Skocz do zawartości

1.4 D4D - żre olej?


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakaś przypadłość tych silników? Mniej więcej na ostatnim 1000km wciągnął od maxa do minimum.

> To norma czy u mnie coś się wysypało?

Żony brał jakieś 2 litry między wymianami, a miał już nakoolane ponad 200 tysi.

Nie wiem jak w Twoim, ale w 75KM miarka od min do max to właśnie 2 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakaś przypadłość tych silników? Mniej więcej na ostatnim 1000km wciągnął od maxa do minimum.

> To norma czy u mnie coś się wysypało?

A ten 1000km nie byl zrobiony przypadkiem z duzym V na autostradzie? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żony brał jakieś 2 litry między wymianami, a miał już nakoolane ponad 200 tysi.

> Nie wiem jak w Twoim, ale w 75KM miarka od min do max to właśnie 2 litry.

moja Toyka miała 271tyś i nic takiego nigdy nie zauważyłem między wymianami czyli ok 15-17 tyś km od 2/3 maxa do minimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja Toyka miała 271tyś i nic takiego nigdy nie zauważyłem między wymianami czyli ok 15-17 tyś km

> od 2/3 maxa do minimum

U mnie był lany 5W40 a ostatnio mechanik wlał 0W40.

A tam zdaje się zalecany był 10W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie bierze. Wziął raz, nie raz już tu o tym pisałem. Tylko, że wtedy ASO zalało mi jakiś syf. Odkąd nie leję syfu nie bierze nie robię nawet dolewek, po 15kkm poziom zawsze jest sporo powyżej górnej kreski. I tak już 150kkm prawie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości - które to? grinser006.gif

Wlali Ci jakiegoś syfu. Doświadczenie mam takie, że po wlaniu syfu (choć dałem własną bańkę), po 10 tys poziom spadł poniżej dolnej kreski, po uzupełnieniu - po 5 tys znów poniżej dolnej kreski. Tempo iście zawodowe.

Po wlaniu mobila1 w innym ASO (nie w Wawie) problem nagle zniknął i nie ma go już 120 kkm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co?

> ASO? Na Klaudyny w W-wie

A nic, ciekawiło mnie to po prostu grinser006.gif

> Akurat w to nie wierzę. U mnie w firmie serwisuje się "na bogato" i Kujawskim się nie wspomagamy.

..no, pan wpisał olej x, zalał olej y.. spineyes.gif ja znowuż nie za bardzo wierzę w to, ze silnik zaczyna nagle żłopać olej.. ale może się mylę w tym przypadku.. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..no, pan wpisał olej x, zalał olej y.. ja znowuż nie za bardzo wierzę w to, ze silnik zaczyna

> nagle żłopać olej.. ale może się mylę w tym przypadku..

E tam. Nie róbmy teorii spiskowych. Tam jest przeszklenie między recepcją a serwisem i można się gapić na łapy jak leją grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakaś przypadłość tych silników? Mniej więcej na ostatnim 1000km wciągnął od maxa do minimum.

> To norma czy u mnie coś się wysypało?

A od nowości masz to auto, czy odkupione z firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update taki mały grinser006.gif

Chyba wiem gdzie leci olej....

...rurą wydechową grinser006.gif Dziś podczas wypalania DPF przez kilka minut z wydechu leciał taki dym jakby pierścienie były w bagażniku. Dym za mną ciągnął się na kilkadziesiąt metrów. Niestety później było już bezdymnie więc z wizytą w ASO poczekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Update taki mały

> Chyba wiem gdzie leci olej....

> ...rurą wydechową Dziś podczas wypalania DPF przez kilka minut z wydechu leciał taki dym jakby

> pierścienie były w bagażniku. Dym za mną ciągnął się na kilkadziesiąt metrów. Niestety później

> było już bezdymnie więc z wizytą w ASO poczekam.

Ekologia hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

> 300kkm na szafie i oleju ubywają śladowe ilości między wymianami.

Zalezy od oleju i stylu jazdy. Na 10w40 sladowe ilosci, ale zimą ciezko sie krecilo silnikiem. Teraz mam castrol edge, nieco glosniej pracuje i przy lepszym cisnieciu dolewam litr miedzy przegladami. Pewnie obyloby sie bez dolewki, ale nie lubie miec przy dolnej kresce zlosnik.gif za to zimą jak jest dobry ON, pali b.lekko ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy od oleju i stylu jazdy. Na 10w40 sladowe ilosci, ale zimą ciezko sie krecilo silnikiem.

> Teraz mam castrol edge, nieco glosniej pracuje i przy lepszym cisnieciu dolewam litr miedzy

> przegladami. Pewnie obyloby sie bez dolewki, ale nie lubie miec przy dolnej kresce za to

> zimą jak jest dobry ON, pali b.lekko ;-)

Styl jazdy na pewno ma wpływ. Jeżdżę bardziej "na emeryta" w mieście ale w trasie lubię przedmuchać nagar. Od nowości jeździ na 15w40. Zimą rzeczywiście czasami jest ciężko ale daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Styl jazdy na pewno ma wpływ. Jeżdżę bardziej "na emeryta" w mieście ale w trasie lubię przedmuchać

> nagar. Od nowości jeździ na 15w40. Zimą rzeczywiście czasami jest ciężko ale daje radę.

Przy 15w to sie nie dziwie, ze sladowe ilosci lyka, ale skoro taki byl od poczatku, to nie ma teraz co ryzykowac bardzieej plynnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest biuletyn serwisowy toyoty że jeśli auto w okresie gwarancji pobiera olej więcej niż 1l na 1000km to sczytuje się numery seryjne turbiny i jeśli jest w widełkach biuletynu wymienia się pompę podciśnienia i turbinę:) Ale wcześniej serwis musi mieć podkładkę i kilka razy robi tzw próbę olejową gdzie klient zgłasza się co ok 1000 km na dolewkę oleju. Tyle w temacie.... grinser006.gif żadna zmiana oleju tutaj nie pomoże niestety grinser006.gif Jeśli trafiła sie felerna partia to po prostu pech 270751858-jezyk.gif A co do oleju to musi spełniać normę C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jest biuletyn serwisowy toyoty że jeśli auto w okresie gwarancji pobiera olej więcej niż 1l na

> 1000km to sczytuje się numery seryjne turbiny i jeśli jest w widełkach biuletynu wymienia się

> pompę podciśnienia i turbinę:) Ale wcześniej serwis musi mieć podkładkę i kilka razy robi tzw

> próbę olejową gdzie klient zgłasza się co ok 1000 km na dolewkę oleju. Tyle w temacie....

> żadna zmiana oleju tutaj nie pomoże niestety Jeśli trafiła sie felerna partia to po prostu

> pech A co do oleju to musi spełniać normę C3

A jak jest to litr na 2kkm, to ok ? :-D dla mnie litr na 10kkm to juz duzo :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1l na 1000 km jest taki zapis w książce obsługi:) czyli do 1l na 1000km wg producenta nic złego się

> nie dzieje:)

Jakbym miał takie auto to bym tego oleju dolewał 2x w ciągu miesiąca zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.