wmak Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Po regeneracji zacisku (wymieniony tłoczek i gumki) - przy jeździe na krótkich dystansach nie zauwaźyłem, po kilkudziesięciu kilometrach na szosie zaczęło popiskiwać i tarcza okazała się bardzo gorąca. Czy przyczyną może być niedokładne odpowierzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 wraz z regeneracją zacisku wymieniono przewód elastyczny? bo może on nie odpuszcza płynu i powoduje blokowanie zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > wraz z regeneracją zacisku wymieniono przewód elastyczny? bo może on nie odpuszcza płynu i powoduje > blokowanie zacisku Przy demontażu przewód był ściskany szczypcami, operacji montażu nie widziałem - wątpię, by wymienili. To już trzecia awaria w tym samym kole. Ostatnim razem po czyszczeniu zacisku i wymianie gum przez ok 1000km zjadło nowe klocki do zera. Jeździła żona a ja się tylko dziwiłem, że auto więcej pali pod jej nogą. Nie przyszło mi do głowy "pomacać" kół po jej jazdach. Pomysł ze złym odpowietrzeniem podrzucił w telefonicznej rozmowie szef stacji Carman. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > Przy demontażu przewód był ściskany szczypcami, operacji montażu nie widziałem - wątpię, by > wymienili. > To już trzecia awaria w tym samym kole. No to w złym miejscu szukali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Niech zdemontuja i zobaczą prowadnice bo one mogą blokować klocki. Mam to u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > Niech zdemontuja i zobaczą prowadnice bo one mogą blokować klocki. Mam to u siebie. Prowadnice demontowane , smarowane itd co roku, wszystko czyściutkie. Ta ostatnia naprawa przed 2 miesiącami/1000km. Auto mało jeździ siódmy rok ok 30kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > Prowadnice demontowane , smarowane itd co roku, wszystko czyściutkie. > Ta ostatnia naprawa przed 2 miesiącami/1000km. > Auto mało jeździ siódmy rok ok 30kkm. wymienić linki hamulca ręcznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > wymienić linki hamulca ręcznego A to tam ręczny jest na klockach? Chyba tarczobębny są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > A to tam ręczny jest na klockach? Chyba tarczobębny są. Owszem, są. Ręczny oczywiście też trzeba sprawdzić ale tam nie spodziewam się przyczyny grzania. Gdy popiskiwało to wystarczyło leciutko nacisnąc nożny i przestawało piszczeć - to chyba na zaciski wskazuje. W powrotnej drodze na ekspresówce jechaliśmy wolniej, nie piszczało, potem ruch miejski - pod domem alufelga niewiele gorętsza od tej drugiej, ślina na bębnie/tarczy już nie syczała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > Po regeneracji zacisku (wymieniony tłoczek i gumki) - przy jeździe na krótkich dystansach nie > zauwaźyłem, po kilkudziesięciu kilometrach na szosie zaczęło popiskiwać i tarcza okazała się > bardzo gorąca. > Czy przyczyną może być niedokładne odpowierzenie? Luz na prowadnicach pewnie i blokuje zacisk. Swoją drogą dziwne że przy regeneracji zacisku nie zrobiłeś prowadnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Luz na prowadnicach pewnie i blokuje zacisk. Swoją drogą dziwne że przy regeneracji zacisku nie > zrobiłeś prowadnic. Sam nIc nie robiłem - naprawa w ASO, na każdym przeglądzie wszystko czyszczone, smarowane itd więc przy tej robocie (nowy tłoczek, tarcze, klocki) chyba o tym nie zapomnieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Sam nIc nie robiłem - naprawa w ASO, na każdym przeglądzie wszystko czyszczone, > smarowane itd więc przy tej robocie (nowy tłoczek, tarcze, klocki) chyba o tym nie zapomnieli. Wygląda że coś sknocili skoro miałeś popiskiwanie podczas jazdy. Albo nie cofa się tłoczek co mało prawdopodobne bo zregenerowany, albo luz na prowadnicach blokuje zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Na pewno tarczobębny, a nie normalny tarczowy na linkę? Bo jeśli ta druga opcja, na 99% nia zajrzeli pod tłoczek, bo to jest 3 razy więcej roboty a to tam się pojawiają problemy. http://www.civicklub.pl/forum/showthread...F3w-hamulcowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Na pewno tarczobębny, a nie normalny tarczowy na linkę? Bo jeśli ta druga opcja, na 99% nia > zajrzeli pod tłoczek, bo to jest 3 razy więcej roboty a to tam się pojawiają problemy. > http://www.civicklub.pl/forum/showthread...F3w-hamulcowych Tarczobębny.Tłoczek wygląda jak kieliszek, żadnych dodatkowych mechanizmów: tłoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Po regeneracji zacisku (wymieniony tłoczek i gumki) - przy jeździe na krótkich dystansach nie > zauwaźyłem, po kilkudziesięciu kilometrach na szosie zaczęło popiskiwać i tarcza okazała się > bardzo gorąca. > Czy przyczyną może być niedokładne odpowierzenie? Przyczyną może być także skończona żywotność zacisku po prostu.Nie zawsze wymiana tłoczka i gumek coś da.Mam klienta ze starego nissana który kupuje zestaw naprawczy z tłoczkiem co 1,5-2 miechy,a gumki tak raz na 2 tygodnie-4 tygodnie.Ale ponoć opanował wymianę do perfekcji.Tłoczków nie robią w nadwymiarze więc proponuje się zastanowić czy to nie problem z zaciskiem(w japończykach z lata 90 i poźniejszych zaciski byłby pięta Achillesową ).Ja w 626 też wymieniałem 2 tylne,mechanik stwierdził iż regeneracja mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Przyczyną może być także skończona żywotność zacisku po prostu.Nie zawsze wymiana tłoczka i gumek > coś da.Mam klienta ze starego nissana który kupuje zestaw naprawczy z tłoczkiem co 1,5-2 > miechy,a gumki tak raz na 2 tygodnie-4 tygodnie.Ale ponoć opanował wymianę do > perfekcji.Tłoczków nie robią w nadwymiarze więc proponuje się zastanowić czy to nie problem z > zaciskiem(w japończykach z lata 90 i poźniejszych zaciski byłby pięta Achillesową ).Ja w 626 > też wymieniałem 2 tylne,mechanik stwierdził iż regeneracja mija się z celem. A co się dzieje tym japońskim zaciskom? Pytanie: Czy przy wciskaniu tłoczka do zacisku smaruje się to jakimś smarem czy wystarczy zwilżenie płynem hamulcowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > A co się dzieje tym japońskim zaciskom? Jest jakaś wada konstrukcyjna. > Pytanie: > Czy przy wciskaniu tłoczka do zacisku smaruje się to jakimś smarem czy wystarczy zwilżenie płynem > hamulcowym? Są specjalne smary do tego.Czy ma to aż takie znaczenie ,powiem szczerze nie wiem.Natomiast z chłopskiej logiki wynika iż jeśli miejsce w którym tłoczek chodzi jest ,,wyrobione'' to tłoczków nadwymiarowych w sprzedaży nie ma.Ja wymieniłem 2 tylne zaciski na nowe i mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Jest jakaś wada konstrukcyjna. Ale co się dzieje? Przeciekają czy blokują tłoczki? > Są specjalne smary do tego.Czy ma to aż takie znaczenie ,powiem szczerze nie wiem.Natomiast z > chłopskiej logiki wynika iż jeśli miejsce w którym tłoczek chodzi jest ,,wyrobione'' to > tłoczków nadwymiarowych w sprzedaży nie ma.Ja wymieniłem 2 tylne zaciski na nowe i mam spokój. Wolałbym nie zmieniać. Nowy ok. 1600 - 2000 zł sztuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Byłem w ASO Po 2x12 km po mieście, 2 godz odpoczynku, 2km dojazdu do serwisu oba tylne koła kręciły się luźno. Rozebrane - mechanik wciskał tłoczek palcami. Prowadnice były nasmarowane, oskrobano występy na końcach klocków i coś w zaciskach. Na wszelki wypadek odpuszczono po jednym ząbku regulatorów szczęk ręcznego w bębnie. Po ostrej jeździe ok 5 km tarcze identycznie rozgrzane. Zobaczymy co się będzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Po ostrej jeździe ok 5 km tarcze identycznie rozgrzane. > Zobaczymy co się będzie działo. Po zatrzymaniu samochodu dotykasz tarcz hamulcowych i dziwisz się, że są gorące? To absolutnie normalnie. Problemem byłaby gorąca felga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Po zatrzymaniu samochodu dotykasz tarcz hamulcowych i dziwisz się, że są gorące? To absolutnie > normalnie. Czytałeś całość, czy tak piszesz, by pisać? > Problemem byłaby gorąca felga. Problemem była jedna tarcza gorąca, co nie jest normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Czytałeś całość, czy tak piszesz, by pisać? Sorry gregory, zdanie "Po ostrej jeździe ok 5 km tarcze identycznie rozgrzane." zrozumiałem jako "identycznie jak przed naprawą" a nie jako "identycznie lewa/prawa tarcza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Sorry gregory, zdanie "Po ostrej jeździe ok 5 km tarcze identycznie rozgrzane." zrozumiałem jako > "identycznie jak przed naprawą" a nie jako "identycznie lewa/prawa tarcza" No właśnie - identycznie lewa i prawa tylna, przednie podobnie, trochę gorętsze.. Felgi letnie, do tarcz palcem nie da się dotknąć, "na ślinę" nie syczą. Dobrze - ciekawe jak długo. Zobaczymy w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.