Skocz do zawartości

pytanie o DMC przyczepy


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

> załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta.

> chodzi o przewiezienie samej przyczepy.

> jak złapie policja to wystawi mandat?

Według mnie dostaniesz. Wszędzie są zapisy o DMC. Żeby ciągać dużą przyczepę musisz mieć "E". Inaczej analogicznie, mógłbyś jeździć małą ciężarówką bez ładunku na PJ "B" jeżeli masa własna byłaby poniżej 3,5 t., a nie możesz. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o prawo jazdy to musisz miec BE zeby taka przyczepe ciagnac.

A jesli bys juz mial BE to podobno wg polskich przepisow, zeby ciagnac przyczepe DMC 2000kg, auto musi miec w dowodzie wpisane ze moze ciagnac przeczepy 2000kg, nawet jesli ciagnieta przeczepa jest pusta i wazy powiedzmy 500kg. Bezsens IMO ale takie podobno sa w Polsce przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chodzi o prawo jazdy to musisz miec BE zeby taka przyczepe ciagnac.

> A jesli bys juz mial BE to podobno wg polskich przepisow, zeby ciagnac przyczepe DMC 2000kg, auto

> musi miec w dowodzie wpisane ze moze ciagnac przeczepy 2000kg, nawet jesli ciagnieta przeczepa

> jest pusta i wazy powiedzmy 500kg. Bezsens IMO ale takie podobno sa w Polsce przepisy.

Z jednej strony bezsens, ale z drugiej strony jest w tym sen, bo masz jasno określone reguły, nie musisz się martwić masę rzeczywistą przyczepki i cierpliwie liczyć ładunek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładunek, którego nie ma w przypadku ciągnięcia pustej przyczepy. No rzeczywiście, sens jak

> chorela...

Ale tu chyba nie chodzi tylko o masę przyczepy ale również o umiejętność prowadzenia i manewrowania takim zestawem. Każdy kto kiedykolwiek jechał takim, wie że to nie to samo co krótką osobówką.

Już teraz niektórzy mają problem ze skrętem w prostopadłą ulicę bez "ścinania" a jakby jechał z przyczepą (nieistotne jak załadowaną) to dopiero by było "wesoło". panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu jest kolejna paranoja bo można mieć mała przyczepę 2 osiową o dmc 2000 i manewrowanie jest megałatwe i mało byja bo 2 osie albo ciągnąć 5 metrową reklamową wysoką na 270 cm i próbować nią skręcać lub wjeżdżac pod niskie konstrukcje.

W tych 2 przypadkach niestety masa ma dużo mniejsze znaczenie niż gabaryty/łatwość manewrowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tych 2 przypadkach niestety masa ma dużo mniejsze znaczenie niż gabaryty/łatwość manewrowania

W przypadku manewrowania z małymi prędkościami zawsze gabaryty mają większe znaczenie niż masa. To samo dotyczy solówek zarówno osobowych jaki ciężarowych.

Nie wiem czy jako kryterium nie powinny być brane gabaryty zamiast masy. Np. powyżej jakiejś długości lub DMC trzeba mieć kat. E Wtedy chociaż w minimalnym stopniu każdy nawet z lekką ale dużą przyczepą musiałby coś tam liznąć o manewrowaniu takim sprzętem. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku manewrowania z małymi prędkościami zawsze gabaryty mają większe znaczenie niż masa. To

> samo dotyczy solówek zarówno osobowych jaki ciężarowych.

> Nie wiem czy jako kryterium nie powinny być brane gabaryty zamiast masy. Np. powyżej jakiejś

> długości lub DMC trzeba mieć kat. E Wtedy chociaż w minimalnym stopniu każdy nawet z lekką ale

> dużą przyczepą musiałby coś tam liznąć o manewrowaniu takim sprzętem.

Ale zwykle jest tak, ze im wieksza przyczepa tym latwiej manewrowac - zwlaszcza przy cofaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jednej strony bezsens, ale z drugiej strony jest w tym sen, bo masz jasno określone reguły, nie

> musisz się martwić masę rzeczywistą przyczepki i cierpliwie liczyć ładunek...

Jakto nie. Tak czy siak musisz liczyc ladunek zeby nie przekroczyc DMC przyczepy.

Przykladowo:

Auto mogace ciagnac 1500kg.

Przyczepa o DMC 2000kg

Masa wlasna przyczepy 500kg.

W przypadku polskich przepisow nie mozesz ciagnac takiej przyczepy, bez wzgledu ile jest na niej zaladowane. A jesli bys znalazl auto mogace ciagnac 2000kg, to i tak musisz sie upewnic, ze nie zaladujesz na przyczepe wiecej niz 1500kg i nie przekroczysz jej ladownosci.

W krajach gdzie nie ma takiego bezsensownego ograniczenia, w przykladzie powyzej, jesli na przyczepe sie zaladuje do 1000kg to mozna jechac. Jak powyzej to nie mozna. Proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta.

> chodzi o przewiezienie samej przyczepy.

> jak złapie policja to wystawi mandat?

Według przepisów RMCp<RMCs. Miałem taką sytuację, że akurat maluchem musiałem zaciągnąć lawetę o MW 350kg oddać do wypożyczalni. Oczywiście zatrzymał mnie patrol policji, o czym już kilkukrotnie na forum pisałem. Ponieważ policja nie ma wagi i łatwiej im posługiwać się DMC (niesłusznie zresztą) chcieli wlepić mi mandat. Po krótkiej rozmowie puścili mnie bez konsekwencji. Maluchem można ciągnąć przyczepę o MMC<=400kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta.

> chodzi o przewiezienie samej przyczepy.

> jak złapie policja to wystawi mandat?

Sensowny policjant nie wystawi mandatu.

Niesensowny powie że on nie ma wagi i nie wie ile waży ta laweta... Tak życiowo odpisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zwykle jest tak, ze im wieksza przyczepa tym latwiej manewrowac - zwlaszcza przy cofaniu.

Dla kogoś kto ma pojęcie o jeździe z przyczepą owszem. Jednak moje obserwacje w każdy piątek i wtorek (dzień dyszlowy) obnażają dramatyczne fakty. Większość mieszkańców okolicznych gmin ściągających do miasta, to "miszczowie prostej" zapindalający 100km/h z nieprawidłowo załadowanymi przyczepami. W punkcie zbiórki (na targu) to dopiero horror się rozgrywa biglaugh.gif 1 na 10 potrafi cofnąć biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> umiejętność prowadzenia i manewrowania takim zestawem.

> Każdy kto kiedykolwiek jechał takim, wie że to nie to samo co krótką osobówką.

> Już teraz niektórzy mają problem ze skrętem w prostopadłą ulicę bez "ścinania" a jakby jechał z

> przyczepą (nieistotne jak załadowaną) to dopiero by było "wesoło".

Teoretycznie powinno to działać tak, jak z jazdą 2oo 125ccm na kategorii B: ktoś, kto nie czuje się na siłach, raczej nie wsiądzie na takiego rumaka. A to, co opisujesz, świadczy tylko o jednym: ci nie radzący sobie z przyczepką, średnio albo i poniżej średniej radzą sobie także z "ciągnikiem" solo grinser006.gif bo tak to wygląda: ktoś, kto "nie czuje" auta - z przyczepką może się jeszcze tylko bardziej skompromitować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ci nie radzący sobie z przyczepką, średnio albo i poniżej średniej radzą sobie także z

> "ciągnikiem" solo bo tak to wygląda: ktoś, kto "nie czuje" auta - z przyczepką może się

> jeszcze tylko bardziej skompromitować.

Dodać jeszcze trzeba, że według ustawodawcy łatwiej się jedzie traktorem z dwiema załadowanymi przyczepami niż osobówką. Bo PJ na traktor można mieć w wieku 16 czy 17lat, a kat. B 18 lat screwy.gif

Nie zrozumiem logiki naszych rządzących. To inny poziom abstrakcji niz mój. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W papierach samochodu jest MMC nie DMC. No i rolą policji jest wykazać nieprawidłowść.

Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy?

Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok 1200kg. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy?

> Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok

> 1200kg. ?

MMC mówi jaką Maksymalną Masę Całkowitą ten egzemplarz samochodu może pociągnąć.

Czyli RMCp=1200 kg. Pytanie jakie jest RMCs? Jeśli RMCp<RMCs to tak i to można wykazać waga, ale policja będzie się upierała (niesłusznie zresztą) że ważne jest DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy?

> Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok

> 1200kg. ?

500 zł kary od itd, koledzy z gsmp nie raz płacili. Co lepsze itd daje kwitek na 3 klocki za brak viatolla o ile nie masz urządzenia, a dmc auta i lawety przekracza 3500 kilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na jakiej podstawie moga dac kare za brak viatoola?

> jakis automat robi zdjecia?

Na bramce są kamery ich interesują tylko tablice rejestracyjne. A na autostradzie jeździ taki śmieszny samochód i szuka ludzi któzy nie mają viatolla, mnie tak pare razy oglądali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MMC mówi jaką Maksymalną Masę Całkowitą ten egzemplarz samochodu może pociągnąć.

> Czyli RMCp=1200 kg. Pytanie jakie jest RMCs? Jeśli RMCp

Żuraw, przeczytaj sobie "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów"...

Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu

wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta." Tak więc MMC=DMC...

Analogicznie będzie dla przyczepy...

Owszem, kiedyś istniał jeszcze zapis w PRD Art. 88.ust.2. pkt. 3:

Quote:

Kategoria B uprawnia do kierowania:

a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t


który to obecnie został skasowany, a w to miejsce powstała "Ustawa o kierujących pojazdami", która takiego zastrzeżenia nie posiada...

I owszem, wszystko idzie ku temu, by nie brać pod uwagę DMC, a RMC przyczepy, ale rozporządzenie w formie której podałem nadal istnieje i nadal jest tam zapis wyjaśniający, że MMC=DMC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żuraw, przeczytaj sobie "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania

> pojazdów"...

> Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną

> masą całkowitą pojazdu

> wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta." Tak więc MMC=DMC...

Mylisz warunki techniczne pojazdów z PoRD. MMC dotyczy wyłącznie tych pierwszych, DMC związane jest z PoRD i oznacza MW + ładowność. Obie jednostki nie są tożsame i nie można między nimi stawiać znaku równości. Pomijam już kwestię, że w rubrykach O1 i O2 DR, MMC dotyczy maksymalnej masy całkowitej PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć, a nie wytrzymałości konstrukcyjnej pojazdu. Masz to dokładnie napisane w opisie poszczególnych rubryk DR.

> Analogicznie będzie dla przyczepy...

> Owszem, kiedyś istniał jeszcze zapis w PRD Art. 88.ust.2. pkt. 3:

> Quote:

> Kategoria B uprawnia do kierowania:

> a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem

> autobusu lub motocykla,

> b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej

> nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita

> zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t

> który to obecnie został skasowany, a w to miejsce powstała "Ustawa o kierujących pojazdami", która

> takiego zastrzeżenia nie posiada...

> I owszem, wszystko idzie ku temu, by nie brać pod uwagę DMC, a RMC przyczepy, ale rozporządzenie w

> formie której podałem nadal istnieje i nadal jest tam zapis wyjaśniający, że MMC=DMC...

Upraszczając można przyjąć, że tak, jeśli rozmawiamy wyłącznie o samym pojeździe. Natomiast my rozmawiamy o przyczepach i jest tak jak napisałem,co łatwo sprawdzić spoglądając do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz warunki techniczne pojazdów z PoRD. MMC dotyczy wyłącznie tych pierwszych, DMC związane jest

> z PoRD i oznacza MW + ładowność. Obie jednostki nie są tożsame i nie można między nimi stawiać

> znaku równości. Pomijam już kwestię, że w rubrykach O1 i O2 DR, MMC dotyczy maksymalnej masy

> całkowitej PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć, a nie wytrzymałości konstrukcyjnej

> pojazdu. Masz to dokładnie napisane w opisie poszczególnych rubryk DR.

> Upraszczając można przyjąć, że tak, jeśli rozmawiamy wyłącznie o samym pojeździe. Natomiast my

> rozmawiamy o przyczepach i jest tak jak napisałem,co łatwo sprawdzić spoglądając do DR.

Przytoczyłem ci zapis, własnie z opisu rubryk w DR, ,mówiący o tym, że MMC pojazdu to DMC pojazdu.

Więc dla przyczepy będzie podobnie: MMC przyczepy to DMC przyczepy...

Nie twierdzisz chyba, że w jednym dokumencie minister zawarł dwie różne definicje tego samego skrótu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przytoczyłem ci zapis, własnie z opisu rubryk w DR, ,mówiący o tym, że MMC pojazdu to DMC pojazdu.

No właśnie nie grinser006.gif Przeczytaj uważnie co jest napisane:

Quote:

Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu


a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć.

> Więc dla przyczepy będzie podobnie: MMC przyczepy to DMC przyczepy...

Nie będzie.

> Nie twierdzisz chyba, że w jednym dokumencie minister zawarł dwie różne definicje tego samego

> skrótu?

Oczywiście, że nie. Ty cytujesz zapis dotyczący samochodu, my mówimy o MMC przyczepy jaką producent samochodu określił jako właśnie maksymalną jaką może pociągnąć. Zresztą opis rubryk w DR nie może być sprzeczny z rozporządzeniem, chyba się z tym zgodzisz, a brzmi następująco:

O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez.

EDIT:

Masz rację, że MMC pojazdu można przyrównać do jego DMC, ponieważ konstruktor pojazdu tak dobrał ładowność, aby osiągnięta została jego MMC (pewnie z jakimś zapasem, ale na poziomie naszej rozmowy możemy t pominąć). Czyli MMC konstrukcyjna (homologacyjna) pojazdu = DMC pojazdu wynikająca z PoRD - DMC=MW+ładowność. Wtedy tak, masz rację. Gdy mowa o przyczepach niestety nie masz racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie nie Przeczytaj uważnie co jest napisane:

> Quote:

> Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu

> a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć.

I nadal nie rozumiesz, że skoro jeden raz ustawodawca napisał, co to jest MMC, to obowiązuje to dla całego dokumentu?

Czy może trzeba powtarzać za każdym razem, jak w jakiejś instrukcji dla ludzi ludzi ze znacznie obniżonym IQ??

> Oczywiście, że nie. Ty cytujesz zapis dotyczący samochodu, my mówimy o MMC przyczepy jaką producent

> samochodu określił jako właśnie maksymalną jaką może pociągnąć. Zresztą opis rubryk w DR nie

> może być sprzeczny z rozporządzeniem, chyba się z tym zgodzisz, a brzmi następująco:

> O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez.

A co to jest maksymalna masa całkowita napisano w rozporządzeniu wcześniej. W momencie gdy była mowa o pojeździe. I należy to zastosować także dla pojęcie MMC gdy mowa o przyczepie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu

> a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć.

> O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez.

Sądzę, że lekiem na całe zło był by "nowotór" w stylu DMMC, czyli dopuszczalna maksymalna masa całkowita... grinser006.gif choć to takie masło maślane hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nadal nie rozumiesz, że skoro jeden raz ustawodawca napisał, co to jest MMC, to obowiązuje to dla

> całego dokumentu?

A rozumiesz, że MMC może dotyczyć pojazdu raz przyczepy? Ty mówisz o tym pierwszym, my o tym drugim i każdy z nas ma rację?

> Czy może trzeba powtarzać za każdym razem, jak w jakiejś instrukcji dla ludzi ludzi ze znacznie

> obniżonym IQ??

Przemilczę to odsyłając do rozporządzenia, które zacytowałeś raz jeszcze.

> A co to jest maksymalna masa całkowita napisano w rozporządzeniu wcześniej. W momencie gdy była

> mowa o pojeździe. I należy to zastosować także dla pojęcie MMC gdy mowa o przyczepie...

A z jakiej racji MMC odnoszący się do pojazdu chcesz stosować w odniesieniu do przyczep?

MMC samochodu określona jest w rubryce F1

MMC przyczepy określone są w rubrykach O1 i O2.

ONE NIE SĄ TOŻSAME!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, po prostu Żuraw nie rozumie, że wg ustawodawcy DMC to jest to samo co MMC, i wymyśla własne

> teorie...

Nie, mylisz rubrykę F1, w której jest MMC samochodu z rubryką O1 i O2 mówiących o MMC przyczepy.

Weźże chłopie DR w rękę i zapoznaj się co tam masz napisane, no!

MMC samochodu, czyli to co masz w rubryce F1 możesz przyrównać do DMC, ale nie MMC przyczepy, którą ten samochód może pociągnąć!!!!

EDIT:

Mało tego! W rubryce F1 masz wyraźnie napisane MMC, zaś w rubryce F2 właśnie DMC. Widzisz, czy skanować DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rozumiesz, że MMC może dotyczyć pojazdu raz przyczepy? Ty mówisz o tym pierwszym, my o tym

> drugim i każdy z nas ma rację?

> Przemilczę to odsyłając do rozporządzenia, które zacytowałeś raz jeszcze.

> A z jakiej racji MMC odnoszący się do pojazdu chcesz stosować w odniesieniu do przyczep?

> MMC samochodu określona jest w rubryce F1

> MMC przyczepy określone są w rubrykach O1 i O2.

> ONE NIE SĄ TOŻSAME!!!

Ręce opadają... facepalm%5B1%5D.gif

Nie chcę stosować MMC pojazdu do przyczepy, tylko chcę ci uświadomić, że skoro "maksymalna masa całkowita" pojazdu oznacza "dopuszczalną masę całkowitą" w przypaku pojazdu, to analogicznie "maksymalna masa całkowita" przyczepy oznacza " dopuszczalną masę całkowitą" przyczepy.

Proste i logiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ręce opadają...

> Nie chcę stosować MMC pojazdu do przyczepy, tylko chcę ci uświadomić, że skoro "maksymalna masa

> całkowita" pojazdu oznacza "dopuszczalną masę całkowitą" w przypaku pojazdu, to analogicznie

> "maksymalna masa całkowita" przyczepy oznacza " dopuszczalną masę całkowitą" przyczepy.

> Proste i logiczne...

Nie prawda!!!! DMC przyczepy może być - załóżmy 1500kg, zaś MMCp jaką dany samochód może pociągnąć to 1000kg. Czy to znaczy, że takiej przyczepy nie możesz ciągnąć?

Nie mieszaj danych konstrukcyjnych z PoRD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, mylisz rubrykę F1, w której jest MMC samochodu z rubryką O1 i O2 mówiących o MMC przyczepy.

> Weźże chłopie DR w rękę i zapoznaj się co tam masz napisane, no!

> MMC samochodu, czyli to co masz w rubryce F1 możesz przyrównać do DMC, ale nie MMC przyczepy, którą

> ten samochód może pociągnąć!!!!

Nie mylę, tylko jeszcze raz ci wyjaśnię...

Skoro w polu F1 jest MMC pojazdu, u ustawodawca napisał, że MMC pojazdu to DMC pojazdu, to analogicznie w przypadku pola 01 będzie, że to jest MMC przyczepy, i MMC przyczepy oznacza DMC przyczepy. Proste. Logiczne.

A ty za chwile wymyślasz swoje własne teorie, że owszem jest tak w F1, ale w O1 już jest na odwrót...

Naprawdę, życzę ci jakiegoś kumatego policjanta, który w świetle obecnie brzmiących przepisów wypisze ci mandat, lub jak nie będziesz chciał przyjąć, to może sąd cię przekona.

Bo jak na razie jedziesz na tym, że AK się myli, instruktorzy jazdy się mylą, policja się myli, tylko jeden Żuraw jest jaśnie oświecony i wie kurna lepiej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie prawda!!!! DMC przyczepy może być - załóżmy 1500kg, zaś MMCp jaką dany samochód może pociągnąć

> to 1000kg. Czy to znaczy, że takiej przyczepy nie możesz ciągnąć?

> Nie mieszaj danych konstrukcyjnych z PoRD...

To, że konstrukcyjnie taką przyczepę pociągniesz, to jedno. Po prostu, MI określiło, że ma to być DMC przyczepy.

Nie piszę czy jest ten przepis logiczny czy nie, ale istnieje i to w takiej, a nie innej formie.

Na tej samej zasadzie MI określa, że Vmax na autostradzie to obecnie 140km/h, a nie jak kiedyś 130km/h. Kwestia tylko napisania odpowiednich cyferek. Nic innego się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mylę, tylko jeszcze raz ci wyjaśnię...

> Skoro w polu F1 jest MMC pojazdu, u ustawodawca napisał, że MMC pojazdu to DMC pojazdu, to

> analogicznie w przypadku pola 01 będzie, że to jest MMC przyczepy, i MMC przyczepy oznacza DMC

> przyczepy. Proste. Logiczne.

Gdzie tak jest napisane. Poproszę podstawę prawną.

> A ty za chwile wymyślasz swoje własne teorie, że owszem jest tak w F1, ale w O1 już jest na

> odwrót...

Zaczynasz się motać....

> Naprawdę, życzę ci jakiegoś kumatego policjanta, który w świetle obecnie brzmiących przepisów

> wypisze ci mandat, lub jak nie będziesz chciał przyjąć, to może sąd cię przekona.

> Bo jak na razie jedziesz na tym, że AK się myli, instruktorzy jazdy się mylą, policja się myli,

> tylko jeden Żuraw jest jaśnie oświecony i wie kurna lepiej....

Jakoś dość sporo holuję i zawsze wychodzę obronną ręką,bo właśnie znam przepisy. Proponuję również zapoznać się z

Quote:

Art. 62. PoRD

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy
ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus –
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m


i generalnie odsyłam do nowelizacji przepisów z ubiegłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że konstrukcyjnie taką przyczepę pociągniesz, to jedno. Po prostu, MI określiło, że ma to być

> DMC przyczepy.

Nie, MI określiło, że MMC pojazdu ma być jego DMC. DMC POJAZDU. Rubryki F1 oraz F2 DR. Czego w tym nie rozumiesz?

> Nie piszę czy jest ten przepis logiczny czy nie, ale istnieje i to w takiej, a nie innej formie.

> Na tej samej zasadzie MI określa, że Vmax na autostradzie to obecnie 140km/h, a nie jak kiedyś

> 130km/h. Kwestia tylko napisania odpowiednich cyferek. Nic innego się nie zmienia.

Znowu mieszasz dane konstrukcyjne z PoRD. Limity prędkości określone są w PoRD, nie przez producenta samochodu.

W dalszym ciągu chciałbym zobaczyć zapis prawny, że MMC pojazdu ma być jego DMC (to jest) i ma być DMC przyczepy (na to czekam). K3 nie ma takiego przepisu, wyssałeś to z palca. Mylisz zapis MI dotyczący samochodu z danymi konstruktora dotyczącymi przyczepy, Co gorsza mieszasz dane konstrukcyjne z PoRD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie tak jest napisane. Poproszę podstawę prawną.

Podstawa:

Quote:

OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU1)

z dnia 7 września 2007 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów


EfWkOMA.jpg

> Zaczynasz się motać....

> Jakoś dość sporo holuję i zawsze wychodzę obronną ręką,bo właśnie znam przepisy. Proponuję również

> zapoznać się z

> Quote:

> Art. 62. PoRD

> 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

> 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t

> lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

> 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m

> i generalnie odsyłam do nowelizacji przepisów z ubiegłego roku.

Ja zaczynam się motać?

W jakim celu przytaczasz informacje o masie rzeczywistej przyczepy, skoro to inna kwestia? Na dodatek zawarta w odrębnych przepisach?

Ustawy i rozporządzenia wzajemnie się uzupełniają.

To, o czym piszesz, dotyczy przypadków, gdy do pojazdu o DMC 3,5T, o masie własnej 1,5T, pustego dopniesz załadowaną do pełna przyczepę o DMC 2,5T (pomijam kwestę uprawnień i ewentualnego hamulca najazdowego). W dowodzie pojazdu będzie że możesz taką przyczepę dopiąć, ale nie będzie nic o dodatkowych warunkach, w tym przypadku o fakcie, że pojazd nie może być "na pusto"...

A zeszłoroczna nowelizacja nic nie zmieniła odnośnie dowodów rejestracyjnych i oznaczeń pól w DR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, MI określiło, że MMC pojazdu ma być jego DMC. DMC POJAZDU. Rubryki F1 oraz F2 DR. Czego w tym

> nie rozumiesz?

No i widzisz, idziemy powoli do przodu. Krok po kroku...

Skoro MMC pojazdu to DMC pojazdu, to wskaż mi gdzie jest napisane, że identyczna zasada nie obowiązuje w przypadku przyczepy?

Bo niestety w przepisach tak jest, że raz użyte określenie nie zmienia się w treści danego aktu prawnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podstawa: Quote:

> OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU1)

> z dnia 7 września 2007 r.

> w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury

> w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

> Ja zaczynam się motać?

BRAWO, BRAWO, BRAWO!!!! claps.gifclaps.gifclaps.gif

Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane - Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU

następnie masz to powtórzone w Uwagach: Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU....

do tego przytoczyłem ci opis rubryk F1 oraz F2 DR, które jest tożsame z przytoczonymi przez ciebie oznaczeniami

Teraz porozmawiajmy o temacie naszej rozmowy, czyli MMC przyczepy. W dalszym ciągu proszę, abyś wskazał - jak uważasz - że wskazany przez ciebie zapis dotyczący pojazdów dotyczy również przyczep:

288018831-EfWkOMA.jpg

> W jakim celu przytaczasz informacje o masie rzeczywistej przyczepy, skoro to inna kwestia? Na

> dodatek zawarta w odrębnych przepisach?

> Ustawy i rozporządzenia wzajemnie się uzupełniają.

> To, o czym piszesz, dotyczy przypadków, gdy do pojazdu o DMC 3,5T, o masie własnej 1,5T, pustego

> dopniesz załadowaną do pełna przyczepę o DMC 2,5T (pomijam kwestę uprawnień i ewentualnego

> hamulca najazdowego). W dowodzie pojazdu będzie że możesz taką przyczepę dopiąć, ale nie

> będzie nic o dodatkowych warunkach, w tym przypadku o fakcie, że pojazd nie może być "na

> pusto"...

Znowu dorabiasz swoje teorie, a Art. 62 nic o tym nie mówi zlosnik.gif A podałem go, żeby uzmysłowić ci, że pojazdem, który w rubryce np O1 wpisane ma MMCp 1000kg, możesz ciągnąć przyczepę o DMC=1500kg, bo wartości te po pierwsze nie sa tożsame, a po drugie nie mają znaczenia. Ważny jest Art. 62, w którym wyraźnie mowa jest o RMC zarówno samochodu jak i przyczepy.

Gdyby moja znajomość przepisów ograniczała się do takich uproszczeń jakie chcesz stosować, to przy każdej kontroli, którą miałem, w których policjantom "wydawało się" , za każdym razem mandat musiałbym brać na klatę. A jak na razie to ja muszę im wykazywać jak tobie, że nie mają racji, że są obowiązujące obie strony przepisy, których powinniśmy się stosować i że wszystko jest zgodnie z obowiązującymi PoRD oraz wymogami konstrukcyjnymi pojazdu, którym holuję przyczepę.

post-11501-14352526694231_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BRAWO, BRAWO, BRAWO!!!!

> Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane - Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU

> następnie masz to powtórzone w Uwagach: Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU....

> do tego przytoczyłem ci opis rubryk F1 oraz F2 DR, które jest tożsame z przytoczonymi przez ciebie

> oznaczeniami

> Teraz porozmawiajmy o temacie naszej rozmowy, czyli MMC przyczepy. W dalszym ciągu proszę, abyś

> wskazał - jak uważasz - że wskazany przez ciebie zapis dotyczący pojazdów dotyczy również

> przyczep:

Dotyczy, przez analogię. Naprawdę uważasz, że będzie to znaczyło cokolwiek innego?? facepalm%5B1%5D.gif

A skoro miałoby znaczyć coś innego, to własnie dlaczego MMC przyczepy ma być RMC przyczepy? Bo właśnie tobie tak pasuje? hahaha.gif

> Znowu dorabiasz swoje teorie, a Art. 62 nic o tym nie mówi

Jak nic nie mówi, skoro pojazd o MW 1,5T jadący bez ładunku będzie miał wtedy RMC wynoszącą 1,5T, a załadowana do pełna przyczepa będzie miała RMC=DMC, czyli 2,5T? Czyli RMC przyczepy będzie większe niż RMC pojazdu...

A właśnie art 62 tego zabrania... tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.