swienty Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Mamy sytuację jak poniżej. Przy pierwszym sygnalizatorze mamy postawiony znak stopu. Osoba skręcająca w prawo (tor jazdy zaznaczony na zielono) ma jeszcze jeden znak stopu przed samą linią zatrzymania. Po co? Spotkałem się ostatnio z opinią, że samochód skręcający w lewo (żółty tor jazdy) ma pierwszeństwo przed tym z przeciwka (zielona linia) bo ten drugi ma powtórzony znak stopu. Sprawa trochę dziwna, imo ten drugi stop jest bez sensu. Jakie jest Wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Jakie jest Wasze zdanie? Przeciwne do twojego. Tam nie musi być znak STOP, na wielu tego typu skrzyżowaniach jest USTĄP i też starcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Przeciwne do twojego. > Tam nie musi być znak STOP, na wielu tego typu skrzyżowaniach jest USTĄP i też starcza. podobna sytuacja jest w Wawie - Conrada/Reymonta skrecajacy w prawo maja wydzielony pas do skretu i zielone swiatlo ale jadacy z przeciwka i skrecajacy w lewo mysla, ze jak juz przejechali pas przeciwny to maja pierwszenstwo i wymuszaja na skrecajacych .... kiedys tam bedzie potezny dzwon linka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > podobna sytuacja jest w Wawie - Conrada/Reymonta > skrecajacy w prawo maja wydzielony pas do skretu i zielone swiatlo ale jadacy z przeciwka i > skrecajacy w lewo mysla, ze jak juz przejechali pas przeciwny to maja pierwszenstwo i > wymuszaja na skrecajacych .... kiedys tam bedzie potezny dzwon > linka Mylisz się i to bardzo KLIK Często mam okazje jeździć tą drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Mylisz się i to bardzo KLIK > Często mam okazje jeździć tą drogą. w czym sie myle? od kiedy jadac w kierunku, w ktorym mam zielone swiatlo mam obowiazek ustepowac pierwszenstwa? zeby nie bylo, codziennie tamtedy jezdze i niezmiennie mnie wkurza jak laduja mi sie przed maske Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > podobna sytuacja jest w Wawie - Conrada/Reymonta > skrecajacy w prawo maja wydzielony pas do skretu i zielone swiatlo ale jadacy z przeciwka i > skrecajacy w lewo mysla, ze jak juz przejechali pas przeciwny to maja pierwszenstwo i > wymuszaja na skrecajacych .... kiedys tam bedzie potezny dzwon > linka Ja często jeżdżę Konwiktorską i potem Zakroczymską by dostać się Wendów do Wisłostrady. Z Zakroczymskiej w prawo skręcają dwa pasy. Jadąc lewym, często napotykam z naprzeciwka skręcających w lewo, którzy na mnie wymuszają pierwszeństwo. Nie przychodzi im do głowy, że mój pas nie prowadzi tylko na prost, ale i w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > w czym sie myle? od kiedy jadac w kierunku, w ktorym mam zielone swiatlo mam obowiazek ustepowac > pierwszenstwa? tak, dlatego znaki umieszcza sie na sygnalizatorach lub tuz przed nim bo jest hierarchia ważności sygnałów: polcjant--->sygnalizacja--->znaki pionowe--->znaki poziome. Jeśli miniesz sygnalizator i za nim stoja znaki pionowe to Cie obowiązuja. Na skrzyżowaniu o rozbudowanej geometrii mogą pojawić sie pojazdy z przeciwnej relacji będące juz na pierwszeństwie i wtedy musisz im ustąpić. Gdyby ten prawoskręt nie był wydzielony wówczas za sygnalizatorem prawie na pewno nie było by juz znaku A7. > zeby nie bylo, codziennie tamtedy jezdze i niezmiennie mnie wkurza jak laduja mi sie przed maske całe życie sie uczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > tak, dlatego znaki umieszcza sie na sygnalizatorach lub tuz przed nim bo jest hierarchia ważności > sygnałów: polcjant--- > całe życie sie uczymy no i widzisz ... tak to jest jak sie jezdzi na pamiec ......... no nie mialem racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > no i widzisz ... tak to jest jak sie jezdzi na pamiec ......... no nie mialem racji to nie tak ze nie masz racji. To jest efekt rutyny. Do tego nakłada sie IMO zbyt duż liczba znaków mniej istotnych i to co ważne czasem umyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Sprawa trochę dziwna, imo ten drugi stop jest bez sensu. A gdzie jest pierwszy, bo niedowidzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Mamy sytuację jak poniżej. > Przy pierwszym sygnalizatorze mamy postawiony znak stopu. > Osoba skręcająca w prawo (tor jazdy zaznaczony na zielono) ma jeszcze jeden znak stopu przed samą > linią zatrzymania. > Po co? > Spotkałem się ostatnio z opinią, że samochód skręcający w lewo (żółty tor jazdy) ma pierwszeństwo > przed tym z przeciwka (zielona linia) bo ten drugi ma powtórzony znak stopu. > Sprawa trochę dziwna, imo ten drugi stop jest bez sensu. > Jakie jest Wasze zdanie? wszytsko jest dobrze, należy pamiętac o tym kiedy stosujemy sie do danych sygnałów na drodze i nie tracić czujności. To jest przykład takiego najbardziej wrednego pod wzdgledem wilekości skrzyżowania. Bo żółty teoretycznie jest na takim samym prawie co zielony ale nabywa juz pierwszeństwo mijając azyl. Gdyby krzyżówka była większa to zielony nie miałby wątpliwości ze żółty porusza sie od dłuższego czasu z pierwszeństwem a tak włącza mu sie zasada prawej strony. Czujność przede wszytskim. Znaki ustawiają jednak nie tacy głupi ludzie jak sie większości kierwoców wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > A gdzie jest pierwszy, bo niedowidzę? na sygnalizatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > w czym sie myle? od kiedy jadac w kierunku, w ktorym mam zielone swiatlo mam obowiazek ustepowac > pierwszenstwa? > zeby nie bylo, codziennie tamtedy jezdze i niezmiennie mnie wkurza jak laduja mi sie przed maske To zielone światło jest po to, abyś nie musiał uważać na pieszych i rowerzystów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > To zielone światło jest po to, abyś nie musiał uważać na pieszych i rowerzystów. juz sie przyznalem nizej, ze nie mialem racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > to nie tak ze nie masz racji. To jest efekt rutyny. Do tego nakłada sie IMO zbyt duż liczba znaków > mniej istotnych i to co ważne czasem umyka. wazne, ze w nikogo nie lutnalem hahahahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Gdyby krzyżówka była większa to zielony nie miałby wątpliwości ze > żółty porusza sie od dłuższego czasu z pierwszeństwem a tak włącza mu sie zasada prawej > strony. Podobne pod tym względem skrzyżowanie jest w Warszawie tutaj (Kaczeńca/Skrzyneckiego): https://www.google.pl/maps/@52.22742,21....Fuvgtycp9YQ!2e0 Skręcając w lewo ustępujemy pierwszeństwa jadącym prosto, ale jeśli uda nam się skręcić równocześnie ze skręcającym w prawo z naprzeciwka, to na odcinku kilku metrów nabywamy przed nim pierwszeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > na sygnalizatorze To IMO miejsce zatrzymania jest jedno bo linia bezwarunkowego zatrzymania jest jedna. Bo gdzie się zatrzymujesz, jak sygnalizacja jest wyłączona? Więc nie wiem, po co ten pierwszy znak. Tu długi i namiętny wątek o znaku stop zaraz za sygnalizacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > tak, dlatego znaki umieszcza sie na sygnalizatorach lub tuz przed nim bo jest hierarchia ważności > sygnałów: polcjant--->sygnalizacja--->znaki pionowe--->znaki poziome. to pomoz w tym watku znalezc odpowiedni przepis, ktory to definiuje http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=287701503&page=1&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Mamy sytuację jak poniżej. wszystko zależy od interpretata, która jest jedna : "Jedź tak żeby nie dać się stuknąć" bo jak działają światła to nie ma znaków..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > to pomoz w tym watku znalezc odpowiedni przepis, ktory to definiuje > http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=287701503&page=1&vc=1 art 5 pkt 1,2,3 Prawa o ruchu drogowym nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > To IMO miejsce zatrzymania jest jedno bo linia bezwarunkowego zatrzymania jest jedna. Bo gdzie się > zatrzymujesz, jak sygnalizacja jest wyłączona? > Więc nie wiem, po co ten pierwszy znak. > Tu długi i namiętny wątek o znaku stop zaraz za sygnalizacją. mylisz dwie rzeczy znak Stop a linia bezwzględnego zatrzymania to dwie rózne sprawy Linie P-12 stosuje sie na wlotach dróg podporządkowanych i przed przejazdami kolejowymi. Natomiast przed przejściami dla pieszych stosuje sie linie warunkowego zatrzymania P-14 Nie są one ścieśle związane ze znakiem pionowym Znak Stop informuje kierowce o braku tzw trójkąta widoczności czyli zza np ogrodzenia na jezdnie moze wyjść pieszy i dlatego jest stop aby sie zatrzymać i upwenić ze w nic ani w nikogo nie walniemy. Cała różnica reszta, działa jak A-7. Zresztą są sytuacje gdzie oznakowania poziomego nie ma wcale bo nie ma możliwości jego naniesienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > To IMO miejsce zatrzymania jest jedno bo linia bezwarunkowego zatrzymania jest jedna. Bo gdzie się > zatrzymujesz, jak sygnalizacja jest wyłączona? > Więc nie wiem, po co ten pierwszy znak. > Tu długi i namiętny wątek o znaku stop zaraz za sygnalizacją. Tam już problem rozwiązali KlIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > art 5 pkt 1,2,3 Prawa o ruchu drogowym > nie ma za co no wlasnie nie ma za co, bo w tym art. nie ma ani slowa o tym, ze znaki pionowe sa wazniejsze niz poziome Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Podobne pod tym względem skrzyżowanie jest w Warszawie tutaj (Kaczeńca/Skrzyneckiego): > https://www.google.pl/maps/@52.22742,21....Fuvgtycp9YQ!2e0 > Skręcając w lewo ustępujemy pierwszeństwa jadącym prosto, ale jeśli uda nam się skręcić > równocześnie ze skręcającym w prawo z naprzeciwka, to na odcinku kilku metrów nabywamy przed > nim pierwszeństwa. Ale tu jest troche inna przyczyna, mamy znak D-1 ustawiony celowo abby upłynnić właśnie tę relacje, Jednak można sie nadziać, czesto tam jeżdże i widziałem kilka ciekawych sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > no wlasnie nie ma za co, bo w tym art. nie ma ani slowa o tym, ze znaki pionowe sa wazniejsze niz > poziome no dobra ja użyłem skrótu myslowego.Ale ok ustalmy miedzy sobą jak meżczyźni że znaki pionowe i poziome są równoważne. Stoimy zaterm na skrzyżowaniu na którym zepsuła sie sygnalizacja i w nocy spadł śnieg a jak wiadomo drogowcy zaspali więc jest biało Baaa była taka zamieć że zasypane są lica znaków. Zatem w jaki sposób dorgi Watsonie określisz czy jesteś na drodze z pierwszeństwem a może musisz tego pierwszeństwa ustąpić ? Użyjesz sygnalziacji, znaków pionowych a może poziomych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > wszystko zależy od interpretata, która jest jedna : "Jedź tak żeby nie dać się stuknąć" > bo jak działają światła to nie ma znaków..... a co z tymi znakami w następnym województwie ? Ich też nie ma jak nie działaja światła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > a co z tymi znakami w następnym województwie ? Ich też nie ma jak nie działaja światła ? No. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > No. a jak bedzie przedszkole w przyszłości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > a jak bedzie przedszkole w przyszłości ? SajensYungSkuul? ale to politologa trzeba pytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > no dobra ja użyłem skrótu myslowego.Ale ok ustalmy miedzy sobą jak meżczyźni że znaki pionowe i > poziome są równoważne. to wlasciwie konczy dyskusje myslalem, ze jest jakis przepis, ktory mowi o tym, ze znaki pionowe sa wazniejsze tymbardziej, ze ja przez wiele lat tez tak myslalem > Stoimy zaterm na skrzyżowaniu na którym zepsuła sie sygnalizacja i w > nocy spadł śnieg a jak wiadomo drogowcy zaspali więc jest biało Baaa była taka zamieć że > zasypane są lica znaków. Zatem w jaki sposób dorgi Watsonie określisz czy jesteś na drodze z > pierwszeństwem a może musisz tego pierwszeństwa ustąpić ? po ksztalcie znakow ktos to sprytnie wymyslil, ze znakow i ustap i droga z pierszenstwem nie da sie pomylic z zadnymi innymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > to wlasciwie konczy dyskusje > myslalem, ze jest jakis przepis, ktory mowi o tym, ze znaki pionowe sa wazniejsze > tymbardziej, ze ja przez wiele lat tez tak myslalem bo tak prawdopobnie powiedzieli Ci na kursie. Faktem jest ze niektóre znaki poziome występują samodzielnie ale co do zasady wg rozporządzenia maja na celu tylko zwiększenie bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu. Decydujące znaczenie dot. właśnie pierszeństwa przejazdu gdzie bez pionówki nie idzie sobie poradzić a bez poziomego i owszem co sam zręcznym wywodem dowiodłeś > po ksztalcie znakow > ktos to sprytnie wymyslil, ze znakow i ustap i droga z pierszenstwem nie da sie pomylic z zadnymi > innymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > mylisz dwie rzeczy > znak Stop a linia bezwzględnego zatrzymania to dwie rózne sprawy > Linie P-12 a tutaj skręcasz w prawo i zatrzymujesz się? Prosto też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > a tutaj skręcasz w prawo i zatrzymujesz się? Prosto też? Naprawdę nie odróżniasz znaków które są umieszczone w linii sygnalizatora, od znaków stojących za nim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > a tutaj skręcasz w prawo i zatrzymujesz się? Prosto też? nie, jak masz zielone to jedziesz. zatrzymujesz sie dopiero jak swiatła nie działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 >w linii sygnalizatora, napisz coś więcej, proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > napisz coś więcej, proszę. jeśli w linii stoi znak i sygnalizator a jak wiadomo sygnalizacja jest nadrzędna względem znaków pionowych to na co powienien zwróic uwage kierowca zakładając ze zapalone jest zielone światło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > jeśli w linii stoi znak i sygnalizator a jak wiadomo sygnalizacja jest nadrzędna względem znaków > pionowych to na co powienien zwróic uwage kierowca zakładając ze zapalone jest zielone > światło ? kto/ co wykreśla/określa (...)"Linię sygnalizatora" np w tym przykładzie i co to wogóle znaczy ta linia sygnalizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > kto/ co wykreśla/określa (...)"Linię sygnalizatora" np w tym przykładzie i co to wogóle znaczy ta > linia sygnalizatora skrót myślowy . chodzi o rozmieszczenie znaków regulujących pierwszeństwo przejazdu względem sygnalizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.