mrarek Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 trochę pogorszyła mi się sytuacja z dostępem do kanału/najazdu, a jako że olej zmieniam 2x do roku w swoim, dodatkowo w dwóch innych autach pomyślałem o tym starym wynalazku: http://allegro.pl/pompa-pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-i4665335516.html dziś widziałem w TV, jak to działa no i z ...wagena 5 litrów oleju wyciągnęło. zastawiam się tylko czy da radę tym wyciągnąć powiedzmy 99% oleju, bo wiadomo - co korek spustowy to korek, wykapie prawie wszystko. bawi się ktoś z Was tym cackiem? P.S. za odpowiedzi w stylu "na warstacie zmienią olej za 10 PLN i nie trzeba się brudzić" - dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > trochę pogorszyła mi się sytuacja z dostępem do kanału/najazdu, a jako że olej zmieniam 2x do roku > w swoim, dodatkowo w dwóch innych autach pomyślałem o tym starym wynalazku: > http://allegro.pl/pompa-pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-i4665335516.html > dziś widziałem w TV, jak to działa no i z ...wagena 5 litrów oleju wyciągnęło. > zastawiam się tylko czy da radę tym wyciągnąć powiedzmy 99% oleju, bo wiadomo - co korek spustowy > to korek, wykapie prawie wszystko. > bawi się ktoś z Was tym cackiem? > P.S. za odpowiedzi w stylu "na warstacie zmienią olej za 10 PLN i nie trzeba się brudzić" - > dziękuję Zmieniasz olej na zimnym silniku? Bo ja zawsze na co najmniej gorącym a to ustrojstwo: Quote: olej silnikowy o temperaturze 40-50 stopni C Jak widzisz to wysysania oleju podczas normalnej wymiany to to się nie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 no ten parametr akurat nie mówi nic o tym, że oleju w wyższej temperaturze nie wolno zaciągać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > no ten parametr akurat nie mówi nic o tym, że oleju w wyższej temperaturze nie wolno zaciągać Masz rację, sprzedawca podał, że taka jest jej wydajność przy takiej temperaturze oleju. Zapytaj zatem sprzedawcę czy ten chiński wynalazek jest w stanie wyciągnąć olej o temp. np. 100'C i na ile daje gwarancje na takie użytkowanie. Jak Ci się nie chce to ja zapytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 domyślam się, co Tobie/mnie odpowie chyba zaryzykuję i podzielę się doświadczeniem na AK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > pomyślałem o tym starym wynalazku: A co daje Ci sama wymiana oleju bez wymiany filtra? Przecież większość brudów i tak jest w filtrze i jak go nie wymienisz, to się koniec końców zapcha (ma przecież skończoną pojemność) i nawet najlepszy olej wymieniany często nic w efekcie nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > A co daje Ci sama wymiana oleju bez wymiany filtra? Przecież nie wiemy (to tajne ), o jaki bolid chodzi. Wyobraź sobie, że są takie konstrukcje, w których dostęp do filtra oleju masz od góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > A co daje Ci sama wymiana oleju bez wymiany filtra? nie napisałem, że filtra nie wymienię akurat to robię "z góry" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Spoko daje rade. Tak sie wymienia zgodnie z procedurą w ASO w moim Audi . Sam tez tak robię i to chyba dokładnie takim samym sprzętem co ten z alledrogo.. Rozgrzewam auto do temperatury pracy, czekam 10 minut i wio . Filtr też mam od góry. Nie zastanawiałem sie czy wyciągnę 99% oleju czy 90%. Skoro sonda dotyka do dna miski to oleju raczej tam dużo nie zostanie. Pewnie wiecej jest w przewodach i pompie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 czyli daje radę z olejem, który ma z 85*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Ja wymieniam taką pompką bez problemu. Tylko dorobiłem sondę z rurki aluminiowej, bo te wężyki się zawijały i nie chciały dochodzić do dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 a no jak masz prosty schowek na bagnet to ja mam lekko pokręcony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > czyli daje radę z olejem, który ma z 85*C Nie wiem jaką ma ten olej temperaturę , nie zastanawiałem się nad tym. Pewnie po tych 10 minutach jest niższa bo bym sie poparzył trzymając sondę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 A porównywam ktoś tak na oko ile oleju zleci tradycyjnie, a ile taką pompką w tym samym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > A porównywam ktoś tak na oko ile oleju zleci tradycyjnie, a ile taką pompką w tym samym silniku? W moim Oplu Astra 1.9 różnice są niemierzalne. Ale i tak wymieniam od dołu bo tylko z kanału mam dostęp do filtra.Nie ma sensu kombinować z pompką skoro szybciej jest odkręcić korek w misce. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colins Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > A porównywam ktoś tak na oko ile oleju zleci tradycyjnie, a ile taką pompką w tym samym silniku? Kiedyś po tym jak mechanik wyciągnął mi olej taką maszynką, poprosiłem o odkręcenie korka spustowego w celu sprawdzenia czy jeszcze coś nakapie. No i okazało się, że nawet kropla nie wykapała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Kiedyś po tym jak mechanik wyciągnął mi olej taką maszynką, poprosiłem o odkręcenie korka > spustowego w celu sprawdzenia czy jeszcze coś nakapie. No i okazało się, że nawet kropla nie > wykapała. Kilka razy zdejmowałem miskę (opel i renault) i korek był wyżej niż najniższy poziom w misce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Kilka razy zdejmowałem miskę (opel i renault) i korek był wyżej niż najniższy poziom w misce. Czyli teoretycznie taką pompką jest się w stanie wyssać więcej oleju niż przez korek spustowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Przy wymianie tzw. metodą tradycyjną - grawitacyjną cenie sobie niezmiernie możliwość stwierdzenia braków opiłków na magnetycznej śrubie spustowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 to nie zaprzeczalne ale - jak pisałem teraz mam utrudniony dostęp do budowli inżynierskich, a olej zmieniać trzeba a przy okazji - nie trzeba osłony odkręcać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > a przy okazji - nie trzeba osłony odkręcać Dokładnie o tym samym pomyślałem Zamiast jezdzic na kanał i silowac sie z osloną to można zrobic myk w garazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 i tak też dziś zrobiłem. okazało się, że: 1) wężyk zasysający od pompki owszem wchodzi do rurki na bagnet, ALE wchodzi do miejsca zaznaczonego na czerwono i dalej jest mosiężna rurka, która średnicą jest węższa od wężyka na szczęście - jak widać z foto - odłączenie rurki od skrzyni korbowej to jedna nakrętka na klucz 13 i rurka w górę. zostaje otwór, przez który wkłada się wężyk zasysający 2) po podłączeniu wszystkiego pompka wyciągnęła olej w ciągu 5-7 minut. rewelacja całość ustrojstwa wyglądała mniej więcej tak: oleju w silniku spodziewałem się ok. 4,5 litra, może nawet kapkę mniej (na wyświetlaczu pokazywało 2 kółka, do tego jeszcze olej w filtrze), a wyciągnęło tyle: nie mam miary na tym opakowaniu 5-cio litrowym, ale jak świeżego oleju wlewałem zawsze równe 5 litrów, to dziś weszło jakieś 4,9 l czyli jakieś pół szklanki gdzieś się straciło... pomimo przymusu demontażu rurki na bagnet uważam taką wymianę ogólnie za udaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Dzieki za foto relacje, u mnie tez kiedys wyciagałem cały bagnet, to potem sie troche pociło wkoło niego. Niemniej jednak fajna sprawa i bedzie trzeba sobie sprawic, napewno szybciej pojdzie jak z odkrecaniem calej osłony silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 1) wyssanie 4,5 litra gorącego oleju to lekko ponad 5 minut 2) u mnie na rurce jest oring uszczelniający Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomek Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Pamiętaj tylko, żeby co jakiś czas wymienić olej formą do jakiego auto jest dostosowane (śruba w misce olejowej, oczywiście są auta w których wyciągamy jedynie pompką). Taką formą wymiany oleju jaką zastosowałeś nie jesteś w stanie wyciągnąć całego oleju na dodatek wszystkie zabrudzenia zostają na dnie miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 masz rację chwilowo nie mam innej alternatywy. jak wyżej opisałem - zawsze wlewam świeżego 5 litrów. teraz wlałem jakieś 4,9 litra, więc teoretycznie zostało jakieś pół szklanki starego. olej zmieniam co 10 kkm, więc może nie będzie tak źle z tymi 100 ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Podoba mi się to. Chyba też się skuszę na zakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 gorący olej pompka ciągnie jak szalona, ale sprawdź najpierw możliwość włożenia wężyka ssącego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > trochę pogorszyła mi się sytuacja z dostępem do kanału/najazdu, a jako że olej zmieniam 2x do roku > w swoim, dodatkowo w dwóch innych autach pomyślałem o tym starym wynalazku: > http://allegro.pl/pompa-pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-i4665335516.html > dziś widziałem w TV, jak to działa no i z ...wagena 5 litrów oleju wyciągnęło. > zastawiam się tylko czy da radę tym wyciągnąć powiedzmy 99% oleju, bo wiadomo - co korek spustowy > to korek, wykapie prawie wszystko. > bawi się ktoś z Was tym cackiem? > P.S. za odpowiedzi w stylu "na warstacie zmienią olej za 10 PLN i nie trzeba się brudzić" - > dziękuję A podjechać do warsztatu na wymianę to nie lepiej. Majątku nie stracisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > A podjechać do warsztatu na wymianę to nie lepiej. Majątku nie stracisz. tu nie chodzi o majątek. to zupełnie inna płaszczyzna działania, niezrozumiała dla tych, co do warsztatu jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.