opopopoo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Samochód osobowy jest po wymianie przekładni kierown. i wahaczy, również końcówki drążk. kierown. nowe. Po tym remoncie żadnych problemów z trakcją, jazdą na wprost, itd. Znaczy generalnie pozytywna ocena po wykonanym remoncie co do zachowania samochodu. Po zakończeniu naprawy okazuje się, że podczas kiedy koła są wyprostowane kierownica jest skręcona o 35 do 40 stopni. Geometria osi po remoncie nie była jeszcze wykonana, miał to być następny krok. Ale teraz wobec nowego faktu, mamy dylemat, co najpierw. Usunąć źle ustawioną kierownicę, później geometria osi czy odwrotnie? A może ta usterka nie ma wpływu na sukces geometrii ? Czy po naprawie ustawienia kierownicy geometria może być konieczna na nowo? Mogę sobie wyobrazić, że jest kilka możliwych przyczyn złego ustawienia kierownicy. I w zależności od tego, odpowiedź na powyższe pytania będzie różna. Czy faktycznie tak jest? A może odpowiedź zależy też od innych czynników, np. marki, modelu, roku produkcji, itp? Kierownica była zablokowana w pozycji środkowej na czas wymiany przekładni, wahaczy & Co. Przekładnia jest fabrycznie nowa. Odebrana ze sklepu w sobotę, montaż zakończony we wtorek. W czasie montażu nie przestawiano pozycji maglownicy. Czy zadaniem montującego mechanika jest przed montażem sprawdzenie pozycji maglownicy i w razie potrzeby jej korekcja? Układ kierowniczy ze wspomaganiem, elektryczna pompa serwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Jeśli kierownica była zablokowana a przekładnia zamontowana w centralnym położeniu to na geometrii wszystko wróci do normy. Przed regulacją, blokuje się kierownicę w centralnym położeniu i dopiero wtedy ustawia geometrię. A przynajmniej tak powinno się robić. Gorzej, jeśli maglownica nie była ustawiona centralnie podczas montażu... Można to sprawdzić licząc obroty kierownicy w jedną i druga stronę. Powinno być dokładnie tyle samo. Tylko trzeba uważać żeby taśmy od poduszki nie urwać, bo jeśli jest krzywo to w jedną stronę będzie więcej obrotów i może zapasu taśmy nie wystarczyć i trach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 jakie taśmy? jakie poduszki? Wszystko to, to wnętrza przekładni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > jakie taśmy? jakie poduszki? Wszystko to, to wnętrza przekładni? Niecentralnie ustawiona przekładnia daje taki sam efekt jak przestawiona kierownica. Przestawiona kierownica skutkuje j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > jakie taśmy? jakie poduszki? Taśma z nadrukowanymi ścieżkami elektrycznymi, niezbędna do aktywowania poduszki powietrznej w kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Przed regulacją, blokuje się kierownicę w centralnym położeniu i dopiero wtedy ustawia geometrię. A > przynajmniej tak powinno się robić. to akurat stara metoda teraz się nie blokuje kiery a jedynie ustawia ją prosto i informuje urządzenie że kierownica jest prosto nastepnie ustawia się koła ( przednie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Układ kierowniczy ze wspomaganiem, elektryczna pompa serwo. jeśli nieznacznie krzywo jest to spokojnie do korekty podczas ustawiania zbieżności / geometrii jeśli znacznie przestawiona to trzeba ją wstępnie ustawić ( jeśli jest taka możliwość i nie zostało to zrobione podczas montazu nowej maglownicy ( niektóre auta mają "kołek " ustalający inne nie ) manewry z kierownicą to już zdecydowanie nie w zakresie ustawiania zbieżności / geometrii wtedy. ew. mierzymy ilość obrotów i mówimy o ile mniej więcej kierownicę należy przestawić. ew. proponujemy usługę dodatkowo płatną ( spore ryzyko plus jeśli ktoś nie zwracał na to uwagi przy montażu to może byc coś uszkodzone) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > to akurat stara metoda > teraz się nie blokuje kiery a jedynie ustawia ją prosto i informuje urządzenie że kierownica jest > prosto blokuje sie by sie nie przesuwała podczas regulacji > nastepnie ustawia się koła ( przednie) Nie bo tylne chyba ze nie ma regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Geometria wykonana. Kierownica stoi prosto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Gorzej, jeśli maglownica nie była ustawiona centralnie podczas montażu... Maglownica fabrycznie nowa, jeszcze tego brakowało aby była ustawiona niesymetrycznie. Czy to wcale nie rzadki przypadek, że trzeba jej ustawienie korygować przed montażem w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Na wieloklinie przy krzyżaku (nad stopami kierowcy) można sobie korygować kąt ustawienia kierownicy względem maglownicy. Najważniejsze, żeby maglownica była na prosto i w takiej pozycji była zrobiona zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > blokuje sie by sie nie przesuwała podczas regulacji > Nie bo tylne chyba ze nie ma regulacji jak się używa sprzętu z poprzedniej epoki to może i sie blokuje , my nie blokujemy , urządzenie na bieżąco kontroluje stan położenia koła kierownicy w oparciu o drugie koło (to nie ustawiane ) na 600 ustawionych aut tylko w jednym albo dwóch była potrzeba blokowania koła kierownicy z uwagi na konstrukcję układu kierowniczego ( jakieś dziwne terenówki ) rzeczywiście najpierw ustawiamy tył , ale opieram się na tym że auto było poprawnie ustawione i został zmieniony tylko magiel wiec ustawiamy przód bo tył jest ok ale uwierz mi znam technikę i kolejność działań w ustawianiu geometrii w autach zajrzyj do naszej galerii na stronce z podpisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Na wieloklinie przy krzyżaku (nad stopami kierowcy) można sobie korygować kąt ustawienia kierownicy > względem maglownicy. Najważniejsze, żeby maglownica była na prosto i w takiej pozycji była > zrobiona zbieżność. nie skorygować a jedynie co to ustawić w położeniu środkowym , korygowanie położenia kierownicy przez przesunięcie ze środka magla to zazwyczaj zły pomysł ( pomijam już czujnik położenia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > jak się używa sprzętu z poprzedniej epoki to może i sie blokuje , my nie blokujemy , urządzenie na > bieżąco kontroluje stan położenia koła kierownicy w oparciu o drugie koło (to nie ustawiane ) > na 600 ustawionych aut tylko w jednym albo dwóch była potrzeba blokowania koła kierownicy z > uwagi na konstrukcję układu kierowniczego ( jakieś dziwne terenówki ) > rzeczywiście najpierw ustawiamy tył , ale opieram się na tym że auto było poprawnie ustawione i > został zmieniony tylko magiel wiec ustawiamy przód bo tył jest ok > ale uwierz mi znam technikę i kolejność działań w ustawianiu geometrii w autach > zajrzyj do naszej galerii na stronce z podpisu Widziałem to tez zdziwiła mnie mało profesjonalna odpowiedż co do sprzętu z minionej epoki to bywa dużo lepszy niż nowsze no i wymusza myślenie więc też ogranicza obsługe do wykwalifikowanego personelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Widziałem to tez zdziwiła mnie mało profesjonalna odpowiedż > co do sprzętu z minionej epoki to bywa dużo lepszy niż nowsze no i wymusza myślenie więc też > ogranicza obsługe do wykwalifikowanego personelu jakbyś mógł konkretny przykład podać który sprzęt będzie lepszy od systemu opracowanego przez HUNTERA ? bez złośliwości pytam , tylko ciekaw jestem jakie możesz mieć argumenty bo ja pół roku czytałem nt. różnych urządzeń zanim zdecydowałem się na zakup urządzenia o dokładności 1" i kompensacji głowic przez przetoczenie o około ćwierć obrotu koła poza tym zapewniam Cię że zaawansowanie techniczne nie pozwala wyłączyć myślenia , czasem trzeba najpierw pomyśleć żeby przybliżyć zasade działania zawieszenia a później czepiać się śrub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > zdecydowałem się na zakup urządzenia o dokładności 1" Zadziwia mnie, że chwalisz się urządzeniem o dokładności jednego cala Jestem głęboko przekonany, że kupiłeś maszynę o precyzji 1' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > > co do sprzętu z minionej epoki to bywa dużo lepszy niż nowsze Potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 > Zadziwia mnie, że chwalisz się urządzeniem o dokładności jednego cala > Jestem głęboko przekonany, że kupiłeś maszynę o precyzji 1' na AK zawsze można liczyć no no ... 1' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 > Potwierdzam a coś więcej , konkretnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Geometria wykonana. Kierownica stoi prosto! Ponadto: liczba obrotów kierownicą do skrętu max w prawo identyczna z liczbę obrotów kierownicą do skrętu max w lewo. Czyli w tym przypadku powód leżał faktycznie w brakującej geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.