Skocz do zawartości

[YT] Druga strona Hondy: nowy Type-R


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Zapowiedź nowego Type-Ra, filmik zatytułowany "Druga strona Hondy".

Jak dla mnie, to jedyna strona Hondy - inne mogą nie istnieć cool.gif

Filmik powoduje, że zaczynam się czuć niewygodnie ze złożoną sobie obietnicą,

że następne kupione przeze mnie auto będzie RWD hmm.gif

Koniecznie włączyć głośniki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapowiedź nowego Type-Ra, filmik zatytułowany "Druga strona Hondy".

To już finalna wersja? W sumie wyglądem niewiele się różni od konceptu pokazanego w Genewie. hmm.gif No i bardzo ciekawe, jaka będzie cena w PL - jak wycenią ją na ~140 kzł to będę mile zaskoczony. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapowiedź nowego Type-Ra, filmik zatytułowany "Druga strona Hondy".

> Jak dla mnie, to jedyna strona Hondy - inne mogą nie istnieć

> Filmik powoduje, że zaczynam się czuć niewygodnie ze złożoną sobie obietnicą,

> że następne kupione przeze mnie auto będzie RWD

> Koniecznie włączyć głośniki!

Tyl jest arcymistrzowski, reszta srednio mi lezy. Ale jesli bedzie jezdzil tak jak zapowiadaja to wyglad bez znaczenia grinser006.gif

Moze bede mogl wrocic do Hondy grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyl jest arcymistrzowski, reszta srednio mi lezy. Ale jesli bedzie jezdzil tak jak zapowiadaja to

> wyglad bez znaczenia

> Moze bede mogl wrocic do Hondy

Też tak uważam grinser006.gif

Chociaż co najmniej dwóch dobrych kolegów zapowiada, że kupi - więc może nie będę musiał kupować własnej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapowiedź nowego Type-Ra, filmik zatytułowany "Druga strona Hondy".

> Jak dla mnie, to jedyna strona Hondy - inne mogą nie istnieć

> Filmik powoduje, że zaczynam się czuć niewygodnie ze złożoną sobie obietnicą,

> że następne kupione przeze mnie auto będzie RWD

> Koniecznie włączyć głośniki!

no włączyłem. brzmi jak R4 na pierdzących wydechach? zgadłem? słabizna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielu właścicieli V8 cierpi na podobną wadę słuchu. Żadne inne dźwięki im się już nie podobają

Nie ma w tym nic dziwnego grinser006.gif Wygląda drapieżnie i nawet mi się podoba smile.gif a coś było z nią na torze nurburgring nieoficjalnie i miały być poprawki jest już jakiś nowy oficjalny czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielu właścicieli V8 cierpi na podobną wadę słuchu. Żadne inne dźwięki im się już nie podobają

ja bardzo lubię R4 ale w motocyklach smile.gif

poza tym lubię V6, V10 i V12 tak samo jak V8 (bo moje V8 to takie lewe V8 troche, nie bulgoce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już finalna wersja? W sumie wyglądem niewiele się różni od konceptu pokazanego w Genewie. No i

> bardzo ciekawe, jaka będzie cena w PL - jak wycenią ją na ~140 kzł to będę mile zaskoczony.

To jest filmik z czerwca smile.gif na razie nie wiadomo jak bedzie wygladala produkcyjna, bo z jednej strony jest concept 2

honda-civic-type-rear-paris-motor-show.JPG

z drugiej strony foty zamaskowanego w okolicy Nurburgringu

11j89at.jpg

i tyl juz nie wyglada tak fajnie crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sa najnowsze foty, widac, ze buda to juz model 2015, ale pewnie jak wiekszosc wolalbym zeby

> wersja produkcyjna byla jak concept

wiem, że to najnowsza buuda, śledze temat na bieżąco. mimo to cos mi się obiło o uszy, że auto to formalnie nadal jest słabsza wersja (według VIN) z doczepionym mocniejszym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem, że to najnowsza buuda, śledze temat na bieżąco. mimo to cos mi się obiło o uszy, że auto to

> formalnie nadal jest słabsza wersja (według VIN) z doczepionym mocniejszym silnikiem.

Oby! bo bylby marketingowy strzal w stope, gdyby pokazywali te concepty i potem wypuscili kasztana sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oby! bo bylby marketingowy strzal w stope, gdyby pokazywali te concepty i potem wypuscili kasztana

zauważ, że tył różni się tylną klapa. Spoiler, światła itd. to elementy które sa na klapie.

Szkoda, że najprawdopodobniej nie będzie takich kozackich poszerzeń. Szkoda, że raczej nie ma szans na takie kozackie poszerzenia tylnych błotników. Realnie jest szansa na wyloty powietrza w tylnym zderzaku.

nastawiłbym się na mocno rozbudowany body-kit oparty o te elementy które są dokręcone czyli: zderzaki, przednie błotniki, tylna kapa i światła. Na nic więcej bym nie liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważ, że tył różni się tylną klapa. Spoiler, światła itd. to elementy które sa na klapie.

> Szkoda, że najprawdopodobniej nie będzie takich kozackich poszerzeń. Szkoda, że raczej nie ma szans

> na takie kozackie poszerzenia tylnych błotników. Realnie jest szansa na wyloty powietrza w

> tylnym zderzaku.

> nastawiłbym się na mocno rozbudowany body-kit oparty o te elementy które są dokręcone czyli:

> zderzaki, przednie błotniki, tylna kapa i światła. Na nic więcej bym nie liczył.

Tez tak mysle, ze to co jest dokrecone albo z tworzyw bedzie zmienione, zasadnicze blachy nie.

Przy FN2 wersja produkcyjna praktycznie wizualnie była 1:1 do konceptu, ale on nie byl tak odjechany jak obecny.

Czas pokaze. Zobaczymy jeszcze kiedy faktycznie auto trafi do salonow. Na poczatku byla mowa o wiosnie, teraz jest mowa o polowie 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez tak mysle, ze to co jest dokrecone albo z tworzyw bedzie zmienione, zasadnicze blachy nie.

> Przy FN2 wersja produkcyjna praktycznie wizualnie była 1:1 do konceptu, ale on nie byl tak

> odjechany jak obecny.

> Czas pokaze. Zobaczymy jeszcze kiedy faktycznie auto trafi do salonow. Na poczatku byla mowa o

> wiosnie, teraz jest mowa o polowie 2015.

Mnie bardziej martwi cena niż data premiery. FN2 było jednym z najdroższych modeli na rynku (nie licząc rynku UK) a to się wyraźnie przełożyło na sprzedaż. Jak Honda nie zagra bardzo agresywnie ceną to nie wróżę sprzedaży idącej w miliony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie bardziej martwi cena niż data premiery. FN2 było jednym z najdroższych modeli na rynku (nie

> licząc rynku UK) a to się wyraźnie przełożyło na sprzedaż. Jak Honda nie zagra bardzo

> agresywnie ceną to nie wróżę sprzedaży idącej w miliony.

A po co miała by agresywnie grać ceną? Celem jest maksymalizacja zysku, a czasem opłaca sprzedać się mniej, ale z większym zyskiem jednostkowym niż dużo, ale z małym zyskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie bardziej martwi cena niż data premiery. FN2 było jednym z najdroższych modeli na rynku (nie

> licząc rynku UK) a to się wyraźnie przełożyło na sprzedaż. Jak Honda nie zagra bardzo

> agresywnie ceną to nie wróżę sprzedaży idącej w miliony.

FN2 się nie sprzedawała bo była gorsza od poprzednika- po prostu.

Cena wcale nie była jakaś specjalnie wysoka- wiem bo w swoim czasie nosiłem się z zamiarem przesiadki z EP3.

Czego oczywiście, jak 90% użytkowników nie zrobiłem, lecz zmieniłem markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda, że raczej nie ma szans na takie kozackie poszerzenia tylnych błotników

> nastawiłbym się na mocno rozbudowany body-kit oparty o te elementy które są dokręcone czyli:

> zderzaki, przednie błotniki, tylna kapa i światła. Na nic więcej bym nie liczył.

Ford mógł zrobić poszerzanie błotniki, to może i Honda- czemu nie?

Ale i dokręcany body kit wygląda ok, jak w Megane RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FN2 się nie sprzedawała bo była gorsza od poprzednika- po prostu.

> Cena wcale nie była jakaś specjalnie wysoka- wiem bo w swoim czasie nosiłem się z zamiarem

> przesiadki z EP3.

> Czego oczywiście, jak 90% użytkowników nie zrobiłem, lecz zmieniłem markę.

Ja mam przeciwne wrazenie. Nie znam liczb sprzedazy, ale patrzac po rynku uzywek, zdecydowanie wiecej widac FN2 niz EP3. A przynajmniej w Polsce, EP3 w 2001 roku kosztowala nominalnie tyle ile FN2 w 2011 roku, czyli w granicach 100k PLN.

Moze tez troche inna klientela, EP3 w przedlifcie przeciez w serii nie miala nawet klimy! Byla "promocja dealerska" - w 2001 roku auto za 100k. To bylo wiecej niz Accord. Kupowali je bardziej pasjonaci.

FN2 miala full wypas - ksenon, dwustrefowa klima, sterowanie radiem z kierownicy itp. I czesc ludzi kupowalo je jako dynamiczne auto a nie jakiegos wariata na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam przeciwne wrazenie. Nie znam liczb sprzedazy, ale patrzac po rynku uzywek, zdecydowanie

> wiecej widac FN2 niz EP3. A przynajmniej w Polsce,

U mnie jest ich mniej wiecej tyle samo, ale EP3 lepiej trzymają cenę i niejedna EP3 jest droższa od parę lat młodszej FN2.

> EP3 w 2001 roku kosztowala nominalnie tyle ile FN2 w 2011 roku, czyli w granicach 100k PLN.

Zgadza się.

> Moze tez troche inna klientela, EP3 w przedlifcie przeciez w serii nie miala nawet klimy!

Na szwedzkim rynku miała, więc podejrzewam że PL była wyjątkiem.

> FN2 miala full wypas - ksenon, dwustrefowa klima, sterowanie radiem z kierownicy itp. I czesc ludzi

> kupowalo je jako dynamiczne auto a nie jakiegos wariata na tor.

Racja. Tylko że FN2 było w porownaniu słabo dynamiczne zlosnik.gif cięższe, a ledwo 1 KM więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [mabz] Filmik powoduje, że zaczynam się czuć niewygodnie ze

> złożoną sobie obietnicą,że następne kupione przeze mnie auto będzie RWD

yyyyyyyy .... czy tylko ja zauwazylem ze poza dzwiekiem z wydechu na luzie to w zasadzie nic na filmiku nie ma czym moznaby sie podniecac?

> FN2 było w porownaniu (z EP3) słabo dynamiczne cięższe, a ledwo 1 KM więcej.

pamietamy jak Clarkson sie z tego nabijal, zreszta tu akurat mial racje

> [daniel I]jak wycenią ją na ~140 kzł to będę mile zaskoczony.

<CIACH>

> [filipfm] EP3 w 2001 roku kosztowala nominalnie tyle ile FN2 w 2011 roku, czyli w granicach 100k PLN.

czyzby az taka byla inflacja 40% w ciagu 4 lat? oslabiony.gif Oczywiscie wiem ze z tymi 140k to gdybamy, ja chetnie widzialbym nadal ok 100k ale chyba nie ma na to co liczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyzby az taka byla inflacja 40% w ciagu 4 lat? Oczywiscie wiem ze z tymi 140k to gdybamy, ja

> chetnie widzialbym nadal ok 100k ale chyba nie ma na to co liczyc

cena CTRa trzymala sie stabilnie przez blisko 10 lat produkcji EP3 i FN2, a ceny "cywilnych" wersji rosły.

Faktycznie, doniesienia sa, ze nowy CTR bedzie w okolicach 30kGBP. Trzeba chyba to odniesc do do cen cywilnych wersji na wyspach.

CTR - 30

Top

1.6 EX - 26,5

1.8 EX manual - 25,3

1.8 EX auto - 26,5

Entry

1.4 S - 17

u nas wygląda to tak.

Top

1.6 EX - 105

1.8 Manual - 93,5/87 (cennik/promo)

1.8 Ex auto - 97,5/93

Entry

1.4 comfort - 64,5/60

Wiec pytanie jak sie zachowa cena CTRa w PL. Jezeli zachowac proporcje z UK, to powinien kosztowac miedzy 113 a 118k co byloby petarda cenowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co miała by agresywnie grać ceną? Celem jest maksymalizacja zysku, a czasem opłaca sprzedać

> się mniej, ale z większym zyskiem jednostkowym niż dużo, ale z małym zyskiem.

Zwlaszcza, ze raczej wolumen nie bedzie specjalnie duzy. Najbardziej hardkorowe HH nigdy sie nie sprzedaja w milionach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahah, to niekoniecznie Nawet z otwartym dyfrem jest zaskakujaco blisko prowadzenia gokarta,

> wlacznie z podsterownoscia na wolnych zakretach

To zależy od klasy gokarta i opon.

Np. w klasie S2000 z silnikiem 35 KM podsterowności nie uświadczysz,

jest za to ekstremalnie duża narowistość tyłu.

Byłem wieziony Exigem Cup 260 na torze.

Nieźle było ale sam dojazd na tor do wygodnych na pewno nie należy.

Zero wygłuszeń, w środu czysta blacha, czuć wibracje jakby poduszek silnika w ogóle nie było grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy od klasy gokarta i opon.

> Np. w klasie S2000 z silnikiem 35 KM podsterowności nie uświadczysz,

> jest za to ekstremalnie duża narowistość tyłu.

Niestety, pojezdzic takim w PL nielatwo.

> Byłem wieziony Exigem Cup 260 na torze.

> Nieźle było ale sam dojazd na tor do wygodnych na pewno nie należy.

> Zero wygłuszeń, w środu czysta blacha, czuć wibracje jakby poduszek silnika w ogóle nie było

Hahah, jakbym czytal o moim po wymianie poduszek silnika grinser006.gif Wlasnie na exigowskie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz auto dla dźwieku wydechu? hehe.gif

Auto ma "jechać" - dawać frajdę z trakcji i jej maxymalnej kontroli bez elektroniki. To jest własnie adrenalina!

Jak rajcuje cie dxwiek to dokup za 20$ przystawke do radia - volume na full i masz pod maska rasowe V8 zlosnik.gif. Nawet w F126p...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujesz auto dla dźwieku wydechu?

No nie, kupiłem przecież Megane RS które fabrycznie jest wyposażone w brak dźwięku wydechu zlosnik.gif

Dlatego zaraz wydech zmieniłem 270751858-jezyk.gif

A tak poważnie, to pisałem przecież że nie lubię zbyt głośnych wydechów.

> Auto ma "jechać" - dawać frajdę z trakcji i jej maxymalnej kontroli bez elektroniki. To jest

> własnie adrenalina!

Oczywiście ok.gif

> Jak rajcuje cie dxwiek to dokup za 20$ przystawke do radia - volume na full i masz pod maska rasowe

> V8 . Nawet w F126p...

Ale tu to pierdzielisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oby! bo bylby marketingowy strzal w stope, gdyby pokazywali te concepty i potem wypuscili kasztana

Z drugiej strony daleko idące modyfikacje nadwozia są kosztowne - inne zderzaki, plastikowe poszerzenia, itp. to raczej standard, ale tył konceptu IMO za mocno odbiega od "zwykłej" wersji, żeby został dokładnie w takiej postaci: inne blachy dla auta produkowanego w relatywnie niewielkich ilościach podnoszą koszty.

Gdzieś widziałem informację, że mają być co najmniej dwie konfiguracje zawieszenia - jedna dedykowana do codziennej jazdy i druga, bardziej radykalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony daleko idące modyfikacje nadwozia są kosztowne - inne zderzaki, plastikowe

> poszerzenia, itp. to raczej standard, ale tył konceptu IMO za mocno odbiega od "zwykłej"

> wersji, żeby został dokładnie w takiej postaci: inne blachy dla auta produkowanego w

> relatywnie niewielkich ilościach podnoszą koszty.

> Gdzieś widziałem informację, że mają być co najmniej dwie konfiguracje zawieszenia - jedna

> dedykowana do codziennej jazdy i druga, bardziej radykalna.

Najbardziej odbiega poszerzonymi blotnikami. Bo juz wyloty powietrza to zderzak, spoiler tez wpasowuje sie w oryginalne miejsca na lampy.

Zobacz jak daleko siega lampa

0002IP4VS0L2ICAC-C317-F3.jpg

spoiler sie tu wpasowuje

honda-civic-type-rear-paris-motor-show.JPG

A co do zawieszenia to wg info prasowego

Quote:

Innovative new four-point adaptive damper system delivers ultimate handling for enthusiastic driving

(...)Furthermore, a new four-point Adaptive Damper System has been developed specifically for the Civic Type R. It automatically adjusts the front and rear suspension damping force stiffness in a split second, based on driving conditions. This allows the new Civic Type R to provide a comfortable ride during cruising, yet become firm and agile when high-performance handling is required.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najbardziej odbiega poszerzonymi blotnikami.

Tutaj np. były po prostu dołożone plastikowe poszerzenia:

2014_honda_civic_type_r_spy_photos_17-0514-mc:819x819.jpg

i takie rozwiązanie wydaje mi się bardziej prawdopodobne w samochodzie seryjnym, chociaż to oczywiście tylko gdybanie. grinser006.gif

> A co do zawieszenia to wg info prasowego

Po prezentacji w Genewie czytałem jakiś artykuł, gdzie była mowa o dwóch wersjach: jedna z bogatszym wyposażeniem i bardziej komfortowym zawieszeniem - ale cięższa, i druga, dedykowana raczej do jazdy po torze; obie wersje miały się też różnić kołami, hamulcami i wnętrzem (np. fotelami) - ale być może to były tylko dywagacje autora.

Ja do tej premiery wstrzymałem się ze zmianą auta hehe.gif - ale o tym, czy w ogóle się na jazdę próbną będę umawiał, zadecyduje cennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, to wygląda dość żałośnie

Są jeszcze takie zdjęcia:

2015-Honda-Civic-Type-R.jpg

Honda-Civic-Type-R_2.jpg

Honda-Civic-Type-R-10.jpg

Zdjęcia zrobiono w Chorwacji - ale to wygląda jak "zwykły" Civic ucharakteryzowany tak, by przypominał koncept Type-R. W każdym razie w takiej wersji to skrzydło z tyłu wygląda dość kuriozalnie - i gdyby produkcyjne auto miało tak wyglądać, to raczej nie byłoby kupowane za wygląd. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są jeszcze takie zdjęcia:

> Zdjęcia zrobiono w Chorwacji - ale to wygląda jak "zwykły" Civic ucharakteryzowany tak, by

> przypominał koncept Type-R. W każdym razie w takiej wersji to skrzydło z tyłu wygląda dość

> kuriozalnie - i gdyby produkcyjne auto miało tak wyglądać, to raczej nie byłoby kupowane za

> wygląd.

Przynajmniej ma właściwa ilość rur wydechowych, choc w sumie nie wiem po co tyle w samochodzie z 4 cylindrami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.