Lesiu_Zett Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Witam. Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie? Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę, Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? Odelżenie koła zamachowego - jak wyżej> Czy sprzęgło 180 czy może 200? Rozwiert 1108 -> tłoki z 1.2. Co i jak. Wydech 4-2-1 czy 4-1? Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne? Wałek rozrządu 866 czy custom? Co jeszcze? Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów. Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 A wał od 1.0 dałby coś na plus czy zmniejszenie pojemności zabiłoby ew. plusy z obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Witam. > Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i > jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... > Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie? > Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę, > Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? > Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200? > Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1? > Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) > Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne? > Wałek rozrządu 866 czy custom? > Co jeszcze? > Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów. > Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami > Pozdro Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac sie na glowicach motocyklowych 8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i walek ponad 300st i 11mm wzniosu tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > A wał od 1.0 dałby coś na plus czy zmniejszenie pojemności zabiłoby ew. plusy z obrotów? da, im mniejszy skok tloka tym latwiej jest go zakrecic. Duzo mocnych jednostek robia na fire 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V Ok, ale to 16v a ja nie chcę hydrauliki To zwykłe 1.1 czy po rozwiercie? > Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac > sie na glowicach motocyklowych > 8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i > walek ponad 300st i 11mm wzniosu > tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy > http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Ok, ale to 16v a ja nie chcę hydrauliki > To zwykłe 1.1 czy po rozwiercie? Tego nie wie nikt...ew przyszly kupiec Jakie walki tam sa tego tez nie wiem Budowane przez Swiatka i latalo na 4p Chba go otworze PS Do wiertarki dol 8v na korbach z 16v...lzejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... do 10 > Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) tylko gaxniki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Tego nie wie nikt...ew przyszly kupiec > Jakie walki tam sa tego tez nie wiem > Budowane przez Swiatka i latalo na 4p > Chba go otworze > PS Do wiertarki dol 8v na korbach z 16v...lzejsze Nie otwieraj tylko na priv odpisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > do 10 Panie to nie fałtek > tylko gaxniki! Chyba jednak bym wolal miec pełną kontrole nad tym co sie tam dzieje. 99,9% bedzie wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 > Witam. > Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i > jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... > Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie? > Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę, razem z "zaostrzonym" wałem masę zdejmujesz z masy wirującej więc stopka korbowodu np. > Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? jak ktoś wyważa statycznie to jest ciotka jak dasz zestaw do obróbki silników to zrobią dynamicznie. pytanie do jakich obrotów maszyna pozwoli i z jaką dokładnością. > Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200? sprzęło nie musi być wielkie musi być mocne z twoimi zrolnościami to bym zrobił dwu tarczowe na najmniejszej średnicy czyli od 1.1 > Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1? długie 4-1 > Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) oczywiście że wtryski na 4P > Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne? > Wałek rozrządu 866 czy custom? custom, cat-cams ma w ofercie wałek w/g projektu Witka zrobiony dla mcken-a > Co jeszcze? > Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów. > Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami > Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 > Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? > Odelżenie koła zamachowego - jak wyżej Krzysztof Otocki z Radomska "Otoczak" pewnie nie jedna osoba tutaj korzystała z jego usług... koło obrabia do 3,5kg z wyważeniem, wałem pewnie też odpowiednio by się zajął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 glownie to skup sie przy takich obrotach na napedzie zaworow, ja w hondzie mialem kuku przez sprezyne zaworowa ktora pekla po przesunieciu odcinki do 9000, po zalozeniu tytanowych talezykow i porzadnych sprezyn krece do 9500 i to juz kilka tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V > Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac > sie na glowicach motocyklowych > 8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i > walek ponad 300st i 11mm wzniosu > tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy > http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html wynik wiec z pizdy mieli bo tyle mialem z 1,1 8v wolnossaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > wynik wiec z pizdy mieli bo tyle mialem z 1,1 8v wolnossaka wykres masz? bo ja mialem 200KM ale wykres zaginal... Druga sprawa ty miales 4P, a tam jest 1P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdriSt Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 A może zamiast przekomarzać się w piaskownicy lepiej podać jakieś konkrety? Nie obchodzi mnie kto ile miał mocy... wątek może być dość ciekawy! tylko bez pajacowania bo inaczej nie wyjdzie. Mi nawet z 1.2 8v nie udało się wykrzesać 140km a nie ukrywam że zrobione jest sporo. Mimo wszystko zdecydowanie bardziej zależy mi na Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > glownie to skup sie przy takich obrotach na napedzie zaworow, ja w hondzie mialem kuku przez > sprezyne zaworowa ktora pekla po przesunieciu odcinki do 9000, po zalozeniu tytanowych > talezykow i porzadnych sprezyn krece do 9500 i to juz kilka tys km Tak tak, sprężynki i talerzyki jako "obróbkę głowicy" razem z zaworami i kanałami liczę, ale zapomniałem prędzej o tym wspomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > wykres masz? > bo ja mialem 200KM ale wykres zaginal... > Druga sprawa ty miales 4P, a tam jest 1P nie wszyscy trzymają wykresy w ramkach żeby się nimi chwalić po 4-5 latach albo i więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > nie wszyscy trzymają wykresy w ramkach żeby się nimi chwalić po 4-5 latach albo i więcej ale tez tego wykresu nigdy nie bylo... a mowic, ze 140KM z 1.4 8V na 1P to wynik z pizdy trzeba byc .... W 1.2 8V nie tak latwo przekroczyc 100KM i wiaze sie to z dosc powaznymi modyfikacjami. Sam walek i obrobka kanalow nie wystarczy Przykladowo Huba dawal wykres ostro zmodzonego 1.2 8V ktorego stroil i bylo 105KM na 1P, a zakres modyfikacji byl spory. Mckena wiertarka byla swietnie przygotowana choc watpie, ze przekroczyla 120KM, a wlasciciel zamiast wysmiewac wyniki innych moglby sie udzielac w sposob merytoryczny w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdriSt Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Było czy nie było to raczej bez znaczenia. Myślę ze właściciel wie co było zrobione, więc dość łatwo odtworzyć i sprawdzić. 105 na 1P to jak dla mnie świetny wynik. Mi z 1.2 8V udało się uzyskać maksymalnie 98KM mimo sporych modów i czuje tutaj spory niesmak że nie przekroczyłem 100KM. Ale że temat odległy i silnik zawsze będzie już wąchał powietrze przez 4P to pytanie co można zrobić jeszcze ? lub poprawić. Czy stosował ktoś koło lżejsze niż 3kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Czy stosował ktoś koło lżejsze niż 3kg ? to raczej mocy za dużo nie doda, niutków tym bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > ale tez tego wykresu nigdy nie bylo... a mowic, ze 140KM z 1.4 8V na 1P to wynik z pizdy trzeba byc > .... > W 1.2 8V nie tak latwo przekroczyc 100KM i wiaze sie to z dosc powaznymi modyfikacjami. Sam walek i > obrobka kanalow nie wystarczy > Przykladowo Huba dawal wykres ostro zmodzonego 1.2 8V ktorego stroil i bylo 105KM na 1P, a zakres > modyfikacji byl spory. > Mckena wiertarka byla swietnie przygotowana choc watpie, ze przekroczyla 120KM, a wlasciciel > zamiast wysmiewac wyniki innych moglby sie udzielac w sposob merytoryczny w temacie huba wystroil moje 1.1 8V na 1P na 99,8 KM tylko dlatego ze odcinka zostala dla bezpieczenstwa ustawiona na 7800...gdyby byla na 8000 to by ponad 100 bylo bo moc maxymalna byla przy odcince Ale mckena silniczek zapitalal ze HOHO i sadze ze mial ponad 120 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 i tak można się przekonywać, kto miał dłuższego... konkrety, konkrety proszę o wysokim kręceniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 nie wiem, ile km miał mcken, ale możesz porównać sobie czasy na 1/4 mili, który jest kilka wątków wyżej, to jakieś odniesienie będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centowariat Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 jak by co to mogę sprzedać Mckenowy dół silnika 1.1 8v w silniku są odelżone, kulowane i polerowane korby, odelżony zamach i całość wyważona dynamicznie. wszystkie modyfikacje robione w instytucie mechaniki precyzyjnej Devil kręcił się na tym silniku do 9100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 on nie moze tego miec w rekach, pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Witam. > Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i > jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... > Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie? > Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę, Korby pozaokraglane na stopkach i dowazone w kompletach z tlokami, masy udalo sie zdjac kilkadziesiat gram poprzez polerke resztek po odlewach i obrobce przy stopkach, tloki spolerowane tez na zero i gora na lustro. > Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? Warszawa krasnobrodzka, na slasku to jak znjde napisze. Akurat brakło czasu na dynamiczne, ale mamy we Wrocławiu sensowny zakład który zdjął mi nieco masy z przeciwwag i doważyli na ile mogli. > Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200? Kolo 3,5 kg z 16v i sprzeglo 190mm choć nie wiem czy był sens ale docisk nieco jest lepszy. Imho wiecej z masą nie ma co..... > Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1? Rozwiert jak najbardziej, u mnie na 1 etap tloki 1,2 nominal, po skończeniu 4p i [motyla noga] rewizja i wtedy moze nadwymiar (choć warto odrazu), u strózika chyba są ze 3 komplety bo szukalem swego czasu. Kolektor zdecydowanie 4w1 dlugie bo jest lepiej. Ja teraz bede zamawiał coś ala SS w 16tce, czyli od glowicy jak najdlusze runnery przed zejściem na dol. > Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) No tutaj przy obecnej technice i zwyczajne wygodzie tylko 4p, u mnie akurat robi sie na suzuki 600 czyli 4x38mm, wtryki seria, ew podniesie sie cisnienie paliwa na 3,5 bar > Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne? Tutaj sie okaze, bo robimy rownolegle 2 podobne projekty, jeden na duzych zaworach ssacych z opla, u mnie mocna obrobka zaworow seryjnych na cienka przylgnie i ksztalt plaskiego grzybka, plynne zejscie do krawedzi zaworu, i tak samo przylgnie. Baza ofc seryjna glowica 1.2 75. Kanaly mocno, wyjścia w ogole na okraglo, prowadnice w stozek, ssace zerdukowane o jakies 30% na dlugosc, wydechowe mocniej. Myslelismy nad lzejszymi zaworami, ale nie bylismy pewni jak sie beda zachowywac przy wyzszej temp i obrotach. Pozatym te nowe fiatowskie zawory lekkie wydaja sie byc z innego materialu, moze ktos zglebi temat. Springi nowki seria 75 i w sumie na 1P dokreca sie do 8,5 bez problemu, ale nie ma co, trzeba dać zestaw z catcams'a albo insze. > Wałek rozrządu 866 czy custom? Custom. Im wiecej tym lepiej, mam walek o pozycje nizej od tego co siedział u mckena, a w drugim projekcie heinrich chlopakom zrobil 320 stopni tylko trzeba male poprawki porobic, ale potencjal ma. Ogolnie trzeba mesko. Czaje sie C&B albo inny sprawdzony. Więc jak masz okazje gdzies wciagal solidny. Duze wzniosy. > Co jeszcze? Sprezamie u mnie wyliczone na niecale 12:1 i nieiwle docieta glowica na metalowej uszczelce. Moj szlifierz sie przestraszyl i nie liznal mi mocniej bloku co by do tlokow deko dorownac, i mam wrazenie, ze tego deko brak, ale zobaczymy jak przez trabki poplynie. Airbox rowniez mam i bedziemy rzezbic jak dol wykorzystac co by ladnie trabki od dolu objac, a w masce czy posrod niej zrobic sensowna komore tak aby byl dobry nadmuch i jakies plenum. Duzo pomyslow. Swiece, cewki, przewody nowe ori ricambi fiat poki imho spokojnie wystarcza, nie ma co fapowac na magnecory, poki naprawde zaplon bedzie sie zaczynal w czarnej doooopie, a do tego chyba daleko. > Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów. Naturalnym krokiem rozwojowym bedzie i tak 16V ale poki co trzeba sie jeszcze pouczyc > Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami > Pozdro Powodzenia Lechu. P.s. Czy mi sie zdaje, ze jakos sie cofnela z zaswiatow stara szkola modowania, czemu uednak nie turbo ? Naszło Cię na zabawkę-wiertarkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 > Custom. Im wiecej tym lepiej, mam walek o pozycje nizej od tego co siedział u mckena, a w drugim > projekcie heinrich chlopakom zrobil 320 stopni tylko trzeba male poprawki porobic, ale > potencjal ma. Ogolnie trzeba mesko. Czaje sie C&B albo inny sprawdzony. Więc jak masz > okazje gdzies wciagal solidny. Duze wzniosy. Pisałem do Swiatka o wałek 315st, mówił ze moze zrobic bez problemu ale wyjasnił, ze te 315 czy 320st to mit długich wałków, bo nie nalezy sie sugerowac calkowitym katem otwarcia a katem dla 2mm - decydujacym o napelnianiu. A jak go najpierw skrytykowalem po tym co zaoferował najpierw i tez pisalem "im wiecej tym lepiej" to mnie chyba wysmiał te wałki ponad 300st przy 2mm maja po 210-220* co zle sie przeklada na calosc w efekcie kupilem wałek u światka, ale nie 315-320 a inny Pisalem do catcamsa o springi zaworowe, maja pakiet do 8v z talerzykami za 1250zł, (od biedy bede musial kupic, bo plan to 9,5-10krpm) ale moze macie jakies inne tansze źróda skad to kupic? bo wywalajac 1250zl przedluzy mi sie budowa cienkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 seryjne zawory wytrzymaja obroty powyzej 8k ? pisales moze do Cat Cams'a o zawory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 o zawory nie, tylko o tlerzyki + sprezynki pytałem - w ostatecznosci "od biedy" do 9k rpm bede krecic w 1.2 16v kreciłem do lekko ponad 8k rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.