wodzu Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr Dla tego silnika w niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr A po co chcesz zmieniać na półsyntetyk? Jesli nic się nie dzieje to jeździć na syntetyku jak najdłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr po co zmieniac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr Skoro silnik i układ smarowania został zaprojektowany pod olej syntetyczny to po co to zakłócać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr przyzwoity olej HC można kupić po 80 zeta za 5cio litrową bańkę. Oszczędności więc żadne, więc po co kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? W tym, że teoretycznie szybciej straci wyjściowe właściwości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Muszę cię uświadomić, że na rynku pozostały może ze 3 marki mające w ofercie oleje syntetyczne i wszystkie kosztują ponad 200zł. Pozostałe to HC (grupa III, modyfikowana baza mineralna)) udająca syntetyki, bo u nas można oleje mineralne nazywać na opakowaniach syntetycznymi. A czegoś takiego jak olej półsyntetyczny to w ogóle już prawie nie uświadczysz. Wiec albo płacisz 200-230zł za bankę, albo przepłacasz za marki udające syntetyczne (castrol, mobil itp) albo kupujesz takiego np. Fuchsa za 120zł o parametrach lepszych albo co najmniej dorównujących "oszustom" za 150-180zł. Poczytaj karty MSDS olejów, tam masz skład, jak nie wierzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Muszę cię uświadomić, że na rynku pozostały może ze 3 marki mające w ofercie oleje syntetyczne i > wszystkie kosztują ponad 200zł. Mógłbyś wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Muszę cię uświadomić, że na rynku pozostały może ze 3 marki mające w ofercie oleje syntetyczne i > wszystkie kosztują ponad 200zł. Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Ja zmieniłem z 10w40 na 5w40 przy 200 000 a Ty kombinujesz w innym kierunku Bezsens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i > na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ? Gulf GVT 5W30 ma sporo PAO http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...GVT%205W-30.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Mógłbyś wymienić? Liquy Moly (większość), Millers (większość), chyba jeszcze niektóre Motule (chyba 300V), Fuchs z XTL, Amsoil (chyba wszystkie)... tyle. No, to znam 5 marek Ale przyznacie, że to są marki niszowe, nastawione na marketing szemrany po forach a i tak nie wszystkie ich produkty są na bazie grupy IV/V. Trzeba czytać MSDS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Gulf GVT 5W30 ma sporo PAO > http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload...GVT%205W-30.pdf Nom, ten Gulf to taki przykład wymierającej grupy półsyntetyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Nom, ten Gulf to taki przykład wymierającej grupy półsyntetyków Tak, ale uczciwie napisane, no i ma tych PAO więcej niż inne tego typu oleje, bo z reguły kończy się na 10%.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Liquy Moly (większość), Millers (większość), chyba jeszcze niektóre Motule (chyba 300V), Fuchs z > XTL, Amsoil (chyba wszystkie)... tyle. No, to znam 5 marek Ale przyznacie, że to są marki > niszowe, nastawione na marketing szemrany po forach a i tak nie wszystkie ich produkty są na > bazie grupy IV/V. Trzeba czytać MSDS. A mnie zupełnie nie interesuje z czego ten olej jest zrobiony ma spełniać określone standardy. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji składem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Które to konkretnie marki ? Możesz podać jakieś przykłady co warto obecnie kupować twoim zdaniem (i > na co zwrócić uwagę przy kupnie aby nie zostać "oszukanym" jak to ująłeś) ? Nie zrozum mnie źle. Oleje grupy III i III+ są obecnie bardzo dobre i przewyższają jakiekolwiek wymagania producentów silników. Naprawdę to co się dzieje na forach to jakiś olejowy fetysz, że każdy chce koniecznie "full syntetyk". Pytanie, czy jest sens płacić ponad 200zł za olej do auta do codziennej eksploatacji? Jedyne co to grupa III zostawi więcej brudu w silniku, w takiej ilości że nie wpływa to w żaden sposób na jego pracę jeśli olej jest wymieniany tak jak producent nakazuje. Zawsze można też płukankę zrobić raz na 2-3 lata. Tu masz ten sam olej z Niemczech (lewa strona) i z Polski (prawa strona). http://motoroils.pl/images/mobil1.jpg Niemcy to podobno jedno z 2 czy 3 państw w Europie gdzie nie wolno nazywać olejów grupy III syntetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > A mnie zupełnie nie interesuje z czego ten olej jest zrobiony ma spełniać określone standardy. > Zupełnie nie rozumiem ekscytacji składem. No i bardzo dobre i zdrowe podejście do tematu, ja się z olejowego fetyszu wyleczyłem. Dobry HC np. 5W30 to i tak znacznie lepszy olej niż przeciętnie leje się u nas w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Tak, ale uczciwie napisane, no i ma tych PAO więcej niż inne tego typu oleje, bo z reguły kończy > się na 10%.... No i to mi się podoba, producent nie próbuje mnie okłamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 niczym nie gorszy, jesli spelnia wymagania producenta ktore masz w instrukcji co do lepkości i norm. jesli nie spelnia, to stwarzasz zagrozenie dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > W czym gorszy jet olej półsyntetyczny od syntetycznego ? > Samochód ma 90 tyś km, zwykły wolnossący silnik można przejść na półsyntetyczny ? > Pzdr Po prostu lej to co masz napisane w instrukcji samochodu, tzn. taką samą lepkość/gęstość i klasę API czy co tam potrzeba, nie patrz na skład, tylko na normy które spełnia - może być najtańszy. Nie wchodź w większą lepkość, np. 5W40 na 10W40 ze względu na przebieg, tak się robi tylko jeśli silnik bierze dużo oleju a i tak efekt jest czasem przeciwny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Ja zmieniłem z 10w40 na 5w40 przy 200 000 a Ty kombinujesz w innym kierunku Bezsens Rotax do tego tematu by się nadał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Fuchs z XTL To chyba jednak nie jest pełen syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > To chyba jednak nie jest pełen syntetyk Rzeczywiscie, a kiedyś był... teraz to minerał: http://www.fuchs.com.au/ProductMsds.aspx?product_id=38258&ssid=3swyyqj1etsfb2bwwiyx2oio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Rzeczywiscie, a kiedyś był... teraz to minerał: > http://www.fuchs.com.au/ProductMsds.aspx?product_id=38258&ssid=3swyyqj1etsfb2bwwiyx2oio Coś nie działa ten link który podałeś. W czasie się chyba nic nie zmieniło, ale w tej gamie olejów z technologią XTL to chyba 5w30 i 5w40 są HC na bazie mineralnej a 0w20 na bazie pochodzenia chemicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.