Skocz do zawartości

Naprawa ustawienia kierownicy a geometria osi


opopopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód osobowy jest po wymianie przekładni kierown. i wahaczy, również końcówki drążk. kierown. nowe.

Po tym remoncie żadnych problemów z trakcją, jazdą na wprost, itd.

Znaczy generalnie pozytywna ocena po wykonanym remoncie co do zachowania samochodu.

Po zakończeniu naprawy okazuje się, że podczas kiedy koła są wyprostowane kierownica jest skręcona o 35 do 40 stopni.

Geometria osi po remoncie nie była jeszcze wykonana, miał to być następny krok.

Ale teraz wobec nowego faktu, mamy dylemat, co najpierw.

Usunąć źle ustawioną kierownicę, później geometria osi czy odwrotnie?

A może ta usterka nie ma wpływu na sukces geometrii ?

Czy po naprawie ustawienia kierownicy geometria może być konieczna na nowo?

Mogę sobie wyobrazić, że jest kilka możliwych przyczyn złego ustawienia kierownicy. I w zależności od tego, odpowiedź na powyższe pytania będzie różna. Czy faktycznie tak jest?

A może odpowiedź zależy też od innych czynników, np. marki, modelu, roku produkcji, itp?

Kierownica była zablokowana w pozycji środkowej na czas wymiany przekładni, wahaczy & Co. Przekładnia jest fabrycznie nowa. Odebrana ze sklepu w sobotę, montaż zakończony we wtorek. W czasie montażu nie przestawiano pozycji maglownicy. Czy zadaniem montującego mechanika jest przed montażem sprawdzenie pozycji maglownicy i w razie potrzeby jej korekcja?

Układ kierowniczy ze wspomaganiem, elektryczna pompa serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kierownica była zablokowana a przekładnia zamontowana w centralnym położeniu to na geometrii wszystko wróci do normy.

Przed regulacją, blokuje się kierownicę w centralnym położeniu i dopiero wtedy ustawia geometrię. A przynajmniej tak powinno się robić.

Gorzej, jeśli maglownica nie była ustawiona centralnie podczas montażu...

Można to sprawdzić licząc obroty kierownicy w jedną i druga stronę. Powinno być dokładnie tyle samo. Tylko trzeba uważać żeby taśmy od poduszki nie urwać, bo jeśli jest krzywo to w jedną stronę będzie więcej obrotów i może zapasu taśmy nie wystarczyć i trach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed regulacją, blokuje się kierownicę w centralnym położeniu i dopiero wtedy ustawia geometrię. A

> przynajmniej tak powinno się robić.

to akurat stara metoda smile.gif

teraz się nie blokuje kiery a jedynie ustawia ją prosto i informuje urządzenie że kierownica jest prosto smile.gif

nastepnie ustawia się koła ( przednie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ kierowniczy ze wspomaganiem, elektryczna pompa serwo.

jeśli nieznacznie krzywo jest to spokojnie do korekty podczas ustawiania zbieżności / geometrii

jeśli znacznie przestawiona to trzeba ją wstępnie ustawić ( jeśli jest taka możliwość i nie zostało to zrobione podczas montazu nowej maglownicy ( niektóre auta mają "kołek " ustalający inne nie )

manewry z kierownicą to już zdecydowanie nie w zakresie ustawiania zbieżności / geometrii

wtedy. ew. mierzymy ilość obrotów i mówimy o ile mniej więcej kierownicę należy przestawić. ew. proponujemy usługę dodatkowo płatną ( spore ryzyko plus jeśli ktoś nie zwracał na to uwagi przy montażu to może byc coś uszkodzone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to akurat stara metoda

> teraz się nie blokuje kiery a jedynie ustawia ją prosto i informuje urządzenie że kierownica jest

> prosto

blokuje sie zlosnik.gif by sie nie przesuwała podczas regulacji

> nastepnie ustawia się koła ( przednie)

Nie bo tylne wink.gif chyba ze nie ma regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gorzej, jeśli maglownica nie była ustawiona centralnie podczas montażu...

Maglownica fabrycznie nowa, jeszcze tego brakowało aby była ustawiona niesymetrycznie. Czy to wcale nie rzadki przypadek, że trzeba jej ustawienie korygować przed montażem w samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> blokuje sie by sie nie przesuwała podczas regulacji

> Nie bo tylne chyba ze nie ma regulacji

jak się używa sprzętu z poprzedniej epoki to może i sie blokuje , my nie blokujemy , urządzenie na bieżąco kontroluje stan położenia koła kierownicy w oparciu o drugie koło (to nie ustawiane ) na 600 ustawionych aut tylko w jednym albo dwóch była potrzeba blokowania koła kierownicy z uwagi na konstrukcję układu kierowniczego ( jakieś dziwne terenówki )

rzeczywiście najpierw ustawiamy tył , ale opieram się na tym że auto było poprawnie ustawione i został zmieniony tylko magiel wiec ustawiamy przód bo tył jest ok zlosnik.gif

ale uwierz mi znam technikę i kolejność działań w ustawianiu geometrii w autach

zajrzyj do naszej galerii na stronce z podpisu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wieloklinie przy krzyżaku (nad stopami kierowcy) można sobie korygować kąt ustawienia kierownicy

> względem maglownicy. Najważniejsze, żeby maglownica była na prosto i w takiej pozycji była

> zrobiona zbieżność.

nie skorygować a jedynie co to ustawić w położeniu środkowym , korygowanie położenia kierownicy przez przesunięcie ze środka magla to zazwyczaj zły pomysł ( pomijam już czujnik położenia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się używa sprzętu z poprzedniej epoki to może i sie blokuje , my nie blokujemy , urządzenie na

> bieżąco kontroluje stan położenia koła kierownicy w oparciu o drugie koło (to nie ustawiane )

> na 600 ustawionych aut tylko w jednym albo dwóch była potrzeba blokowania koła kierownicy z

> uwagi na konstrukcję układu kierowniczego ( jakieś dziwne terenówki )

> rzeczywiście najpierw ustawiamy tył , ale opieram się na tym że auto było poprawnie ustawione i

> został zmieniony tylko magiel wiec ustawiamy przód bo tył jest ok

> ale uwierz mi znam technikę i kolejność działań w ustawianiu geometrii w autach

> zajrzyj do naszej galerii na stronce z podpisu

Widziałem zlosnik.gif to tez zdziwiła mnie mało profesjonalna odpowiedż zlosnik.gif

co do sprzętu z minionej epoki wink.gif to bywa dużo lepszy niż nowsze no i wymusza myślenie więc też ogranicza obsługe do wykwalifikowanego personelu zlosnik.gif20.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem to tez zdziwiła mnie mało profesjonalna odpowiedż

> co do sprzętu z minionej epoki to bywa dużo lepszy niż nowsze no i wymusza myślenie więc też

> ogranicza obsługe do wykwalifikowanego personelu

jakbyś mógł konkretny przykład podać który sprzęt będzie lepszy od systemu opracowanego przez HUNTERA ?

bez złośliwości pytam , tylko ciekaw jestem jakie możesz mieć argumenty bo ja pół roku czytałem nt. różnych urządzeń zanim zdecydowałem się na zakup urządzenia o dokładności 1" grinser006.gif i kompensacji głowic przez przetoczenie o około ćwierć obrotu koła

zlosnik.gif

poza tym zapewniam Cię że zaawansowanie techniczne nie pozwala wyłączyć myślenia , czasem trzeba najpierw pomyśleć żeby przybliżyć zasade działania zawieszenia a później czepiać się śrub grinser006.giflizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.