mrBEAN Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 VW Caddy Możliwe toto ? LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > VW Caddy > Możliwe toto ? Ja tam się nie znam ale tam jest napisane 1,6 TDI 105 PS. WIęc wyjściowo nie było tam 75 a 105. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > VW Caddy > Możliwe toto ? Ale co? I co w temacie robi 75KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Takie jest wprowadzone do systemu, ale "robione" było rzekomo 75 KM. link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > VW Caddy > Możliwe toto ? No możliwe że zmulone 105 miało 80kuni a po nowej mapie na ponad 140 (dokładnie z silnika 105 tdi u mnie było 143KM). Niutki jak najbardziej się zgadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > No możliwe że zmulone 105 miało 80kuni a po nowej mapie na ponad 140 (dokładnie z silnika 105 tdi u > mnie było 143KM). Niutki jak najbardziej się zgadzają. Jeśli zmienione były np wtryski to możliwe i przy 75 jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > No możliwe że zmulone 105 miało 80kuni a po nowej mapie na ponad 140 (dokładnie z silnika 105 tdi u > mnie było 143KM). Niutki jak najbardziej się zgadzają. Dodałem link do źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Mozliwe to, niektore auta na rynki zachodnie wychodza "zamulone" chociazby ze wzgledu na mniejsze oplaty za taki samochod. Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli w tym przypadku 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Dodałem link do źródła. Nie chcę dywagować co zmieniane było, bo fałwej miał przeróżne kombinacje silników w zależności od kodu np 90KM TDI wcale nie oznaczało tego samego silnika, różniły się rozrządami (znacznie), wtryskami, turbinami (jedne miały np zmienną geo inne nie) i tak np mój kolega miał (ma) B5 90KM które miało turbo o zmiennej geometrii i wtryski od SDI, zmiana wtrysków na większe+program podniosły moc o 55KM (robione w renomowanym warsztacie u Rogala)-śmiga to to ładnie, spala tyle co wcześniej przy takiej samej jeździe, a frajda dużo większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Mozliwe to, niektore auta na rynki zachodnie wychodza "zamulone" chociazby ze wzgledu na mniejsze > oplaty za taki samochod. Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli wtym przypadku > 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus. O jakim Ty kagańcu piszesz? Jeśli jest coś obniżane bez ingerencji mechanicznej (wtryski,turbo) to jest to tylko zmiana programowa, czyli mapa jest tym kagańcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > O jakim Ty kagańcu piszesz? Jeśli jest coś obniżane bez ingerencji mechanicznej (wtryski,turbo) to > jest to tylko zmiana programowa, czyli mapa jest tym kagańcem. O kagancu softowym, bez ingerencji mechanicznej. Chociaz ta druga tez przeciez sie zdarza, ale w obecnych czasach chyba czesciej spotykana jest ta pierwsza, bo szybsza, latwiejsza, tansza itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > O kagancu softowym, bez ingerencji mechanicznej. Chociaz ta druga tez przeciez sie zdarza, ale w > obecnych czasach chyba czesciej spotykana jest ta pierwsza, bo szybsza, latwiejsza, tansza itd Jeśli myślałeś faktycznie o sofcie (a mam wrażenie że chyba nie) to zdanie jest zupełnie nie logiczne: Quote: Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli w tym przypadku 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus. Bo skoro tuner zmienia moc to nie robi najpierw 1 mapy by przywrócić fabrykę do stanu sprzed zmulenia a potem dopiero kolejną mapę na podwyższenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Bo skoro tuner zmienia moc to nie robi najpierw 1 mapy by przywrócić fabrykę do stanu sprzed > zmulenia a potem dopiero kolejną mapę na podwyższenie A to zalezy od tunera, czasem jest wgrywany "fabryczny bez kaganca" i na jego podstawie sie robi mody, bo moze byc prosciej niz odkrecanie tego co zmniejszalo moc silnika. Sa rozne podejscia tunerow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > A to zalezy od tunera, czasem jest wgrywany "fabryczny bez kaganca" i na jego podstawie sie robi > mody, bo moze byc prosciej niz odkrecanie tego co zmniejszalo moc silnika. Sa rozne podejscia > tunerow. Dobry tuner nie kombinuje w mapach tych co są tylko "pisze" od nowa. Druciarze robią tak, że zmieniają to co jest podkręcając parametry, a potem się dziwią, że auta kopcą czy palą sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Dobry tuner nie kombinuje w mapach tych co są tylko "pisze" od nowa. Druciarze robią tak, że > zmieniają to co jest podkręcając parametry, a potem się dziwią, że auta kopcą czy palą > sprzęgła. Zgadza sie, przeciez nie mam na mysli wgywania finalnego gotowca, a niektorzy tak robia . Jesli auta roznia sie tylko softem, a jeden ma 75KM, a drugi 105KM to czasem nie ma sensu dlubac tego fabrycznego tylko zaladowac "seryjny bez kaganca" i jego dalej modyfikowac . Ale to juz zalezy od auta, tunera itd. Przeciez wszystkie 105 maja tak samo ustawiony soft w zakresie dawek itd (niektore moga miec np: dpf), nikt w fabryce nie podchodzi indywidualnie do kazdego samochodu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 widzę, że wracamy do tematu. Zapytam fachowców, bo nie znam się na tunowaniu silników TD. Czy faktycznie nowa mapa daje znaczące podniesienie osiągów oraz mniejsze zużycie paliwa przy spokojnej jeździe? Jak zmienia się trwałość, bo ludzie też różnie piszą? Jak można podkręcić taki silnik jaki mam w volvo, czyli 2.0d 136KM by PSA...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > czyli 2.0d 136KM by PSA...? 165KM i 380Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Czy faktycznie nowa mapa daje znaczące podniesienie osiągów oraz mniejsze zużycie paliwa przy > spokojnej jeździe? Na jakieś oszczędności paliwowe nie licz, mi z tego co pamiętam ze dwie setki spadło przy takiej samej jeździe. Zwiększa się moc, ale jest dostępna przy wyższych obrotach. W moim przypadku było tak, że najpierw był problem z ogarnięciem sprawnym 2 tirów na trasie, a potem uśmiech na twarzy przy tej samej sytuacji, głównie za sprawą Nm który wzrósł od 250 do 335Nm. > Jak zmienia się trwałość, bo ludzie też różnie piszą? Jak zrobione dobrze to dla silnika wiele się nie zmienia, przynajmniej ciężko to ocenić bo po 100 czy 150 tys na programie śmiga tak samo. Trzeba robić bezpiecznie by nie był nisko moment poprowadzony bo to ubija sprzęgło, zrobione z głową wytrzymuje tyle co seria, warunek nie ciągać silnika od 1200 obr mimo, że czujemy że jedzie, bezpieczniej 1 bieg w dół i rozpędzać powiedzmy od tych 1800 obr. > Jak można podkręcić taki silnik jaki mam w volvo, czyli 2.0d 136KM by PSA...? 170-180 KM będzie bezpieczne dla niego, ale wierz mi, że frajda będzie nie tyle z kuni co z Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > 165KM i 380Nm Bezpieczne dla silnika z napędu? Jaka cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > warunek nie > ciągać silnika od 1200 obr mimo, że czujemy że jedzie, bezpieczniej 1 bieg w dół i rozpędzać > powiedzmy od tych 1800 obr. no niby ogólnie bez modów się uważa, że zdrowiej dla 2masy nie jeździć poniżej 1500obr/min... > 170-180 KM będzie bezpieczne dla niego, ale wierz mi, że frajda będzie nie tyle z kuni co z Nm. Jeżdżę w wersji emeryt mode ostatnio, ale po tym co napisałeś najarałem się jak szczerbaty na suchary Ileeeeeeeeeeeeeeeeee $? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Jeżdżę w wersji emeryt mode ostatnio, ale po tym co napisałeś najarałem się jak szczerbaty na > suchary > Ileeeeeeeeeeeeeeeeee $? Można jeździć emerycko, ale dobrze mieć zapas mocy, tym bardziej mając świadomość że spalanie lawinowo nie skoczy. Chociaż ten silnik co masz i tak nieźle się odpycha. Ile???Priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Bezpieczne dla silnika z napędu? Jaka cena? Tu pytaj o wszystko bardzo dobry koleś z twoich okolic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Można jeździć emerycko, ale dobrze mieć zapas mocy, tym bardziej mając świadomość że spalanie > lawinowo nie skoczy. Chociaż ten silnik co masz i tak nieźle się odpycha. Ile???Priv... Ściemniać, że już wsiadam i jadę na hamownię nie bedę, ale z chęcią poznam oferty na priv. Przemyślę temat, bom zainteresowany, choć jak napisałeś nominalnie mocy mam sporo. Z drugiej strony cały czas latam w trasę, więc moc się przyda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Tu pytaj o wszystko bardzo dobry koleś z twoich okolic dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 powiedzmy że szału nie ma W serii 83KM i 230Nm jak pamiętam , Zrobione bezdymnie zapas jeszcze jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > powiedzmy że szału nie ma > W serii 83KM i 230Nm jak pamiętam , Zrobione bezdymnie zapas jeszcze jest Chyba jednak szał jest: 1.6 75 KM --> 144 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Chyba jednak szał jest: > 1.6 75 KM --> 144 KM biorąc pod uwagę ze obie konstrukcie silnikowe dzieli nie tyle przepaść co lata świetlne to..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > VW Caddy > Możliwe toto ? > LINK tak link bo za duże link bo za duże 75 to wykastrowane programowo 105 oba po sofcie wychodzą tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > tak > link bo za duże > link bo za duże > 75 to wykastrowane programowo 105 oba po sofcie wychodzą tak samo Dziękuję. No to niezłe kino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.