bochumil Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Czołem Podejrzałem dziś korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku i tak: Cylinder pierwszy: 1,97 Cylinder drugi: -1,25 Cylidner trzeci: -1,03 Cylinder czwarty: 0,30 silnik pracuje równo, spalanie w normie 7,3L/100 przy krótkich przelotach. DPF zatkany w 50%. żadnych błędów. jedyne co przeszkadza to lekki muł na pierwszym biegu. później coraz lepiej co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Czołem > Podejrzałem dziś korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku i tak: > Cylinder pierwszy: 1,97 > Cylinder drugi: -1,25 > Cylidner trzeci: -1,03 > Cylinder czwarty: 0,30 > silnik pracuje równo, spalanie w normie 7,3L/100 przy krótkich przelotach. DPF zatkany w 50%. > żadnych błędów. jedyne co przeszkadza to lekki muł na pierwszym biegu. później coraz lepiej > co o tym sądzicie? Pierwszy błąd to taki że korekcje sprawdza się przy silniku który osiągnął roboczą temperature pracy. Jak będziesz tak miał na ciepłym to nie ma co sobie szukać problemów. Jak korekcje przekraczają + - 2 to wtedy jest powód do zmartwień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 wiem, już doczytałem znalazłem wydruki z Examinera robione na rozgrzanym silniku. wszystkie oscylują +/- 0,6. przy najbliższej okazji je zweryfikuje. edit: podłączyłem się dziś pod kompa na rozgrzanym silniku i jest jak wyżej, czyli korekty +/- 0,6. po przygazowaniu do 2 tys. obrotów dążą do 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 A u mnie na częściowo rozgrzanym korekta: C 1 - 0,29 C 2 - 5,02 C 3 - -2,97 C 4 - -2,54 Czyli już mogę zacząć panikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Nie wpadaj w panikę, tylko rozglądaj się za dobrym warsztatem gdzie je wyjmą, sprawdzą i zregenerują Silnik odpala bez problemu? Pracuje równo? Sprawdziłem u siebie korekty wczoraj. Zaraz po odpaleniu największa korekta wynosi +2,4. Reszta na minus. Po kilku delikatnych przygazowaniach zaczynają się stabilizować i w 5 minut po odpaleniu wszystkie mieszczą się w zakresie +/- 1mm/w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Nie wpadaj w panikę, tylko rozglądaj się za dobrym warsztatem gdzie je wyjmą, sprawdzą i > zregenerują Silnik odpala bez problemu? Pracuje równo? > Sprawdziłem u siebie korekty wczoraj. Zaraz po odpaleniu największa korekta wynosi +2,4. Reszta na > minus. Po kilku delikatnych przygazowaniach zaczynają się stabilizować i w 5 minut po > odpaleniu wszystkie mieszczą się w zakresie +/- 1mm/w. Silnik na świecach odpala bez problemu, bez świec trochę gorzej. Niestety silnik pracuje lekko nierówno. U mnie po przy gazowaniu zmiany następują poza wtryskiem 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Bo 2 jest ewidentnie zapchany skoro ma 5. Korekty sprawdza się na rozgrzanym silniku. Pozostałe pomiary są niemiarodajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Zawsze mozesz podjechac do Marcina z CINSOFTu. Ma warsztat, hamownie, etc. Ogarnie temat. Ma warsztat w Rudnie z Kedzierzyna nie masz daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Korekta dodatnia nie jest jednoznaczna. Może to być zarówno przytkany wtryskiwacz jak i gorsza komprecha danego cylindra. Teraz pozostaje znaleźć uczciwego mechanika, który nie wydrąży kieszeni sugerując najdroższą z możliwych opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Silnik na świecach odpala bez problemu, bez świec trochę gorzej. Niestety silnik pracuje lekko > nierówno. U mnie po przy gazowaniu zmiany następują poza wtryskiem 2. Pisane było powyżej kiedy należy patrzeć na korekty a kolega dalej uprawia maniane. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej i wtedy patrzeć na korekcje. Jak będą złe, można probować dodać preparatu do czyszczenia wtrysków np Tunap 985 ( co do numerku pewny nie jestem) albo też dodawać do paliwa oleju 2T, ważne tylko zeby był to full/semi syntetyk a nie mineral więc stary mixol odpada. Podono olej 2T czyni cuda, u siebie daje profilaktycznie co 2-3 zbiorniki paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 oj dobrze mówi 2T jet dobre dla klekota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 nie grzeb, daj mu w palnik do odcinki , niech odkurzy EGRa . Nie dlubaj w elektronice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Nie mam zamiaru dłubać w elektronice, tylko chce mieć korekty w normie Poza tym, nie widzę związku między EGR, a podejrzaną korektą na jednym z cylindrów. Gdyby tak było sterownik zwiększałby raczej korekty po równo na każdym. Tak mi się przynajmniej wydaje. But w podłodze na zasyfiony EGR też w niczym moim zdaniem nie pomoże. Prędzej na lekko zapieczone kierownice turbiny, gdzie przy cyklicznie wykonywanym bucie w podłodze istnieje szansa, że się łopatki rozruszają. Oczywiście zasyfionego EGR całkiem nie wykluczam, ale z zupełnie innego powodu, a mianowicie, poszarpywania przy delikatnym przyspieszaniu na II i III biegu w okolicach 1500-1800 obrotów. Jest to dość popularna usterka w silnikach mJTD/JTD. Przyczyn może być kilka, chociażby wspomniany już EGR czy też rozjechane korekty wtrysków (przytkane końcówki), ewentualnie przepływomierz. O takich przypadkach czytałem. Ale wracając do korekt i tego kiedy i jak się je sprawdza, to może przydałaby się instrukcja serwisowa w temacie, bo jak na razie dyskusja przebiega na modłę "ten mówi tak, a tamten mówi inaczej. Nie wydaje mi się aby korekta dochodząca do +2,5 przy zimnym silniku była czymś normalnym, bo jak sama nazwa wskazuje, korekta jest to coś, co ma korygować odstępstwa od przyjętej normy. Pytałem o to tunera silników diesla, u którego miałem chipować Stilo i potwierdził mi, że tak być nie powinno. Widziałem logi z innych silników JTD i wiem, że można mieć korekcje na zimnym motorze mieszczące się w granicach +/-1mm3/w. A poniżej dzisiejsze logi. Pierwsze dwa z jazdy po mieście. Pierwszy plik to zimny silnik. Korekta max. to +2,8. Plik drugi to silnik rozgrzany. Tutaj okazuje się, że odstępstwa zgłasza wtryskiwacz 4 cylindra - maksymalna korekta to ok. 2,5 mm3/w. Jest również log na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, gdzie odchyłkę maksymalną rejestruje ponownie wtryskiwacz nr 1, tyle że na minus... Czy można po tym coś wywnioskować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Czy można po tym coś wywnioskować? Tak, wnioskuje z tego ze kolega nie czyta tego co jest napisane w tym wiątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Korekta dodatnia nie jest jednoznaczna. Może to być zarówno przytkany wtryskiwacz jak i gorsza > komprecha danego cylindra. Teraz pozostaje znaleźć uczciwego mechanika, który nie wydrąży > kieszeni sugerując najdroższą z możliwych opcji Łatwo to sprawdzić - zamienić np 1 z 2 jak dalej na 2 będzie +5 to cylinder a jak na 1 to wtryskiwacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Tak, wnioskuje z tego ze kolega nie czyta tego co jest napisane w tym wiątku. Czyta. Np to co napisałeś wcześniej "Pierwszy błąd to taki że korekcje sprawdza się przy silniku który osiągnął roboczą temperature pracy. Jak będziesz tak miał na ciepłym to nie ma co sobie szukać problemów. Jak korekcje przekraczają + - 2 to wtedy jest powód do zmartwień. " Problem w tym, że dla Ciebie to +/-2, dla innych +/-1,5, a dla jeszcze innych +/-1, wszystko zależy od forum.... Dlatego też napisałem, że przydałby się wyciąg z instrukcji serwisowej Fiata dot. korekcji wtrysków w silnikach mJTD. Te +/-2 mm3/w, o których wspominasz to zalecenia serwisowe? Skąd masz te wartości? A wracając do mojego przypadku, gdyby to były tylko cyferki odczytane softem, nie robiłbym zamieszania. Niestety te cyferki przekładają się na zauważalne przydymianie w górnym zakresie momentu obrotowego, co udało się wychwycić na hamowni, mimo że auto posiada sprawny DPF (!!!). Wg tunera ewidentnie wskazuje to na problem z układem wtryskowym, a dokładnie z wtryskiwaczem lub wtryskiwaczami. Jeszcze jedno. Przy okazji dwóch ostatnich tankowań stosowałem kolejno preparaty Liqui Moly: a)do czyszczenia układów paliwowych b) smarowania wtrysków CR. Jak widać po aktualnych korektach, bez sukcesów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 > Problem w tym, że dla Ciebie to +/-2, dla innych +/-1,5, a dla jeszcze innych +/-1 Im mniej tym lepiej, chyba proste i logiczne. > Skąd masz te wartości? cinsoft > Jeszcze jedno. Przy okazji dwóch ostatnich tankowań stosowałem kolejno preparaty Liqui Moly: > a)do czyszczenia układów paliwowych > b) smarowania wtrysków CR. > Jak widać po aktualnych korektach, bez sukcesów. Jak masz zużyty wtryskiwacz to nic dziwnego. Możesz lać do woli dodatki, bezskutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 31 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Oczywiście, że proste i logiczne, tylko dopuszczalne odchyłki mają na forach spore rozjazdy, stąd moja prośba o info z serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Jestem już po diagnostyce i naprawie wtryskiwaczy w serwisie BOSCH. Okazało się, że 2 i 3 wtryskiwacz był do naprawy. Naprawione założyłem, tylko pozostało wprowadzić do komp. nowy nr IMA tyle że ECU jakoś nie łapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Domyślam się, że naprawa polegała na wymianie rozpylacza, który pewnie miał ślady przytarcia iglicy ? 90% takich przypadków w tych wtryskach udaje się ogarnąć bez wymiany rozpylacza. Ale serwisy Boscha się nie cyrtolą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nkstyle Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Domyślam się, że naprawa polegała na wymianie rozpylacza, który pewnie miał ślady przytarcia iglicy ? 90% takich przypadków w tych wtryskach udaje się ogarnąć bez wymiany rozpylacza. Ale serwisy Boscha się nie cyrtolą :-) Jak to ogarnąć bez wymiany końcówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Kiedy w silniku 1,9 jtd na którymś z wtrysków pojawia się korekcja w okolicach 5 i silnik zaczyna kulawo pracować na ogół okazuje się, że powodem jest przytarcie iglicy w rozpylaczu wtryskiwacza. Można rozpylacz wyjąć i za pomocą specjalnej pasty polerskiej wyprodukowanej do tego celu spróbować iglice i gniazdo delikatnie przepolerować. Potem jeszcze mycie w ultradźwiękach. To tak ogólnie. Czynność niby prosta ale żeby wiedzieć czy osiągnęliśmy poprawe należałoby posiadać stół probierczy i sprawdzić działanie wtrysku. Generalnie zawsze namawiam klientów do wymontowania wszystkich wtrysków aby mieć porównanie w ich parametrach. Dopuszczalny zakres dawek dla parametrów pracy jak na wolnych obrotach jest bardzo szeroki i sprawdzając jeden wtrysk ( który ma dawki np. w dolnym zakresie dopuszczalnym ) nie wiemy jak on się ma do pozostałych. Jeśli inne mają dawki z górnego zakresu to silnik nie będzie idealnie pracował. Przy przebiegu rzędu 200 kkm. zawsze na wtryskach będzie mniej lub więcej osadów i jakieś zużycie, a dawki będą mniej lub bardziej rozjechane. Warto wyjąć 4 szt. sprawdzić, poczyścić z osadów ( wewnątrz ) i podregulować aby dawkowanie było równe. P.S. Oczywiście wymiana rozpylacza na nowy jest lepszym sposobem niż polerowanie,.. ale jakoś klienci wolą zacząć od polerowania. Zawsze pare groszy zostaje w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 (edytowane) Jak to ogarnąć bez wymiany końcówki? Prawdopodobnie mycie w myjce ultradźwiękowej. Można też na początek spróbować kuracji olejem 2T. Resztę opisał kolega Radauskas. Edytowane 13 Lipca 2015 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Samo mycie i olej 2T nie pomogą. Trzeba te ryski delikatnie przepolerować ( nadal je widać,.. nie zbieramy materiału ), wtedy ultradźwięki, test potem regulacja jeśli trzeba, znowu test ( czasami kilka razy ) i jak jest ok. to można montować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Jak prawidłowo powinny wyglądać końcówki wtryskiwacza po wymontowaniu?? Mają być wilgotne czy suche z nalotek koloru brązowego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.