Tribal Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Pany mam pytanie wkładam w/w silnik do seja czy bez oporu bedzie pasował chodzi mi o to czy łapy będą w tym samym miejscu co przy 1.2 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Pany mam pytanie wkładam w/w silnik do seja czy bez oporu bedzie pasował chodzi mi o to czy łapy > będą w tym samym miejscu co przy 1.2 8v Łapy pasują tak samo jak do 8v, trochę ciasno się robi tylko w okolicach lampy z uwagi na szerszą obudowę rozrządu która na pewno będzie przecierała wąż idący do zbiorniczka płynu chłodzącego. Ja to rozwiązałem tak, że przy okazji wymiany płynu wstawiłem w tamtym miejscu rurkę/kolanko miedziane fi 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 A jak jest z legalizacja takiego swapa? Czy istatnio nie zmienialy sie przepisy, ze mozna wstawiac tylko silniki, ktore seryjnie byly oferowane w danym modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 > A jak jest z legalizacja takiego swapa? Czy istatnio nie zmienialy sie przepisy, ze mozna wstawiac > tylko silniki, ktore seryjnie byly oferowane w danym modelu? Ja zalegalizowałem w poniedziałek - zrobiłem dodatkowy przegląd, poszedłem do WK i dostałem wpis o zmianie pojemności w DR. Ja mam uno a 16V tam nie było . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > Ja zalegalizowałem w poniedziałek - zrobiłem dodatkowy przegląd, poszedłem do WK i dostałem wpis o > zmianie pojemności w DR. Ja mam uno a 16V tam nie było . Czytalem tutaj wiele lamentow na temat zmiany przepisow, tak z pol roku temu. Ktos kojarzy ten temat? Zrezygnowano z nich? Co jest potrzebne do takiego swapa z 1.1spi na 1.2 16v? Duzo zmain w elektryce? I co z tzw. tyrkoleniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > I co z tzw. > tyrkoleniem? Kości eprom, lub świnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 I co z tzw. > tyrkoleniem? z tyrkoleniem to wystarczy odpalić to nie na Magneti Marelli tylko na Bosch Motronic i żadnego tyrkolenia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > I co z tzw. > z tyrkoleniem to wystarczy odpalić to nie na Magneti Marelli tylko na Bosch Motronic i żadnego > tyrkolenia nie ma Rozumiem, że sam odpaliłeś i wiesz z własnego doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > Kości eprom, lub świnia Czyli jedynym rozwiazaniem jest zmiana programu, tak? A czemu silnik dziala w punto bez problemu, a po przekladce zaczyna tyrkolic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > Rozumiem, że sam odpaliłeś i wiesz z własnego doświadczenia? Chyba coś z tym Bosch'em jest na rzeczy. Ja już kupiłem 1.2 16v na Boschu. Nie przypominam sobie aby "tyrkolił", szedł od samego dołu bez żadnej czkawki. Zachował mi się tylko jeden filmik na którym słychać że nie tyrkoli. Na starcie przeciągłem go trochę na sprzęgle Na filmiku słychać mój silnik, seat to była totalna seria. Sejek był z Bielska Białej, podobno "arab" go stroił (tak słyszałem) Był to rok 2008, wówczas nie było tak głośno na forum o tyrkoleniu więc nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje. W 2009 był det i pierwsze przymiarki z turbo. Komp do dziś leży na półce, byłem z tej konfiguracji mega zadowolony więc go zostawił bo może się kiedyś jeszcze przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Bosch nie tyrkoli, to wiadomo. IAW tyrkoli, bo to jest k.g. a nie komputer. Problem z Boschem tylko taki, że trzeba cały majdan przeswapować, elektroniczny gaz, body komp, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > elektroniczny gaz, No właśnie, ja miałem gaz na linkę. Komp dokładnie taki: Ale szczegółów podłączenia nie znam bo takiego już kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > Bosch nie tyrkoli, to wiadomo. IAW tyrkoli, bo to jest k.g. a nie komputer. Problem z Boschem tylko > taki, że trzeba cały majdan przeswapować, elektroniczny gaz, body komp, itd. No wlasnie nie. W starym bravo nie bylo cana, nie bylo elektroniki a komp bosz byl, taka przejscowka, jeszcze nie dwie sondy i euro iles tam, ale juz pelna sekwencja itp. Zreszta nawet jak nowsze i trzeba body przelozyc, to ono jest potrzebne tylko po to, zeby immo dzialalo i gaz elektroniczny. Zadnego majdanu wiecej nie trzeba, zadnych centralek abs i reszty systemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 dokładnie wiem to z własnego doświadczenia że nie tyrkoli. a jeżeli chodzi Ci o to że w Punto nie tyrkoli i tak jest a bierze sie to np z pojemności układu wydechowego a przede wszystkim od konstrukcji układu dolotowego. mam taki silnik u siebie w 126p od Fita BRAVA 1.2 16v odpalony w 100% na boschu z tego pojazdu. mam gaz na linkę imo przełożone wszystko chodzi jak fabryka przewidziała. jest to o wiele "mądrzejszy" sterownik od Marelli. w Boschu wszystkie wtryskiwacze chodzą osobno, nie ma silnika krokowego tylko wolne obroty są nastawiane przez uchylanie przepustnicy, posiada czujnik spalania stukowego. ale nie ma jak nowsze układy czujnika położenia wałka rozrządu... więc jeżeli chcesz raz a dobrze pozbyć się tyrkolenia odpal to na Boschu tylko ze starej BRAVa/BRAVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 No to ja się dość sporo dzisiaj dowiedziałem Jedyne co mnie zastanawia w tym co napisałeś, to ta sekwencja bez czujnika położenia wałka Możecie mi podpowiedzieć jakie jest dokładne oznaczenie tego kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Wiem, że to Was nie zadowala ale u dziewczyny odpaliłem to na MM plus pomarańczowe wtryski Autko jeździ chyba z drugi rok i ma się świetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 te silniki w starym bravo na boschu i jednej sondzie byly do 2002r ? Listwę miały z powrotem ? I jak byl włączany wentylator z kompa czy czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 > te silniki w starym bravo na boschu i jednej sondzie byly do 2002r ? > Listwę miały z powrotem ? I jak byl włączany wentylator z kompa czy czujnika? listwa była bez powrotu, z tego co pamiętam z niebieskimi wtryskami. NIe wiem jak wlączany był wentylator. Ale to bez znaczenia bo przy swapie i tak zostaje układ chłodzenia z CC/SC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 > listwa była bez powrotu, z tego co pamiętam z niebieskimi wtryskami. NIe wiem jak wlączany był > wentylator. Ale to bez znaczenia bo przy swapie i tak zostaje układ chłodzenia z CC/SC wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 > wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v > boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi > Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja > zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v zaślepek były dwa rodzaje, do BBM chyba powinna być taka "prostokątna" na cztery śruby. Taka owalna na dwie śrubki z ego co pamiętam u mnie nie chciała pasować i za zaślepkę robiła odpowiednio przycięta łapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 > zaślepek były dwa rodzaje, do BBM chyba powinna być taka "prostokątna" na cztery śruby. Taka owalna > na dwie śrubki z ego co pamiętam u mnie nie chciała pasować i za zaślepkę robiła odpowiednio > przycięta łapa o i fajnie tez myslalem o pomniejszeniu łapy widziałem kilka zdjęć z ta łapa w cento i nie wygląda to zbyt dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 > wiem ze zostaje, ale aktalnie mam mpi na boschu a tam jest wentyl sterowany z kompa, jakby 16v > boscha bylo sterowane z kompa to odpada zakladanie chlodnicy z spi > Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w 16v bravo brava jest gorna lapa w obudowie walkow i zeby ja > zlikwidowac czy podpasuje orginalna zaslepka z obudowy z punto I 16v więc tak: wentylator jest sterowany ze sterownika silnika listwa wtryskowa jest bez powrotu ja zamiast górnej łapy założyłem okrągłą zaślepkę z punta 1 1.2 16v pasowała P&P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > więc tak: > wentylator jest sterowany ze sterownika silnika > listwa wtryskowa jest bez powrotu > ja zamiast górnej łapy założyłem okrągłą zaślepkę z punta 1 1.2 16v pasowała P&P no właśnie listwa bez powrotu a w 1.2 8v miałem z powrotem co z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 > no właśnie listwa bez powrotu a w 1.2 8v miałem z powrotem co z tym zrobić ? założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko > działa to jedyne wyjście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > to jedyne wyjście ? no drugim wyjściem jest zamontować kosz z pompą od seicneto 1.1 MPI a regulatorem ciśnienia paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > założyć listwę od ukladu zasilania magneti marelli z powrotem tak jak u siebie mam i wszystko > działa A JAKI MASZ KOLEKTOR ssący cały plastikowy czy dzielony ?? możesz podesłać foto jak wyglada listwa z powrotem bo szukam i nie moge znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > A JAKI MASZ KOLEKTOR ssący cały plastikowy czy dzielony ?? > możesz podesłać foto jak wyglada listwa z powrotem bo szukam i nie moge znaleźć kolektor dzielony a zdjęcia listwy nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > no drugim wyjściem jest zamontować kosz z pompą od seicneto 1.1 MPI a regulatorem ciśnienia paliwa ok chce zamontować kosz z 1.1 MPI a gdzie zamontowax regulator ciśnienia paliwa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że > musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny TAK a co jest innego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > no przecież regulator ciśnienia paliwa w MPI jest właśnie w koszu pompy paliwa tylko pamiętaj, że > musisz też wymienić zbiornik paliwa jeżeli masz SPI bo on również jest inny nie musi baku zmieniać,jak mnie pamięć nie myli to jedyna różnica między bakiem spi a mpi jest taka że mpi nie ma dodatkowego mocowania na filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > nie musi baku zmieniać,jak mnie pamięć nie myli to jedyna różnica między bakiem spi a mpi jest taka > że mpi nie ma dodatkowego mocowania na filtr paliwa. ok jeżeli mój błąd to ok mówię to bo tak słyszałem sam osobiście nie widziałem tego na oczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Pany cewki w 16v mam jedną na 3 piny w 8v miałem 2 cewki po dwa piny w każdej co z tym zrobić?moge dać cewki od 8v ? a i jeszcze jedno zauważyłem ze z silnika zwisa mi jedna wtyczka a umiejscowiona jest pod kolektorem ssącym co to może byc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Pany cewki w 16v mam jedną na 3 piny w 8v miałem 2 cewki po dwa piny w każdej co z tym zrobić?moge > dać cewki od 8v ? a i jeszcze jedno zauważyłem ze z silnika zwisa mi jedna wtyczka a > umiejscowiona jest pod kolektorem ssącym co to może byc ? stukowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > stukowy? i wszystko jasne dzieki a co z wiązką bo widze ze brakuje mi kabli do przepustnicy i do kolektora ssącego idzie to jakoś przerobić czy muszę miec inną wiązkę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 to co podpowie ktoś co z tą wiązką ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > to co podpowie ktoś co z tą wiązką ?? Silnik masz na boschu czy mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Silnik masz na boschu czy mm? tz co konkretnie bo komputera jeszcze nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > tz co konkretnie bo komputera jeszcze nie mam Ale instalacje masz, oczywiscie tą starą z 8v? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Ale instalacje masz, oczywiscie tą starą z 8v? no rak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > no rak I brakuje wtyczek do przepustnicy? Jakim cudem? Z 8v na 16v na osprzecie z punto 1 trzeba dorobic tylko jrden kabelek do wtryskow i zrobic maly mix z mapsensorem reszta musi pasowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > I brakuje wtyczek do przepustnicy? Jakim cudem? > Z 8v na 16v na osprzecie z punto 1 trzeba dorobic tylko jrden kabelek do wtryskow i zrobic maly mix > z mapsensorem reszta musi pasowac. No w 8v miałem wtyczke do przepustki ale piny się nie zgadzają a silnik mam z brawy na osprzecie z brawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > No w 8v miałem wtyczke do przepustki ale piny się nie zgadzają a silnik mam z brawy na osprzecie z > brawy chłopie przecież miałeś tłumaczone że w Brav-ie jest to na BOSCH-u i nie będzie pasować tu jest jedna duża kostka do przepustnicy a w Magnety kilka małych dokładnie 3 więc jak ma pasować ? musisz sie zdecydować czy to ma być BOSCH czy MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > chłopie przecież miałeś tłumaczone że w Brav-ie jest to na BOSCH-u i nie będzie pasować tu jest > jedna duża kostka do przepustnicy a w Magnety kilka małych dokładnie 3 więc jak ma pasować ? > musisz sie zdecydować czy to ma być BOSCH czy MM ale mi to obojetne co bedzie ma jezdzić czyli co w takiej sytuacji najlepiej zrobić ?nie wiem czy to ważne ale docelowo będzie turbo i słyszałemj ze lepiej jak zostane przy 8v kompie czyli albo ssący z punto I i zostaje na MM lub wiązka z komputerem od Boscha tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > czyli albo ssący z punto I i zostaje na MM lub wiązka z komputerem od Boscha tak ? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > tak Jak możecie podeślijcie foto ssącego punto I żebym nie kupił takiego jak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Jak możecie podeślijcie foto ssącego punto I żebym nie kupił takiego jak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 A musi być cały kolektor czy może być sama przepustnica od punto I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 czy Taki komputer bedzie dobry żeby odpalić 1.2 16v na MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.