Skocz do zawartości

Remont silnika, demontaż koła zebatego i panewki...


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zabrałem się za remont generalny pewnego silnika (dla ścisłości Hatz Diesel 1D50) no i napotkałem pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić tongue.gif Sprawa niby prosta, trzeba zdemontować kolo zębate od napędy rozrządu z wału korbowego. Według instrukcji serwisowej (ścislej katalogu części) koło zębate osadzone jest na wale za pomocą połączenia wpustowego czyli tzw. klin. Wpust oraz nacięcie na kole jest widoczne, według instrukcji koło nie jest wklejane. No i co... i nie wiem jak to zdemontować confused.gif Najpierw używałem małego ściagacza dwuramiennego, następnie dużo większego trójramiennego, w kolejnym etapie doszedł palnik i podgrzewanie koła. No i nawet nie drgnie oslabiony.gif Co z tym teraz zrobić ??

287630508-Silnik%281%29.JPG

287630508-Silnik%282%29.JPG

Kolejna sprawa panewki... Wał idzie do szlifu ALE, tylko panewka korbowodowa składa sie z dwóch części, panewki główne to tuleje wciśnięte w blok oraz obudowę panewki, w jaki sposób je wyciągać ?? Rozumiem że na prasie przykładając do panewki tuleje podobnego rozmiaru z jakiegoś miękkiego materiału ?? Alu/mosiądz ??? I kolejna sprawa panewki oporowe, jaki luz maksymalny moze mieć wał wzdłóż swojej osi ??

post-86099-14352523738145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> zabrałem się za remont generalny pewnego silnika (dla ścisłości Hatz Diesel 1D50) no i napotkałem

> pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić Sprawa niby prosta, trzeba zdemontować kolo

> zębate od napędy rozrządu z wału korbowego. Według instrukcji serwisowej (ścislej katalogu

> części) koło zębate osadzone jest na wale za pomocą połączenia wpustowego czyli tzw. klin.

> Wpust oraz nacięcie na kole jest widoczne, według instrukcji koło nie jest wklejane. No i

> co... i nie wiem jak to zdemontować Najpierw używałem małego ściagacza dwuramiennego,

> następnie dużo większego trójramiennego, w kolejnym etapie doszedł palnik i podgrzewanie koła.

> No i nawet nie drgnie Co z tym teraz zrobić ??

Założyć ściągacz, naprężyć i puknąć młotkiem. Połączenie oprócz klina może być stożkowe.

> Kolejna sprawa panewki... Wał idzie do szlifu ALE, tylko panewka korbowodowa składa sie z dwóch

> części, panewki główne to tuleje wciśnięte w blok oraz obudowę panewki, w jaki sposób je

> wyciągać ?? Rozumiem że na prasie przykładając do panewki tuleje podobnego rozmiaru z jakiegoś

> miękkiego materiału ?? Alu/mosiądz

Tego nie wiem, ale dobrze myślisz.

> I kolejna sprawa

panewki oporowe, jaki luz maksymalny

> moze mieć wał wzdłóż swojej osi ??

Obstawiam, że 0,2-0,3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Założyć ściągacz, naprężyć i puknąć młotkiem. Połączenie oprócz klina może być stożkowe.

> Tego nie wiem, ale dobrze myślisz.

> panewki oporowe, jaki luz maksymalny

> Obstawiam, że 0,2-0,3 mm.

Niestety, ściągacz z tych porządnych, do jego naprezenia używalem rurki, póżniej młotek, palnik, młotek itd. NIC nie pomaga tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, ściągacz z tych porządnych, do jego naprezenia używalem rurki, póżniej młotek, palnik,

> młotek itd. NIC nie pomaga

Całkiem mozliwe, ze w trakcie produkcji, koło jaet "nabijane" na wał mocno rozgrzane. Podgrzanie samego koła, nie będzie możliwe. Wymyśl coś na schłodenie wału podczas podgrzewania. (moze zanurzenie w zimnej wodzie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nawet nie drgnie Co z tym teraz zrobić ??

> Kolejna sprawa panewki... Wał idzie do szlifu ALE, tylko panewka korbowodowa składa sie z dwóch

> części, panewki główne to tuleje wciśnięte w blok oraz obudowę panewki, w jaki sposób je

> wyciągać ?? Rozumiem że na prasie przykładając do panewki tuleje podobnego rozmiaru z jakiegoś

> miękkiego materiału ?? Alu/mosiądz ??? I kolejna sprawa panewki oporowe, jaki luz maksymalny

> moze mieć wał wzdłóż swojej osi ??

Oddać w całości do zakładu szlifierskiego oni tam sobie poradzą z rozebraniem z złożeniem a przy okazji dobrze Ci spasują panewki z wałem i sprawdza osiowość wału z blokiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całkiem mozliwe, ze w trakcie produkcji, koło jaet "nabijane" na wał mocno rozgrzane. Podgrzanie

> samego koła, nie będzie możliwe. Wymyśl coś na schłodenie wału podczas podgrzewania. (moze

> zanurzenie w zimnej wodzie?)

Mam takie przypuszczenia własnie... O schladzaniu też myślalem ale JAK ?? jest tam słaby dostęp żeby podejść jakimś zamrażaczem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oddać w całości do zakładu szlifierskiego oni tam sobie poradzą z rozebraniem z złożeniem a przy

> okazji dobrze Ci spasują panewki z wałem i sprawdza osiowość wału z blokiem

O tym myślałem pisząc pierwszego posta ale nie wpisałem tej ewentualności bo liczyłem że ktoś może podrzuci jeszcze jakiś sprawdzony patent zlosnik.gif silnik przeleżał cały tydzień rozwiązanie się nie znalazło więc w tym tygodniu idzie do zakładu, mam nadziej że chłopaki poradzą sobie a i liczę że może dobiorą panewki od czegoś innego, bo cena ori to kosmos......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym myślałem pisząc pierwszego posta ale nie wpisałem tej ewentualności bo liczyłem że ktoś może

> podrzuci jeszcze jakiś sprawdzony patent silnik przeleżał cały tydzień rozwiązanie się nie

> znalazło więc w tym tygodniu idzie do zakładu, mam nadziej że chłopaki poradzą sobie a i liczę

> że może dobiorą panewki od czegoś innego, bo cena ori to kosmos......

Poradzą obie na pewno bo Oni mają swoje sprawdzone metody, Tobie nawet jakby się udało to rozebrać to w domowych warunkach nie jesteś w stanie sprawdzić osiowości bloku, więc nawet po szlifie narobiłbyś się a na końcu mógłby być zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
W dniu 10.12.2023 o 09:10, Garage66 napisał(a):

Witam czy ma ktoś schemat rozrządu silnika 1d42 na niskiej pokrywie rozrządu . 

Mam wrażenie że w moim brakuje zębatek od rozrządu i tych przeciwwag . 

 

Wobis.pl tam poszukaj katalog części 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.