ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 pacjent nove bravo 1.6 jtd wyciety DPF, korekta programu (tylko pod katem filtra) oleju wymieniony Super Leichtlauf 10W-40 Liqui Moly ok 2000km przed wyprawa trasa do Chorwacji i powrot do PL z przyczepa (mała łódka masa ~700kg z przyczepa) jazda w wiekszosci 120km/h tempomat 6 bieg ~2000obr/min w powrotnej drodze przy dojedzie do granicy sloweni silnik zgasl i niechcial odpalic. efekt jakby rozrzad strzelil - rorusznik bardzo szybko krecil.... powrot do PL na lawecie po ok 24h od awarii proba odpalania silnika - to samo szybko kreci rorusznik - brak kompresii po zdjeciu glowicy - rorzad OK WSZYSTKIE zawory uchylone, hydraliczne kompensatory luzów wysuniete na max. po wcinieciu "delikatnie" mlotkiem wrociły na iejsce i pod palcem pracuja prawidlowo WTF ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Wygląda na problem z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Wygląda na problem z olejem olej ze sparwdzonego, pewnego zrodla. poza tym na tym oleju jedzi od ponad 160kkm (wymiana co 20kkm). obecny przebieg auta 202kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Wałki rozrządu zdjęte a zawory nadal były uchylone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > rorusznik bardzo szybko krecil.... A taka banalna sprawa jak "sklejony" rozrusznik? W Fiatach (przynajmniej tych starszych) to chyba częsta przypadłość. Kwestię zaworów pomijam bo może to następstwo nieudanej próby uruchomienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Wałki rozrządu zdjęte a zawory nadal były uchylone? nie, hydraliczne regulatory luzu zaworowego wysuniete na max przez co zawory uchylone po zdjeciu walka i "wcisnieciu" regulatorow, pracuja poprawnie tak jakby dostały max cisnienia i sie zablokowały.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > A taka banalna sprawa jak "sklejony" rozrusznik? nie , nie to na 100% nie rozrusznik bo auto bylo takze ciagane na sznurku w celu odpalenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > nie, hydraliczne regulatory luzu zaworowego wysuniete na max przez co zawory uchylone > po zdjeciu walka i "wcisnieciu" regulatorow, pracuja poprawnie > tak jakby dostały max cisnienia i sie zablokowały.... To szukaj przedmuchu kompresji do kanału olejowego bo jakoś inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > To szukaj przedmuchu kompresji do kanału olejowego bo jakoś inna przyczyna nie przychodzi mi do > głowy jest jeszcze opcja z zawieszonym zaworem przelewowym w pompie oleju (za wysokie cisnienie posszło na klawiature) lub zawieszonym termostacie w chlodnicy oleju (przegrzany olej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > olej ze sparwdzonego, pewnego zrodla. poza tym na tym oleju jedzi od ponad 160kkm (wymiana co > 20kkm). obecny przebieg auta 202kkm NIe ma pewnego. Też stawiałbym na winny olej. Zmień go i dodaj dodatku molibdenowego. Zmniejszy tarcie na szklankach regulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > jest jeszcze opcja z zawieszonym zaworem przelewowym w pompie oleju (za wysokie cisnienie posszło > na klawiature) lub zawieszonym termostacie w chlodnicy oleju (przegrzany olej) Jak się przedostaje kompresja do kanału olejowego to raczej gazy mieszają się z olejem dochodzącym do klawiatury a one są podatne na sprężanie. Zawieszony zawór w pompie wydaje się więc najbardziej oczywisty, ale żeby taka usterka w tak młodym samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > pacjent nove bravo 1.6 jtd > wyciety DPF, korekta programu (tylko pod katem filtra) > oleju wymieniony Super Leichtlauf 10W-40 Liqui Moly ok 2000km przed wyprawa > trasa do Chorwacji i powrot do PL z przyczepa (mała łódka masa ~700kg z przyczepa) > jazda w wiekszosci 120km/h tempomat 6 bieg ~2000obr/min > w powrotnej drodze przy dojedzie do granicy sloweni silnik zgasl i niechcial odpalic. efekt jakby > rozrzad strzelil - rorusznik bardzo szybko krecil.... > powrot do PL na lawecie > po ok 24h od awarii proba odpalania silnika - to samo szybko kreci rorusznik - brak kompresii > po zdjeciu glowicy - rorzad OK > WSZYSTKIE zawory uchylone, hydraliczne kompensatory luzów wysuniete na max. po wcinieciu > "delikatnie" mlotkiem wrociły na iejsce i pod palcem pracuja prawidlowo > WTF ? Ten olej sam wymyśliłeś czy podpowiedział jakiś mechanik specjalista od konających kibli z pod znaku VW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Ten olej sam wymyśliłeś czy podpowiedział jakiś mechanik specjalista od konających kibli z pod > znaku VW ? na takim oleju jedzil poporzedni wlasciciel i tak bylo kontynuowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Po mojemu przegrałeś silnik z winy kiepskiego oleju. 10w40 w nowoczesnym dieslu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Po mojemu przegrałeś silnik z winy kiepskiego oleju. 10w40 w nowoczesnym dieslu?? "Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny typu lekki bieg.Oszczędza paliwo, skutecznie chroni silnik przed zużyciem. Zapewnia błyskawiczne smarowanie przy zimnym rozruchu silnika. Super Leichtlauf jest olejem do nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla bez możliwości wydłużenia interwału wymiany oleju. Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie: Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla o przebiegu powyżej 60.000 km. Specyfikacje: ACEAA3-04/B3-04 ; MB-Freigabe 229.1 ; VW 501.01 / 505.00 Liqui Moly rekomenduje ten olej do samochodów wymagającycholeju ze specyfikacją VW 500.00..." poza tym przegrzanie oleju to chyba objawiloby sie wytartymi walkami rorzadu, pierscieniami itp.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 No ale stary ja lepszy olej do seja mamy leje. Czemu półsyntetyk i czemu 10w40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > No ale stary ja lepszy olej do seja mamy leje. Czemu półsyntetyk i czemu 10w40? wysil sie i przeczyaj post od pocztaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > No ale stary ja lepszy olej do seja mamy leje. Czemu półsyntetyk i czemu 10w40? tez leje 10/40 Mobil Delvac... do silnika z DPF.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > tez leje 10/40 Mobil Delvac... do silnika z DPF.... hmm.. o ile mi wiadomo to do dpf lejemy zwykle 5/30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Nie spelnia specyfikacji Fiat 955535.S1. Nie ma to jak byc madrzejszym od producenta Do tych silnikow z DPF nalezy stosowac olej syntetyczny 5W30 ACEA C2, ktore nie jest zamienne z klasami Ax i Bx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > tez leje 10/40 Mobil Delvac... do silnika z DPF.... Do fiatowskiego mjeta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > nie , nie to na 100% nie rozrusznik bo auto bylo takze ciagane na sznurku w celu odpalenia.... Teraz list do Bozi, żeby zawory były proste...A raczej już nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Teraz list do Bozi, żeby zawory były proste...A raczej już nie są. Zawory proste, silnik w środku wygląda jak nowy. Ja stawiam na zawór przelewowy ciśnienia lub termostat chłodnicy oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > na tym oleju jedzi od ponad 160kkm (wymiana co > 20kkm). obecny przebieg auta 202kkm Winny olej. Dlaczego? Ano dlatego, że ten super lekki olej został zastosowany przedwcześnie, gdzieś przy 40kkm. A tym czasem producent wyraźnie pisze: Quote: "Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny. Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie: Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla o przebiegu powyżej 60.000 km. " Ten akapit o ektra dodatkach na uszczelki... dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Winny olej. Dlaczego? Ano dlatego, że ten super lekki olej został zastosowany przedwcześnie, gdzieś > przy 40kkm. A tym czasem producent wyraźnie pisze: Quote: > "Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny. > Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie > niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie: > Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla o przebiegu powyżej 60.000 km. " > Ten akapit o ektra dodatkach na uszczelki... dobre I padło dopiero teraz? Słaba teoria... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > I padło dopiero teraz? Słaba teoria... Dokładnie. Nie wierzę że to wina oleju, ale ok. Wszyscy zwolennicy teorii olejowej proszeni są o napisanie co sromotnie złego zrobil ten niewłaściwy olej? Przypominam silnik po rozebraniu jest czysty, zero nagaru, szlamu, przypalenia... Panewki ok, gniazda zaworowe, zawory ok, uszczelka ok, wałki ok, tłoki ok, tylko te piep.....ne hydraliczne regulatory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > I padło dopiero teraz? Słaba teoria... Też mi się tak wydaje. Poza tym na słabym oleju zwykle pierwsza papa mówi turbina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Panewki ok, gniazda zaworowe, zawory ok, uszczelka ok, wałki ok, tłoki ok, tylko te piep.....ne > hydraliczne regulatory... Wszystkie hydro- były tak samo max rozprężone i zablokowane czy tylko część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Wszystkie hydro- były tak samo max rozprężone i zablokowane czy tylko część? WSZYSTKIE i dlatego to jest baaaaaaaaaardzo dziwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > WSZYSTKIE > i dlatego to jest baaaaaaaaaardzo dziwe a wkład filtra oliwy nie był spuchnięty/ rozerwany albo nie było spod filtra wycieku? Coś takiego by świadczyło o za duzym ciśnieniu oleju i wskazywało na zawór przelewowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > a wkład filtra oliwy nie był spuchnięty/ rozerwany albo nie było spod filtra wycieku? > Coś takiego by świadczyło o za duzym ciśnieniu oleju i wskazywało na zawór przelewowy. wklad filtra w normie ale podejzenie wlasnie jest na zawor pzrelewowy... tylko jak go sparwdzic , pod palcem parcuje prawidlowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > wklad filtra w normie ale podejzenie wlasnie jest na zawor pzrelewowy... tylko jak go sparwdzic , > pod palcem parcuje prawidlowo tu masz mały elaborat o kompensatorach. Może jego autor pomoże w wyjaśneniu czemu kompensatory sie wysypały ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.