Skocz do zawartości

Tech2 na PC


MaTeOoSh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kumpel zrobil mi interfejs ale nie moge sie polaczyc z kompem w samochodzie.

Czy ktos wie ktorego softu podanego w tym watku (bo jest ich kilka) trzeba uzyc i jak go skonfigurowac zeby wszytko dzialalo?

Intersuje mnie obecnie skasowanie bledu poduszki powietrza.

POMOZCIE waytogo.gif

moze jakis opisik i zrzut ekranu konfiguraci smile.gif:) to by sie bardzo przydalo

Dzieki wszytkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OPIS GNIAZDA OBDII

Czegoś tu nie rozumię skoro tester jest przeznaczony do OBD-II to przecież nie bardzo pasuje do OPLA bo ten był zgodny z OBD-II tylko w kilku modelach sterowanych przez ECU Simtec 70 i Motronic 1.5.4 i 1.5.5

Może jakieś dowody komu i w jakim modelu oraz ECU udało sie to uruchomić!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

programiki działają (x20dtl), zrobił bym screena ale jakoś nie chce mi sie kompa do garażu znów nosić, mam za to skopiowany tekst z programu -opcja odczytu airbag:

Nincsenek tárolt hibakódok!Init Time:138 ms

Found store Errorcodes !

67 Does not exists

Pretensioners---Activated (Crash)

65 Does not exists

Passenger Airbag---Fire of happened (Crash)

66 Does not exists

Driver Airbag---Activated (Crash)

56 Does not exists

Airbag Electronic Control Unit (ECU)---Cannot be used again!

4 Does not exists

Driver Airbag ignition---circuit error

35 Exists

Driver pretensioner circuit---resistance too high

33 Exists

Passenger Airbag ignition circuit---resistance too high

37 Exists

Passenger pretensioner circuit---resistance too high

(efekt jazdy pierwszego właściciela)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który wypisuje info po angielsku, bo sa trzy Tech2 (ten wygląda na węgierski), Opel i ODW? Generalnie idzie nimi coś więcej zrobić, czy tylko odczyt błędów? Można coś niechcący namieszać w ustawieniach kompa ?

Acha jakiego interfejsu użyłeś na MAX232 czy na tranzystorach? I jeszcze jedno gdzie w Astrze G sa piny do wpięcia kompa celem diagnostyki? Może ktoś dysponuje fotkami?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam MAX232 a programik to był OPEL , w sumie to chip tuningu tym nie zrobisz smile.gif z opcji dostępnych to odczyt i kasowanie błędów może coś więcej na pozostałych programikach, złącze jest pod ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie dowody by sie przydały po niedzieli bede składał taki

> interfejs zobaczymy czy bedzie działał z silnikiem x18xe pod obd

> 2

O widzę że kolega ma taki sam zestaw pod maską jak ja. Tak prawdę mówiąc to ja już straciłem nadzieje na jakieś tanie urządzenie diagnostyczne. Pozostaje tylko TECH lub ew. Euroscan, ale ten pierwszy poza zasięgiem cenowym a ten drugi to ok 300zł + Notebook z dwoma portami COM lub garaż z PC'etem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X20DTL ma sterownik Bosch EDC MSA 15M i co ciekawe wg tej (http://www.obd-2.de/tech_com-opel.html) strony nie jest zgodny z OBD-II (ISO)

Co budzi moje nadzieje?

a czy kolega maro1 może podać w których dziurkach ma styki w swoim złączu diagnostycznym i do których spośród nich się podłącza.

Znalazłem jeszcze takiego dystrybutora sprzętu diagnostycznego

http://precyzja.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czegoś tu nie rozumię skoro tester jest przeznaczony do OBD-II to

> przecież nie bardzo pasuje do OPLA bo ten był zgodny z OBD-II

> tylko w kilku modelach sterowanych przez ECU Simtec 70 i

> Motronic 1.5.4 i 1.5.5

> Może jakieś dowody komu i w jakim modelu oraz ECU udało sie to

> uruchomić!!

Właśnie. A czy ktoś wie czy z Z16SE to będzie działać (2003r).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> programiki działają (x20dtl), zrobił bym screena ale jakoś nie chce

Masz interface na max232, czy na tranzystorkach ?

Ja złożyłem takie cudo na 232 jak na obrazku kilka postów wyżej ale żaden program nie działa. Próbowałem na laptopkach z winxp i w98, ale brak komunikacji. Wyświetla w kółko "Interface ne tatalata" czy coś podobnego smile.gif

Motorek masz jak widze ten sam co ja czyli teoretycznie powinno działać, a nie chce sciana.gif

Wiceq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że też miałem problem z tym połączeniem sie ale skopiowałem plik (ten z załącznika) do katalogu windows\system32 i do katalogu z programikiem, odblokowałem port (XPpro) programem userport uruchomiłem na nowo system i zadziałało. Może to Ci pomoże, interfejs na max232.

276627942-MSCOMM32.ZIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z opisywanych tu programow?

mam zlozony inerferejs max232 ale nie moge sie polaczyc z komputerem w samochodzie.

czy wszyscy maja takie problemy z komunikacja?

moze jakies specjalne ustawienia lub cos dodatkow trzeba dograc lub podmienic?

Niektorzy pisza ze sie udalo i wszystko im dziala- moze podeslecie ustawienia i opis czego uzywacjie?

forum powinno byc uzyteczne wszystkim

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i

> skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z

> opisywanych tu programow?

Tak, mogę się już pochwalić. Właśnie wróciłem z garażu...

Interface na max232 z przełącznikiem pinów 7 i 12 na wtyku obd.

System winxp

Laptop dell latitude.

Program OPEL (żaden inny nie działa... przynajmniej na razie)

Odczytuje u mnie i umożliwia kasowanie kodu błędów:

- ABS/TC (ABS-5.3/5.4(+TC)

- wsp. kierownicy (Elektronic Power Stering)

- Immobilizer (IMMOBILIZER-II)

- Airbag (AIRBAG-SAB6)

- Moduł chłodzenia silnika i klimy

Nie mogę natomiast uruchomić komunikacji z ecu silnika beksa.gif

Uwagi:

- Wrzuciłem jeden pliczek w katalog programu i odblokowałem port zgodnie z radą kol maro1.

- BARDZO WAżNE: Wszystko działa TYLKO przy włączonym zapłonie.

Zainteresowanym/niewierzącym mogę wysłać plik pdf ze screenami. Ma 750kb i nie mieści się jako załącznik. Może jak się jutro pobawię to wrzucę obrazki na jakiś serwer.

PS:

Czy ktoś wie co może odpowiadać za błąd w module chłodzenia i klimy:

164 Nics jelen

Engine cooling liquid temperature incorrect value

17 Jelen van

Ismeretlen hibakod

Czujnik temperatury płynu ?

Kontrolka z chłodnicą nie świeci w czasie jazdy... Może coś kiedyś było i nie skasowali...

Co to za jeleń ????? smile.gif

Pozdrawiam

Wiceq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktokolwiek moze sie pochwalic ze udalo mu sie zlozyc interfejs i

> skomunikowac z kompem w samochodzie przy uzyciu ktoregos z

> opisywanych tu programow?

> mam zlozony inerferejs max232 ale nie moge sie polaczyc z komputerem

> w samochodzie.

> czy wszyscy maja takie problemy z komunikacja?

> moze jakies specjalne ustawienia lub cos dodatkow trzeba dograc lub

> podmienic?

> Niektorzy pisza ze sie udalo i wszystko im dziala- moze podeslecie

> ustawienia i opis czego uzywacjie?

> forum powinno byc uzyteczne wszystkim

> pozdrawiam

> Tomek

Coś mi się wydaje że w A II z benzynowymi silnikami to nie pójdzie. A przynajmniej nie z tymi w których nie da rady odczytać błędów kodami migowymi. Mam pytanie do kolegów którym się udało. Macie możliwość odczytu błędów za pomocą błysków checka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Astroman

Da sie czytac, dlaczego mialoby sie nie dac ? Diesla też nie mozna wybłyskac.

@Tommi - niestety mam teraz przeprowadzke mała i nie mam czasu za czesto siedziec na necie. Mi (i nie tylko mi) dziala bardzo dobrze interfejs na tranzystorach. Interfejs na Max232 zawiera niepotrzebnie tyle elementów, które mogą paść (wiem, bo mam uniwersalny interfejs do komórek i wiem ile razy bez wyraznej przyczyny padł mi ORYGINALNY max3232 (wersja 3V maxa232). Program wrzucony na ftp-a w tym wątku powinien działać. Jesli nie dziala to albo nie masz zasilania na pinie 16 (+12V), albo nie masz masy, albo nie ma fizycznego polaczenia z kompem (awaria wiązki, zlacza w desce itp). Program jest trywialny w konfiguracji - wystarczy wybrac COMa. Ja uzywam laptopa HP NC6000 , który posiada (co jest dla mnie BARDZO ważne) normalny port COM. Czasem adaptery USB > COM na układach FTDI nie dzialaja tak jak oldie-but-goldie COM. Opis zlacza wyslałem juz Tobie wczesniej na PW.

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, mogę się już pochwalić. Właśnie wróciłem z garażu...

> Interface na max232 z przełącznikiem pinów 7 i 12 na wtyku obd.

> System winxp

> Laptop dell latitude.

> Program OPEL (żaden inny nie działa... przynajmniej na razie)

> Odczytuje u mnie i umożliwia kasowanie kodu błędów:

> - ABS/TC (ABS-5.3/5.4(+TC)

> - wsp. kierownicy (Elektronic Power Stering)

> - Immobilizer (IMMOBILIZER-II)

> - Airbag (AIRBAG-SAB6)

> - Moduł chłodzenia silnika i klimy

> Nie mogę natomiast uruchomić komunikacji z ecu silnika

> Uwagi:

> - Wrzuciłem jeden pliczek w katalog programu i odblokowałem port

> zgodnie z radą kol maro1.

> - BARDZO WAżNE: Wszystko działa TYLKO przy włączonym zapłonie.

> Zainteresowanym/niewierzącym mogę wysłać plik pdf ze screenami. Ma

> 750kb i nie mieści się jako załącznik. Może jak się jutro

> pobawię to wrzucę obrazki na jakiś serwer.

> PS:

> Czy ktoś wie co może odpowiadać za błąd w module chłodzenia i klimy:

> 164 Nics jelen

> Engine cooling liquid temperature incorrect value

> 17 Jelen van

> Ismeretlen hibakod

> Czujnik temperatury płynu ?

> Kontrolka z chłodnicą nie świeci w czasie jazdy... Może coś kiedyś

> było i nie skasowali...

> Co to za jeleń ?????

> Pozdrawiam

> Wiceq

Hej ;-)

Nie wiem co znaczy jelen, ale cos mi sie zdaje, ze ma to zwiazek z bledem aktualnym, lub tzw sporadycznym, ktory aktualnie nie wystepuje, ale kiedys był ...

A w sprawie tlumaczenia to kazdy moze sobie zrobic to sam - pliki hu to normalne pliki tekstowe - wystarczy przy pomocy tabel bledow dostepnych w necie samemu zrobic sobie potrzebne pliki. Tylko,ze trzeba na to znalezc sobie czas. Do normalnej diagnostyki tylko dla swoich celów, wystarczy odczytac programikiem kod usterki i recznie przejrzec tabele bledow, ew TISa, zeby zobaczyc co zrobic, zeby bylo dobrze ....

EDIT: Bingo ! wg http://dict.sztaki.hu/dict_search.php?L=...amp;C=1&T=1 "jelen" oznacza "present", czyli "występujący", a "van" to dodatek w stylu "jest". "Ismeretlen" oznacza "unknown"

uff, ciezki ten wegierski ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej ;-)

> Nie wiem co znaczy jelen, ale cos mi sie zdaje, ze ma to zwiazek z

> bledem aktualnym, lub tzw sporadycznym, ktory aktualnie nie

> wystepuje, ale kiedys był ...

> A w sprawie tlumaczenia to kazdy moze sobie zrobic to sam - pliki hu

> to normalne pliki tekstowe - wystarczy przy pomocy tabel bledow

> dostepnych w necie samemu zrobic sobie potrzebne pliki. Tylko,ze

> trzeba na to znalezc sobie czas. Do normalnej diagnostyki tylko

> dla swoich celów, wystarczy odczytac programikiem kod usterki i

> recznie przejrzec tabele bledow, ew TISa, zeby zobaczyc co

> zrobic, zeby bylo dobrze ....

> EDIT: Bingo ! wg

> http://dict.sztaki.hu/dict_search.php?L=...amp;C=1&T=1

> "jelen" oznacza "present", czyli "występujący", a "van" to

> dodatek w stylu "jest". "Ismeretlen" oznacza "unknown"

> uff, ciezki ten wegierski ;-)

Oj, ciężki smile.gif

Te pliki tekstowe są chyba trochę pomieszane i program czyta nie te co trzeba. W tym wypadku czyta plik instruments1.hu a powinien raczej ENGCOOLMOD.HU W tym drugim błąd 00017 to "Brak sygnału uruchomienia silnika" ( mam rosyjski plik to łatwiej przetłumaczyć smile.gif

Błąd 17 pojawia sie jak włączę zapłon i nie odpalę silnika. Według tego co pamiętam z innej astry lampka chłodzenia powinna zgasnąć po kilku sekundach, a u mnie się pali cały czas. Gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika i wtedy błąd robi się "Nincs jelen", czyli nieobecny i mogę go skasować. Jak wyłączę silnik i włączę znowu zapłon, błąd się pojawia.

Niby jest to informacja, że nie włączyłem silnika co jest zgodne z prawdą ale dlaczego jest to traktowane jako błąd. niewiem.gif

A przy okazji w załączniku schematy czterech wersji interfejsu. Ten z postu powyżej ma błędnie dopasowane wejście max-a do obdII, przy odrobinie szczęścia może się w nim uszkodzić kość. Dopasowanie powinno byc takie jak w załączniku w prawym dolnym układzie.

Co nie zmienia faktu, że z modułem EDC15M nie chce mi gadać beksa.gif Ale jeszcze się nie poddaję.

Pozdrawiam

Wiceq

post-58786-14352469158111_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przy okazji w załączniku schematy czterech wersji interfejsu. Ten z

> postu powyżej ma błędnie dopasowane wejście max-a do obdII, przy

> odrobinie szczęścia może się w nim uszkodzić kość. Dopasowanie

> powinno byc takie jak w załączniku w prawym dolnym układzie.

> Co nie zmienia faktu, że z modułem EDC15M nie chce mi gadać

Hm w poście powyżej nie widzę załącznika passed_out.gif

O jakim schemacie mówisz? Tym co był z progsem Opel?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm w poście powyżej nie widzę załącznika

> O jakim schemacie mówisz? Tym co był z progsem Opel?

> Pozdrawiam,

Szczerze mówiąc w tzw. międzyczasie przetrzepałem jeszcze kilka układów i tak naprawdę najlepiej działa układ na dwóch tranzystorach, cos takiego jak zapodał kilka(naście) postów wyżej kol Amberek:

http://forum.autokacik.pl/files/276591608-Schematnatranzystorach.gif

Taki układ sobie ostatecznie zostawiłem, bo da się na nim połączyć ze wszystkimi ecu, które są w mojej asterce. Najwięcej kłopotów miałem z ecu silnika, dopiero zmiana systemu z winxp na win98 pomogła,

Mogę więc z czystym sumieniem polecić interface na dwu tranzystorkach oraz program opel na wingrozie 98. To działa ! ok.gif

Pozdrawiam

Wiceq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

................................

> Pozdrawiam

> Wiceq

Witam

I tak nie wiem jak coś takiego zrobić. Może ktoś kto zna się na tym podrzuciłby jakiegoś linka z allegro do interfejsu, który pasowałby do tego softu. No chyba, że ktoś wspomógłby kolegę z autokącika i wykonał coś takiego. Oczywiście za odpowiednią gratyfikacje 20.GIFsmile.gif.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę więc z czystym sumieniem polecić interface na dwu tranzystorkach

> oraz program opel na wingrozie 98. To działa !

Ok, powiedz jeszcze jakie polskie odpowiedniki tranzystorków zastosowałeś ? Wtyk do Astry kupowałeś czy jakieś ekstra konektorki z kabelków dorabiałeś ?

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, powiedz jeszcze jakie polskie odpowiedniki tranzystorków

> zastosowałeś ? Wtyk do Astry kupowałeś czy jakieś ekstra

> konektorki z kabelków dorabiałeś ?

> Pozdr,

Wtyk masz np. tutaj:

http://www.allegro.pl/item92533138_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html

Zmieści sie w środku z pięć takich układów. smile.gif Tylko piny trzeba wklejać do wtyki, bo inaczej wypadają.

Dodatkowo wstawiłem przełącznik pinów 7 i 12. Tranzystory mam BC147b chyba, bo takie znalazłem w piwnicy smile.gif

Pozdrawiam

Wiceq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czyli wygląda na to, że problem diagnostyki Astry na kompie w prosty sposób został rozwiązany. Gratulacje. Mam tylko pytanko: które styki ze schematu (tego na tranzystorkach) podłączasz do których pinów i po co ten przełącznik 7 na 12. Rozumiem, że chodzi Ci to na tym węgierskim sofcie? Chciałbym to przetestować na swoim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtyk masz np. tutaj:

> http://www.allegro.pl/item92533138_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html

> Zmieści sie w środku z pięć takich układów. Tylko piny trzeba

> wklejać do wtyki, bo inaczej wypadają.

> Dodatkowo wstawiłem przełącznik pinów 7 i 12. Tranzystory mam BC147b

> chyba, bo takie znalazłem w piwnicy

> Pozdrawiam

> Wiceq

Witam, tez mam motorek x20DTL. Poprosiłem znajomego o wykonanie schemaciku na tranzystorach (skoro u Ciebie biega to u mnie tez powinien). Mam pytanie odnośnie podpięcia interface'u do wtyku OBDII. Do wtyku podłączyłeś trzy kabelki: +12 do pinu nr 16, GND (-) do pinu nr 4, k-line do pinu 7 lub 12 w zależności, który układ chcesz zczytywać, czy tak? Jeśli nie to, proszę o sprostowanie. I ostatnie pytanie na schemacie z tranzystorami są wyjścia na trzy kabelki +12V i potem dwa nie opisane. Jeden z nich wychodzi od tranzystora. Czy to jest k-line (do transmisji danych)?

PS. Trzymajmy temat na wierzchu i dzielmy się sukcesami. Ten wątek warto dogłębnie zeksplorować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, dobrze by było wątek podpiąć.

> Ma ktoś angielską wersję programu? Bo ta węgierska mnie dobija...

Moze ktos z kolegow zajalby sie "seryjna" produkcja tych plytek. Oczywiscie za "drobna" oplata smile.gif

pozdr.samg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, tez mam motorek x20DTL. Poprosiłem znajomego o

Witaj w klubie klekotków smile.gif

> powinien). Mam pytanie odnośnie podpięcia interface'u do wtyku

> OBDII. Do wtyku podłączyłeś trzy kabelki: +12 do pinu nr 16, GND

> (-) do pinu nr 4, k-line do pinu 7 lub 12 w zależności, który

> układ chcesz zczytywać, czy tak? Jeśli nie to, proszę o

Dokładnie tak.

Zrobiłem nowy 'obrazek', może bedzie lepiej widać co i gdzie podłączyć.

Jakby ktoś miał ochotę to jeszcze na pinie 3 siedzi radio i nawigacja satelitarna, ale co tam można uzystkać to juz niewiem.gif

Pozdrawiam

Wiceq

post-58786-14352469365184_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj w klubie klekotków

> Dokładnie tak.

> Zrobiłem nowy 'obrazek', może bedzie lepiej widać co i gdzie

> podłączyć.

> Jakby ktoś miał ochotę to jeszcze na pinie 3 siedzi radio i nawigacja

> satelitarna, ale co tam można uzystkać to juz

> Pozdrawiam

> Wiceq

Kurde szukam laptopa jak narazie ale za 300 zeta mozna miec jakieś pentium 1 z dyskiem 1,4 G.no i bez CD-roma sick.gifTrochę za mało aby wrzucić tam wszystko czyli EPC TIS i Tech'a. A wieksze dyski to juz pentium 2 lub 3 ale ceny od 600 do 1300 zeta. I tak się zastanawiam jak za 2kzeta mozna kupić nówke hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde szukam laptopa jak narazie ale za 300 zeta mozna miec jakieś

> pentium 1 z dyskiem 1,4 G.no i bez CD-roma Trochę za mało aby

> wrzucić tam wszystko czyli EPC TIS i Tech'a. A wieksze dyski to

> juz pentium 2 lub 3 ale ceny od 600 do 1300 zeta. I tak się

> zastanawiam jak za 2kzeta mozna kupić nówke

A co da posiadanie EPC i TIS na laptopie przy tym interfejsie ?

Co do programu Opel to jest zrozumiałe.

Mam laptop i Y2.0 DTH i chciałbym go w pełni wykorzystać.

Tylko jeden problem mnie męczy.Mam kilka wersji EPC i TIS i żadnej nie mogę wgrać na laptopa.Nawet tego EPC z 2005 po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co da posiadanie EPC i TIS na laptopie przy tym interfejsie ?

> Co do programu Opel to jest zrozumiałe.

> Mam laptop i Y2.0 DTH i chciałbym go w pełni wykorzystać.

> Tylko jeden problem mnie męczy.Mam kilka wersji EPC i TIS i żadnej

> nie mogę wgrać na laptopa.Nawet tego EPC z 2005 po angielsku.

Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem tongue.gif. Była akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie zassać zlosnik.gif wszystko działa jak złoto i jest po polsku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to

> uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy

> grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem . Była

> akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie

> zassać wszystko działa jak złoto i jest po polsku

Ok.I te wersje mam i dlatego jestem jeszcze bardziej zły że nie chodzą.

A co oprócz odczyty kodów błędu można tym programem zrobić / OPEL /.

I czy faktycznie da się wykorzystać laptop zamiast Techa.Czy posiadanie najnowszego TIS'a umozliwi zmianę np. oprogramowania centralnego zamka.

Czy w chwili obecnej są to pobożne życzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to że TIS ma opcje współpracy z TECh'iem i może uda sie to

> uruchomić. Z drugiej strony chciałem mieć wszystko pod ręka przy

> grzebaniu a nie latac do stacjonarnego wygodny jestem . Była

> akcja na kaciku był EPC i TIS na poczcie o2 każdy mógł sobie

> zassać wszystko działa jak złoto i jest po polsku

Ok jesteś w stanie podać namiary na EPC i TIS? Lub udostępnić gdzieś albo wrzucić na ftp://payti.one.pl/incoming Od czego są te skróty EPC i TIS - jakie są pełne nazwy tego softu?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok.I te wersje mam i dlatego jestem jeszcze bardziej zły że nie

> chodzą.

> A co oprócz odczyty kodów błędu można tym programem zrobić / OPEL /.

> I czy faktycznie da się wykorzystać laptop zamiast Techa.Czy

> posiadanie najnowszego TIS'a umozliwi zmianę np. oprogramowania

> centralnego zamka.

> Czy w chwili obecnej są to pobożne życzenia?

W przypadku diesla samo zczytanie i kasowanie kodów to juz jest dużo, nie trzeba za każdym zapaleniem sie "check'a"

jeździc do mechesów. Niestety nie wiem co da sie jeszcze zrobić za pomocą tego TECH'a Niewiem jakto bedzie działać razem. Dlatego dla kombinacji chcę to wszystko wrzucić do laptopa i w wolnych chwilach sobie kombinować. Nie mam możliwości wynieść kompa stacjonarnego do garażu. W domu mam jeszcze 4-ech zapalonych serferów po sieci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku diesla samo zczytanie i kasowanie kodów to juz jest dużo,

> nie trzeba za każdym zapaleniem sie "check'a"

> jeździc do mechesów. Niestety nie wiem co da sie jeszcze zrobić za

> pomocą tego TECH'a Niewiem jakto bedzie działać razem. Dlatego

> dla kombinacji chcę to wszystko wrzucić do laptopa i w wolnych

> chwilach sobie kombinować.

Ok.Dzięki za wyjaśnienia.

Nie mam możliwości wynieść kompa

> stacjonarnego do garażu. W domu mam jeszcze 4-ech zapalonych

> serferów po sieci

U mnie co prawda tylko dwoje ale znam ten ból.Nawet mojego lapka zarekwirują - bo akurat istnieje niecierpiąca zwłoki potrzeba wejscia na gadu gadu w temacie nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok jesteś w stanie podać namiary na EPC i TIS? Lub udostępnić gdzieś

> albo wrzucić na ftp://payti.one.pl/incoming Od czego są te

> skróty EPC i TIS - jakie są pełne nazwy tego softu?

Niestety już nie posiadam obrazów iso płytek ale moze ktoś z forum jeszcze ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety już nie posiadam obrazów iso płytek ale moze ktoś z forum

> jeszcze ma.

Jeszcze jedno pytanie techniczne bo zabieram się za zrobienie interfejsu.

Z jednej strony - od gniazda między fotelami instaluje się wtyk

http://www.allegro.pl/item94102764_wtyk_obd2_carb_16_pinowy_promocja_.html

W nim montowany jest układ

http://forum.autokacik.pl/files/276675696-obdII.GIF

Na obudowie montujesz przełącznik pinów.

A co z drugiej strony do lapka?Czy zwykły kabel od portu COM z połączniem ppinów jak na schemacie?

Czy przełączasz piny przy włączonym zapłonie?

Mógłby Kolega zrobić taką instrukcje obsługi dla mniej wtajemniczonych a admin podwiesiłby ją w dziale technika zrób sam.

PZDR i THX bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może masz jakies pełne nazwy tych plików obrazów. Może znajdę

> gdzieś na osiołku?

> Pozdrawiam,

Z tego co mi wiadomo to to z muła nie chodzi a wystarczy wpisac EPC lub TIS może teraz nie ma w sieci.

Kolega golob zaoferował sie że dzisiaj późnym wieczorem wrzuci na kolegi ftp'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.