Vadero Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają po trzy gwiazdki. Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej dostać punkty? Artykuł w WP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje > pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w > zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart. no tak, ale dobrze bybyło wiedzieć co konkretnie zmienili, że tak drastycznie spadła gwiazdkowość Zwiększyli prędkość uderzenia z przodu, boku, czy tylko punktowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 BYŁO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > no tak, ale dobrze bybyło wiedzieć co konkretnie zmienili, że tak drastycznie spadła gwiazdkowość > Zwiększyli prędkość uderzenia z przodu, boku, czy tylko punktowanie duzy wplyw na ocene koncowa maja systemy bezpieczenstwa takie jak: asystent parkowania warunkiem jest to aby były dostępne w wiekszosci pakietów wyposażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają > po trzy gwiazdki. > Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej > dostać punkty? > Artykuł w WP Nareszcie. Już jakiś czas temu pytałem o to kiedy zmienią kryteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > duzy wplyw na ocene koncowa maja systemy bezpieczenstwa takie jak: asystent parkowania > warunkiem jest to aby były dostępne w wiekszosci pakietów wyposażenia Dokładnie tak !!! , strefy zgniotu i szytywność karoseri , są mniej ważne od ...asystenta pasa ruchu lub parkowania., a także od ...głośności sygnalizacji braku zapięcia pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Nareszcie. Już jakiś czas temu pytałem o to kiedy zmienią kryteria. Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo. Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji - tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają > po trzy gwiazdki. > Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej > dostać punkty? > Artykuł w WP Z czterech ocenianych parametrów tylko dwa mają znaczenie przy wyborze samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 ... > Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji - > tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń. Można byłoby zrobić dwa kolory gwiazdek. Jeden za bezpieczeństwo wypadkowe, drugi za systemy. Sprawa byłaby jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > ... > Można byłoby zrobić dwa kolory gwiazdek. Jeden za bezpieczeństwo wypadkowe, drugi za systemy. > Sprawa byłaby jasna. Olać gwiazdki, które są tylko marketingiem. Po wejściu w raport testu wszystko widać, można odfiltrować interesujące dane od nieważnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym > rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo. > Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji - > tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń. Właśnie doczytałem i mi mina zrzedła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają > po trzy gwiazdki. > Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej > dostać punkty? Zmieniono zapewne wymagania jeśli chodzi o wyposażenie (słynne punkty za kontrolkę niezapiętych pasów). Teraz trzeba mieć automatyczny hamulec itd... I w ten sposób Megane 2014 ma ***, podczas gdy bardzo podobne Megane 2008 ma ***** Nowemu Megane obcięto punkty za: * inny (niż zwykle stosowany) system informowania o pasach z tyłu * brak samodzielnego hamowania, parkowania i asystenta pasa ruchu... Quote: Euro NCAP marked the Megane down on its rear seatbelt system and a lack of other technologies (such as lane assist and autonomous braking), saying the result would have been 4-stars if the seatbelt warning system met the Program’s requirements. Przecież to zakrawa na kpinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > * brak samodzielnego hamowania To chyba akurat dobrze że biorą brak takiej opcji jako minus, bo chyba może ona sporo pomóc w uniknięciu zderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym > rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo. > Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji - > tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń. Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach pozwalają na uniknięcie tego uderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Olać gwiazdki, które są tylko marketingiem. Racja jeśli chodzi o wszystkich takich jak my, świadomych. Mnóstwo ludzi nietechnicznych nie wnika w raport tylko gwiazdki liczy. Byłby wilk syty i owca cała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > To chyba akurat dobrze że biorą brak takiej opcji jako minus, bo chyba może ona sporo pomóc w > uniknięciu zderzenia. Spoko. Niemniej istnienie lub nie takiego systemu mogę sobie samodzielnie zweryfikować. Ochrony w przypadku zderzenia raczej nie dam rady zrobić - i tego bym oczekiwał od tej instytucji. Mogliby też sprawdzać jakość systemów kontroli trakcji, bo przecież jedne drugim nierówne. Natomiast obcinanie punktów za te nieszczęsne pasy to jest paranoja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Spoko. Niemniej istnienie lub nie takiego systemu mogę sobie samodzielnie zweryfikować. Ale jeśli będą obcinać za to punkty to jest dużo większe prawdopodobieństwo na spopularyzowanie tego systemu i tym samym zmniejszenie liczby zdarzeń. > Mogliby też sprawdzać jakość systemów kontroli trakcji, bo przecież jedne drugim nierówne. Ale i tak chyba wszystkie są całkiem niezłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje > pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w > zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart. Jeśli tylko "konkretne testy zderzeniowe" odpowiadają statystycznie najczęstszym rzeczywistym kolizjom czy zderzeniom, to wszystko jest OK. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje > pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w > zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart. Testy zderzeniowe są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości > wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach > pozwalają na uniknięcie tego uderzenia. Nawet ten asystent parkowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości > wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach > pozwalają na uniknięcie tego uderzenia. Zgadzam się i nie ma co do tego dyskusji. Jednak z giwazdek euro ncap nie chcę wyczytać jaką mam szansę uniknąć kolizji, ale jaką mam szansę wyjść z takowej cało - dla mnie to ma być test wytrzymałości na zderzenie, dachowanie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Nawet ten asystent parkowania? Tak, wiesz ile stłuczek następuje przy parkowaniu równoległym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Zgadzam się i nie ma co do tego dyskusji. Jednak z giwazdek euro ncap nie chcę wyczytać jaką mam > szansę uniknąć kolizji, ale jaką mam szansę wyjść z takowej cało - dla mnie to ma być test > wytrzymałości na zderzenie, dachowanie itp Z gwiazdek nie, ale patrząc na szczegółowe wyniki testów możesz to z dużą dokładnością wywnioskować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Tak, wiesz ile stłuczek następuje przy parkowaniu równoległym? jedyną jaką miałem to było podczas parkowania z asystentem hybrydowym aurisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.