calavera Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Hej! Pomóżcie Mam pytanie do posiadaczy lub znawców... Jak sprawdzić czy Airmatic w W220 jest sprawny? Jak to powinno chodzić, syczeć, kiedy się opuszczać, w jakim tempie itp. Ogólnie chodzi mi o w miarę możliwości sprawdzenie systemu podczas oględzin auta, na tyle na ile jest to możliwe. Z góry dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Hej! Pomóżcie > Mam pytanie do posiadaczy lub znawców... > Jak sprawdzić czy Airmatic w W220 jest sprawny? > Jak to powinno chodzić, syczeć, kiedy się opuszczać, w jakim tempie itp. Ma stać na tym samym poziomie po zgaszeniu silnika nawet po kilku dniach - najlepiej przyjedź z przyczajki - jeśli auto będzie leżało na glebie to gdzieś jest nieszczelność. Po naduszeniu podnoszenia auto ma podnieść się po 10-15 sekundach i też zostać w tej pozycji nawet po zgaszeniu. > Ogólnie chodzi mi o w miarę możliwości sprawdzenie systemu podczas oględzin auta, na tyle na ile > jest to możliwe. Jak bym kupował w220 to bym koniecznie pojechał do warsztatu mającego Star Diagnose i potrafiącego to obsługiwać choćbym miał jechać 100km - inaczej łatwo wwalić się na minę. EDIT - najlepiej zdobądź VIN - oprócz Airmatica było montowane jeszcze zawieszeni ABC, dużo droższe w naprawie. Sam airmatic nie jest taki straszny > Z góry dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
calavera Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Ma stać na tym samym poziomie po zgaszeniu silnika nawet po kilku dniach - najlepiej przyjedź z > przyczajki - jeśli auto będzie leżało na glebie to gdzieś jest nieszczelność. Po naduszeniu > podnoszenia auto ma podnieść się po 10-15 sekundach i też zostać w tej pozycji nawet po > zgaszeniu. > Jak bym kupował w220 to bym koniecznie pojechał do warsztatu mającego Star Diagnose i potrafiącego > to obsługiwać choćbym miał jechać 100km - inaczej łatwo wwalić się na minę. > EDIT - najlepiej zdobądź VIN - oprócz Airmatica było montowane jeszcze zawieszeni ABC, dużo droższe > w naprawie. Sam airmatic nie jest taki straszny > > Z góry dzięki za podpowiedzi Właśnie moje następne pytanie miało się odnosić do tego jak odróżnić ABC, ale faktycznie trzeba to wyczytać z numeru VIN najlepiej. Czyli rozumiem, że najważniejsze, aby samochód trzymał ustawiony poziom po zgaszeniu silnika i żeby równo się podnosił. Jakieś syczenia słychać w pracy zawieszenia czy raczej robi to bezszelestnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 on jest zawsze zepsuty a jak nie jest zepsuty to zaraz się zepsuje, nie kupuj tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
calavera Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > on jest zawsze zepsuty a jak nie jest zepsuty to zaraz się zepsuje, nie kupuj tego Aż tak źle? Wszelkie opinie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Airmatic sprawdzisz tylko podczas solidnej diagnostyki za pomocą Star Diagnosis albo innego KTS. Jeśli w razie czego wydatek na naprawę rzędu 3000-4000pln Cię nie przeraża to jak najbardziej możesz kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Ma stać na tym samym poziomie po zgaszeniu silnika nawet po kilku dniach - najlepiej przyjedź z > przyczajki - jeśli auto będzie leżało na glebie to gdzieś jest nieszczelność. Po naduszeniu > podnoszenia auto ma podnieść się po 10-15 sekundach i też zostać w tej pozycji nawet po > zgaszeniu. Panowie, mam pytanie laika kompletnie nie znajacego sie na tym o czym dyskutujecie, wiec nie bijcie. Kiedy to ma sie podniesc, skoro sami piszecie, ze ma nie opasc (wykluczamy zmiany przy odpowiednich V, bo ciezko to zainteresowanemu moze byc zaobserwowac) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Panowie, mam pytanie laika kompletnie nie znajacego sie na tym o czym dyskutujecie, wiec nie > bijcie. > Kiedy to ma sie podniesc, skoro sami piszecie, ze ma nie opasc (wykluczamy zmiany przy odpowiednich > V, bo ciezko to zainteresowanemu moze byc zaobserwowac) IMHO najprostrzym sposobem na sprawdzenie tego typu zawieszenia jest po prostu usiąść na krawędzi bagażnika i zobaczyć czy system zniweluje różnicę ugięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Panowie, mam pytanie laika kompletnie nie znajacego sie na tym o czym dyskutujecie, wiec nie > bijcie. > Kiedy to ma sie podniesc, skoro sami piszecie, ze ma nie opasc (wykluczamy zmiany przy odpowiednich > V, bo ciezko to zainteresowanemu moze byc zaobserwowac) Wsiadają pasażerowie albo wrzucasz bagaż - pod obciążeniem poziom opada ale w ciągu max 30 sek ma powrócić do pierwotnego. Do tego w kabinie jest przycisk podnoszenia do podwyższonego poziomu np. do podjazdów pod krawężniki czy strome podjazdy - naciskasz i ma się podnieść równomiernie na wszystkich kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
calavera Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Airmatic sprawdzisz tylko podczas solidnej diagnostyki za pomocą Star Diagnosis albo innego KTS. > Jeśli w razie czego wydatek na naprawę rzędu 3000-4000pln Cię nie przeraża to jak najbardziej > możesz kupować Właśnie tak się domyślałem... ale dopiero teraz przekonujecie mnie, żeby bez Star Diagnosis pod ręką nie brać auta. Zastanawiam się nad tym modelem i oczywiście zdaję sobie sprawę ze wszelkich jego wad i zalet, ale nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tym zawieszeniem. A "zwykłych" zawieszeń w W220 chyba nie było. Te uwagi odnośnie sprawdzania obciążeniem samochodu też ważne, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Aż tak źle? Wszelkie opinie mile widziane to jest po prostu źle wykonane/zaprojektowane ustrojstwo pomijam fakt że W220 gnije pawie jak W210 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matigce Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 to nie jest coś takiego jak tu? klik od 12min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > to nie jest coś takiego jak tu? klik od 12min to jest stary typ nivo - hydrauliczny. tam są normalne sprężyny śrubowe, tyle że bardziej miękkie w porównaniu do standardowych i część obciążenia, oprócz samego tłumienia, bierze na siebie amortyzator, który podpięty jest przez mechaniczny rozdzielacz spięty ze stabem, do pompy (wspólna z pompą wspomy). w nowych autach, tak od połowy lat 90tych, już chyba tylko pneumatyka (czyli brak sprężyny śrubowej - w zamian sprężyny powietrzne/poduszki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > to nie jest coś takiego jak tu? klik od 12min to zwykłe Nivo tu sie akurat nie ma czego bać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > to jest po prostu źle wykonane/zaprojektowane ustrojstwo To jest zaprojektowane na lepsze drogi niż są u nas. Znałem 211 kombi z Airmatic sprowadzone z Belgii z autentycznym przebiegiem ponad 300kkm w którym cały układ Airmatic był jeszcze fabryczny. Jak auto zaczęło jeździć po naszych drogach to się zaczęło sypać lawinowo - został chyba tylko jeden amortyzator z całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > to jest po prostu źle wykonane/zaprojektowane ustrojstwo > pomijam fakt że W220 gnije pawie jak W210 To, że gnije, to się zgadzam. Ale airmatic nie jest aż tak awaryjny jak napisałeś. Wiem, że rozwiązania z Wołgi pewnie trwalsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.