Skocz do zawartości

Fotele przednie. Wymiana.


karolchyla

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zastanawiam się nad założeniem w moim pojeździe foteli od innego auta.

obecne są sfatygowane i dla mnie zbyt pluszowe. Chodzi o Xantie I .

pytanie do Was.

czy fotele z mondeo 2/3 lub focusa 1/2 są dobrym wyborem? nie miałem okazji jeździć fordami i nie mam porównania.

W astrze f jeździło mi się ok. vectra b też ok.

w pracy po 10-12 godzin siedzę na fotelu z jakiejś starszej bmw 3. i ten mi dosyć odpowiada. może jest troszkę wąski ale po dniowce pedalowania plecy nie bolą. taki bym chętnie zamontowal.

ale w aspekcie cena/stan właśnie w mojej miescinie fardowskie kupię bez problemu.

czy ford ma dobre fotele?

vw i inne seaty mnie nie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> Zastanawiam się nad założeniem w moim pojeździe foteli od innego auta.

> obecne są sfatygowane i dla mnie zbyt pluszowe. Chodzi o Xantie I .

> pytanie do Was.

> czy fotele z mondeo 2/3 lub focusa 1/2 są dobrym wyborem? nie miałem okazji jeździć fordami i nie

> mam porównania.

> W astrze f jeździło mi się ok. vectra b też ok.

> w pracy po 10-12 godzin siedzę na fotelu z jakiejś starszej bmw 3. i ten mi dosyć odpowiada. może

> jest troszkę wąski ale po dniowce pedalowania plecy nie bolą. taki bym chętnie zamontowal.

> ale w aspekcie cena/stan właśnie w mojej miescinie fardowskie kupię bez problemu.

> czy ford ma dobre fotele?

> vw i inne seaty mnie nie interesują.

zdajesz sobie sprawę, że fotele pomiędzy autami nie są wymienne i że rozstaw punktów mocowań, ich umieszczenie na wysokość i wyrównanie nie jest identyczne nawet pomiędzy modelami tego samego producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdajesz sobie sprawę, że fotele pomiędzy autami nie są wymienne i że rozstaw punktów mocowań, ich

> umieszczenie na wysokość i wyrównanie nie jest identyczne nawet pomiędzy modelami tego samego

> producenta?

A może zobacz czy dałoby radę z nowszej Cytryny fotele wrzucić. Ja widziałem taki patent w Volvo, że ktoś do 960 wrzucił z S60 lub S80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdajesz sobie sprawę, że fotele pomiędzy autami nie są wymienne i że rozstaw punktów mocowań, ich

> umieszczenie na wysokość i wyrównanie nie jest identyczne nawet pomiędzy modelami tego samego

> producenta?

Toż nie pisze, że musi być PnP... Szyny można przespawać, kwestia opłacalności takiego zabiegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toż nie pisze, że musi być PnP... Szyny można przespawać, kwestia opłacalności takiego zabiegu...

Cięcie i spawanie szyn fotela?

Może jeszcze pasy bezpieczeństwa powiązane na gumkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cięcie i spawanie szyn fotela?

> Może jeszcze pasy bezpieczeństwa powiązane na gumkę?

Jakiś problem? Bo ja nie widzę...To nie przewody hamulcowe ani inne cuda do sztukowania... Widać Wielce Oburzony Kolega nie posiadał malucha czy też podobnego pojazdu... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś problem? Bo ja nie widzę...To nie przewody hamulcowe ani inne cuda do sztukowania... Widać

> Wielce Oburzony Kolega nie posiadał malucha czy też podobnego pojazdu...

Mocowanie fotela to dość ważny element wpływający na bezpieczeństwo podczas zderzenia. Pas w jednym z trzech punktów mocowany jest do fotela przecież. Sam fotel też raczej nie powinien pękać.

Do oryginalnych mocowań DOKŁADA SIĘ ADAPTERY ewentualnie i SKRĘCA się te adaptery śrubami o odpowiedniej klasie wytrzymałości i przekroju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocowanie fotela to dość ważny element wpływający na bezpieczeństwo podczas zderzenia. Pas w jednym

> z trzech punktów mocowany jest do fotela przecież. Sam fotel też raczej nie powinien pękać.

> Do oryginalnych mocowań DOKŁADA SIĘ ADAPTERY ewentualnie i SKRĘCA się te adaptery śrubami o

> odpowiedniej klasie wytrzymałości i przekroju.

Ale mowa tu o starej Xantii. To auto to i tak trup, któremu niehomologowane śruby w fotelach nie zaszkodzą.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mowa tu o starej Xantii. To auto to i tak trup, któremu niehomologowane śruby w fotelach nie

> zaszkodzą.

> mar00ha

Informuję jak to się powinno zrobić żeby zawodnik po kilku radach od dobrych wujków nie zrobił sobie krzywdy.

Śruby M8 o klasie 10.9 nie są jakieś super drogie, nakrętki samokontrujące też nie.

CO do adaptera to różnie może być. Trzeba sprawdzić czy mocowania są w jednej płaszczyźnie bo to może znacznie ułatwić zadanie (wystarczy dwa płaskowniki alu o grubości min. 5mm bądź stal 3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocowanie fotela to dość ważny element wpływający na bezpieczeństwo podczas zderzenia. Pas w jednym

> z trzech punktów mocowany jest do fotela przecież. Sam fotel też raczej nie powinien pękać.

> Do oryginalnych mocowań DOKŁADA SIĘ ADAPTERY ewentualnie i SKRĘCA się te adaptery śrubami o

> odpowiedniej klasie wytrzymałości i przekroju.

W jednym wątku ćwiara w samochodzie nie robi Ci problemu i nie widzisz różnicy w wspawaniu nowych progów a ćwiary, bo w końcu beta za 4 koła to luksus nawet jak "draśnięta" była i naprawiona, a tu walczysz o cięcie prowadnic fotela zlosnik.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jednym wątku ćwiara w samochodzie nie robi Ci problemu i nie widzisz różnicy w wspawaniu nowych

> progów a ćwiary, bo w końcu beta za 4 koła to luksus nawet jak "draśnięta" była i naprawiona,

> a tu walczysz o cięcie prowadnic fotela

Nie walczę. Informuję co można zrobić lepiej bez zbędnego nakładu kosztów. Rozumiesz różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie walczę. Informuję co można zrobić lepiej bez zbędnego nakładu kosztów. Rozumiesz różnicę?

Nie rozumiem-bo dla mnie jest to to samo, ot podmieniłeś wyraz "walczyć" i zastąpiłeś go "informować", co ogólnego sensu i toku rozumowania nie zmienia.

Tak samo co do kosztów-adaptery, żeby miały odpowiednią wytrzymałość i spełniały normy producenta trzeba zakupić, a zapewne zrobić na zamówienie bo takowych raczej nie będzie (jeśli się mylę wklej linki z gotowcami np xantia->ford, xantia->bmw), także

Quote:

bez zbędnego nakładu kosztów


również straci na znaczeniu, bo z tego co widać to założyciel sam chce przerobić fotele, odbiegając już od jakości takich mocowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz w google. Xantia ma mocowania do podłogi w jednej płaszczyźnie. To oznacza, że wiele foteli nawet z innych marek samochodów zamontujesz za pomocą zestawu kosztującego 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocowanie fotela to dość ważny element wpływający na bezpieczeństwo podczas zderzenia. Pas w jednym

> z trzech punktów mocowany jest do fotela przecież.

Do fotela pas jest mocowany powiadasz...No to mykaj no kolego do swojego bolidu i obadaj gdzie to mocowanie pasa wypada i nie omieszkaj ładnie zameldować, co wyszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do fotela pas jest mocowany powiadasz...No to mykaj no kolego do swojego bolidu i obadaj gdzie to

> mocowanie pasa wypada i nie omieszkaj ładnie zameldować, co wyszło...

zastanów się jeszcze raz, zejdź tym razem do swojego samochodu, wróć i wyedytuj ok.gif

drobna podpowiedź obrazkowa:

89595343_3_644x461_fotel-opel-corsa-b-pasazer-kierowca-tyl-komplet-osobowe_rev001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ]Podpowiedź[/url]

> U mnie ZAWSZE mocowanie było jest i będzie na tunelu.

Co nie znaczy, że jesteś w większości. Większość aut ma mocowanie pasa przykręcone do konstrukcji fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie ZAWSZE mocowanie było jest i będzie na tunelu.

A w jakimż to bolidzie tak masz? hmm.gif

No i czy to jest główne kryterium przy wyborze auta? niewiem.gif

Bo jak sięgam pamięcią, to (chyba) maluch miał pasy nie powiązane z fotelem, a pozostałe przypadki, z którymi miałem sposobność obcować, miały 1 punkt kotwiczenia w konstrukcji fotela - "początek" pasa lub zatrzask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do fotela pas jest mocowany powiadasz...No to mykaj no kolego do swojego bolidu i obadaj gdzie to mocowanie pasa wypada i nie omieszkaj ładnie zameldować, co wyszło...

Jakieś 95% sprawdzających "zamelduje" ci, że się mylisz smile.gif Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem auto, w którym pas był zamocowany do tunelu środkowego. Jakieś hmm.gif 15 lat temu w maluchu może? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś 95% sprawdzających "zamelduje" ci, że się mylisz Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem

> auto, w którym pas był zamocowany do tunelu środkowego. Jakieś 15 lat temu w maluchu może?

W dużym fiacie, może i w polonezie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie znaczy, że jesteś w większości. Większość aut ma mocowanie pasa przykręcone do konstrukcji

> fotela.

Z prostej przyczyny - żeby przy przesuwaniu fotela przód-tył zamek pasa też się przesuwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.