodzi o coś takiego Więcej można wtopić niż w benzynie a nie oszukujmy się różnica w cenie diesla nijaka i nie każdemu scenic II spali poniżej 5L na co dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Znam 2 nówki z salony, jedna w thalii, druga w scenicu. Każdy kiedyś był nówka z salonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > a ja bym powiedział inaczej i nic to nie wnosi > Kupowanie używanego diesla z nieznanego pochodzenia to jednak duże ryzyko. A tu właśnie w pierwszym > poście chodzi o coś takiego > Więcej można wtopić niż w benzynie a nie oszukujmy się różnica w cenie diesla nijaka i nie > każdemu scenic II spali poniżej 5L na co dzień To o co Ci chodzi? 1,5 dci to straszny syf, czy dopiero kupując uzywke z niewiadomego źródła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Każdy kiedyś był nówka z salonu. Ale nie każdy pierdnie po przebiegu ~100000km sprężarką i wtryskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > To o co Ci chodzi? 1,5 dci to straszny syf, czy dopiero kupując uzywke z niewiadomego źródła? Stary 1.5 DCI nie jest za dobry , ale kupując go z nieznanego źródła zwiększa to ryzyko kosztów Wiadomo że są ludzie którzy mają i nie narzekają, ale jednak nie mała ilość osób ma problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Ale nie każdy pierdnie po przebiegu ~100000km sprężarką i wtryskami tu nie wolno pisać takich rzeczy bo to wina użytkownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Ale nie każdy pierdnie po przebiegu ~100000km sprężarką i wtryskami Każdy pewnie nie U mnie w robocie tego troche jeździło. Sam clio powozilem i lekko ze mną nie miało, ale nie wiem czy coś się działo po 100 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.