Skocz do zawartości

Kosiarka spalinowa. Pomożecie coś wybrać?


TIMMY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pomóżcie wybrać pierwszą kosiarkę spalinową.

Moja elektryczna jeszcze daje radę, ale za dużo czasu schodzi się ze skoszeniem całego terenu.

Moje wymagania;

- cena max 1000 pln

- z napędem

- silnik czterosuwowy (a może nie warto?)

- funkcja mielenia trawy

- dobry serwis

Sam nie wiem co jeszcze powinna mieć. Obszar do skoszenia to jakieś 1200 metrów.

Taką sobie upatrzyłem na Alledrogo NAC

Pomożeta? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poszukaj jednak z silnikiem BriggsStratton. Większa niezawodność i popularność co przekłada się na lepszy dostęp do części i serwisu. Sam w zeszłym roku stałem przed podobnym wyborem i padło na Stiga Combi 48SB , ale to już powyżej Twojego budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAC to jest lepszy Chińczyk z serwisem w PL.

Ja mam taką już 3 rok i sobie chwalę, jedyną awarią to jest urwana linka od napędu.

Poszukaj tak jak inni piszą coś z silnikiem B&S.

Pierwszą kosiarkę kupiłem chińską w markecie, rozleciała się po 3 latach, a w tym czasie była z 6 razy naprawiana na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wzorem niezawodności są dolnozaworowe silniki Briggs&Stratton - szczególnie model 6KM. Korzystanie z serwisu przy niej jest niepotrzebne - przez 10 lat eksploatacji wymieniona tylko świeca, nóż i kilka filtrów powietrza. Nóż ostrzony jakieś 1-2 razy w sezonie, co rok nowy olej, co kilka lat czyszczenie gaźnika - tyle zlosnik.gif

Jak będziesz wybierał kosiarkę, to zwróć uwagę na koła - czy mocno trzymają się obudowy. Raczej już powinny być łożyskowane, chociaż nie mam pewności, czy tulejowane jeszcze się znajdą. Zobacz też jak wszelkie plastikowe dodatki do kosiarki się trzymają i czy nie połamią się przy pierwszym otarciu.

Taka dobra rada, jak już coś kupisz - czyść wnętrze obudowy kosiarki po każdym koszeniu - wilgoć z koszonej trawy potrafi przedwcześnie niszczyć stalową obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Pomóżcie wybrać pierwszą kosiarkę spalinową.

> Moja elektryczna jeszcze daje radę, ale za dużo czasu schodzi się ze skoszeniem całego terenu.

> Moje wymagania;

> - cena max 1000 pln

> - z napędem

> - silnik czterosuwowy (a może nie warto?)

> - funkcja mielenia trawy

> - dobry serwis

> Sam nie wiem co jeszcze powinna mieć. Obszar do skoszenia to jakieś 1200 metrów.

> Taką sobie upatrzyłem na Alledrogo NAC

> Pomożeta?

Tak jak koledzy radzą silnik B&S jest bardzo dobry. Kolega ma B&S 2suw 125ccm w kosiarce. Pozyczam od niego co jakiś cas. Jedynym problemem są plastikowe koła średnicy około 20cm. Pękły już 3 komplety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja napiszę coś z drugiej strony

obecne silniki B&S są robione z gównolitu, wał potrafi się skrzywić przy byle shicie

z tym budżetem, podjedź do pierwszego lepszego serwisu B&S i pogadaj z mechanikiem, może leży mu kosiara sprzed lat która czeka na ciebie - uwierz że silniki B&S sprzed 5-6 lat są o niebo w lepszej kondycji i o niebo lepszej jakości niż obecne nówki nie śmigane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja napiszę coś z drugiej strony

> obecne silniki B&S są robione z gównolitu, wał potrafi się skrzywić przy byle shicie

> z tym budżetem, podjedź do pierwszego lepszego serwisu B&S i pogadaj z mechanikiem, może leży

> mu kosiara sprzed lat która czeka na ciebie - uwierz że silniki B&S sprzed 5-6 lat są o

> niebo w lepszej kondycji i o niebo lepszej jakości niż obecne nówki nie śmigane

prawda ostatnio rozebralem dwa silniki jeden 10letni drugi 6miesieczny oba wykazywaly sie podobnym zuzyciem a roznica w budowie tego samego silnika byla olbrzymia inny tlok chociaz by (stary byl duzo masywniejszy i pelny a nowy duzo mniejszy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno znaleźć coś w okolicach mojego budżetu.

> Np taka:

> Jakiś noname ale z B&S i trochę drożej

> Wiadomo że silnik najważniejszy, ale naprawdę tylko na to zwracać uwagę?

Mam bardzo starą kosiarkę z silnikiem B&S i po 15-20 (?) latach chodzi do dzisiaj.

Jeśli chodzi o silnik, to popatrz w kierunku SUBARU KLIK >>

Mam dwa sezony tę cięższą (190 ccm) i jak do tej pory, chodzi bez zarzutu. Żadna z dotychczas używanych kosiarek nie ubija tak dobrze skoszonej trawy w koszu, jak Ryobi. Daje radę nawet gdy trawnik jest zaniedbany (dawno nie koszony), gdzie 6-konna AL-KO wymięka. Al-ko blokuje się długą trawą na wejściu do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Pomóżcie wybrać pierwszą kosiarkę spalinową.

> Moja elektryczna jeszcze daje radę, ale za dużo czasu schodzi się ze skoszeniem całego terenu.

> Moje wymagania;

> - cena max 1000 pln

> - z napędem

> - silnik czterosuwowy (a może nie warto?)

> - funkcja mielenia trawy

> - dobry serwis

> Sam nie wiem co jeszcze powinna mieć. Obszar do skoszenia to jakieś 1200 metrów.

> Taką sobie upatrzyłem na Alledrogo NAC

> Pomożeta?

chcialem napisac cos ale jesli juz zaczynasz oszczedzac patrzac na NACa to zycze powodzenia i czekania miesiac (w sezonie) na jakas [motyla noga] bo tyle trzeba czekac na czesci do tego badziewia.

dopisze tylko ze sprzedaje i serwisuje kosiarki na co dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialem napisac cos ale jesli juz zaczynasz oszczedzac patrzac na NACa to zycze powodzenia i

> czekania miesiac (w sezonie) na jakas [motyla noga] bo tyle trzeba czekac na czesci do tego

> badziewia.

> dopisze tylko ze sprzedaje i serwisuje kosiarki na co dzien

To napisz.

Ta kosiarka wyszła mi po prostu jako wynik moich założeń.

Nie powiedziałem że ją kupię.

Nie znam się na tym, więc pytam.

A jeżeli zajmujesz się tym zawodowo to powiedz czy w tym

budżecie w ogóle da się kupić coś przyzwoitego ze średniej półki.

Może coś polecisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo że silnik najważniejszy, ale naprawdę tylko na to zwracać uwagę?

Wiesz, innych silników, szczególnie obecnie popularnych górnozaworowych (poznać po gładkiej obudowie głowicy) na pewno sprzedało się tyle, że w internecie powinieneś znaleźć dużo wskazówek co do niezawodności.

Z innych rzeczy - warto spojrzeć na ogólną jakość całej kosiarki - czy któreś części nie wyglądają podejrzanie słabo. Drążek do prowadzenia kosiarki wraz ze wszystkimi dźwigniami musi być solidny - jak szybko naciśniesz cały uchwyt kosiarki w dół, aby podnieść przód kosiarki, nic nie powinno sprawiać wrażenia, że zaraz się rozpadnie, albo zbyt mocno sprężynuje. Wszelkie patenty szybkiego składania drążka powinny być takie, żeby w ostateczności zastąpić je śrubami, jak się połamią.

Centralnie regulowana wysokość koszenia to raczej standard, ale warto się upewnić. Też warto wziąć pod uwagę łatwość uzupełniania paliwa i nalewania oleju - niektóre kosiarki mają dziwnie umieszczone wlewy i nawet przez lejek trudno się nalewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisz.

> Ta kosiarka wyszła mi po prostu jako wynik moich założeń.

> Nie powiedziałem że ją kupię.

I nie kupuj jesli nie chcesz sie denerwowac i poprawiac fabryke bo cos odpadlo bo cos sie wygielo bo cos...

> Nie znam się na tym, więc pytam.

pytaj pytaj

> A jeżeli zajmujesz się tym zawodowo to powiedz czy w tym

> budżecie w ogóle da się kupić coś przyzwoitego ze średniej półki.

nie

> Może coś polecisz?

glownie handluje stiga i polecil bym nowa Combi 48 s na silniku stigi, niestety kosztuje 1300, ale jest to sprawdzony model (3generacja wciaz udoskonalana) i naprawde bezawaryjny KLIK 3lata gwarancji

Powiem Ci tak kup kosiarke nawet w miare podstawowy model ale znanej i renomowanej firmy gdzie nie bedzie problemu z czesciami, Stiga Viking Partner Castelgardeni uwaga MacAllister (sa to kosiarki stigi choc nie wszystkie, robione specjalnie dla nich roznia sie kolorem jedynie) unikaj MTD mimoze rowniez to sprzedaje i niestety serwisuje jest to niesamowity badziew glownie ze wzgledu na nietypowe rozwiazania np z napedem ktore szybko sie psuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> subaru jakoscia wykonania tych silnikow dorownuje lepszym chinczykom

skoro już na ten temat piszesz, a masz do czynienia na codzień, to mam kilka pytań właśnie odnośnie silników Subaru stosowanych w Ryobi.

w jaki sposób przekazywany jest napęd rozrządu w tych silnikach górnozaworowych? Pasek, zębatki czy łańcuch? jak to wygląda w Hodzie, Subaru, B&S

czy tuleja cylindra jest żeliwna? odnośnik również do konkurencji

w jaki sposób odbywa się regulacja luzu zaworowego?

oraz ostatnie pytanie, wiem że w serwisach macie dostęp do dokumentacji technicznej producentów silników w której znajduje się przewidywana przez producenta ilość motogodzin jakie silnik wykona zanim wyzionie ducha, jak to wygląda w przypadku B&S, Hondy, Subaru? dlaczego kilka lat wstecz producenci nie podawali ilości motogodzin, a teraz podają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopisze tylko ze sprzedaje i serwisuje kosiarki na co dzien

Dosiadam Stigę park 16 i koszę sobie z tym pchanym agregatem z funkcją mielenia. Sezon właśnie się zaczyna a ja niechciałbym narobić kłopotów, na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Briggs & Stratton przez 8 lat, silnik był nie do zajechania - do końca zapalała od pierwszego szarpnięcia. Silnik 6.5 HP. Niestety reszta kosiarki była jakiejś kiepskiej firmy i juz taka wspaniała nie była. Teraz mam Hondę 190ccm i tez jest rewelacyjna. Jedyna różnica - Honda pali znacznie mniej - dawniej raz w miesiącu musiałem kupować benzynę do kosiarki - paliła mniej-wiecej litr na koszenie, teraz pol litra starcza na 2-3 koszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

> Wolałbym jednak nową niż używaną.

> A co powiecie o firmie AL-KO?

Byle na silniku briggsa... silniki AL-KO są gówniane i nie ma do nich cześci.

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> subaru jakoscia wykonania tych silnikow dorownuje lepszym chinczykom

Mam dwie maszyny... jedna total china.. silnik total no name (jakaś kopia hondy). Jak ten silnik dostaje po tyłku... chodzi w zagęszczarce wiec wibracje są konkretne. Jedyne co sie stało to poszła uszczelka bocznego dekla, wiec zastosowałem silikon i tłumik musiałem wymienic bo zerdzewiał (maszyna była przechowywana w kiepskich warunkach na budowach).

A tak to sobie smiga bez najmniejszego problemu.

Drugi mam jakiś Loncin w odśnieżarce i też z nim problemu nie ma.

Miałem za to silnik AL-Ko w wertykulatorze i rozleciał sie w drobny mak po kilku godzinach pracy. Wykręciła się sruba mocująca stopke korbowodu. I to wykręciła się dlatego że miała się wykręcić bo podkładka zabezpieczająca jest tak skonstruowana że zabezpiecza tylko jedną srube przed wykręceniem.

Silnik nadaje sie do kosza, a serwis sobie stwierdził niewłaściwe użytkowanie...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro już na ten temat piszesz, a masz do czynienia na codzień, to mam kilka pytań właśnie odnośnie

> silników Subaru stosowanych w Ryobi.

> w jaki sposób przekazywany jest napęd rozrządu w tych silnikach górnozaworowych? Pasek, zębatki czy

> łańcuch? jak to wygląda w Hodzie, Subaru, B&S

> czy tuleja cylindra jest żeliwna? odnośnik również do konkurencji

> w jaki sposób odbywa się regulacja luzu zaworowego?

> oraz ostatnie pytanie, wiem że w serwisach macie dostęp do dokumentacji technicznej producentów

> silników w której znajduje się przewidywana przez producenta ilość motogodzin jakie silnik

> wykona zanim wyzionie ducha, jak to wygląda w przypadku B&S, Hondy, Subaru? dlaczego kilka

> lat wstecz producenci nie podawali ilości motogodzin, a teraz podają?

rozrzady sa na kolach zebatych w wiekszosci silnikow, a silniki sa calo-aluminiowe bez zadnych tulei tloki i korby rowniez alu. One w tej chwili nie moga byc zbyt trwale bo kosiarke trzeba wymieniac co pare (5) lat. Luz zaworowy masz przez dokrecenie dzwigienek oczywiscie w silnikach ohv w dolnozaworowych nie ma wcale regulacji. Co do ilosci motogodzin dalej nie sa podawane ale przewaznie wychodzi okolo 300-400godz jesli ktos dba stosuje wlasciwy olej i wymienia go dosc czesto. UWAGA nie stosowac innych olejow niz SAE30 (chyba ze producent mowi inaczej) bo sa za rzadkie i mozna latwo spowodowac zatarcie silnika, jesli jest inny nalezy czesciej kontrolowac jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dosiadam Stigę park 16 i koszę sobie z tym pchanym agregatem z funkcją mielenia. Sezon właśnie się

> zaczyna a ja niechciałbym narobić kłopotów, na co zwrócić uwagę?

stan rolek napedzajacych i pasek zebaty miedzy nozami, sprawdz jeszcze czy koncowki nozy sa poprzykrecane o lubia sie zrywac te mniejsze srubki (zreszta po to sa) ogolnie parki sa prawie bezawaryjne jedne z lepszych sprzetow jakie sa na rynku, u mnie nawet firmy komunalne katuja te sprzety i nie mawiekszych problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Briggs & Stratton przez 8 lat, silnik był nie do zajechania - do końca zapalała od

> pierwszego szarpnięcia. Silnik 6.5 HP. Niestety reszta kosiarki była jakiejś kiepskiej firmy i

> juz taka wspaniała nie była. Teraz mam Hondę 190ccm i tez jest rewelacyjna. Jedyna różnica -

> Honda pali znacznie mniej - dawniej raz w miesiącu musiałem kupować benzynę do kosiarki -

> paliła mniej-wiecej litr na koszenie, teraz pol litra starcza na 2-3 koszenia.

i jest znacznie cichsza i ma rowniejsza gladsza prace, chyba najlepsze silniki na rynku do kosiarek, niestety przez zime i pozostawione na ten czas paliwo gazniki lubia sie zapychac, ale polecam tesilniczki jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byle na silniku briggsa...

Kiedyś kupiłem marketową kosiarkę bez nazwy, ale z silnikiem B&S.

Silnik działa bez zarzutu. Za to w kole rozpadło się łożysko zlosnik.gif

BTW - Da się to łożysko wymienić, a może całe koło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki NAC

Świetnie... oslabiony.gif

Wątek się rozwija, i dobrze.

Jak na razie Stiga wygrywa najmniejszą ilością złych opinii.

Z tego co widzę to jakaś standardowa cena na te kosiarki i nie ma szans na negocjacje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrzady sa na kolach zebatych w wiekszosci silnikow, a silniki sa calo-aluminiowe bez zadnych

> tulei tloki i korby rowniez alu. One w tej chwili nie moga byc zbyt trwale bo kosiarke trzeba

> wymieniac co pare (5) lat. Luz zaworowy masz przez dokrecenie dzwigienek oczywiscie w

> silnikach ohv w dolnozaworowych nie ma wcale regulacji. Co do ilosci motogodzin dalej nie sa

> podawane ale przewaznie wychodzi okolo 300-400godz jesli ktos dba stosuje wlasciwy olej i

> wymienia go dosc czesto. UWAGA nie stosowac innych olejow niz SAE30 (chyba ze producent mowi

> inaczej) bo sa za rzadkie i mozna latwo spowodowac zatarcie silnika, jesli jest inny nalezy

> czesciej kontrolowac jego stan.

a rozbierałeś kiedyś silnik subaru?

bo z tego co piszesz wynika że nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Sąsiad ma jakiś wynalazek właśnie stiga.. Nie podoba mi się jak ten silnik w tej kosiarce pracuje... Wydaje dźwięki jak by ktoś co chwile dodawał i odejmował gazu...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świetnie...

> Wątek się rozwija, i dobrze.

> Jak na razie Stiga wygrywa najmniejszą ilością złych opinii.

> Z tego co widzę to jakaś standardowa cena na te kosiarki i nie ma szans na negocjacje

Moją Stigę kupowałem pod koniec zeszłego sezonu w e-Centrum Ogrodnicze.pl. Jak widać cenę katalogową można u nich negocjować. Zapytaj mailowo o rabat, standardowo powinno być około 10%. W moim przypadku zaproponowano na model Combi 48 S B cenę 1230zł z wysyłką. Nie byłem do końca zdecydowany, a tu sklep za tydzień zrobił sezonową wyprzedaż z ceną 1150zł (wysyłka już płatna), dlatego ją wziąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sąsiad ma jakiś wynalazek właśnie stiga.. Nie podoba mi się jak ten silnik w tej kosiarce

> pracuje... Wydaje dźwięki jak by ktoś co chwile dodawał i odejmował gazu...

> Krawiec

Nic takiego w mojej z silnikiem B&S 550E nie ma miejsca. Jest cięgno gazu którym możemy ustawić wysokość obrotów i tym samym prędkość napędu, ale po ustawieniu są już stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O! dzięki!

> Zapytam u nich

W tym e-centrum ogrodnicze spore upusty od cen katalogowych!

1. Combi 48 S 1150 zł z przesyłką

2. Combi 48 SB 1250 zł z przesyłką

I koleje pytanie: warto dorzucić tą stówę do silnika B&S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja parę dni temu kupiłem Al-KO SILVER 51 B w http://www.sad-serwis.pl/ , model z zeszłego roku

> ale z silnikiem B&S 625

Ja też mam AL-KO już piąty rok i sobie chwalę. Kosiarka w sezonie porządnie dostaje w d...ę i daje radę. I jakoś nic mi się nie zepsuło, rozpadło a ktoś pisał że to shit. Serwis który mam niedaleko, poleca te kosiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jest znacznie cichsza i ma rowniejsza gladsza prace, chyba najlepsze silniki na rynku do

> kosiarek, niestety przez zime i pozostawione na ten czas paliwo gazniki lubia sie zapychac,

> ale polecam tesilniczki jak najbardziej

U mnie nie ma zimy, w zimie kosze po prostu co 2 tygodnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli to zakup na dłuższy czas (lata) to nie kupuj nic z silnikiem Briksa Honda Subrau a jak ma

> być tanio to jakiegoś chińczyka i dbać o niego

Jak ma być budżetowo, to minimum z silnikiem B&S smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli to zakup na dłuższy czas (lata) to nie kupuj nic z silnikiem Briksa Honda Subrau a jak ma

> być tanio to jakiegoś chińczyka i dbać o niego

e no przecież Subaru to taki lepszy chińczyk a Briks to paaanie ameryka grinser006.gif

Subaru z Ryobi w Pl jest od 3 lat, a kolega serwisant twierdzi że to chińczyk i do Brigsa się nie umywa....to krótki czas aby oceniać co jest lepsze, ale widziałem rozebrany silnik zarówno obecnego Brigsa jak i Subarynki....i jak dla mnie Subaru jest o wiele lepiej wykonane, z lepszego materiału - sam wał - waga wału Brigsa ma się nijak do wagi wału z Subaru....

jeśli ja bym wybierał w tym budżecie to albo Honda, albo Subaru z Ryobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.