Skocz do zawartości

Zmiana oleju na półsyntetyk


wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

> W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ?

> Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ?

> Pzdr

A po co chcesz zmieniać na półsyntetyk? Jesli nic się nie dzieje to jeździć na syntetyku jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ?

> Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ?

> Pzdr

Skoro silnik i układ smarowania został zaprojektowany pod olej syntetyczny to po co to zakłócać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ?

> Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ?

> Pzdr

przyzwoity olej HC można kupić po 80 zeta za 5cio litrową bańkę. Oszczędności więc żadne, więc po co kombinować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę cię uświadomić, że na rynku pozostały może ze 3 marki mające w ofercie oleje syntetyczne i wszystkie kosztują ponad 200zł. Pozostałe to HC (grupa III, modyfikowana baza mineralna)) udająca syntetyki, bo u nas można oleje mineralne nazywać na opakowaniach syntetycznymi. A czegoś takiego jak olej półsyntetyczny to w ogóle już prawie nie uświadczysz.

Wiec albo płacisz 200-230zł za bankę, albo przepłacasz za marki udające syntetyczne (castrol, mobil itp) albo kupujesz takiego np. Fuchsa za 120zł o parametrach lepszych albo co najmniej dorównujących "oszustom" za 150-180zł.

Poczytaj karty MSDS olejów, tam masz skład, jak nie wierzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę cię uświadomić, że na rynku pozostały może ze 3 marki mające w ofercie oleje syntetyczne i

> wszystkie kosztują ponad 200zł.

Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i

> na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ?

Gulf GVT 5W30 ma sporo PAO ok.gif

http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...GVT%205W-30.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś wymienić?

Liquy Moly (większość), Millers (większość), chyba jeszcze niektóre Motule (chyba 300V), Fuchs z XTL, Amsoil (chyba wszystkie)... tyle. No, to znam 5 marek wink.gif Ale przyznacie, że to są marki niszowe, nastawione na marketing szemrany po forach a i tak nie wszystkie ich produkty są na bazie grupy IV/V. Trzeba czytać MSDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liquy Moly (większość), Millers (większość), chyba jeszcze niektóre Motule (chyba 300V), Fuchs z

> XTL, Amsoil (chyba wszystkie)... tyle. No, to znam 5 marek Ale przyznacie, że to są marki

> niszowe, nastawione na marketing szemrany po forach a i tak nie wszystkie ich produkty są na

> bazie grupy IV/V. Trzeba czytać MSDS.

A mnie zupełnie nie interesuje z czego ten olej jest zrobiony ma spełniać określone standardy. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji składem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i

> na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ?

Nie zrozum mnie źle. Oleje grupy III i III+ są obecnie bardzo dobre i przewyższają jakiekolwiek wymagania producentów silników. Naprawdę to co się dzieje na forach to jakiś olejowy fetysz, że każdy chce koniecznie "full syntetyk". Pytanie, czy jest sens płacić ponad 200zł za olej do auta do codziennej eksploatacji? Jedyne co to grupa III zostawi więcej brudu w silniku, w takiej ilości że nie wpływa to w żaden sposób na jego pracę jeśli olej jest wymieniany tak jak producent nakazuje. Zawsze można też płukankę zrobić raz na 2-3 lata.

Tu masz ten sam olej z Niemczech (lewa strona) i z Polski (prawa strona). http://motoroils.pl/images/mobil1.jpg Niemcy to podobno jedno z 2 czy 3 państw w Europie gdzie nie wolno nazywać olejów grupy III syntetycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mnie zupełnie nie interesuje z czego ten olej jest zrobiony ma spełniać określone standardy.

> Zupełnie nie rozumiem ekscytacji składem.

No i bardzo dobre i zdrowe podejście do tematu, ja się z olejowego fetyszu wyleczyłem. Dobry HC np. 5W30 to i tak znacznie lepszy olej niż przeciętnie leje się u nas w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ?

> Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ?

> Pzdr

Po prostu lej to co masz napisane w instrukcji samochodu, tzn. taką samą lepkość/gęstość i klasę API czy co tam potrzeba, nie patrz na skład, tylko na normy które spełnia - może być najtańszy. Nie wchodź w większą lepkość, np. 5W40 na 10W40 ze względu na przebieg, tak się robi tylko jeśli silnik bierze dużo oleju a i tak efekt jest czasem przeciwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiscie, a kiedyś był... teraz to minerał:

> http://www.fuchs.com.au/ProductMsds.aspx?product_id=38258&ssid=3swyyqj1etsfb2bwwiyx2oio

Coś nie działa ten link który podałeś.

W czasie się chyba nic nie zmieniło, ale w tej gamie olejów z technologią XTL to chyba 5w30 i 5w40 są HC na bazie mineralnej a 0w20 na bazie pochodzenia chemicznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.