Skocz do zawartości

Zakup używanego auta - koszt napraw początkowych


Herbatnik

Rekomendowane odpowiedzi

peugeot 106 1,1:

rozrząd kpl z pompą: 170pln

robocizna 200 pln z pisemną gwarancją 50kkm lub 2 lata

olej + filter 80 pln (lotos 10W40 semi)

klocki 50-60 pln

tarcze 10-120 pln / kpl

robocizna: sam lub warsztat 80-100

a zapomniałem: 5l płynu chłodzącego ile ? nie wiem ale niewiele

o czymś zapomniałem?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> peugeot 106 1,1:

> rozrząd kpl z pompą: 170pln

> robocizna 200 pln z pisemną gwarancją 50kkm lub 2 lata

> olej + filter 80 pln (lotos 10W40 semi)

> klocki 50-60 pln

> tarcze 10-120 pln / kpl

> robocizna: sam lub warsztat 80-100

> a zapomniałem: 5l płynu chłodzącego ile ? nie wiem ale niewiele

> o czymś zapomniałem?

> pozdrawiam

nie napisałeś w jakim aucie... autor wątku pytał o kompakta gdzie:

rozrząd po taniości poza aso: 700-800zł

tarcze + klocki, przód+tył: przód 100x2 + 150, tył 80x2 + 100, robota około 200zł = 810

olej z filtrami, wymiana = 250

całość około 1800 licząc na okrągło i kupując budżetowe części w pierwszym lepszym nowożytnym kompakcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie napisałeś w jakim aucie... autor wątku pytał o kompakta gdzie:

> rozrząd po taniości poza aso: 700-800zł

o różnych autach jest wątek...- fakt nie napisałem. odniosłem sie natomiast do inwestycji w starocie jakimi i ja sie poruszam; focus to zdaje sie compakt: rozrząd na dobrym markowym zestawie z robocizną to 550 pln z pisemną gwarancją bez pompy bo pędzona paskiem osprzętu...

> tarcze + klocki, przód+tył: przód 100x2 + 150, tył 80x2 + 100, robota około 200zł = 810

nie dokładaj tylnych hamulców bo w obu autach wymieniam tylko przód i ceny podawałem za przód; w peugeocie od roku jest nowy tył a w fordzie jeszcze są oki

> olej z filtrami, wymiana = 250

4l oleju do focusa 120pln, filtr 25 - robocizna w cenie , ew. korek spustowy 10 pln

> całość około 1800 licząc na okrągło i kupując budżetowe części w pierwszym lepszym nowożytnym

> kompakcie...

no chyba że foka mk1 to jeszcze nie nowożytny kompakt ale jeśli rozmawiamy o starej astrze czy mondeo mk1 - mk2 to bo ja wiem? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o różnych autach jest wątek...- fakt nie napisałem. odniosłem sie natomiast do inwestycji w

> starocie jakimi i ja sie poruszam; focus to zdaje sie compakt: rozrząd na dobrym markowym

> zestawie z robocizną to 550 pln z pisemną gwarancją bez pompy bo pędzona paskiem osprzętu...

> nie dokładaj tylnych hamulców bo w obu autach wymieniam tylko przód i ceny podawałem za przód; w

> peugeocie od roku jest nowy tył a w fordzie jeszcze są oki

> 4l oleju do focusa 120pln, filtr 25 - robocizna w cenie , ew. korek spustowy 10 pln

> no chyba że foka mk1 to jeszcze nie nowożytny kompakt ale jeśli rozmawiamy o starej astrze czy

> mondeo mk1 - mk2 to bo ja wiem?

kwoty podałem orientacyjne z głowy, nie biorąc po uwagę marki konkretnego auta, bo czy astra, focus, golf czy inna octavia koszty będą podobne w okolicy ceny którą podałem, nijak mającą się do Twojej, focus mk1 to auto z przed 16lat... więc już trochę mało nowożytny, a nowożytne mają większe hamulce inne wymagania olejowe itd itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kwoty podałem orientacyjne z głowy, nie biorąc po uwagę marki konkretnego auta, bo czy astra,

> focus, golf czy inna octavia koszty będą podobne w okolicy ceny którą podałem, nijak mającą

> się do Twojej

ja podawałem rzeczywiste zapłacone lub do zapłacenia

, focus mk1 to auto z przed 16lat... więc już trochę mało nowożytny,

a astra km2/mk3 , mondeo mk2/mk3 to znacznie nowsze i zaawansowane technologicznie ? cool.gif

> mają większe hamulce inne wymagania olejowe itd itd

widze że Twoja racja jest większą racja bo jest Twoja - ok

najpierw torpedujesz wycenę puga bo myślałeś o kompakcie, potem jak podaje kompakta to też bo nie nowożytny;

akurat znam ceny części np do mk2 i mk2fl foki, mendeo mk3, mk4 i kilku jeszcze innych aut ale nie zamierzam Ci udowadniać niczego bo na końcu powiesz że miałeś na myśli Chryslera 300C - no fakt tak akurat wszystko można udowodnić: żarnik do ksenona zamiennik 650 ale oryginał na aso 1100pln - ceny brutto.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja podawałem rzeczywiste zapłacone lub do zapłacenia

> , focus mk1 to auto z przed 16lat... więc już trochę mało nowożytny,

> a astra km2/mk3 , mondeo mk2/mk3 to znacznie nowsze i zaawansowane technologicznie ?

> widze że Twoja racja jest większą racja bo jest Twoja - ok

możesz tak uważać Twoje prawo, naprawiałem stilo wiem co ile kosztowało, ja również uważam że Twoja racja jest prawdziwsza crazy.gif

> najpierw torpedujesz wycenę puga bo myślałeś o kompakcie, potem jak podaje kompakta to też bo nie

> nowożytny;

ale tak czy inaczej ceny której podałeś do focusa z grubsza się zgadzały z moimi w zakresie jaki podałeś, rozrząd z pompą wody (bez znaczenia że u Ciebie akurat nie trzeba), tarcze, klocki, olej, więc o co Ci chodzi to ja nie wiem confused.gif

> akurat znam ceny części np do mk2 i mk2fl foki, mendeo mk3, mk4 i kilku jeszcze innych aut ale nie

> zamierzam Ci udowadniać niczego bo na końcu powiesz że miałeś na myśli Chryslera 300C - no

> fakt tak akurat wszystko można udowodnić: żarnik do ksenona zamiennik 650 ale oryginał na aso

> 1100pln - ceny brutto.

> pozdrawiam

dobrze wiedzieć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przy zakupie auta za około 25tys doinwestowanie w wysokości 20%

> wartości (czyli około 5tys) po to, by mieć autko zrobione na TIP-TOP jest dla Was do

> przyjęcia? Czy odpuszczacie sobie i szukacie innego auta, które nie wymaga takiego wkładu?

Jakby nie patrzył, każde używane auto wymaga jakiegoś nakładu. Ja bym wolał założyć sobie że na dzień dobry wkładam 10% plus zostawiam kolejne 10% na nieprzewidziane tematy które wyjdą w ciągu następnych kilku tys kilometrów.

Jak na dzień dobry trzeba wrzucić 20% to trochę słabo - jeśli jeszcze wyjdzie coś nieprzewidzianego to operacja staje się trochę nieopłacalna.

Jedyny wyjątek to sytuacja w której dany egzemplarz jest dokładnie tym czego szukałem, ten kolor tapicerki wyposażenie etc - wtedy bym był gotów wywalić te 20%- 5kPLN pod warunkiem że dokładnie bym wszystko prześwietlił i miał pewność że to koniec wydatków na najbliższy rok.

Co do kwoty 5kPLN - nie jest to jakiś kosmos przy współczesnych autach segmentu D. Wymiana oleju w ASB, akumulator, opony, duży przegląd ze wszystkimi filtrami i już dobijamy do 3kPLN, a jak dojdzie rozrząd plus jakieś pierdoły typu sprzęgło jednokierunkowe to spokojnie można dojść do 5kPLN z wymianami tylko eksploatacyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby nie patrzył, każde używane auto wymaga jakiegoś nakładu. Ja bym wolał założyć sobie że na

> dzień dobry wkładam 10% plus zostawiam kolejne 10% na nieprzewidziane tematy które wyjdą w

> ciągu następnych kilku tys kilometrów.

> Jak na dzień dobry trzeba wrzucić 20% to trochę słabo...

Określanie tego w % (wartości kupowanego samochodu) jest średnio sensowne IMO.

Jak kupujesz auto za 30k i robisz mu pakiet startowy (płyny hamulce, zawieszenie, opony, etc.) np za 3k PLN, co jest wartością realną, to jest 10% wartości zakupu.

Jak kupujesz stare auto za 5k PLN i też musisz kupić komplet opon, zrobić hamulce, zawieszenie i płyny to też wydasz 3k PLN, bo tyle to kosztuje. I to jest ponad 50% wartości kupowanego auta.

Powiem więcej, bardziej prawdopodobne jest, że przy kupnie tego tańszego wydatki będą większe kwotowo, niż w przypadku starego, bo pewnie więcej rzeczy będzie do zrobienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.