tomi408 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Witam, Kumpel zrobil mi interfejs ale nie moge sie polaczyc z kompem w samochodzie. Czy ktos wie ktorego softu podanego w tym watku (bo jest ich kilka) trzeba uzyc i jak go skonfigurowac zeby wszytko dzialalo? Intersuje mnie obecnie skasowanie bledu poduszki powietrza. POMOZCIE moze jakis opisik i zrzut ekranu konfiguraci to by sie bardzo przydalo Dzieki wszytkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > Wyslalem Ci e-maila. Mam nadzieje, ze o to chodzilo > Pozdr.sam Wielkie dzięki teraz mozna sie brać za robote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Poprosze takze o te dane jesli mozna bo nie moge softu skonfigorowac a mam juz zlozony interfejs Wielkie dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 A ma ktoś rozpiske gniazda diagnostycznego w opelkach???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 OPIS GNIAZDA OBDII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > OPIS podlaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 > > OPIS podlaczenia Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 JAK SKONFIGUROWAC TE USTWAIENIA (ZALACZNIK) Wie moze ktos? i podesle odpowiednia konfigureacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Sciagnol ktos te jpg ze stronki ??? http://www.carhelp.info/forums/6/thread5162/ i sie podzieli jakis link lub na e-maila podesle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 a astre z 96 roku da sie jakos pod to podlaczyc? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 > OPIS GNIAZDA OBDII Czegoś tu nie rozumię skoro tester jest przeznaczony do OBD-II to przecież nie bardzo pasuje do OPLA bo ten był zgodny z OBD-II tylko w kilku modelach sterowanych przez ECU Simtec 70 i Motronic 1.5.4 i 1.5.5 Może jakieś dowody komu i w jakim modelu oraz ECU udało sie to uruchomić!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichyc Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 własnie dowody by sie przydały po niedzieli bede składał taki interfejs zobaczymy czy bedzie działał z silnikiem x18xe pod obd 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 > własnie dowody by sie przydały po niedzieli bede składał taki > interfejs zobaczymy czy bedzie działał z silnikiem x18xe pod obd > 2 Ooo to chętnie się dowiem czy pod ten silnik coś z tego wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek9 Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 programiki działają (x20dtl), zrobił bym screena ale jakoś nie chce mi sie kompa do garażu znów nosić, mam za to skopiowany tekst z programu -opcja odczytu airbag: Nincsenek tárolt hibakódok!Init Time:138 ms Found store Errorcodes ! 67 Does not exists Pretensioners---Activated (Crash) 65 Does not exists Passenger Airbag---Fire of happened (Crash) 66 Does not exists Driver Airbag---Activated (Crash) 56 Does not exists Airbag Electronic Control Unit (ECU)---Cannot be used again! 4 Does not exists Driver Airbag ignition---circuit error 35 Exists Driver pretensioner circuit---resistance too high 33 Exists Passenger Airbag ignition circuit---resistance too high 37 Exists Passenger pretensioner circuit---resistance too high (efekt jazdy pierwszego właściciela) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 A który wypisuje info po angielsku, bo sa trzy Tech2 (ten wygląda na węgierski), Opel i ODW? Generalnie idzie nimi coś więcej zrobić, czy tylko odczyt błędów? Można coś niechcący namieszać w ustawieniach kompa ? Acha jakiego interfejsu użyłeś na MAX232 czy na tranzystorach? I jeszcze jedno gdzie w Astrze G sa piny do wpięcia kompa celem diagnostyki? Może ktoś dysponuje fotkami? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek9 Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 ja mam MAX232 a programik to był OPEL , w sumie to chip tuningu tym nie zrobisz z opcji dostępnych to odczyt i kasowanie błędów może coś więcej na pozostałych programikach, złącze jest pod ręcznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 > własnie dowody by sie przydały po niedzieli bede składał taki > interfejs zobaczymy czy bedzie działał z silnikiem x18xe pod obd > 2 O widzę że kolega ma taki sam zestaw pod maską jak ja. Tak prawdę mówiąc to ja już straciłem nadzieje na jakieś tanie urządzenie diagnostyczne. Pozostaje tylko TECH lub ew. Euroscan, ale ten pierwszy poza zasięgiem cenowym a ten drugi to ok 300zł + Notebook z dwoma portami COM lub garaż z PC'etem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 X20DTL ma sterownik Bosch EDC MSA 15M i co ciekawe wg tej (http://www.obd-2.de/tech_com-opel.html) strony nie jest zgodny z OBD-II (ISO) Co budzi moje nadzieje? a czy kolega maro1 może podać w których dziurkach ma styki w swoim złączu diagnostycznym i do których spośród nich się podłącza. Znalazłem jeszcze takiego dystrybutora sprzętu diagnostycznego http://precyzja.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkStar Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 A czy można programować Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek9 Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 potrzebne są piny 7,12 i chyba 3; te piny są w złączu w wersji z x20dtl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 > Czegoś tu nie rozumię skoro tester jest przeznaczony do OBD-II to > przecież nie bardzo pasuje do OPLA bo ten był zgodny z OBD-II > tylko w kilku modelach sterowanych przez ECU Simtec 70 i > Motronic 1.5.4 i 1.5.5 > Może jakieś dowody komu i w jakim modelu oraz ECU udało sie to > uruchomić!! Właśnie. A czy ktoś wie czy z Z16SE to będzie działać (2003r). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 > programiki działają (x20dtl), zrobił bym screena ale jakoś nie chce Masz interface na max232, czy na tranzystorkach ? Ja złożyłem takie cudo na 232 jak na obrazku kilka postów wyżej ale żaden program nie działa. Próbowałem na laptopkach z winxp i w98, ale brak komunikacji. Wyświetla w kółko "Interface ne tatalata" czy coś podobnego Motorek masz jak widze ten sam co ja czyli teoretycznie powinno działać, a nie chce Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek9 Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Pamiętam że też miałem problem z tym połączeniem sie ale skopiowałem plik (ten z załącznika) do katalogu windows\system32 i do katalogu z programikiem, odblokowałem port (XPpro) programem userport uruchomiłem na nowo system i zadziałało. Może to Ci pomoże, interfejs na max232. 276627942-MSCOMM32.ZIP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z opisywanych tu programow? mam zlozony inerferejs max232 ale nie moge sie polaczyc z komputerem w samochodzie. czy wszyscy maja takie problemy z komunikacja? moze jakies specjalne ustawienia lub cos dodatkow trzeba dograc lub podmienic? Niektorzy pisza ze sie udalo i wszystko im dziala- moze podeslecie ustawienia i opis czego uzywacjie? forum powinno byc uzyteczne wszystkim pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i > skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z > opisywanych tu programow? Tak, mogę się już pochwalić. Właśnie wróciłem z garażu... Interface na max232 z przełącznikiem pinów 7 i 12 na wtyku obd. System winxp Laptop dell latitude. Program OPEL (żaden inny nie działa... przynajmniej na razie) Odczytuje u mnie i umożliwia kasowanie kodu błędów: - ABS/TC (ABS-5.3/5.4(+TC) - wsp. kierownicy (Elektronic Power Stering) - Immobilizer (IMMOBILIZER-II) - Airbag (AIRBAG-SAB6) - Moduł chłodzenia silnika i klimy Nie mogę natomiast uruchomić komunikacji z ecu silnika Uwagi: - Wrzuciłem jeden pliczek w katalog programu i odblokowałem port zgodnie z radą kol maro1. - BARDZO WAżNE: Wszystko działa TYLKO przy włączonym zapłonie. Zainteresowanym/niewierzącym mogę wysłać plik pdf ze screenami. Ma 750kb i nie mieści się jako załącznik. Może jak się jutro pobawię to wrzucę obrazki na jakiś serwer. PS: Czy ktoś wie co może odpowiadać za błąd w module chłodzenia i klimy: 164 Nics jelen Engine cooling liquid temperature incorrect value 17 Jelen van Ismeretlen hibakod Czujnik temperatury płynu ? Kontrolka z chłodnicą nie świeci w czasie jazdy... Może coś kiedyś było i nie skasowali... Co to za jeleń ????? Pozdrawiam Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 > Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i > skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z > opisywanych tu programow? > mam zlozony inerferejs max232 ale nie moge sie polaczyc z komputerem > w samochodzie. > czy wszyscy maja takie problemy z komunikacja? > moze jakies specjalne ustawienia lub cos dodatkow trzeba dograc lub > podmienic? > Niektorzy pisza ze sie udalo i wszystko im dziala- moze podeslecie > ustawienia i opis czego uzywacjie? > forum powinno byc uzyteczne wszystkim > pozdrawiam > Tomek Coś mi się wydaje że w A II z benzynowymi silnikami to nie pójdzie. A przynajmniej nie z tymi w których nie da rady odczytać błędów kodami migowymi. Mam pytanie do kolegów którym się udało. Macie możliwość odczytu błędów za pomocą błysków checka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaTeOoSh Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 @Astroman Da sie czytac, dlaczego mialoby sie nie dac ? Diesla też nie mozna wybłyskac. @Tommi - niestety mam teraz przeprowadzke mała i nie mam czasu za czesto siedziec na necie. Mi (i nie tylko mi) dziala bardzo dobrze interfejs na tranzystorach. Interfejs na Max232 zawiera niepotrzebnie tyle elementów, które mogą paść (wiem, bo mam uniwersalny interfejs do komórek i wiem ile razy bez wyraznej przyczyny padł mi ORYGINALNY max3232 (wersja 3V maxa232). Program wrzucony na ftp-a w tym wątku powinien działać. Jesli nie dziala to albo nie masz zasilania na pinie 16 (+12V), albo nie masz masy, albo nie ma fizycznego polaczenia z kompem (awaria wiązki, zlacza w desce itp). Program jest trywialny w konfiguracji - wystarczy wybrac COMa. Ja uzywam laptopa HP NC6000 , który posiada (co jest dla mnie BARDZO ważne) normalny port COM. Czasem adaptery USB > COM na układach FTDI nie dzialaja tak jak oldie-but-goldie COM. Opis zlacza wyslałem juz Tobie wczesniej na PW. Powodzenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaTeOoSh Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > Tak, mogę się już pochwalić. Właśnie wróciłem z garażu... > Interface na max232 z przełącznikiem pinów 7 i 12 na wtyku obd. > System winxp > Laptop dell latitude. > Program OPEL (żaden inny nie działa... przynajmniej na razie) > Odczytuje u mnie i umożliwia kasowanie kodu błędów: > - ABS/TC (ABS-5.3/5.4(+TC) > - wsp. kierownicy (Elektronic Power Stering) > - Immobilizer (IMMOBILIZER-II) > - Airbag (AIRBAG-SAB6) > - Moduł chłodzenia silnika i klimy > Nie mogę natomiast uruchomić komunikacji z ecu silnika > Uwagi: > - Wrzuciłem jeden pliczek w katalog programu i odblokowałem port > zgodnie z radą kol maro1. > - BARDZO WAżNE: Wszystko działa TYLKO przy włączonym zapłonie. > Zainteresowanym/niewierzącym mogę wysłać plik pdf ze screenami. Ma > 750kb i nie mieści się jako załącznik. Może jak się jutro > pobawię to wrzucę obrazki na jakiś serwer. > PS: > Czy ktoś wie co może odpowiadać za błąd w module chłodzenia i klimy: > 164 Nics jelen > Engine cooling liquid temperature incorrect value > 17 Jelen van > Ismeretlen hibakod > Czujnik temperatury płynu ? > Kontrolka z chłodnicą nie świeci w czasie jazdy... Może coś kiedyś > było i nie skasowali... > Co to za jeleń ????? > Pozdrawiam > Wiceq Hej ;-) Nie wiem co znaczy jelen, ale cos mi sie zdaje, ze ma to zwiazek z bledem aktualnym, lub tzw sporadycznym, ktory aktualnie nie wystepuje, ale kiedys był ... A w sprawie tlumaczenia to kazdy moze sobie zrobic to sam - pliki hu to normalne pliki tekstowe - wystarczy przy pomocy tabel bledow dostepnych w necie samemu zrobic sobie potrzebne pliki. Tylko,ze trzeba na to znalezc sobie czas. Do normalnej diagnostyki tylko dla swoich celów, wystarczy odczytac programikiem kod usterki i recznie przejrzec tabele bledow, ew TISa, zeby zobaczyc co zrobic, zeby bylo dobrze .... EDIT: Bingo ! wg http://dict.sztaki.hu/dict_search.php?L=...amp;C=1&T=1 "jelen" oznacza "present", czyli "występujący", a "van" to dodatek w stylu "jest". "Ismeretlen" oznacza "unknown" uff, ciezki ten wegierski ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > Hej ;-) > Nie wiem co znaczy jelen, ale cos mi sie zdaje, ze ma to zwiazek z > bledem aktualnym, lub tzw sporadycznym, ktory aktualnie nie > wystepuje, ale kiedys był ... > A w sprawie tlumaczenia to kazdy moze sobie zrobic to sam - pliki hu > to normalne pliki tekstowe - wystarczy przy pomocy tabel bledow > dostepnych w necie samemu zrobic sobie potrzebne pliki. Tylko,ze > trzeba na to znalezc sobie czas. Do normalnej diagnostyki tylko > dla swoich celów, wystarczy odczytac programikiem kod usterki i > recznie przejrzec tabele bledow, ew TISa, zeby zobaczyc co > zrobic, zeby bylo dobrze .... > EDIT: Bingo ! wg > http://dict.sztaki.hu/dict_search.php?L=...amp;C=1&T=1 > "jelen" oznacza "present", czyli "występujący", a "van" to > dodatek w stylu "jest". "Ismeretlen" oznacza "unknown" > uff, ciezki ten wegierski ;-) Oj, ciężki Te pliki tekstowe są chyba trochę pomieszane i program czyta nie te co trzeba. W tym wypadku czyta plik instruments1.hu a powinien raczej ENGCOOLMOD.HU W tym drugim błąd 00017 to "Brak sygnału uruchomienia silnika" ( mam rosyjski plik to łatwiej przetłumaczyć Błąd 17 pojawia sie jak włączę zapłon i nie odpalę silnika. Według tego co pamiętam z innej astry lampka chłodzenia powinna zgasnąć po kilku sekundach, a u mnie się pali cały czas. Gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika i wtedy błąd robi się "Nincs jelen", czyli nieobecny i mogę go skasować. Jak wyłączę silnik i włączę znowu zapłon, błąd się pojawia. Niby jest to informacja, że nie włączyłem silnika co jest zgodne z prawdą ale dlaczego jest to traktowane jako błąd. A przy okazji w załączniku schematy czterech wersji interfejsu. Ten z postu powyżej ma błędnie dopasowane wejście max-a do obdII, przy odrobinie szczęścia może się w nim uszkodzić kość. Dopasowanie powinno byc takie jak w załączniku w prawym dolnym układzie. Co nie zmienia faktu, że z modułem EDC15M nie chce mi gadać Ale jeszcze się nie poddaję. Pozdrawiam Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 26 Marca 2006 Udostępnij Napisano 26 Marca 2006 > A przy okazji w załączniku schematy czterech wersji interfejsu. Ten z > postu powyżej ma błędnie dopasowane wejście max-a do obdII, przy > odrobinie szczęścia może się w nim uszkodzić kość. Dopasowanie > powinno byc takie jak w załączniku w prawym dolnym układzie. > Co nie zmienia faktu, że z modułem EDC15M nie chce mi gadać Hm w poście powyżej nie widzę załącznika O jakim schemacie mówisz? Tym co był z progsem Opel? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 26 Marca 2006 Udostępnij Napisano 26 Marca 2006 > Hm w poście powyżej nie widzę załącznika > O jakim schemacie mówisz? Tym co był z progsem Opel? > Pozdrawiam, Szczerze mówiąc w tzw. międzyczasie przetrzepałem jeszcze kilka układów i tak naprawdę najlepiej działa układ na dwóch tranzystorach, cos takiego jak zapodał kilka(naście) postów wyżej kol Amberek: http://forum.autokacik.pl/files/276591608-Schematnatranzystorach.gif Taki układ sobie ostatecznie zostawiłem, bo da się na nim połączyć ze wszystkimi ecu, które są w mojej asterce. Najwięcej kłopotów miałem z ecu silnika, dopiero zmiana systemu z winxp na win98 pomogła, Mogę więc z czystym sumieniem polecić interface na dwu tranzystorkach oraz program opel na wingrozie 98. To działa ! Pozdrawiam Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manolman Napisano 26 Marca 2006 Udostępnij Napisano 26 Marca 2006 ................................ > Pozdrawiam > Wiceq Witam I tak nie wiem jak coś takiego zrobić. Może ktoś kto zna się na tym podrzuciłby jakiegoś linka z allegro do interfejsu, który pasowałby do tego softu. No chyba, że ktoś wspomógłby kolegę z autokącika i wykonał coś takiego. Oczywiście za odpowiednią gratyfikacje . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 26 Marca 2006 Udostępnij Napisano 26 Marca 2006 > Mogę więc z czystym sumieniem polecić interface na dwu tranzystorkach > oraz program opel na wingrozie 98. To działa ! Ok, powiedz jeszcze jakie polskie odpowiedniki tranzystorków zastosowałeś ? Wtyk do Astry kupowałeś czy jakieś ekstra konektorki z kabelków dorabiałeś ? Pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 > Ok, powiedz jeszcze jakie polskie odpowiedniki tranzystorków > zastosowałeś ? Wtyk do Astry kupowałeś czy jakieś ekstra > konektorki z kabelków dorabiałeś ? > Pozdr, Wtyk masz np. tutaj: http://www.allegro.pl/item92533138_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html Zmieści sie w środku z pięć takich układów. Tylko piny trzeba wklejać do wtyki, bo inaczej wypadają. Dodatkowo wstawiłem przełącznik pinów 7 i 12. Tranzystory mam BC147b chyba, bo takie znalazłem w piwnicy Pozdrawiam Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Witam. Czyli wygląda na to, że problem diagnostyki Astry na kompie w prosty sposób został rozwiązany. Gratulacje. Mam tylko pytanko: które styki ze schematu (tego na tranzystorkach) podłączasz do których pinów i po co ten przełącznik 7 na 12. Rozumiem, że chodzi Ci to na tym węgierskim sofcie? Chciałbym to przetestować na swoim silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camillo Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Wtyk masz np. tutaj: > http://www.allegro.pl/item92533138_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html > Zmieści sie w środku z pięć takich układów. Tylko piny trzeba > wklejać do wtyki, bo inaczej wypadają. > Dodatkowo wstawiłem przełącznik pinów 7 i 12. Tranzystory mam BC147b > chyba, bo takie znalazłem w piwnicy > Pozdrawiam > Wiceq Witam, tez mam motorek x20DTL. Poprosiłem znajomego o wykonanie schemaciku na tranzystorach (skoro u Ciebie biega to u mnie tez powinien). Mam pytanie odnośnie podpięcia interface'u do wtyku OBDII. Do wtyku podłączyłeś trzy kabelki: +12 do pinu nr 16, GND (-) do pinu nr 4, k-line do pinu 7 lub 12 w zależności, który układ chcesz zczytywać, czy tak? Jeśli nie to, proszę o sprostowanie. I ostatnie pytanie na schemacie z tranzystorami są wyjścia na trzy kabelki +12V i potem dwa nie opisane. Jeden z nich wychodzi od tranzystora. Czy to jest k-line (do transmisji danych)? PS. Trzymajmy temat na wierzchu i dzielmy się sukcesami. Ten wątek warto dogłębnie zeksplorować. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prozor Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 Fakt, dobrze by było wątek podpiąć. Ma ktoś angielską wersję programu? Bo ta węgierska mnie dobija... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samg Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Fakt, dobrze by było wątek podpiąć. > Ma ktoś angielską wersję programu? Bo ta węgierska mnie dobija... Moze ktos z kolegow zajalby sie "seryjna" produkcja tych plytek. Oczywiscie za "drobna" oplata pozdr.samg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp7mgd Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Witam, tez mam motorek x20DTL. Poprosiłem znajomego o Witaj w klubie klekotków > powinien). Mam pytanie odnośnie podpięcia interface'u do wtyku > OBDII. Do wtyku podłączyłeś trzy kabelki: +12 do pinu nr 16, GND > (-) do pinu nr 4, k-line do pinu 7 lub 12 w zależności, który > układ chcesz zczytywać, czy tak? Jeśli nie to, proszę o Dokładnie tak. Zrobiłem nowy 'obrazek', może bedzie lepiej widać co i gdzie podłączyć. Jakby ktoś miał ochotę to jeszcze na pinie 3 siedzi radio i nawigacja satelitarna, ale co tam można uzystkać to juz Pozdrawiam Wiceq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Witaj w klubie klekotków > Dokładnie tak. > Zrobiłem nowy 'obrazek', może bedzie lepiej widać co i gdzie > podłączyć. > Jakby ktoś miał ochotę to jeszcze na pinie 3 siedzi radio i nawigacja > satelitarna, ale co tam można uzystkać to juz > Pozdrawiam > Wiceq Kurde szukam laptopa jak narazie ale za 300 zeta mozna miec jakieś pentium 1 z dyskiem 1,4 G.no i bez CD-roma Trochę za mało aby wrzucić tam wszystko czyli EPC TIS i Tech'a. A wieksze dyski to juz pentium 2 lub 3 ale ceny od 600 do 1300 zeta. I tak się zastanawiam jak za 2kzeta mozna kupić nówke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Kurde szukam laptopa jak narazie ale za 300 zeta mozna miec jakieś > pentium 1 z dyskiem 1,4 G.no i bez CD-roma Trochę za mało aby > wrzucić tam wszystko czyli EPC TIS i Tech'a. A wieksze dyski to > juz pentium 2 lub 3 ale ceny od 600 do 1300 zeta. I tak się > zastanawiam jak za 2kzeta mozna kupić nówke A co da posiadanie EPC i TIS na laptopie przy tym interfejsie ? Co do programu Opel to jest zrozumiałe. Mam laptop i Y2.0 DTH i chciałbym go w pełni wykorzystać. Tylko jeden problem mnie męczy.Mam kilka wersji EPC i TIS i żadnej nie mogę wgrać na laptopa.Nawet tego EPC z 2005 po angielsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > A co da posiadanie EPC i TIS na laptopie przy tym interfejsie ? > Co do programu Opel to jest zrozumiałe. > Mam laptop i Y2.0 DTH i chciałbym go w pełni wykorzystać. > Tylko jeden problem mnie męczy.Mam kilka wersji EPC i TIS i żadnej > nie mogę wgrać na laptopa.Nawet tego EPC z 2005 po angielsku. Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem . Była akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie zassać wszystko działa jak złoto i jest po polsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to > uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy > grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem . Była > akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie > zassać wszystko działa jak złoto i jest po polsku Ok.I te wersje mam i dlatego jestem jeszcze bardziej zły że nie chodzą. A co oprócz odczyty kodów błędu można tym programem zrobić / OPEL /. I czy faktycznie da się wykorzystać laptop zamiast Techa.Czy posiadanie najnowszego TIS'a umozliwi zmianę np. oprogramowania centralnego zamka. Czy w chwili obecnej są to pobożne życzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to > uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy > grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem . Była > akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie > zassać wszystko działa jak złoto i jest po polsku Ok jesteś w stanie podać namiary na EPC i TIS? Lub udostępnić gdzieś albo wrzucić na ftp://payti.one.pl/incoming Od czego są te skróty EPC i TIS - jakie są pełne nazwy tego softu? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Ok.I te wersje mam i dlatego jestem jeszcze bardziej zły że nie > chodzą. > A co oprócz odczyty kodów błędu można tym programem zrobić / OPEL /. > I czy faktycznie da się wykorzystać laptop zamiast Techa.Czy > posiadanie najnowszego TIS'a umozliwi zmianę np. oprogramowania > centralnego zamka. > Czy w chwili obecnej są to pobożne życzenia? W przypadku diesla samo zczytanie i kasowanie kodów to juz jest dużo, nie trzeba za każdym zapaleniem sie "check'a" jeździc do mechesów. Niestety nie wiem co da sie jeszcze zrobić za pomocą tego TECH'a Niewiem jakto bedzie działać razem. Dlatego dla kombinacji chcę to wszystko wrzucić do laptopa i w wolnych chwilach sobie kombinować. Nie mam możliwości wynieść kompa stacjonarnego do garażu. W domu mam jeszcze 4-ech zapalonych serferów po sieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > W przypadku diesla samo zczytanie i kasowanie kodów to juz jest dużo, > nie trzeba za każdym zapaleniem sie "check'a" > jeździc do mechesów. Niestety nie wiem co da sie jeszcze zrobić za > pomocą tego TECH'a Niewiem jakto bedzie działać razem. Dlatego > dla kombinacji chcę to wszystko wrzucić do laptopa i w wolnych > chwilach sobie kombinować. Ok.Dzięki za wyjaśnienia. Nie mam możliwości wynieść kompa > stacjonarnego do garażu. W domu mam jeszcze 4-ech zapalonych > serferów po sieci U mnie co prawda tylko dwoje ale znam ten ból.Nawet mojego lapka zarekwirują - bo akurat istnieje niecierpiąca zwłoki potrzeba wejscia na gadu gadu w temacie nauki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Ok jesteś w stanie podać namiary na EPC i TIS? Lub udostępnić gdzieś > albo wrzucić na ftp://payti.one.pl/incoming Od czego są te > skróty EPC i TIS - jakie są pełne nazwy tego softu? Niestety już nie posiadam obrazów iso płytek ale moze ktoś z forum jeszcze ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Niestety już nie posiadam obrazów iso płytek ale moze ktoś z forum > jeszcze ma. Jeszcze jedno pytanie techniczne bo zabieram się za zrobienie interfejsu. Z jednej strony - od gniazda między fotelami instaluje się wtyk http://www.allegro.pl/item94102764_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html W nim montowany jest układ http://forum.autokacik.pl/files/276675696-obdII.GIF Na obudowie montujesz przełącznik pinów. A co z drugiej strony do lapka?Czy zwykły kabel od portu COM z połączniem ppinów jak na schemacie? Czy przełączasz piny przy włączonym zapłonie? Mógłby Kolega zrobić taką instrukcje obsługi dla mniej wtajemniczonych a admin podwiesiłby ją w dziale technika zrób sam. PZDR i THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Payti Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Niestety już nie posiadam obrazów iso płytek ale moze ktoś z forum > jeszcze ma. A może masz jakies pełne nazwy tych plików obrazów. Może znajdę gdzieś na osiołku? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > A może masz jakies pełne nazwy tych plików obrazów. Może znajdę > gdzieś na osiołku? > Pozdrawiam, Z tego co mi wiadomo to to z muła nie chodzi a wystarczy wpisac EPC lub TIS może teraz nie ma w sieci. Kolega golob zaoferował sie że dzisiaj późnym wieczorem wrzuci na kolegi ftp'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.