Pachuligan Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Witam Panowie, Lecę sobie spokojnie A4 do domu, nagle "Check Engine" , dużo dymu za mną , świst i brak mocy (tryb awaryjny) , sprawdziłem pod maską, mam dziurę w jednym z węży, taki najgrubszy, po prawej stronie bloku silnika (patrząc na silnik), idzie kupić taką część np. w intercarsie (potrzebował bym numer części), jutro jestem umówiony na wymianę klocków więc mogli by Panowie w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi sytuację? Co do FES - twierdzi ze mam wymienić filtr cząsteczek stałych, pewnie zgłupiał przez ilość spalin, jedyny błąd silnika po pęknięciu węża. Pozdrawiam, góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi > sytuację? Wymiana na pewno poprawi , ale doraźnie można owinąć - chociaż taki patent długo szczelności nie utrzyma . Pasowałoby dać fotkę to sprawa byłaby jasna który waż masz na myśli , bo opis wskazuje na odcinek miedzy IC a kolektorem dolotowym ale pewności nie ma ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Jeśli rura pękła na części gumowej a nie stałej można rozciąć, dopasować do środka króciec (np. z rurek kanalizacyjnych) i złączyć na opaski skręcane. Doraźnie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > Witam Panowie, Tylko wymiana - taśma nie da rady utrzymać 1,4 Bara... Jest całe mnóstwo rur tiuningowych więc coś dobierzesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > Jest całe mnóstwo rur tiuningowych więc coś dobierzesz... Naprawione, Panowie dorobili jakąś wstawkę, zdjęcie dodam jak przestanie lać, bo w serwisie nie miałem czym zrobić fotki. 60PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 mialem to samo, ssssyyykkk przy gazie w podloge jakby z nawiewow...rozczeszelnila sie owa rura, w ASO 320 a nie ASO 150 Tasma pozwolila po miescie sie pokulac spokojnie 3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Tasma pozwolila po miescie sie pokulac spokojnie 3 dni. Tak to wygląda: owa rura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Tak to wygląda: > owa rura Tu masz zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Tu masz zamiennik. Dzięki! Druga sprawa jest taka że teraz co chwilę wyskakuje mi błąd silnika, log z FES: Quote: ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: P1206 - Wyczyść lub wymień filtr cząstek stałych SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Obroty silnika: 1978 obr/min Dawka paliwa: 7,2 mm³/w Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 % No help available Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. Po włączeniu "czyszczenia" mam takie coś: Quote: AKTYWOWANIE REGULACJI... Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF) WYKONANE Filtr zatkany Mamy kogoś w Krakowie kto by się podjął wycięcia tego badziewia fizycznie/wyciągnięcia wkładu + przeprogramowanie ECU? Mogłem to zrobić zaraz jak zakupiłem samochód, mniej problemów by było.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > Mamy kogoś w Krakowie kto by się podjął wycięcia tego badziewia fizycznie/wyciągnięcia wkładu + > przeprogramowanie ECU? > Mogłem to zrobić zaraz jak zakupiłem samochód, mniej problemów by było.... autka.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Witam Panowie, > Lecę sobie spokojnie A4 do domu, nagle "Check Engine" , dużo dymu za mną , świst i brak mocy > (tryb awaryjny) , sprawdziłem pod maską, mam dziurę w jednym z węży, taki najgrubszy, po > prawej stronie bloku silnika (patrząc na silnik), idzie kupić taką część np. w intercarsie > (potrzebował bym numer części), jutro jestem umówiony na wymianę klocków więc mogli by Panowie > w Fiacie też i ten wężyk wymienić, czy zalepienie tego srebrną taśmą "McGajwera" poprawi > sytuację? > Co do FES - twierdzi ze mam wymienić filtr cząsteczek stałych, pewnie zgłupiał przez ilość spalin, > jedyny błąd silnika po pęknięciu węża. > Pozdrawiam, góry dzięki. Usterka standardowa można by rzec. Kupić nową , założyć i jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 a jakos DPF-a kontrolowales w ogole? Ja od 40 tkm mam cromke i jakos problemow nie widze z nim no ale ja czuwam jak jego wypalaniem tzn raz w miesiacu po wypalaniu ok 600km zerkam w FES . 4 min pracy i swiety spokoj, tfutfu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > a jakos DPF-a kontrolowales w ogole? > Ja od 40 tkm mam cromke i jakos problemow nie widze z nim no ale ja czuwam jak jego wypalaniem tzn > raz w miesiacu po wypalaniu ok 600km zerkam w FES . 4 min pracy i swiety spokoj, tfutfu:) Wiedziałem kiedy się "wypala", nie sprawdzałem za każdym razem w FES, z tego co wiem to DPF'y wystarczają na ok 100-150tyś km (w zależności od stylu jazdy/tras i innych czynników) później do wymiany jak klocki/tarcze i inne podzespoły, wypalanie nie będzie nigdy wstanie wyczyścić DPF'a do zera, dlatego się tego spodziewałem, i nie mam zamiaru kupować nowego lub czyścić chemicznie tego, po prostu wytnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek6622 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Wiedziałem kiedy się "wypala", nie sprawdzałem za każdym razem w FES, z tego co wiem to DPF'y > wystarczają na ok 100-150tyś km (w zależności od stylu jazdy/tras i innych czynników) później > do wymiany jak klocki/tarcze i inne podzespoły, wypalanie nie będzie nigdy wstanie wyczyścić > DPF'a do zera, dlatego się tego spodziewałem, i nie mam zamiaru kupować nowego lub czyścić > chemicznie tego, po prostu wytnę. No tak, to moja Croma chyba zagina czasoprzestrzeń mając 250kkm na budziku i cały czas oryginalny DPF. Pojeździj z tym błędem trochę i zobacz co się będzie wtedy działo, zanim poczynisz jakiekolwiek działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > jakiekolwiek działania. Wolę Cromki nie ruszać, przy całkowicie zatkanym DPF'ie spaliny nie maja gdzie uciekać, może to spowodować rozszczelnienie układu wydechowego czy też sprężarki, a nawet to chyba tego wina ze mi tą rurkę rozwaliło, i jeszcze gumowy łącznik na początku układu wydechowego (taki owinięty w siatkę). Nawet serwisowe wypalanie nie pomogło (3 razy uruchamiane), jestem już umówiony na wycięcie, nie ma ochoty się z tą pseudo ekologiczną częścią bawić dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Nie uważasz, że właśnie takie zachowanie jest nienormalne? (nic osobistego, chodzi o normę zachowań) Do auta powinno się wsiąść, uruchomić silnik i dojechać do celu od czasu do czasu skontrolować stan oleju i płynu do spryskiwacza i to wszystko. Podłączanie się urządzeniem diagnostycznym przez użytkownika w ogóle nie powinno mieć miejsca!!! Popadamy w taką paranoję, że jak się DPF zapcha na amen to producent zwala winę na nas a my się jeszcze sami w to dajemy wkręcać "bo nie skontrolowaliśmy" FESem czy innym MESem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Nie uważasz, że właśnie takie zachowanie jest nienormalne? Dlatego mam Lanosa, ktory nie majac zadnych eko poza LPG od 14 lat wymaga aby zatankowac, zmienic olej i fruuu Jesli Ciebie stac na nonszalancje, gratuluje, ja niekoniecznie chce sie przekonac po ilu przerwanych wypalaniach wydam kilka tysiecy zlotycz. Dlatego czasem nienormalne dzialania wole i pelna kieszen:) Prawda taka, ze croma z DPF to nie auto do miasta i tyle. W trasie nie poznasz kiedy sie wypala. No ale moje nienormalne zachowanie wiaze sie z tym, ze kupilem auto jakie sie trafilo, a nie jakie konfigurowalem, a ze kilkadziesiat tys taniej bo uzywane....coz, taki klopot mam teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Dlatego mam Lanosa, ktory nie majac zadnych eko poza LPG od 14 lat wymaga aby zatankowac, zmienic > olej i fruuu > Jesli Ciebie stac na nonszalancje, gratuluje, ja niekoniecznie chce sie przekonac po ilu > przerwanych wypalaniach wydam kilka tysiecy zlotycz. > Dlatego czasem nienormalne dzialania wole i pelna kieszen:) > Prawda taka, ze croma z DPF to nie auto do miasta i tyle. W trasie nie poznasz kiedy sie wypala. > No ale moje nienormalne zachowanie wiaze sie z tym, ze kupilem auto jakie sie trafilo, a nie jakie > konfigurowalem, a ze kilkadziesiat tys taniej bo uzywane....coz, taki klopot mam teraz Diesel w ogóle nie za bardzo się nadaje do miasta. Jak śmigałem cromą w trasie to przez 1500km nie włączyło się wypalanie bo nie było potrzeby. A jak zamula się auto w mieście do tego próbując jak najmniej spalić to zatykamy dpf w parędziesiąt km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > Prawda taka, ze croma z DPF to nie auto do miasta i tyle. W trasie nie poznasz kiedy sie wypala. bzdura. Zreszta nie jedyna w tej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > bzdura. Zreszta nie jedyna w tej wypowiedzi. Uzasadnij prosze gdzie widzisz niejedna bzdure. jakbym Cromy nie mial to bym nie bzdurzyl:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 A jak zamula się auto w mieście do tego próbując jak najmniej spalić to zatykamy dpf w parędziesiąt km. Moje zamulanie w miescie to 600-700km, a najczesciej kolo 900-1000 bo wiadomo czasami gdzie sie bujnie czlowiek. I zapchanie przy 100-105 % odpala proces, czy to dobrze czy nie, pojecia nie mam. W trasie to i jak piszesz 1500 km mozna nakulac spokojnie wiec nie taki diabel straszny jak go maluja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pachuligan Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 No i po bólu, DPF wycięty, ECU przeprogramowane, dodatkowo został zaślepiony EGR. Po wyjechaniu z serwisu od razu można było wyczuć różnicę, samochód zbiera się zdecydowanie lepiej, szybciej reaguje na gaz, turbo jak by łapało wcześniej (na niższych obrotach). Jak ze spalaniem? Jeszcze nie wiem, w weekend wyjeżdżam w trasę (autostrada + lokalne), będę miał porównanie, bo dość często taką trasę robię. Dzięki @radek_p14 za polecenie serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > No i po bólu, DPF wycięty, ECU przeprogramowane, dodatkowo został zaślepiony EGR. > Po wyjechaniu z serwisu od razu można było wyczuć różnicę, samochód zbiera się zdecydowanie lepiej, > szybciej reaguje na gaz, turbo jak by łapało wcześniej (na niższych obrotach). Jak ze > spalaniem? Jeszcze nie wiem, w weekend wyjeżdżam w trasę (autostrada + lokalne), będę miał > porównanie, bo dość często taką trasę robię. > Dzięki @radek_p14 za polecenie serwisu. Zabrałeś ze sobą wkład z DPF czy zrobiłeś serwisowi prezent wart około tysiaka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Dzięki @radek_p14 za polecenie serwisu. Ja tam swoją Cromę serwisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.