Skocz do zawartości

BEKO WMI71241 - nie kręci bęben


KotLarry

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zgłoszę do serwisu przyjadą w poniedziałek,

może Wy mi podpowiecie, co mogło paść lub się zepsuć?

Pralka generalnie do soboty prała ok, potem zaczęło grzechotać i nie wirowała.

Dziś pompki działają, ale nie kręci bęben.

W ogóle...

Może da się coś sprawdzić na szybko?

Ps w filtrze znalazłem 1 gr zlosnik.gif

PS 2 odłączałem napięcie na kilka minut...

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zgłoszę do serwisu przyjadą w poniedziałek,

> może Wy mi podpowiecie, co mogło paść lub się zepsuć?

> Pralka generalnie do soboty prała ok, potem zaczęło grzechotać i nie wirowała.

> Dziś pompki działają, ale nie kręci bęben.

> W ogóle...

> Może da się coś sprawdzić na szybko?

> Ps w filtrze znalazłem 1 gr

> PS 2 odłączałem napięcie na kilka minut...

> Z góry dzięki za info.

Ale rozbierałeś ją?

Albo zdechł silnik/jego zasilanie, albo w wersji optymistycznej pękł pasek klinowy od silnika do bębna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zgłoszę do serwisu przyjadą w poniedziałek,

> może Wy mi podpowiecie, co mogło paść lub się zepsuć?

> Pralka generalnie do soboty prała ok, potem zaczęło grzechotać i nie wirowała.

> Dziś pompki działają, ale nie kręci bęben.

> W ogóle...

> Może da się coś sprawdzić na szybko?

> Ps w filtrze znalazłem 1 gr

> PS 2 odłączałem napięcie na kilka minut...

> Z góry dzięki za info.

Jakie błędy zgłasza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łożysko jeszcze jest....

> a ręką się obraca ?

Bęben się obraca i wg mnie daje odgłosy silnikowe wtedy.

Czyli raczej nie łożysko ani pasek.

Ja bym obstawił programator, albo coś od zasilania silnika...

Pralka ma dwa lata, tuż po gwarancji jest :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pralka ma dwa lata, tuż po gwarancji jest :/

Genialnie chińczyk trafił zlosnik.gif

Wody nabiera?

Bierzesz miernik w dłoń i sprawdzasz czy napięcie dochodzi do silnika (uwaga 230V!!!!).

Może tylko kondensator rozruchowy zdechł...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgłasza... Można to wymusić? Żeby sprawdzić?

cytat:

"Wejście do trybu serwisowego:

1. Wyłączyć pralkę używając przycisku WŁ/WYŁ. Za p0omocą wybieraka ustawić program Bawełna 90 stopni ( drugi program bawełna 90 patrząc od lewej strony – bez p[rania wstępnego)

2. Włączyć pralkę naciskając przycisk WŁ/WYŁ i trzymając równocześnie przycisk „start/pause/anulowanie” dopóki nie zacznie migać przycisk „start/pause/anulowanie” (około 3 sekund). W tym momencie wyświetli się kod błędu.

3. Po zobaczeniu kodu błędu należy go natychmiast wykasować przez naciśnięcie przez 3 sekundy przycisku „start/pause/anulowanie”

4. Po wykasowaniu błędu znajdziemy się w trybie testu funkcjonalnego. Każde naciśnięcie „start/pause/anulowanie” powoduje przejście do kolejnego kroku sprawdzania.

"

http://kodybledow.pl/index.php/pralkii/19-pralki-beko-55xx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Genialnie chińczyk trafił

Nie wiem czy nie turek hmm.gif

> Wody nabiera?

> Bierzesz miernik w dłoń i sprawdzasz czy napięcie dochodzi do silnika (uwaga 230V!!!!).

> Może tylko kondensator rozruchowy zdechł...

Myślisz, że jest tam kondensator rozruchowy icon_eek.gif

Co najwyżej to może sprawdzić długość szczotek, ale po 2 latach to powinny być jeszcze ok hmm.gif

> Krawiec

Tak czy owak to wątpię by naprawa w tym wypadku była możliwa przez laika (bez obrazy), lepiej niech wezwie fachowca ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No raczej.

> Ale z uszkodzonym kondensatorem silnik powinien przynajmniej próbować zakręcić bębnem.

Widzę , że znasz się na rzeczy hehe.gif

Kondensator rozruchowy to był w starych polarach, gdzie była jedna prędkość wirowania.

Teraz są prawie wszędzie silniki szczotkowe, gdzie w prosty sposób można regulować prędkość obrotową, w topowych modelach bywają silniki indukcyjne trójfazowe sterowanie inwerterem ale i tam nie znajdziesz kondensatora rozruchowego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety kod e11, problem z silnikiem podobno.

Rozebrać, sprawdzić. Generalnie nie jest to rocket science.

Do poczytania moje przygody z suszarką, kupioną za bezcen jako uszkodzona.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2925324

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rocket science to nie ale po rozebraniu w zasadzie nie wiem co może być nie tak.

> Kupię szczotki, ale np kondensatora rozruchowego nie widziałem.

> Gdzie go szukać przy kolejnym podejściu?

Jak masz silnik ze szczotkami to kondensatora rozruchowego tam nie znajdziesz, pisałem wcześniej skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rocket science to nie ale po rozebraniu w zasadzie nie wiem co może być nie tak.

> Kupię szczotki, ale np kondensatora rozruchowego nie widziałem.

> Gdzie go szukać przy kolejnym podejściu?

Najpierw skompletuj wiedzę i narzędzia.

Potrzebny jest multimetr cyfrowy z opcją sprawdzania układów półprzewodnikowych (czyli zwykle jest symbol diody i piszczy po zwarciu).

Przydaje się też fazer 777.

Poszukaj podobnych usterek na elektrodzie, ściągnij wszystko co się da na ten temat.

Silniki są zasilane w pralkach podobnie więc przydatny może być nawet opis naprawy pralki innej firmy. Jest kilka głównych typów silników i zasilań. Są silniki bezszczotkowe z kondensatorem, szczotkowe sterowane triakiem oraz bezszczotkowe zasilane z falownika.

Jak masz szczotki, to pewnie jest to ten drugi.

Pewnie masz też prądniczkę tachometryczną do sprawdzania prędkości silnika.

Trzeba sprawdzić kable, silnik, i elektronikę (przekaźniki, triaki, rezystory)

Możesz też na elektrodzie znaleźć kumatego serwisanta, który zrobi więcej, niż wymiana modułu lub pocięcie przekaźników.

Jak nie masz róznicówki w domu lub dużego doświadczenia, to nie sprawdzaj układu pod napięciem - można stracić życie - a nie warto dla pralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety kod e11, problem z silnikiem podobno.

E11 Motor open circuit error or tacho open circuit error.

Z listy kodów serii WMA, ale pewnie podobnie będzie:

Motor error detected

Check motor

Check wiring

Check motor triac on control PCB

Check PCB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś był spec.

Okazało się, że urządzenie nieco się przegrzało.

Szczotki i komutator poprawił i gra i buczy.

Przyznam, że miałem sprawdzić je w weekend,

ale po rozmowie z nim stwierdziłem, że nie będę ryzykował,

a było sporo innych rzeczy do zrobienia.

Generalnie rzecz biorac ponoć to wina prania jednego po drugim,

zwłaszcza, że urzadzenie jest zabudowane.

Generalnie jak stwierdził, usterka jedna na milion.

Koszt naprawy 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.