Skocz do zawartości

Nowe testy Euro NCAP


Vadero

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje

> pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w

> zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart.

no tak, ale dobrze bybyło wiedzieć co konkretnie zmienili, że tak drastycznie spadła gwiazdkowość smile.gif

Zwiększyli prędkość uderzenia z przodu, boku, czy tylko punktowanie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, ale dobrze bybyło wiedzieć co konkretnie zmienili, że tak drastycznie spadła gwiazdkowość

> Zwiększyli prędkość uderzenia z przodu, boku, czy tylko punktowanie

duzy wplyw na ocene koncowa maja systemy bezpieczenstwa takie jak: asystent parkowania hehe.gif

warunkiem jest to aby były dostępne w wiekszosci pakietów wyposażenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają

> po trzy gwiazdki.

> Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej

> dostać punkty?

> Artykuł w WP

Nareszcie. Już jakiś czas temu pytałem o to kiedy zmienią kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> duzy wplyw na ocene koncowa maja systemy bezpieczenstwa takie jak: asystent parkowania

> warunkiem jest to aby były dostępne w wiekszosci pakietów wyposażenia

Dokładnie tak !!! , strefy zgniotu i szytywność karoseri , są mniej ważne od ...asystenta pasa ruchu lub parkowania., a także od ...głośności sygnalizacji braku zapięcia pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nareszcie. Już jakiś czas temu pytałem o to kiedy zmienią kryteria.

Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo. Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji - tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają

> po trzy gwiazdki.

> Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej

> dostać punkty?

> Artykuł w WP

Z czterech ocenianych parametrów tylko dwa mają znaczenie przy wyborze samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji -

> tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń.

Można byłoby zrobić dwa kolory gwiazdek. Jeden za bezpieczeństwo wypadkowe, drugi za systemy.

Sprawa byłaby jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Można byłoby zrobić dwa kolory gwiazdek. Jeden za bezpieczeństwo wypadkowe, drugi za systemy.

> Sprawa byłaby jasna.

Olać gwiazdki, które są tylko marketingiem. Po wejściu w raport testu wszystko widać, można odfiltrować interesujące dane od nieważnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym

> rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo.

> Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji -

> tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń.

Właśnie doczytałem i mi mina zrzedła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie lata przyzwyczaiły nas do pięciogwiazdkowych wyników, a tu co ja widzę - nowe auta dostają

> po trzy gwiazdki.

> Zaostrzono kryteria - macie jakieś szczegóły na co konkretnie zwracają teraz uwagę i za co trudniej

> dostać punkty?

Zmieniono zapewne wymagania jeśli chodzi o wyposażenie (słynne punkty za kontrolkę niezapiętych pasów). Teraz trzeba mieć automatyczny hamulec itd...

I w ten sposób Megane 2014 ma ***, podczas gdy bardzo podobne Megane 2008 ma *****

Nowemu Megane obcięto punkty za:

* inny (niż zwykle stosowany) system informowania o pasach z tyłu

* brak samodzielnego hamowania, parkowania i asystenta pasa ruchu...

Quote:

Euro NCAP marked the Megane down on its rear seatbelt system and a lack of other technologies (such as lane assist and autonomous braking), saying the result would have been 4-stars if the seatbelt warning system met the Program’s requirements.


Przecież to zakrawa na kpinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co tu koledzy przytoczyli, to właśnie nie nareszcie. Moim zdaniem bez sensu że w ogólnym

> rozrachunku tak istotne są rzeczy nie mające bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo.

> Moim zdaniem powinni skupić się przede wszystkim na bezpieczeństwie w przypadku kolizji -

> tutaj mogliby dołożyć jakieś inne kąty i prędkości uderzeń.

facepalm%5B1%5D.gif

Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach pozwalają na uniknięcie tego uderzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olać gwiazdki, które są tylko marketingiem.

Racja jeśli chodzi o wszystkich takich jak my, świadomych.

Mnóstwo ludzi nietechnicznych nie wnika w raport tylko gwiazdki liczy.

Byłby wilk syty i owca cała.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba akurat dobrze że biorą brak takiej opcji jako minus, bo chyba może ona sporo pomóc w

> uniknięciu zderzenia.

Spoko. Niemniej istnienie lub nie takiego systemu mogę sobie samodzielnie zweryfikować. Ochrony w przypadku zderzenia raczej nie dam rady zrobić - i tego bym oczekiwał od tej instytucji. Mogliby też sprawdzać jakość systemów kontroli trakcji, bo przecież jedne drugim nierówne.

Natomiast obcinanie punktów za te nieszczęsne pasy to jest paranoja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko. Niemniej istnienie lub nie takiego systemu mogę sobie samodzielnie zweryfikować.

Ale jeśli będą obcinać za to punkty to jest dużo większe prawdopodobieństwo na spopularyzowanie tego systemu i tym samym zmniejszenie liczby zdarzeń.

> Mogliby też sprawdzać jakość systemów kontroli trakcji, bo przecież jedne drugim nierówne.

Ale i tak chyba wszystkie są całkiem niezłe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje

> pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w

> zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart.

Jeśli tylko "konkretne testy zderzeniowe" odpowiadają statystycznie najczęstszym rzeczywistym kolizjom czy zderzeniom, to wszystko jest OK.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie, ze teraz sa prawdziwe wyniki. Z reszta wielu prodocentow samochodow tak buduje

> pojazdy aby przeszly konkretne testy zderzeniowe i dostaly jak najwiecej gwiazdek, a pozniej w

> zyciu troche inne uderzenie i samochod sklada sie jak domek z kart.

Testy zderzeniowe są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości

> wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach

> pozwalają na uniknięcie tego uderzenia.

Nawet ten asystent parkowania? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wbrew pozorom wszelkie te elektroniczne gizmo przekładają sie na drastyczne zmniejszenie ilości

> wypadkow śmiertelnych. Tak, jak juz w cos uderzysz to nie pomogą, ale w wielu wypadkach

> pozwalają na uniknięcie tego uderzenia.

Zgadzam się i nie ma co do tego dyskusji. Jednak z giwazdek euro ncap nie chcę wyczytać jaką mam szansę uniknąć kolizji, ale jaką mam szansę wyjść z takowej cało - dla mnie to ma być test wytrzymałości na zderzenie, dachowanie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się i nie ma co do tego dyskusji. Jednak z giwazdek euro ncap nie chcę wyczytać jaką mam

> szansę uniknąć kolizji, ale jaką mam szansę wyjść z takowej cało - dla mnie to ma być test

> wytrzymałości na zderzenie, dachowanie itp

Z gwiazdek nie, ale patrząc na szczegółowe wyniki testów możesz to z dużą dokładnością wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.