Skocz do zawartości

Crom 1.9 16V - Dziura w rurze od turba! help!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Lecę sobie spokojnie A4 do domu, nagle "Check Engine" angryfire.gif, dużo dymu za mną bbq.gif , świst i brak mocy (tryb awaryjny) panic.gifklnie.gifsciana.gif, sprawdziłem pod maską, mam dziurę w jednym z węży, taki najgrubszy, po prawej stronie bloku silnika (patrząc na silnik), idzie kupić taką część np. w intercarsie (potrzebował bym numer części), jutro jestem umówiony na wymianę klocków więc mogli by Panowie w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi sytuację?

Co do FES - twierdzi ze mam wymienić filtr cząsteczek stałych, pewnie zgłupiał przez ilość spalin, jedyny błąd silnika po pęknięciu węża.

Pozdrawiam, góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi

> sytuację?

Wymiana na pewno poprawi , ale doraźnie można owinąć - chociaż taki patent długo szczelności nie utrzyma .

Pasowałoby dać fotkę to sprawa byłaby jasna który waż masz na myśli , bo opis wskazuje na odcinek miedzy IC a kolektorem dolotowym ale pewności nie ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo, ssssyyykkk przy gazie w podloge jakby z nawiewow...rozczeszelnila sie owa rura, w ASO 320 a nie ASO 150

Tasma pozwolila po miescie sie pokulac spokojnie 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu masz zamiennik.

Dzięki!

Druga sprawa jest taka że teraz co chwilę wyskakuje mi błąd silnika, log z FES:

Quote:

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P1206 - Wyczyść lub wymień filtr cząstek stałych

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Obroty silnika: 1978 obr/min

Dawka paliwa: 7,2 mm³/w

Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %

No help available

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.


Po włączeniu "czyszczenia" mam takie coś:

Quote:

AKTYWOWANIE REGULACJI...

Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)

WYKONANE

Filtr zatkany


Mamy kogoś w Krakowie kto by się podjął wycięcia tego badziewia fizycznie/wyciągnięcia wkładu + przeprogramowanie ECU?

Mogłem to zrobić zaraz jak zakupiłem samochód, mniej problemów by było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Panowie,

> Lecę sobie spokojnie A4 do domu, nagle "Check Engine" , dużo dymu za mną , świst i brak mocy

> (tryb awaryjny) , sprawdziłem pod maską, mam dziurę w jednym z węży, taki najgrubszy, po

> prawej stronie bloku silnika (patrząc na silnik), idzie kupić taką część np. w intercarsie

> (potrzebował bym numer części), jutro jestem umówiony na wymianę klocków więc mogli by Panowie

> w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi

> sytuację?

> Co do FES - twierdzi ze mam wymienić filtr cząsteczek stałych, pewnie zgłupiał przez ilość spalin,

> jedyny błąd silnika po pęknięciu węża.

> Pozdrawiam, góry dzięki.

Usterka standardowa można by rzec. Kupić nową , założyć i jeździć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakos DPF-a kontrolowales w ogole?

Ja od 40 tkm mam cromke i jakos problemow nie widze z nim no ale ja czuwam jak jego wypalaniem tzn raz w miesiacu po wypalaniu ok 600km zerkam w FES . 4 min pracy i swiety spokoj, tfutfu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakos DPF-a kontrolowales w ogole?

> Ja od 40 tkm mam cromke i jakos problemow nie widze z nim no ale ja czuwam jak jego wypalaniem tzn

> raz w miesiacu po wypalaniu ok 600km zerkam w FES . 4 min pracy i swiety spokoj, tfutfu:)

Wiedziałem kiedy się "wypala", nie sprawdzałem za każdym razem w FES, z tego co wiem to DPF'y wystarczają na ok 100-150tyś km (w zależności od stylu jazdy/tras i innych czynników) później do wymiany jak klocki/tarcze i inne podzespoły, wypalanie nie będzie nigdy wstanie wyczyścić DPF'a do zera, dlatego się tego spodziewałem, i nie mam zamiaru kupować nowego lub czyścić chemicznie tego, po prostu wytnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiedziałem kiedy się "wypala", nie sprawdzałem za każdym razem w FES, z tego co wiem to DPF'y

> wystarczają na ok 100-150tyś km (w zależności od stylu jazdy/tras i innych czynników) później

> do wymiany jak klocki/tarcze i inne podzespoły, wypalanie nie będzie nigdy wstanie wyczyścić

> DPF'a do zera, dlatego się tego spodziewałem, i nie mam zamiaru kupować nowego lub czyścić

> chemicznie tego, po prostu wytnę.

No tak, to moja Croma chyba zagina czasoprzestrzeń mając 250kkm na budziku i cały czas oryginalny DPF. Pojeździj z tym błędem trochę i zobacz co się będzie wtedy działo, zanim poczynisz jakiekolwiek działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiekolwiek działania.

Wolę Cromki nie ruszać, przy całkowicie zatkanym DPF'ie spaliny nie maja gdzie uciekać, może to spowodować rozszczelnienie układu wydechowego czy też sprężarki, a nawet to chyba tego wina ze mi tą rurkę rozwaliło, i jeszcze gumowy łącznik na początku układu wydechowego (taki owinięty w siatkę).

Nawet serwisowe wypalanie nie pomogło (3 razy uruchamiane), jestem już umówiony na wycięcie, nie ma ochoty się z tą pseudo ekologiczną częścią bawić dalej. cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz, że właśnie takie zachowanie jest nienormalne? (nic osobistego, chodzi o normę zachowań) Do auta powinno się wsiąść, uruchomić silnik i dojechać do celu od czasu do czasu skontrolować stan oleju i płynu do spryskiwacza i to wszystko. Podłączanie się urządzeniem diagnostycznym przez użytkownika w ogóle nie powinno mieć miejsca!!! Popadamy w taką paranoję, że jak się DPF zapcha na amen to producent zwala winę na nas a my się jeszcze sami w to dajemy wkręcać "bo nie skontrolowaliśmy" FESem czy innym MESem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uważasz, że właśnie takie zachowanie jest nienormalne?

Dlatego mam Lanosa, ktory nie majac zadnych eko poza LPG od 14 lat wymaga aby zatankowac, zmienic olej i fruuu

Jesli Ciebie stac na nonszalancje, gratuluje, ja niekoniecznie chce sie przekonac po ilu przerwanych wypalaniach wydam kilka tysiecy zlotycz.

Dlatego czasem nienormalne dzialania wole i pelna kieszen:)

Prawda taka, ze croma z DPF to nie auto do miasta i tyle. W trasie nie poznasz kiedy sie wypala.

No ale moje nienormalne zachowanie wiaze sie z tym, ze kupilem auto jakie sie trafilo, a nie jakie konfigurowalem, a ze kilkadziesiat tys taniej bo uzywane....coz, taki klopot mam teraz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego mam Lanosa, ktory nie majac zadnych eko poza LPG od 14 lat wymaga aby zatankowac, zmienic

> olej i fruuu

> Jesli Ciebie stac na nonszalancje, gratuluje, ja niekoniecznie chce sie przekonac po ilu

> przerwanych wypalaniach wydam kilka tysiecy zlotycz.

> Dlatego czasem nienormalne dzialania wole i pelna kieszen:)

> Prawda taka, ze croma z DPF to nie auto do miasta i tyle. W trasie nie poznasz kiedy sie wypala.

> No ale moje nienormalne zachowanie wiaze sie z tym, ze kupilem auto jakie sie trafilo, a nie jakie

> konfigurowalem, a ze kilkadziesiat tys taniej bo uzywane....coz, taki klopot mam teraz

Diesel w ogóle nie za bardzo się nadaje do miasta.

Jak śmigałem cromą w trasie to przez 1500km nie włączyło się wypalanie bo nie było potrzeby.

A jak zamula się auto w mieście do tego próbując jak najmniej spalić to zatykamy dpf w parędziesiąt km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zamula się auto w mieście do tego próbując jak najmniej spalić to zatykamy dpf w parędziesiąt km.

Moje zamulanie w miescie to 600-700km, a najczesciej kolo 900-1000 bo wiadomo czasami gdzie sie bujnie czlowiek.

I zapchanie przy 100-105 % odpala proces, czy to dobrze czy nie, pojecia nie mam.

W trasie to i jak piszesz 1500 km mozna nakulac spokojnie wiec nie taki diabel straszny jak go maluja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po bólu, DPF wycięty, ECU przeprogramowane, dodatkowo został zaślepiony EGR. claps.gif

Po wyjechaniu z serwisu od razu można było wyczuć różnicę, samochód zbiera się zdecydowanie lepiej, szybciej reaguje na gaz, turbo jak by łapało wcześniej (na niższych obrotach). Jak ze spalaniem? Jeszcze nie wiem, w weekend wyjeżdżam w trasę (autostrada + lokalne), będę miał porównanie, bo dość często taką trasę robię.

Dzięki @radek_p14 za polecenie serwisu. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i po bólu, DPF wycięty, ECU przeprogramowane, dodatkowo został zaślepiony EGR.

> Po wyjechaniu z serwisu od razu można było wyczuć różnicę, samochód zbiera się zdecydowanie lepiej,

> szybciej reaguje na gaz, turbo jak by łapało wcześniej (na niższych obrotach). Jak ze

> spalaniem? Jeszcze nie wiem, w weekend wyjeżdżam w trasę (autostrada + lokalne), będę miał

> porównanie, bo dość często taką trasę robię.

> Dzięki @radek_p14 za polecenie serwisu.

Zabrałeś ze sobą wkład z DPF czy zrobiłeś serwisowi prezent wart około tysiaka cfaniaczek.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.