Skocz do zawartości

opony szybkie pytanie


raf1al

Rekomendowane odpowiedzi

> Tu zobacz: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/60r15/

> Wg mnie na luzie można.

> mar00ha

dzieki smile.gif wsunie to tylko centymetr węższa od zalecanej i 1.1% roznica na średnicy cvzyli licznik kapkę może przekłamywać smile.gif teraz czytam właśnie ze w mondeo 2 ludzie jeżdżą w zimie i nie dachują grinser006.gif

a ja tylko do focusa chce smile.gif

z tej stronki z kalkulatorem wychodzi ze 185/65 r 15 to zamiennik 195/60 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego na stacji kontroli pojazdów nie patrzą na opony jak to jest takie bardzo ważne?

bo SKP, póki co, nie interesuje zgodność z homologacją takich rzeczy. Wytyczne PoRD są jasne, na osi mają być opony tej samej rzeźby - tyle.

To co Vadero napisał tyczy się ubezpieczeń typu AC i wcale nie jest przesadzone, jak TU będzie chciało to może z tej furtki skorzystać, czy obroni to w sądzie to inny temat, ale szanse całkiem spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powodzenia przy wypadku i dochodzeniu odszkodowania.

> jakie opony są przewidziane do twojego auta masz napisane w instrukcji i naklejce pewnie gdzies na

> nadwoziu

Zasadniczo opony niezgodne z homologacją mogą być postawą do wypłaty odszkodowania, ale zapytałem u mnie w firmie (EFL) na ile szkód w leasingowanych autach ubezpieczyciel odmówił wypłaty z tego tytułu (a rejestrujemy wszystkie szkody) i odpowiedź padła: zero. Aha, mówię tutaj o tysiącach szkód na przestrzeni kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo opony niezgodne z homologacją mogą być postawą do wypłaty odszkodowania, ale zapytałem u

> mnie w firmie (EFL) na ile szkód w leasingowanych autach ubezpieczyciel odmówił wypłaty z tego

> tytułu (a rejestrujemy wszystkie szkody) i odpowiedź padła: zero. Aha, mówię tutaj o tysiącach

> szkód na przestrzeni kilku lat.

a w ilu samochodach macie niehomologowany rozmiar opon bo od tego by trzeba zacząć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo SKP, póki co, nie interesuje zgodność z homologacją takich rzeczy. Wytyczne PoRD są jasne, na

> osi mają być opony tej samej rzeźby - tyle.

> To co Vadero napisał tyczy się ubezpieczeń typu AC i wcale nie jest przesadzone, jak TU będzie

> chciało to może z tej furtki skorzystać, czy obroni to w sądzie to inny temat, ale szanse

> całkiem spore.

likwidowalem calke z ac i drobnice tez z ac

dwa rozne samochody

rozne ubezpiczalnie

w obu samochodach opony byly niezgodne z homologacja - zero problemow - weryfikowano tylko stan opon tylko w zakresie zuzycia bieznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w ilu samochodach macie niehomologowany rozmiar opon bo od tego by trzeba zacząć...

Jest jeszcze coś takiego, jak zamiennik opony. Nawet jeśli w homologacji nie ma danego rozmiaru, to w przypadku zastosowania zamiennika ubezpieczalnia może co najwyżej palcem pomachać.

Akurat rozmiar 185/65R15 jest zamiennikiem 195/60R15 i tu żadna ubezpieczalnia nie może tego podważyć bez znaczenia, czy ten pierwszy rozmiar jest w homologacji, czy go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze coś takiego, jak zamiennik opony. Nawet jeśli w homologacji nie ma danego rozmiaru, to

> w przypadku zastosowania zamiennika ubezpieczalnia może co najwyżej palcem pomachać.

> Akurat rozmiar 185/65R15 jest zamiennikiem 195/60R15 i tu żadna ubezpieczalnia nie może tego

> podważyć bez znaczenia, czy ten pierwszy rozmiar jest w homologacji, czy go nie ma.

nie ma czegoś takiego jak zamiennik opony (rozmiaru) to o czym piszesz ma na celu jedynie utrzymanie, w rozsądnej odchyłce, kalibracji czujników pomiarowych - prędkość, dystans. Chodzi o całkowitą średnicę i obwód koła.

Homologacja rozmiarów opon ma na celu zapewnienie odpowiedniej współpracy m.in. z zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powodzenia przy wypadku i dochodzeniu odszkodowania.

Nie demonizuj.

Pokaż mi OWU gdzie jest obligo montowania kół zalecanych przez fabrykę.

OWU Casco (bo o tym domyślnie mówimy) jest niczym innym jak umową cywilno-prawną, a ta winna być zgodna z KC.

Coby być zgodnym z KC OWU może co najwyżej stanowić, że zamontowanie kół o rozmiarze innym niż zalecane przez producenta może być podstawą odmowy względnie pomniejszenia odszkodowania, o ile przyczyniło się do zwiększenia (zaistnienia) szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma czegoś takiego jak zamiennik opony (rozmiaru) to o czym piszesz ma na celu jedynie

> utrzymanie, w rozsądnej odchyłce, kalibracji czujników pomiarowych - prędkość, dystans. Chodzi

> o całkowitą średnicę i obwód koła.

> Homologacja rozmiarów opon ma na celu zapewnienie odpowiedniej współpracy m.in. z zawieszeniem.

Nieco się mylisz. ETRTO i tu do poczytania dba o to, aby zamiennik opony był zamiennikiem, a nie walcem wytrzaśniętym z katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieco się mylisz. ETRTO i tu do poczytania dba o to, aby zamiennik opony był zamiennikiem, a

> nie walcem wytrzaśniętym z katalogu.

a co ma organizacja standaryzująca rozmiary opon/felg do tego co napisałem, bo nie bardzo rozumiem?

ETRTO ma na celu głównie to żeby opona producenta X opisana jako 205/50/16 87V, była taka sama jak producenta Y opisana tym samym 'zestawem danych'.

To co traktują jako zamienniki odbywa się tak jak napisałem, dobierany jest inny rozmiar dla którego średnica/obwód są możliwie najbliżej wartości wyjściowej.

wg ich klucza perfekcyjnym zamiennikiem dla 185/60R15 będzie 245/35R17 - różnica 0%, wg Ciebie to jest odpowiednia zmiana i samochód będzie zachowywał się tak samo na obu rozmiarach?

To co jest nazywane zamiennikiem opony jest dobierane TYLKO po obwodzie i TYLKO po to żeby nie rozjechać kalibracji z czujników. Nie ma to nic wspólnego z realnym zamiennikiem koła, bo o ile na wysokość wszystko się zgadza to szerokość wcale nie musi się zmieścić, może wystawać albo wręcz obcierać o elementy zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w ilu samochodach macie niehomologowany rozmiar opon bo od tego by trzeba zacząć...

Nie wiem, nie monitorujemy opon w prawie 100 tys. leasingowanych pojazdów. Ale na przestrzeni kilku lat o których piszę bo temat jest mi bliski z racji pracy w firmie wiem, że nie było przypadku wstrzymania wypłaty odszkodowania z tego tytułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.