deszczowyRoman Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta. chodzi o przewiezienie samej przyczepy. jak złapie policja to wystawi mandat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta. > chodzi o przewiezienie samej przyczepy. > jak złapie policja to wystawi mandat? Według mnie dostaniesz. Wszędzie są zapisy o DMC. Żeby ciągać dużą przyczepę musisz mieć "E". Inaczej analogicznie, mógłbyś jeździć małą ciężarówką bez ładunku na PJ "B" jeżeli masa własna byłaby poniżej 3,5 t., a nie możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Jesli chodzi o prawo jazdy to musisz miec BE zeby taka przyczepe ciagnac. A jesli bys juz mial BE to podobno wg polskich przepisow, zeby ciagnac przyczepe DMC 2000kg, auto musi miec w dowodzie wpisane ze moze ciagnac przeczepy 2000kg, nawet jesli ciagnieta przeczepa jest pusta i wazy powiedzmy 500kg. Bezsens IMO ale takie podobno sa w Polsce przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Jesli chodzi o prawo jazdy to musisz miec BE zeby taka przyczepe ciagnac. > A jesli bys juz mial BE to podobno wg polskich przepisow, zeby ciagnac przyczepe DMC 2000kg, auto > musi miec w dowodzie wpisane ze moze ciagnac przeczepy 2000kg, nawet jesli ciagnieta przeczepa > jest pusta i wazy powiedzmy 500kg. Bezsens IMO ale takie podobno sa w Polsce przepisy. Z jednej strony bezsens, ale z drugiej strony jest w tym sen, bo masz jasno określone reguły, nie musisz się martwić masę rzeczywistą przyczepki i cierpliwie liczyć ładunek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Z jednej strony bezsens, ale z drugiej strony jest w tym sen, bo nie > musisz się martwić masę rzeczywistą przyczepki i cierpliwie liczyć ładunek... Ładunek, którego nie ma w przypadku ciągnięcia pustej przyczepy. No rzeczywiście, sens jak chorela... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WITEK Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 bezsens to zaczyna się w momencie jak np. do tuarega podepniesz lekką przeczepę i viatola musisz płacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Ładunek, którego nie ma w przypadku ciągnięcia pustej przyczepy. No rzeczywiście, sens jak > chorela... Ale tu chyba nie chodzi tylko o masę przyczepy ale również o umiejętność prowadzenia i manewrowania takim zestawem. Każdy kto kiedykolwiek jechał takim, wie że to nie to samo co krótką osobówką. Już teraz niektórzy mają problem ze skrętem w prostopadłą ulicę bez "ścinania" a jakby jechał z przyczepą (nieistotne jak załadowaną) to dopiero by było "wesoło". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > bezsens to zaczyna się w momencie jak np. do tuarega podepniesz lekką przeczepę i viatola musisz > płacić ile DMC ma Tuareg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WITEK Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 i tu jest kolejna paranoja bo można mieć mała przyczepę 2 osiową o dmc 2000 i manewrowanie jest megałatwe i mało byja bo 2 osie albo ciągnąć 5 metrową reklamową wysoką na 270 cm i próbować nią skręcać lub wjeżdżac pod niskie konstrukcje. W tych 2 przypadkach niestety masa ma dużo mniejsze znaczenie niż gabaryty/łatwość manewrowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WITEK Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > ile DMC ma Tuareg? Dopuszczala Masa Auta- 2950 + 750 i przekraczasz 3,5T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Dopuszczala Masa Auta- 2950 + 750 i przekraczasz 3,5T To faktycznie lipa straszna Nie miałem pojęcia, że to żelazo tyle waży sądziłem, że ok 2t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Dopuszczala Masa Auta- 2950 + 750 i przekraczasz 3,5T Są też przyczepki 0,5T... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > W tych 2 przypadkach niestety masa ma dużo mniejsze znaczenie niż gabaryty/łatwość manewrowania W przypadku manewrowania z małymi prędkościami zawsze gabaryty mają większe znaczenie niż masa. To samo dotyczy solówek zarówno osobowych jaki ciężarowych. Nie wiem czy jako kryterium nie powinny być brane gabaryty zamiast masy. Np. powyżej jakiejś długości lub DMC trzeba mieć kat. E Wtedy chociaż w minimalnym stopniu każdy nawet z lekką ale dużą przyczepą musiałby coś tam liznąć o manewrowaniu takim sprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Są też przyczepki 0,5T... są też 350kg tylko pytanie czy Viatol je rozróżnia. Dziękuję za przyjemność reklamowania nałożonych kar za każdym przejazdem. Bo to chyba tak działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > W przypadku manewrowania z małymi prędkościami zawsze gabaryty mają większe znaczenie niż masa. To > samo dotyczy solówek zarówno osobowych jaki ciężarowych. > Nie wiem czy jako kryterium nie powinny być brane gabaryty zamiast masy. Np. powyżej jakiejś > długości lub DMC trzeba mieć kat. E Wtedy chociaż w minimalnym stopniu każdy nawet z lekką ale > dużą przyczepą musiałby coś tam liznąć o manewrowaniu takim sprzętem. Ale zwykle jest tak, ze im wieksza przyczepa tym latwiej manewrowac - zwlaszcza przy cofaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Z jednej strony bezsens, ale z drugiej strony jest w tym sen, bo masz jasno określone reguły, nie > musisz się martwić masę rzeczywistą przyczepki i cierpliwie liczyć ładunek... Jakto nie. Tak czy siak musisz liczyc ladunek zeby nie przekroczyc DMC przyczepy. Przykladowo: Auto mogace ciagnac 1500kg. Przyczepa o DMC 2000kg Masa wlasna przyczepy 500kg. W przypadku polskich przepisow nie mozesz ciagnac takiej przyczepy, bez wzgledu ile jest na niej zaladowane. A jesli bys znalazl auto mogace ciagnac 2000kg, to i tak musisz sie upewnic, ze nie zaladujesz na przyczepe wiecej niz 1500kg i nie przekroczysz jej ladownosci. W krajach gdzie nie ma takiego bezsensownego ograniczenia, w przykladzie powyzej, jesli na przyczepe sie zaladuje do 1000kg to mozna jechac. Jak powyzej to nie mozna. Proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta. > chodzi o przewiezienie samej przyczepy. > jak złapie policja to wystawi mandat? Według przepisów RMCp<RMCs. Miałem taką sytuację, że akurat maluchem musiałem zaciągnąć lawetę o MW 350kg oddać do wypożyczalni. Oczywiście zatrzymał mnie patrol policji, o czym już kilkukrotnie na forum pisałem. Ponieważ policja nie ma wagi i łatwiej im posługiwać się DMC (niesłusznie zresztą) chcieli wlepić mi mandat. Po krótkiej rozmowie puścili mnie bez konsekwencji. Maluchem można ciągnąć przyczepę o MMC<=400kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > załózmy ze jadę osobówką i ciagne przyczepę -np 2 osie i DMC 2000kg; przyczepa jest pusta. > chodzi o przewiezienie samej przyczepy. > jak złapie policja to wystawi mandat? Sensowny policjant nie wystawi mandatu. Niesensowny powie że on nie ma wagi i nie wie ile waży ta laweta... Tak życiowo odpisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Ale zwykle jest tak, ze im wieksza przyczepa tym latwiej manewrowac - zwlaszcza przy cofaniu. Dla kogoś kto ma pojęcie o jeździe z przyczepą owszem. Jednak moje obserwacje w każdy piątek i wtorek (dzień dyszlowy) obnażają dramatyczne fakty. Większość mieszkańców okolicznych gmin ściągających do miasta, to "miszczowie prostej" zapindalający 100km/h z nieprawidłowo załadowanymi przyczepami. W punkcie zbiórki (na targu) to dopiero horror się rozgrywa 1 na 10 potrafi cofnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Niesensowny powie że on nie ma wagi i nie wie ile waży ta laweta... To wygląda na domniemanie winy: łatwiej zerknąć w papiery (DMC), niż ważyć, ale co mnie to obchodzi, jako użytkownika, że "oni" nie mają wagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > umiejętność prowadzenia i manewrowania takim zestawem. > Każdy kto kiedykolwiek jechał takim, wie że to nie to samo co krótką osobówką. > Już teraz niektórzy mają problem ze skrętem w prostopadłą ulicę bez "ścinania" a jakby jechał z > przyczepą (nieistotne jak załadowaną) to dopiero by było "wesoło". Teoretycznie powinno to działać tak, jak z jazdą 2oo 125ccm na kategorii B: ktoś, kto nie czuje się na siłach, raczej nie wsiądzie na takiego rumaka. A to, co opisujesz, świadczy tylko o jednym: ci nie radzący sobie z przyczepką, średnio albo i poniżej średniej radzą sobie także z "ciągnikiem" solo bo tak to wygląda: ktoś, kto "nie czuje" auta - z przyczepką może się jeszcze tylko bardziej skompromitować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > ci nie radzący sobie z przyczepką, średnio albo i poniżej średniej radzą sobie także z > "ciągnikiem" solo bo tak to wygląda: ktoś, kto "nie czuje" auta - z przyczepką może się > jeszcze tylko bardziej skompromitować. Dodać jeszcze trzeba, że według ustawodawcy łatwiej się jedzie traktorem z dwiema załadowanymi przyczepami niż osobówką. Bo PJ na traktor można mieć w wieku 16 czy 17lat, a kat. B 18 lat Nie zrozumiem logiki naszych rządzących. To inny poziom abstrakcji niz mój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > To wygląda na domniemanie winy: łatwiej zerknąć w papiery (DMC), niż ważyć, ale co mnie to > obchodzi, jako użytkownika, że "oni" nie mają wagi? W papierach samochodu jest MMC nie DMC. No i rolą policji jest wykazać nieprawidłowść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > W papierach samochodu jest MMC nie DMC. No i rolą policji jest wykazać nieprawidłowść. Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy? Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok 1200kg. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy? > Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok > 1200kg. ? MMC mówi jaką Maksymalną Masę Całkowitą ten egzemplarz samochodu może pociągnąć. Czyli RMCp=1200 kg. Pytanie jakie jest RMCs? Jeśli RMCp<RMCs to tak i to można wykazać waga, ale policja będzie się upierała (niesłusznie zresztą) że ważne jest DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Czyli jesli w dowodzie jest powiedzmy wpisane w polu O1 wartosc 1500kg to dotyczy to MMC przyczepy? > Czyli moge ciagnac przyczepe o DMC 2000kg, ale ktory aktualnie z ladnukiem wazy powiedzmy tylkok > 1200kg. ? 500 zł kary od itd, koledzy z gsmp nie raz płacili. Co lepsze itd daje kwitek na 3 klocki za brak viatolla o ile nie masz urządzenia, a dmc auta i lawety przekracza 3500 kilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2014 na jakiej podstawie moga dac kare za brak viatoola? jakis automat robi zdjecia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > na jakiej podstawie moga dac kare za brak viatoola? > jakis automat robi zdjecia? bramki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > na jakiej podstawie moga dac kare za brak viatoola? > jakis automat robi zdjecia? Na bramce są kamery ich interesują tylko tablice rejestracyjne. A na autostradzie jeździ taki śmieszny samochód i szuka ludzi któzy nie mają viatolla, mnie tak pare razy oglądali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > MMC mówi jaką Maksymalną Masę Całkowitą ten egzemplarz samochodu może pociągnąć. > Czyli RMCp=1200 kg. Pytanie jakie jest RMCs? Jeśli RMCp Żuraw, przeczytaj sobie "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów"... Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta." Tak więc MMC=DMC... Analogicznie będzie dla przyczepy... Owszem, kiedyś istniał jeszcze zapis w PRD Art. 88.ust.2. pkt. 3: Quote: Kategoria B uprawnia do kierowania: a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla, b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t który to obecnie został skasowany, a w to miejsce powstała "Ustawa o kierujących pojazdami", która takiego zastrzeżenia nie posiada... I owszem, wszystko idzie ku temu, by nie brać pod uwagę DMC, a RMC przyczepy, ale rozporządzenie w formie której podałem nadal istnieje i nadal jest tam zapis wyjaśniający, że MMC=DMC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Na bramce są kamery ich interesują tylko tablice rejestracyjne. A na autostradzie jeździ taki > śmieszny samochód i szuka ludzi któzy nie mają viatolla, mnie tak pare razy oglądali ja autostrada z przyczepa jezdzic nie bedę. na krajówkach jest viatool? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > ja autostrada z przyczepa jezdzic nie bedę. > na krajówkach jest viatool? Tak jest. Policja też kocha lawety i osobówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Żuraw, przeczytaj sobie "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania > pojazdów"... > Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną > masą całkowitą pojazdu > wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta." Tak więc MMC=DMC... Mylisz warunki techniczne pojazdów z PoRD. MMC dotyczy wyłącznie tych pierwszych, DMC związane jest z PoRD i oznacza MW + ładowność. Obie jednostki nie są tożsame i nie można między nimi stawiać znaku równości. Pomijam już kwestię, że w rubrykach O1 i O2 DR, MMC dotyczy maksymalnej masy całkowitej PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć, a nie wytrzymałości konstrukcyjnej pojazdu. Masz to dokładnie napisane w opisie poszczególnych rubryk DR. > Analogicznie będzie dla przyczepy... > Owszem, kiedyś istniał jeszcze zapis w PRD Art. 88.ust.2. pkt. 3: > Quote: > Kategoria B uprawnia do kierowania: > a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem > autobusu lub motocykla, > b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej > nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita > zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t > który to obecnie został skasowany, a w to miejsce powstała "Ustawa o kierujących pojazdami", która > takiego zastrzeżenia nie posiada... > I owszem, wszystko idzie ku temu, by nie brać pod uwagę DMC, a RMC przyczepy, ale rozporządzenie w > formie której podałem nadal istnieje i nadal jest tam zapis wyjaśniający, że MMC=DMC... Upraszczając można przyjąć, że tak, jeśli rozmawiamy wyłącznie o samym pojeździe. Natomiast my rozmawiamy o przyczepach i jest tak jak napisałem,co łatwo sprawdzić spoglądając do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Mylisz warunki techniczne pojazdów z PoRD. MMC dotyczy wyłącznie tych pierwszych, DMC związane jest > z PoRD i oznacza MW + ładowność. Obie jednostki nie są tożsame i nie można między nimi stawiać > znaku równości. Pomijam już kwestię, że w rubrykach O1 i O2 DR, MMC dotyczy maksymalnej masy > całkowitej PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć, a nie wytrzymałości konstrukcyjnej > pojazdu. Masz to dokładnie napisane w opisie poszczególnych rubryk DR. > Upraszczając można przyjąć, że tak, jeśli rozmawiamy wyłącznie o samym pojeździe. Natomiast my > rozmawiamy o przyczepach i jest tak jak napisałem,co łatwo sprawdzić spoglądając do DR. Przytoczyłem ci zapis, własnie z opisu rubryk w DR, ,mówiący o tym, że MMC pojazdu to DMC pojazdu. Więc dla przyczepy będzie podobnie: MMC przyczepy to DMC przyczepy... Nie twierdzisz chyba, że w jednym dokumencie minister zawarł dwie różne definicje tego samego skrótu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Przytoczyłem ci zapis, własnie z opisu rubryk w DR, ,mówiący o tym, że MMC pojazdu to DMC pojazdu. No właśnie nie Przeczytaj uważnie co jest napisane: Quote: Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć. > Więc dla przyczepy będzie podobnie: MMC przyczepy to DMC przyczepy... Nie będzie. > Nie twierdzisz chyba, że w jednym dokumencie minister zawarł dwie różne definicje tego samego > skrótu? Oczywiście, że nie. Ty cytujesz zapis dotyczący samochodu, my mówimy o MMC przyczepy jaką producent samochodu określił jako właśnie maksymalną jaką może pociągnąć. Zresztą opis rubryk w DR nie może być sprzeczny z rozporządzeniem, chyba się z tym zgodzisz, a brzmi następująco: O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez. EDIT: Masz rację, że MMC pojazdu można przyrównać do jego DMC, ponieważ konstruktor pojazdu tak dobrał ładowność, aby osiągnięta została jego MMC (pewnie z jakimś zapasem, ale na poziomie naszej rozmowy możemy t pominąć). Czyli MMC konstrukcyjna (homologacyjna) pojazdu = DMC pojazdu wynikająca z PoRD - DMC=MW+ładowność. Wtedy tak, masz rację. Gdy mowa o przyczepach niestety nie masz racji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > No właśnie nie Przeczytaj uważnie co jest napisane: > Quote: > Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu > a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć. I nadal nie rozumiesz, że skoro jeden raz ustawodawca napisał, co to jest MMC, to obowiązuje to dla całego dokumentu? Czy może trzeba powtarzać za każdym razem, jak w jakiejś instrukcji dla ludzi ludzi ze znacznie obniżonym IQ?? > Oczywiście, że nie. Ty cytujesz zapis dotyczący samochodu, my mówimy o MMC przyczepy jaką producent > samochodu określił jako właśnie maksymalną jaką może pociągnąć. Zresztą opis rubryk w DR nie > może być sprzeczny z rozporządzeniem, chyba się z tym zgodzisz, a brzmi następująco: > O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez. A co to jest maksymalna masa całkowita napisano w rozporządzeniu wcześniej. W momencie gdy była mowa o pojeździe. I należy to zastosować także dla pojęcie MMC gdy mowa o przyczepie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Masz tam określenie: "Maksymalna masa całkowita pojazdu > a my rozmawiamy o MMC PRZYCZEPY jaką ten samochód może pociągnąć. > O1, O2 - maksymalna masa całkowita PRZYCZEPY z hamulcem i bez. Sądzę, że lekiem na całe zło był by "nowotór" w stylu DMMC, czyli dopuszczalna maksymalna masa całkowita... choć to takie masło maślane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Sądzę, że lekiem na całe zło był by "nowotór" w stylu DMMC, czyli dopuszczalna maksymalna masa > całkowita... choć to takie masło maślane Nie, po prostu Żuraw nie rozumie, że wg ustawodawcy DMC to jest to samo co MMC, i wymyśla własne teorie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > I nadal nie rozumiesz, że skoro jeden raz ustawodawca napisał, co to jest MMC, to obowiązuje to dla > całego dokumentu? A rozumiesz, że MMC może dotyczyć pojazdu raz przyczepy? Ty mówisz o tym pierwszym, my o tym drugim i każdy z nas ma rację? > Czy może trzeba powtarzać za każdym razem, jak w jakiejś instrukcji dla ludzi ludzi ze znacznie > obniżonym IQ?? Przemilczę to odsyłając do rozporządzenia, które zacytowałeś raz jeszcze. > A co to jest maksymalna masa całkowita napisano w rozporządzeniu wcześniej. W momencie gdy była > mowa o pojeździe. I należy to zastosować także dla pojęcie MMC gdy mowa o przyczepie... A z jakiej racji MMC odnoszący się do pojazdu chcesz stosować w odniesieniu do przyczep? MMC samochodu określona jest w rubryce F1 MMC przyczepy określone są w rubrykach O1 i O2. ONE NIE SĄ TOŻSAME!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Nie, po prostu Żuraw nie rozumie, że wg ustawodawcy DMC to jest to samo co MMC, i wymyśla własne > teorie... Nie, mylisz rubrykę F1, w której jest MMC samochodu z rubryką O1 i O2 mówiących o MMC przyczepy. Weźże chłopie DR w rękę i zapoznaj się co tam masz napisane, no! MMC samochodu, czyli to co masz w rubryce F1 możesz przyrównać do DMC, ale nie MMC przyczepy, którą ten samochód może pociągnąć!!!! EDIT: Mało tego! W rubryce F1 masz wyraźnie napisane MMC, zaś w rubryce F2 właśnie DMC. Widzisz, czy skanować DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > A rozumiesz, że MMC może dotyczyć pojazdu raz przyczepy? Ty mówisz o tym pierwszym, my o tym > drugim i każdy z nas ma rację? > Przemilczę to odsyłając do rozporządzenia, które zacytowałeś raz jeszcze. > A z jakiej racji MMC odnoszący się do pojazdu chcesz stosować w odniesieniu do przyczep? > MMC samochodu określona jest w rubryce F1 > MMC przyczepy określone są w rubrykach O1 i O2. > ONE NIE SĄ TOŻSAME!!! Ręce opadają... Nie chcę stosować MMC pojazdu do przyczepy, tylko chcę ci uświadomić, że skoro "maksymalna masa całkowita" pojazdu oznacza "dopuszczalną masę całkowitą" w przypaku pojazdu, to analogicznie "maksymalna masa całkowita" przyczepy oznacza " dopuszczalną masę całkowitą" przyczepy. Proste i logiczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Ręce opadają... > Nie chcę stosować MMC pojazdu do przyczepy, tylko chcę ci uświadomić, że skoro "maksymalna masa > całkowita" pojazdu oznacza "dopuszczalną masę całkowitą" w przypaku pojazdu, to analogicznie > "maksymalna masa całkowita" przyczepy oznacza " dopuszczalną masę całkowitą" przyczepy. > Proste i logiczne... Nie prawda!!!! DMC przyczepy może być - załóżmy 1500kg, zaś MMCp jaką dany samochód może pociągnąć to 1000kg. Czy to znaczy, że takiej przyczepy nie możesz ciągnąć? Nie mieszaj danych konstrukcyjnych z PoRD... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Nie, mylisz rubrykę F1, w której jest MMC samochodu z rubryką O1 i O2 mówiących o MMC przyczepy. > Weźże chłopie DR w rękę i zapoznaj się co tam masz napisane, no! > MMC samochodu, czyli to co masz w rubryce F1 możesz przyrównać do DMC, ale nie MMC przyczepy, którą > ten samochód może pociągnąć!!!! Nie mylę, tylko jeszcze raz ci wyjaśnię... Skoro w polu F1 jest MMC pojazdu, u ustawodawca napisał, że MMC pojazdu to DMC pojazdu, to analogicznie w przypadku pola 01 będzie, że to jest MMC przyczepy, i MMC przyczepy oznacza DMC przyczepy. Proste. Logiczne. A ty za chwile wymyślasz swoje własne teorie, że owszem jest tak w F1, ale w O1 już jest na odwrót... Naprawdę, życzę ci jakiegoś kumatego policjanta, który w świetle obecnie brzmiących przepisów wypisze ci mandat, lub jak nie będziesz chciał przyjąć, to może sąd cię przekona. Bo jak na razie jedziesz na tym, że AK się myli, instruktorzy jazdy się mylą, policja się myli, tylko jeden Żuraw jest jaśnie oświecony i wie kurna lepiej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Nie prawda!!!! DMC przyczepy może być - załóżmy 1500kg, zaś MMCp jaką dany samochód może pociągnąć > to 1000kg. Czy to znaczy, że takiej przyczepy nie możesz ciągnąć? > Nie mieszaj danych konstrukcyjnych z PoRD... To, że konstrukcyjnie taką przyczepę pociągniesz, to jedno. Po prostu, MI określiło, że ma to być DMC przyczepy. Nie piszę czy jest ten przepis logiczny czy nie, ale istnieje i to w takiej, a nie innej formie. Na tej samej zasadzie MI określa, że Vmax na autostradzie to obecnie 140km/h, a nie jak kiedyś 130km/h. Kwestia tylko napisania odpowiednich cyferek. Nic innego się nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Nie mylę, tylko jeszcze raz ci wyjaśnię... > Skoro w polu F1 jest MMC pojazdu, u ustawodawca napisał, że MMC pojazdu to DMC pojazdu, to > analogicznie w przypadku pola 01 będzie, że to jest MMC przyczepy, i MMC przyczepy oznacza DMC > przyczepy. Proste. Logiczne. Gdzie tak jest napisane. Poproszę podstawę prawną. > A ty za chwile wymyślasz swoje własne teorie, że owszem jest tak w F1, ale w O1 już jest na > odwrót... Zaczynasz się motać.... > Naprawdę, życzę ci jakiegoś kumatego policjanta, który w świetle obecnie brzmiących przepisów > wypisze ci mandat, lub jak nie będziesz chciał przyjąć, to może sąd cię przekona. > Bo jak na razie jedziesz na tym, że AK się myli, instruktorzy jazdy się mylą, policja się myli, > tylko jeden Żuraw jest jaśnie oświecony i wie kurna lepiej.... Jakoś dość sporo holuję i zawsze wychodzę obronną ręką,bo właśnie znam przepisy. Proponuję również zapoznać się z Quote: Art. 62. PoRD 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m i generalnie odsyłam do nowelizacji przepisów z ubiegłego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > To, że konstrukcyjnie taką przyczepę pociągniesz, to jedno. Po prostu, MI określiło, że ma to być > DMC przyczepy. Nie, MI określiło, że MMC pojazdu ma być jego DMC. DMC POJAZDU. Rubryki F1 oraz F2 DR. Czego w tym nie rozumiesz? > Nie piszę czy jest ten przepis logiczny czy nie, ale istnieje i to w takiej, a nie innej formie. > Na tej samej zasadzie MI określa, że Vmax na autostradzie to obecnie 140km/h, a nie jak kiedyś > 130km/h. Kwestia tylko napisania odpowiednich cyferek. Nic innego się nie zmienia. Znowu mieszasz dane konstrukcyjne z PoRD. Limity prędkości określone są w PoRD, nie przez producenta samochodu. W dalszym ciągu chciałbym zobaczyć zapis prawny, że MMC pojazdu ma być jego DMC (to jest) i ma być DMC przyczepy (na to czekam). K3 nie ma takiego przepisu, wyssałeś to z palca. Mylisz zapis MI dotyczący samochodu z danymi konstruktora dotyczącymi przyczepy, Co gorsza mieszasz dane konstrukcyjne z PoRD... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Gdzie tak jest napisane. Poproszę podstawę prawną. Podstawa: Quote: OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU1) z dnia 7 września 2007 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów > Zaczynasz się motać.... > Jakoś dość sporo holuję i zawsze wychodzę obronną ręką,bo właśnie znam przepisy. Proponuję również > zapoznać się z > Quote: > Art. 62. PoRD > 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: > 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t > lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; > 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m > i generalnie odsyłam do nowelizacji przepisów z ubiegłego roku. Ja zaczynam się motać? W jakim celu przytaczasz informacje o masie rzeczywistej przyczepy, skoro to inna kwestia? Na dodatek zawarta w odrębnych przepisach? Ustawy i rozporządzenia wzajemnie się uzupełniają. To, o czym piszesz, dotyczy przypadków, gdy do pojazdu o DMC 3,5T, o masie własnej 1,5T, pustego dopniesz załadowaną do pełna przyczepę o DMC 2,5T (pomijam kwestę uprawnień i ewentualnego hamulca najazdowego). W dowodzie pojazdu będzie że możesz taką przyczepę dopiąć, ale nie będzie nic o dodatkowych warunkach, w tym przypadku o fakcie, że pojazd nie może być "na pusto"... A zeszłoroczna nowelizacja nic nie zmieniła odnośnie dowodów rejestracyjnych i oznaczeń pól w DR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Nie, MI określiło, że MMC pojazdu ma być jego DMC. DMC POJAZDU. Rubryki F1 oraz F2 DR. Czego w tym > nie rozumiesz? No i widzisz, idziemy powoli do przodu. Krok po kroku... Skoro MMC pojazdu to DMC pojazdu, to wskaż mi gdzie jest napisane, że identyczna zasada nie obowiązuje w przypadku przyczepy? Bo niestety w przepisach tak jest, że raz użyte określenie nie zmienia się w treści danego aktu prawnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Podstawa: Quote: > OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU1) > z dnia 7 września 2007 r. > w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury > w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów > Ja zaczynam się motać? BRAWO, BRAWO, BRAWO!!!! Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane - Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU następnie masz to powtórzone w Uwagach: Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU.... do tego przytoczyłem ci opis rubryk F1 oraz F2 DR, które jest tożsame z przytoczonymi przez ciebie oznaczeniami Teraz porozmawiajmy o temacie naszej rozmowy, czyli MMC przyczepy. W dalszym ciągu proszę, abyś wskazał - jak uważasz - że wskazany przez ciebie zapis dotyczący pojazdów dotyczy również przyczep: > W jakim celu przytaczasz informacje o masie rzeczywistej przyczepy, skoro to inna kwestia? Na > dodatek zawarta w odrębnych przepisach? > Ustawy i rozporządzenia wzajemnie się uzupełniają. > To, o czym piszesz, dotyczy przypadków, gdy do pojazdu o DMC 3,5T, o masie własnej 1,5T, pustego > dopniesz załadowaną do pełna przyczepę o DMC 2,5T (pomijam kwestę uprawnień i ewentualnego > hamulca najazdowego). W dowodzie pojazdu będzie że możesz taką przyczepę dopiąć, ale nie > będzie nic o dodatkowych warunkach, w tym przypadku o fakcie, że pojazd nie może być "na > pusto"... Znowu dorabiasz swoje teorie, a Art. 62 nic o tym nie mówi A podałem go, żeby uzmysłowić ci, że pojazdem, który w rubryce np O1 wpisane ma MMCp 1000kg, możesz ciągnąć przyczepę o DMC=1500kg, bo wartości te po pierwsze nie sa tożsame, a po drugie nie mają znaczenia. Ważny jest Art. 62, w którym wyraźnie mowa jest o RMC zarówno samochodu jak i przyczepy. Gdyby moja znajomość przepisów ograniczała się do takich uproszczeń jakie chcesz stosować, to przy każdej kontroli, którą miałem, w których policjantom "wydawało się" , za każdym razem mandat musiałbym brać na klatę. A jak na razie to ja muszę im wykazywać jak tobie, że nie mają racji, że są obowiązujące obie strony przepisy, których powinniśmy się stosować i że wszystko jest zgodnie z obowiązującymi PoRD oraz wymogami konstrukcyjnymi pojazdu, którym holuję przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > BRAWO, BRAWO, BRAWO!!!! > Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane - Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU > następnie masz to powtórzone w Uwagach: Maksymalna Masa Całkowita POJAZDU.... > do tego przytoczyłem ci opis rubryk F1 oraz F2 DR, które jest tożsame z przytoczonymi przez ciebie > oznaczeniami > Teraz porozmawiajmy o temacie naszej rozmowy, czyli MMC przyczepy. W dalszym ciągu proszę, abyś > wskazał - jak uważasz - że wskazany przez ciebie zapis dotyczący pojazdów dotyczy również > przyczep: Dotyczy, przez analogię. Naprawdę uważasz, że będzie to znaczyło cokolwiek innego?? A skoro miałoby znaczyć coś innego, to własnie dlaczego MMC przyczepy ma być RMC przyczepy? Bo właśnie tobie tak pasuje? > Znowu dorabiasz swoje teorie, a Art. 62 nic o tym nie mówi Jak nic nie mówi, skoro pojazd o MW 1,5T jadący bez ładunku będzie miał wtedy RMC wynoszącą 1,5T, a załadowana do pełna przyczepa będzie miała RMC=DMC, czyli 2,5T? Czyli RMC przyczepy będzie większe niż RMC pojazdu... A właśnie art 62 tego zabrania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.