_jedrek_ Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 witam musze wymienic rozrzad w Grande Punto jak wiadomo nalezy tez zmienic plyn chlodniczy. Stad pytanie wlewac oryginal fiatowski PARAFLU? Czy cokolwiek innego? Jezeli cos innego to co warte jest polecenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 od kiedy to wymiana napędu rozrządu skutkuje wymianą płynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > od kiedy to wymiana napędu rozrządu skutkuje wymianą płynu? Bo kolega pewnie ma pompę wody napędzaną przez pasek napędu rozrządu i zamierza ją wymienić, więc musi zlać płyn. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Wszędzie tam gdzie pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Czy cokolwiek innego? > Jezeli cos innego to co warte jest polecenia? STP, Glixol, Petrygo, kwestia co dostaniesz w najlepszej cenie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > witam > musze wymienic rozrzad w Grande Punto jak wiadomo nalezy tez zmienic plyn chlodniczy. Stad pytanie > wlewac oryginal fiatowski PARAFLU? Czy cokolwiek innego? > Jezeli cos innego to co warte jest polecenia? Nie musisz wlewać Paraflu. Dobry, choć nie tani jest Prestone. Polecam też Kuler K2 różowy (G12). Można go kupić w litrowych butelkach jako gotowy płyn i jako koncentrat 1:1. Producent deklaruje kilkuletnią gwarancję na używanie, ja osobiście wlewałem go wiele razy, oraz testowałem jego temperaturę zamarzania i jest zgodna z opisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Wszędzie tam gdzie pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu. to wymienia pompę, a nie napęd rozrządu. To, że większość mechaników, łączy te czynności nie znaczy wcale iż to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > STP, Glixol, Petrygo, kwestia co dostaniesz w najlepszej cenie. > Pozdrawiam BAS a DYNAGEL 2000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Dynagel 2000 miałem ostatnie i mogę polecić, obecnie jeżdżę na Borygo, ale może zmienię na oryginał GM Dex Cool. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > to wymienia pompę, a nie napęd rozrządu. > To, że większość mechaników, łączy te czynności nie znaczy wcale iż to norma. Co drugą wymianę (teoretycznie) powinno się pompę wymieniać, ja wymieniam co zmianę rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > a DYNAGEL 2000? Jeden pies. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Bo kolega pewnie ma pompę wody napędzaną przez pasek napędu rozrządu i zamierza ją wymienić, więc > musi zlać płyn. > Pozdrawiam BAS To nie można zlać i ponownie zalać po wymianie pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > To nie można zlać i ponownie zalać po wymianie pompy? jakby płyn kosztował kilka stówek to może i by tak zlewano ale przy aktualnej cenie płynu ( średnio 50 zł./5 l.) - szkoda zabawy z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > To nie można zlać i ponownie zalać po wymianie pompy? Można, ale dobrze byłoby przepuscić przez jakąś pieluchę (albo bibułę), bo przy zlewaniu na pewno pójdą jakieś paprochy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > witam > musze wymienic rozrzad w Grande Punto jak wiadomo nalezy tez zmienic plyn chlodniczy. Stad pytanie > wlewac oryginal fiatowski PARAFLU? Czy cokolwiek innego? > Jezeli cos innego to co warte jest polecenia? Lej co masz pod ręką: paraflu, prestone, borygo, dynagel. Przerabiałem każdy w różnych autach i wszędzie dawały radę. Biorąc pod uwagę, że płyn wymienia się co kilka lat to jakieś nadmierne szukanie oszczędności nie ma sensu bo różnica w cenie nie będzie aż tak kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > To nie można zlać i ponownie zalać po wymianie pompy? Można, ale jak już jeden z kolegów słusznie zauważył, wskazana jest czystość i asceza czysty pojemnik, jakiś domowej roboty filtr itd... Dwa - płyn też nie jest wieczny, choć niby tylko krąży nagrzewając się i studząc na przemian, ale... w poprzednim bolidzie już oswajałem się z myślą o wymianie UPG - tam "zbiornik wyrównawczy" był jednocześnie fragmentem chłodnicy i po odkręceniu korka było widać pianę, jak z szamponu do włosów... Wystarczyło wymienić płyn na nowy i piana więcej się nie pojawiła. Kolor tego czegoś, co było w układzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > jakby płyn kosztował kilka stówek to może i by tak zlewano ale przy aktualnej cenie płynu ( średnio > 50 zł./5 l.) - szkoda zabawy z tym Nie widzę sensu wymiany dobrego płynu na nowy. Sprawdzić czy ma parametry zamarzania jakie powinien mieć i wlac ten sam. Oczywiście przy zachowaniu odpowiedniej czystości (przefiltrować, poczekać aż opadną zanieczyszczenia stałe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Lej co masz pod ręką: paraflu, prestone, borygo, dynagel. Przerabiałem każdy w różnych autach i > wszędzie dawały radę. Biorąc pod uwagę, że płyn wymienia się co kilka lat to jakieś nadmierne > szukanie oszczędności nie ma sensu bo różnica w cenie nie będzie aż tak kolosalna. Coś tam niektórzy straszą jakimiś krzemianami (Opel na przykład burczy, że tylko i wyłącznie jakis tam rózowy - po zalaniu Petrygo, o dziwo, nie eksplodował i jeździ któryś tam rok), ale ile w tym prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 ok sprawdze co maja w markecie przy okazji zakupow i kupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.