Cezarek Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 witam jak w temacie poprosze opinie o tym aucie,awaryjnosc,jak z zawieszeniem cena czesci,spalanie,typowe usterki,czy kupili byscie jeszcze raz no i ktory silnik lepszy 120,czy150 bo 120 troche malo mi sie wydaje jak do takiej budy pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > witam > jak w temacie poprosze opinie o tym aucie,awaryjnosc,jak z zawieszeniem cena czesci,spalanie,typowe > usterki,czy kupili byscie jeszcze raz kolega kupił 159 1.9 8v i póki co wymienił silnik, regenerował turbo i wymieniał wahacze z przodu. Czeka go ponowna regeneracja lub wymiana turbo i wtrysków (na moje oko trzech). No i poza tym regeneracja alternatora - ale to w porównaniu ze wszystkim innym drobiazg (chyba szczotki się kończą, bo ma słabe ładowanie). Niestety trafił na zajechany egzemplarz, mimo, że od znajomego go kupił... Ja mam 1.9 16v tyle, że w innej budzie i póki co miałem problem z alternatorem (diody padły, ponoć w tym rozruszniku to się zdarza), z zapieczoną geometrią (ale to typowo sprawa mojej typowo miejskiej jazdy) i z zasyfionym EGRem (dodatkowo wyczyściłem cały dolot, EGR, klapę gaszącą - to da się ogarnąć samemu). > no i ktory silnik lepszy 120,czy150 do 159 IMO tylko 16v > bo 120 troche malo mi sie wydaje jak do takiej budy dobrze Ci się wydaje... nawet 150 nie robi szału w tej budzie. > pzdr również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > witam > jak w temacie poprosze opinie o tym aucie,awaryjnosc,jak z zawieszeniem cena czesci,spalanie,typowe > usterki,czy kupili byscie jeszcze raz > no i ktory silnik lepszy 120,czy150 > bo 120 troche malo mi sie wydaje jak do takiej budy > pzdr 120 mułowaty, w 150 trzeba wywalić klapki z kolektora, żeby nie zrobiły bigosu. Ale po 150 nie spodziewaj się też rewelacji, dla mnie dopiero 2.4 jakoś jedzie 2.0 16v jedzie imho jak 1.9 16v ale 2.0 jest w nowszych modelach. Auto z zewnątrz wydaje się większe niż jest rzeczywiście w środku. Czuć, że jest dość ciężka. Zawieszenie do najtańszych nie należy. Koszty utrzymania akceptowalne Ceny części powertuj na allegro czy na intercars Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > kolega kupił 159 1.9 8v i póki co wymienił silnik, regenerował turbo i wymieniał wahacze z przodu. > Czeka go ponowna regeneracja lub wymiana turbo i wtrysków (na moje oko trzech). No i poza tym > regeneracja alternatora - ale to w porównaniu ze wszystkim innym drobiazg (chyba szczotki się > kończą, bo ma słabe ładowanie). Niestety trafił na zajechany egzemplarz, mimo, że od znajomego > go kupił... Ja mam 1.9 16v tyle, że w innej budzie i póki co miałem problem z alternatorem > (diody padły, ponoć w tym rozruszniku to się zdarza), z zapieczoną geometrią (ale to typowo > sprawa mojej typowo miejskiej jazdy) i z zasyfionym EGRem (dodatkowo wyczyściłem cały dolot, > EGR, klapę gaszącą - to da się ogarnąć samemu). > do 159 IMO tylko 16v > dobrze Ci się wydaje... nawet 150 nie robi szału w tej budzie. > również Dobra sztuka Kumplowi w 16v klapki zrobiły sieczkę, później padła pompa wody 2x ściągał głowicę, wspomaganie też szarpnęło za kieszeń. Dobrze, że "robota" za zero bo ma swój warsztat. Ale, że 8v ktoś zajechał to już nieźle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2014 czyli ladnie wyglada ale zawieszenie swoje koszuje trzeba myslec dalej chyba nad jakims innym autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > czyli ladnie wyglada ale zawieszenie swoje koszuje > trzeba myslec dalej chyba nad jakims innym autem Jeżdżę teraz 147 i ogólnie model 159 bardzo mi się podoba, ale jednak logika nakazuje żeby rozglądać się za czymś innym w przyszłości. Po prostu jak na tak duże auto nie jest ono zbyt praktyczne. Poza tym jak ktoś dużo jeździ i to po niezbyt gładkich drogach, to jednak wszystkie AR mają tą samą przypadłość - gówniane zawieszenie (głównie z przodu). A jak chce się je naprawić "dla siebie" na bdb częściach, to niestety wahacze kosztują chorą kase jak za kawałek metalu i gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Jeżdżę teraz 147 i ogólnie model 159 bardzo mi się podoba, ale jednak logika nakazuje żeby > rozglądać się za czymś innym w przyszłości. Po prostu jak na tak duże auto nie jest ono zbyt > praktyczne. Poza tym jak ktoś dużo jeździ i to po niezbyt gładkich drogach, to jednak > wszystkie AR mają tą samą przypadłość - gówniane zawieszenie (głównie z przodu). A jak chce > się je naprawić "dla siebie" na bdb częściach, to niestety wahacze kosztują chorą kase jak za > kawałek metalu i gumy. Akurat jeśli o 159 to inna liga, znam ludzi, którzy zrobili pond 200tyś. km na fabrycznym zawieszeniu i nadal jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Akurat jeśli o 159 to inna liga, znam ludzi, którzy zrobili pond 200tyś. km na fabrycznym > zawieszeniu i nadal jest słowo klucz - fabrycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > kolega kupił 159 1.9 8v i póki co wymienił silnik, regenerował turbo i wymieniał wahacze z przodu. O to podobnie jak ja, co prawda nie musiałem wymieniać wahaczy ale wycinałem DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > O to podobnie jak ja, co prawda nie musiałem wymieniać wahaczy ale wycinałem DPF DPF miał już wycięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > Akurat jeśli o 159 to inna liga, znam ludzi, którzy zrobili pond 200tyś. km na fabrycznym > zawieszeniu i nadal jest Mam 180 000km na fabrycznym zawieszeniu w 147 z 2003 roku i jest cicho i sztywno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > Mam 180 000km na fabrycznym zawieszeniu w 147 z 2003 roku i jest cicho i sztywno A auto masz od nowości czy skąd masz pewność że zawieszenie jest fabryczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > A auto masz od nowości czy skąd masz pewność że zawieszenie jest fabryczne ? Auto mam z ASO gdzie było sprzedane i serwisowane do końca i nie ma żadnych wzmianek o wymianie zawieszenia a każda wymiana filtra jest a ponadto na każdym wahaczu jest logo Fiat/Lancia i data 03 czyli rok produkcji auta. Poza tym na kilkadziesiąt Fiatów i Alf sprowadzonych z Niemiec z przebiegami od 100 do 200k km większość miała fabryczne zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Auto mam z ASO gdzie było sprzedane i serwisowane do końca i nie ma żadnych wzmianek o wymianie > zawieszenia a każda wymiana filtra jest a ponadto na każdym wahaczu jest logo Fiat/Lancia i > data 03 czyli rok produkcji auta. Poza tym na kilkadziesiąt Fiatów i Alf sprowadzonych z > Niemiec z przebiegami od 100 do 200k km większość miała fabryczne zawieszenia. Moja ma teraz na liczniku trochę ponad 50 tys. km. (podejrzewam że nawet wysoce prawdopodobne że jest prawdziwy) zobaczymy jak się będzie spisywało, na przeglądzie wyglądało wszystko na jeszcze fabryczne i jeszcze mu nic nie dolega. Choć nie wiedziałem że na wahaczu jest data produkcji, będę jej szukał przy następnej okazji (pamiętasz czy jest od góry czy od spodu ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Choć nie wiedziałem że na wahaczu jest data produkcji, będę jej szukał przy następnej okazji > (pamiętasz czy jest od góry czy od spodu ?) O ile mnie pamięć nie myli to od góry. Na wszystkich oryginalnych częściach jest wybita data produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.