Skocz do zawartości

1.6 TDI 75 KM remap


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> No możliwe że zmulone 105 miało 80kuni a po nowej mapie na ponad 140 (dokładnie z silnika 105 tdi u

> mnie było 143KM). Niutki jak najbardziej się zgadzają.

Jeśli zmienione były np wtryski to możliwe i przy 75 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe to, niektore auta na rynki zachodnie wychodza "zamulone" chociazby ze wzgledu na mniejsze oplaty za taki samochod. Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli w tym przypadku 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodałem link do źródła.

Nie chcę dywagować co zmieniane było, bo fałwej miał przeróżne kombinacje silników w zależności od kodu np 90KM TDI wcale nie oznaczało tego samego silnika, różniły się rozrządami (znacznie), wtryskami, turbinami (jedne miały np zmienną geo inne nie) i tak np mój kolega miał (ma) B5 90KM które miało turbo o zmiennej geometrii i wtryski od SDI, zmiana wtrysków na większe+program podniosły moc o 55KM (robione w renomowanym warsztacie u Rogala)-śmiga to to ładnie, spala tyle co wcześniej przy takiej samej jeździe, a frajda dużo większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe to, niektore auta na rynki zachodnie wychodza "zamulone" chociazby ze wzgledu na mniejsze

> oplaty za taki samochod. Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli wtym przypadku

> 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus.

O jakim Ty kagańcu piszesz? cfaniaczek.gif Jeśli jest coś obniżane bez ingerencji mechanicznej (wtryski,turbo) to jest to tylko zmiana programowa, czyli mapa jest tym kagańcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O jakim Ty kagańcu piszesz? Jeśli jest coś obniżane bez ingerencji mechanicznej (wtryski,turbo) to

> jest to tylko zmiana programowa, czyli mapa jest tym kagańcem.

O kagancu softowym, bez ingerencji mechanicznej. Chociaz ta druga tez przeciez sie zdarza, ale w obecnych czasach chyba czesciej spotykana jest ta pierwsza, bo szybsza, latwiejsza, tansza itd wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O kagancu softowym, bez ingerencji mechanicznej. Chociaz ta druga tez przeciez sie zdarza, ale w

> obecnych czasach chyba czesciej spotykana jest ta pierwsza, bo szybsza, latwiejsza, tansza itd

Jeśli myślałeś faktycznie o sofcie (a mam wrażenie że chyba nie) wink.gif to zdanie jest zupełnie nie logiczne:

Quote:

Po zdjeciu "kaganca" wraca moc fabryczna, czyli w tym przypadku 105-110KM, a wiecej to juz korekta softem na plus.


Bo skoro tuner zmienia moc to nie robi najpierw 1 mapy by przywrócić fabrykę do stanu sprzed zmulenia a potem dopiero kolejną mapę na podwyższenie spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo skoro tuner zmienia moc to nie robi najpierw 1 mapy by przywrócić fabrykę do stanu sprzed

> zmulenia a potem dopiero kolejną mapę na podwyższenie

A to zalezy od tunera, czasem jest wgrywany "fabryczny bez kaganca" i na jego podstawie sie robi mody, bo moze byc prosciej niz odkrecanie tego co zmniejszalo moc silnika. Sa rozne podejscia tunerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to zalezy od tunera, czasem jest wgrywany "fabryczny bez kaganca" i na jego podstawie sie robi

> mody, bo moze byc prosciej niz odkrecanie tego co zmniejszalo moc silnika. Sa rozne podejscia

> tunerow.

Dobry tuner nie kombinuje w mapach tych co są tylko "pisze" od nowa. Druciarze robią tak, że zmieniają to co jest podkręcając parametry, a potem się dziwią, że auta kopcą czy palą sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry tuner nie kombinuje w mapach tych co są tylko "pisze" od nowa. Druciarze robią tak, że

> zmieniają to co jest podkręcając parametry, a potem się dziwią, że auta kopcą czy palą

> sprzęgła.

Zgadza sie, przeciez nie mam na mysli wgywania finalnego gotowca, a niektorzy tak robia no.gif.

Jesli auta roznia sie tylko softem, a jeden ma 75KM, a drugi 105KM to czasem nie ma sensu dlubac tego fabrycznego tylko zaladowac "seryjny bez kaganca" i jego dalej modyfikowac wink.gif. Ale to juz zalezy od auta, tunera itd. Przeciez wszystkie 105 maja tak samo ustawiony soft w zakresie dawek itd (niektore moga miec np: dpf), nikt w fabryce nie podchodzi indywidualnie do kazdego samochodu wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że wracamy do tematu.

Zapytam fachowców, bo nie znam się na tunowaniu silników TD.

Czy faktycznie nowa mapa daje znaczące podniesienie osiągów oraz mniejsze zużycie paliwa przy spokojnej jeździe? Jak zmienia się trwałość, bo ludzie też różnie piszą?

Jak można podkręcić taki silnik jaki mam w volvo, czyli 2.0d 136KM by PSA...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy faktycznie nowa mapa daje znaczące podniesienie osiągów oraz mniejsze zużycie paliwa przy

> spokojnej jeździe?

Na jakieś oszczędności paliwowe nie licz, mi z tego co pamiętam ze dwie setki spadło przy takiej samej jeździe. Zwiększa się moc, ale jest dostępna przy wyższych obrotach. W moim przypadku było tak, że najpierw był problem z ogarnięciem sprawnym 2 tirów na trasie, a potem uśmiech na twarzy przy tej samej sytuacji, głównie za sprawą Nm który wzrósł od 250 do 335Nm.

> Jak zmienia się trwałość, bo ludzie też różnie piszą?

Jak zrobione dobrze to dla silnika wiele się nie zmienia, przynajmniej ciężko to ocenić bo po 100 czy 150 tys na programie śmiga tak samo. Trzeba robić bezpiecznie by nie był nisko moment poprowadzony bo to ubija sprzęgło, zrobione z głową wytrzymuje tyle co seria, warunek nie ciągać silnika od 1200 obr mimo, że czujemy że jedzie, bezpieczniej 1 bieg w dół i rozpędzać powiedzmy od tych 1800 obr.

> Jak można podkręcić taki silnik jaki mam w volvo, czyli 2.0d 136KM by PSA...?

170-180 KM będzie bezpieczne dla niego, ale wierz mi, że frajda będzie nie tyle z kuni co z Nm. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> warunek nie

> ciągać silnika od 1200 obr mimo, że czujemy że jedzie, bezpieczniej 1 bieg w dół i rozpędzać

> powiedzmy od tych 1800 obr.

no niby ogólnie bez modów się uważa, że zdrowiej dla 2masy nie jeździć poniżej 1500obr/min...

> 170-180 KM będzie bezpieczne dla niego, ale wierz mi, że frajda będzie nie tyle z kuni co z Nm.

Jeżdżę w wersji emeryt mode ostatnio, ale po tym co napisałeś najarałem się jak szczerbaty na suchary oink.gifserduszka.gifslinka.gif

Ileeeeeeeeeeeeeeeeee $?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę w wersji emeryt mode ostatnio, ale po tym co napisałeś najarałem się jak szczerbaty na

> suchary

> Ileeeeeeeeeeeeeeeeee $?

Można jeździć emerycko, ale dobrze mieć zapas mocy, tym bardziej mając świadomość że spalanie lawinowo nie skoczy. Chociaż ten silnik co masz i tak nieźle się odpycha. Ile???Priv...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można jeździć emerycko, ale dobrze mieć zapas mocy, tym bardziej mając świadomość że spalanie

> lawinowo nie skoczy. Chociaż ten silnik co masz i tak nieźle się odpycha. Ile???Priv...

Ściemniać, że już wsiadam i jadę na hamownię nie bedę, ale z chęcią poznam oferty na priv. Przemyślę temat, bom zainteresowany, choć jak napisałeś nominalnie mocy mam sporo. Z drugiej strony cały czas latam w trasę, więc moc się przyda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.