Skocz do zawartości

Kable rozruchowe


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sens robic samemu, czy tez da rade znalezc cos dobrego w rozsadnej cenie?

Diesla zadnego nie ma, wiec celuje w 3m x16mm2 w izolacji gumowej i dobre szczeki z linka pomiedzy polowkami (jesli ktos ma namiar na jedno, jak i drugie, to poprosze). Mysle, ze da rade takie stworzyc w ok. 75zl (myle sie? cen dokladnie nie sprawdzalem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest. Tylko pewnie wyjdą trochę sztywne bo ciężko na mieście o miękkie silikonowe kable o słusznym

> przekroju. Chyba, że gdzieś wysyłkowo zgodzą się na kilka mb?

W gumie nie warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest sens robic samemu, czy tez da rade znalezc cos dobrego w rozsadnej cenie?

Warto zauważyć że są w różnych rozmiarach - jak próbowałem odpalać Lexusa z takich kabli to takie najtańsze zaczęły się topić (i zero szans odpalenia), takie grubsze tylko się grzały ale nie startował i dopiero takie z drutem jak kciuk uruchomiły silnik. Więc sprawdź jaki prąd bierze Twój rozrusznik i dobierz odpowiedni przekrój kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto zauważyć że są w różnych rozmiarach - jak próbowałem odpalać Lexusa z takich kabli to takie

> najtańsze zaczęły się topić (i zero szans odpalenia), takie grubsze tylko się grzały ale nie

> startował i dopiero takie z drutem jak kciuk uruchomiły silnik. Więc sprawdź jaki prąd bierze

> Twój rozrusznik i dobierz odpowiedni przekrój kabli.

Jakbys nie zauwazyl, to juz opisalem przekroj kabli, jaki mnie interesuje smile.gif Wiekszych mi do osobowki nie trzeba, a juz na pewno nie grubosci kciuka, chyba ze masz wyjatkowo cienki kciuk. 50mm2 (jakies 8mm srednicy) styknie nawet do ciezarowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakbys nie zauwazyl, to juz opisalem przekroj kabli, jaki mnie interesuje Wiekszych mi do osobowki

> nie trzeba, a juz na pewno nie grubosci kciuka, chyba ze masz wyjatkowo cienki kciuk. 50mm2

> (jakies 8mm srednicy) styknie nawet do ciezarowki.

I to z zapasem. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, czy kablami będziesz odpalał silnik z martwym czy tylko przechłodzonym akumulatorem.

> Jak z martwym to potrzebujesz kable spawalnicze, jak z tym drugim wystarczą kable z marketu za

> 20zł.

Tego przewidziec nie moge (najczesciej zdarza mi sie odpalac samochod, ktorego nikt nie ruszal od paru tygodni, czasami zostawiony na swiatlach), ale nie przesadzajmy. Marketowe najtansze przezyly kilkanascie odpalen, a i tak najpierw pozwalam troche popracowac dawcy i podladowac accu biorcy, wiec to bardziej wspomaganie, niz pasozytnictwo. Nie chce sie rozdrabniac, jak to bywa na elektrodzie i bawic sie w wyrownywanie potencjalow, liczenie pradu przy danej dlugosci, polu styku krokodyli itd. itp. Przyjmijmy, ze 16mm2 mi styknie, tylko nie znam realnych cen dobrej jakosci produktow. O ile jeszcze moge sobie z grubsza posprawdzac materialy (raczej linke, niz kleszcze, bo te drugie, to ocenic mozna dopiero reka, nie ze zdjec), to jakosc tych dostepnych w handlu po zdjeciach jest absolutnie nieznana.

Interesuje mnie wiec ocena ekonomiczna tych, ktorzy znaja temat z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam i polecam kable z Makro Cash and Carry, kupiłem 16mm o długości 3m z zajebistymi krokodylamii w dość fajnej izolacji za jakoś chyba 50 kilka złotych.

Kable cały czas w aucie i nawet zimą przy -25 stopniach normalnie się rozwija, a trochę aut już odpaliłem - nawet klekoty ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest sens robic samemu, czy tez da rade znalezc cos dobrego w rozsadnej cenie?

> Diesla zadnego nie ma, wiec celuje w 3m x16mm2 w izolacji gumowej i dobre szczeki z linka pomiedzy

> polowkami (jesli ktos ma namiar na jedno, jak i drugie, to poprosze). Mysle, ze da rade takie

> stworzyc w ok. 75zl (myle sie? cen dokladnie nie sprawdzalem).

2x3m 16 albo 25mm, już nie pamiętam, zaciski z średniej półki, w autach było ok, przy paleniu ciągnika jeden zacisk się zaświecił i roztopił icon_eek.gif zaciski zmienione na masywniejsze z wkładką mosiężną, przewody lutowane ( kolba z grzałką 400W daje rade) i póki co żaden pojazd nie został bez pomocy - koszt gdzieś 80 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mierzyłem ale chyba miedź stanowi połowę przekroju kabla, odpalałem na mrozie stare diesle

> Tylko do połowy jak dobrze pamiętam,

> jak będziesz w sklepie to je poprostu obejrzyj czy Ci pasują

patrzylem dzis na takie najgrubsze za 110zl w praktikerze. Kabel niby z 11mm grubosci, a jak sciagnalem izolacje kleszczy, to moze ze 2.5, maks 3mm gruba wiazka i reszta izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam i polecam kable z Makro Cash and Carry, kupiłem 16mm o długości 3m z zajebistymi krokodylamii w

> dość fajnej izolacji za jakoś chyba 50 kilka złotych.

> Kable cały czas w aucie i nawet zimą przy -25 stopniach normalnie się rozwija, a trochę aut już

> odpaliłem - nawet klekoty

a tam sie da bez karty teraz wejsc i kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest sens robic samemu, czy tez da rade znalezc cos dobrego w rozsadnej cenie?

> Diesla zadnego nie ma, wiec celuje w 3m x16mm2 w izolacji gumowej i dobre szczeki z linka pomiedzy

> polowkami (jesli ktos ma namiar na jedno, jak i drugie, to poprosze). Mysle, ze da rade takie

> stworzyc w ok. 75zl (myle sie? cen dokladnie nie sprawdzalem).

Zrobić samemu. Marketowe / sklepowe niestety szału nie robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto... zawsze warto... tylko kwestia co od nich oczekujesz...

sam mam zrobione kable ze starych spawalniczych (32 albo 50 mm2 bodajże), na krokodylach z marketowych (skręcone na śrubie plus lutowane..., zamierzam założyć takie miedziane, spawalnicze) o długości nieco ponad 6m i... odpalałem niejedno auto bez odpalania dawcy/bez akku biorcy bez zająknięcia...

od małej osobówki po busa... ale gdybym miał kupić komponenty to wyszłoby około 500zł... i takie mają sens ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się kiedyś zastanawiałem w tym temacie, czy można by było np. wykorzystać przewód plusowy od

> akumulatora z np. bmw które ma akumulator w bagażniku ?

Ja mam kable z elektrycznego wózka paltformowego. Przekrój taki sam jak przewodu idącego od aku do rozrusznika ma maluchu. Ciężarowkę na nich dało radę odpalic bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam kable z elektrycznego wózka paltformowego. Przekrój taki sam jak przewodu idącego od aku do

> rozrusznika ma maluchu. Ciężarowkę na nich dało radę odpalic bez najmniejszego problemu.

no i tyle gadania i w koncu kupilem - prawdziwe o dziwo 16mm2, choc zacisniete tylko na polowie, za to mocnego zacisku. A ze za jedyne 50zl w Juli, a ja na nadmiar czasu nie narzekam, to zakupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie

Na stronie internetowej podają że:

Quote:

Kto może zostać naszym Klientem?

Mogą Państwo zostać naszymi klientami, jeśli:

1. prowadzą działalność gospodarczą,

2. są przedstawicielami urzędu państwowego,

3. reprezentują instytucję użyteczności publicznej (np. szkoły, szpitale, kościoły).


no ale może w rzeczywistości jest tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.