Skocz do zawartości

zawieszona hydraulika...


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent nove bravo 1.6 jtd

wyciety DPF, korekta programu (tylko pod katem filtra)

oleju wymieniony Super Leichtlauf 10W-40 Liqui Moly ok 2000km przed wyprawa

trasa do Chorwacji i powrot do PL z przyczepa (mała łódka masa ~700kg z przyczepa)

jazda w wiekszosci 120km/h tempomat 6 bieg ~2000obr/min

w powrotnej drodze przy dojedzie do granicy sloweni silnik zgasl i niechcial odpalic. efekt jakby rozrzad strzelil - rorusznik bardzo szybko krecil....

powrot do PL na lawecie

po ok 24h od awarii proba odpalania silnika - to samo szybko kreci rorusznik - brak kompresii

po zdjeciu glowicy - rorzad OK

WSZYSTKIE zawory uchylone, hydraliczne kompensatory luzów wysuniete na max. po wcinieciu "delikatnie" mlotkiem wrociły na iejsce i pod palcem pracuja prawidlowo

WTF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rorusznik bardzo szybko krecil....

A taka banalna sprawa jak "sklejony" rozrusznik?

W Fiatach (przynajmniej tych starszych) to chyba częsta przypadłość.

Kwestię zaworów pomijam bo może to następstwo nieudanej próby uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Wałki rozrządu zdjęte a zawory nadal były uchylone?

nie, hydraliczne regulatory luzu zaworowego wysuniete na max przez co zawory uchylone

po zdjeciu walka i "wcisnieciu" regulatorow, pracuja poprawnie

tak jakby dostały max cisnienia i sie zablokowały....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, hydraliczne regulatory luzu zaworowego wysuniete na max przez co zawory uchylone

> po zdjeciu walka i "wcisnieciu" regulatorow, pracuja poprawnie

> tak jakby dostały max cisnienia i sie zablokowały....

To szukaj przedmuchu kompresji do kanału olejowego bo jakoś inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To szukaj przedmuchu kompresji do kanału olejowego bo jakoś inna przyczyna nie przychodzi mi do

> głowy

jest jeszcze opcja z zawieszonym zaworem przelewowym w pompie oleju (za wysokie cisnienie posszło na klawiature) lub zawieszonym termostacie w chlodnicy oleju (przegrzany olej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej ze sparwdzonego, pewnego zrodla. poza tym na tym oleju jedzi od ponad 160kkm (wymiana co

> 20kkm). obecny przebieg auta 202kkm

NIe ma pewnego. Też stawiałbym na winny olej. Zmień go i dodaj dodatku molibdenowego. Zmniejszy tarcie na szklankach regulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest jeszcze opcja z zawieszonym zaworem przelewowym w pompie oleju (za wysokie cisnienie posszło

> na klawiature) lub zawieszonym termostacie w chlodnicy oleju (przegrzany olej)

Jak się przedostaje kompresja do kanału olejowego to raczej gazy mieszają się z olejem dochodzącym do klawiatury a one są podatne na sprężanie. Zawieszony zawór w pompie wydaje się więc najbardziej oczywisty, ale żeby taka usterka w tak młodym samochodzie? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent nove bravo 1.6 jtd

> wyciety DPF, korekta programu (tylko pod katem filtra)

> oleju wymieniony Super Leichtlauf 10W-40 Liqui Moly ok 2000km przed wyprawa

> trasa do Chorwacji i powrot do PL z przyczepa (mała łódka masa ~700kg z przyczepa)

> jazda w wiekszosci 120km/h tempomat 6 bieg ~2000obr/min

> w powrotnej drodze przy dojedzie do granicy sloweni silnik zgasl i niechcial odpalic. efekt jakby

> rozrzad strzelil - rorusznik bardzo szybko krecil....

> powrot do PL na lawecie

> po ok 24h od awarii proba odpalania silnika - to samo szybko kreci rorusznik - brak kompresii

> po zdjeciu glowicy - rorzad OK

> WSZYSTKIE zawory uchylone, hydraliczne kompensatory luzów wysuniete na max. po wcinieciu

> "delikatnie" mlotkiem wrociły na iejsce i pod palcem pracuja prawidlowo

> WTF ?

Ten olej sam wymyśliłeś czy podpowiedział jakiś mechanik specjalista od konających kibli z pod znaku VW facepalm%5B1%5D.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po mojemu przegrałeś silnik z winy kiepskiego oleju. 10w40 w nowoczesnym dieslu??

"Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny typu lekki bieg.Oszczędza paliwo, skutecznie chroni silnik przed zużyciem. Zapewnia błyskawiczne smarowanie przy zimnym rozruchu silnika. Super Leichtlauf jest olejem do nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla bez możliwości wydłużenia interwału wymiany oleju.

Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie:

Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla o przebiegu powyżej 60.000 km. Specyfikacje:

ACEAA3-04/B3-04 ; MB-Freigabe 229.1 ; VW 501.01 / 505.00 Liqui Moly rekomenduje ten olej do samochodów wymagającycholeju ze specyfikacją VW 500.00..."

poza tym przegrzanie oleju to chyba objawiloby sie wytartymi walkami rorzadu, pierscieniami itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na tym oleju jedzi od ponad 160kkm (wymiana co

> 20kkm). obecny przebieg auta 202kkm

Winny olej. Dlaczego? Ano dlatego, że ten super lekki olej został zastosowany przedwcześnie, gdzieś przy 40kkm. A tym czasem producent wyraźnie pisze:

Quote:

"Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny.

Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie

niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie:

Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla
o przebiegu powyżej 60.000 km.
"


Ten akapit o ektra dodatkach na uszczelki... dobre grinser006.gifhehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Winny olej. Dlaczego? Ano dlatego, że ten super lekki olej został zastosowany przedwcześnie, gdzieś

> przy 40kkm. A tym czasem producent wyraźnie pisze: Quote:

> "Super Leichtlauf 10W-40 Olej półsyntetyczny.

> Specjalne opracowane składniki oleju utrzymują uszczelki silnika w doskonałym stanie

> niedopuszczając do powstawania wycieków.Zastosowanie:

> Całoroczny olej dosilników benzynowych oraz Diesla o przebiegu powyżej 60.000 km. "

> Ten akapit o ektra dodatkach na uszczelki... dobre

I padło dopiero teraz? Słaba teoria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I padło dopiero teraz? Słaba teoria...

Dokładnie. Nie wierzę że to wina oleju, ale ok.

Wszyscy zwolennicy teorii olejowej proszeni są o napisanie co sromotnie złego zrobil ten niewłaściwy olej? Przypominam silnik po rozebraniu jest czysty, zero nagaru, szlamu, przypalenia...

Panewki ok, gniazda zaworowe, zawory ok, uszczelka ok, wałki ok, tłoki ok, tylko te piep.....ne hydraliczne regulatory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wkład filtra oliwy nie był spuchnięty/ rozerwany albo nie było spod filtra wycieku?

> Coś takiego by świadczyło o za duzym ciśnieniu oleju i wskazywało na zawór przelewowy.

wklad filtra w normie ale podejzenie wlasnie jest na zawor pzrelewowy... tylko jak go sparwdzic , pod palcem parcuje prawidlowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.