Skocz do zawartości

jak to jest w koncu z renault


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

natchniety watkiem CINKA

zwróciłem uwage na LAGUNE 2 ph2 od 2005/6r.

ceny od kilku do kilkunastu tysiecy zł...

jak jest z awaryjnoscia całego auta i silników benzynowych.

interuje mnie 1.6; 2.0 pb i ewentualnie 2.0T.

jak wypada laguna 2 ph2 w porównaniu do laguny 2 ph1; i laguny 1 ph2.

mam do czynienia z laguna 1 ph2 1.6. na poważne usterki nie narzekam, ale denerwujaca jest elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem CI na przykładzie Scenica II z silnikiem 2.0 16V z uzytkowania auta na przestrzeni 3 lat.. Silnik bezproblemowy, jedyne co podlega okresowej wymianie przy okazji wymiany rozrządu jest wariator (koszt około 500zł). Oczywiście nie trzeba wymieniać ale potrafi paść i warto przynajmniej co druga wymianę wymienić.

Co do elektryki, jedyne czym sa problemy to czasami Hands Free działa jak chce. Tzn padły mi mikro styki od zamykania od strony kierowcy (koszt wymiany 30zl ale jakoś niemam czasu). Ponad to padł mi wyprzęglik, i plastik trzymający szybe pasażera (30zł) aha i jeszcze z mojej winy padł regulator prędkości nawiewu (zapchane odpływy wody). Jeszcze sobie przypomniałem że koło pasowe też wymieniałem. Poza tym bezproblemowo, razem z LPG śmiga i nie narzeka. Przebieg oryginalny około 140 000 (do 115 serwisowany w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> natchniety watkiem CINKA

> zwróciłem uwage na LAGUNE 2 ph2 od 2005/6r.

> ceny od kilku do kilkunastu tysiecy zł...

> jak jest z awaryjnoscia całego auta i silników benzynowych.

> interuje mnie 1.6; 2.0 pb i ewentualnie 2.0T.

> jak wypada laguna 2 ph2 w porównaniu do laguny 2 ph1; i laguny 1 ph2.

> mam do czynienia z laguna 1 ph2 1.6. na poważne usterki nie narzekam, ale denerwujaca jest

> elektryka.

1.6 nie jedzie. On nie jedzie już w Megane jak w czwórkę lecisz, a w Lagunie już kompletnie. Bardziej miękka i wygodna od Laguny I, choć IMO gorzej wykonana w środku.

Brałbym w I 2.0 8V, a w II 1.8 pb, 2.0 pb (nie IDE), lub 1.9 dci. Na diesle narzekają, ale ja dieslami Renault przejeździłem kilkaset kkm bez kosztownej awarii, lub unieruchamiającej auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w domu 2 po liftingu 1.9 dCi 110 KM. Przez 5 lat zrobiliśmy około 60k km bez większych awarii. Na samym początku padł wysprzęglik a później moduł ESP (wymieniony na gwarancji w ASO). Auto bardzo oszczędne, wygodne, ciche i dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Przyczepiłbym się jedynie do kiepskich materiałów w środku i słabego spasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem LII 2.0T.

Czesci byly drogie do tego silnika bo nie bylo zamiennikow np: sprzeglo - moze sie teraz troche pozmienialo.

Mechanicznie wszystko bylo super. Elektryka platala figle - czujniki parkowania, cisnienia w oponach, szyba w klapie tylnej, nie wlaczajace sie radio, nie otwierajace sie drzwi podczas deszczu. Oczywiscie te wszystkie wyzej wymienione usterki nie wystepowaly jednoczesnie i notorycznie ale tak ot po prostu.

Auto bylo krajowe, sprzedalem z przebiegiem 160kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 1.9 dCi, rozmawiałem z dwoma mechanikami w realu i mówią że jak dCi to 1,9 a nie większy, a ponieważ z 1,9 miałem problemy wnioskuję żeby kupić większy, jak ma się zepsuć to i tak się zepsuje.

...chociaż nie wiem czy o tym miało być. hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem lagune I 2.0 benzyna, mam teraz II 1.9dci 120 oraz jednoczesnie III 2.0 dci 130. dlaczego?

nie jestem fanboyem marki, nie bronie za wszelką cenę, ale bardzo doceniam komfort jazdy tymi samochodami, nie przejmuje się opiniami, a z awaryjnością nie jest tak źle jak wokół wszędzie malują w czarnych barwach.

owszem nie będę się wypierał bo II psuła mi się czasami, ale z III to już jest super. a i poza tym świetny stosunek ceny do jakości i do rocznika jak używkę kupujesz ok.gif

jak szukasz IIph2 to najlepiej 2.0T lub 2.0dci. świetne silniki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 1.9 dCi, rozmawiałem z dwoma mechanikami w realu i mówią że jak dCi to 1,9 a nie większy, a

> ponieważ z 1,9 miałem problemy wnioskuję żeby kupić większy, jak ma się zepsuć to i tak się

> zepsuje.

> ...chociaż nie wiem czy o tym miało być.

No ale co się zepsuło tak na prawdę ... mozesz rozwinąc? Co i przy jakim przebiegu? Ze szwagrem kupiliśmy1.9 dci 130 KM LII phase2 z 2006 roku w 2010 z przebiegiem 64 kkm. Teraz ma 128 kkm i jeszcze nigdy nic się w niej nie zepsuło ... oczywiscie oleje klocki tarcze to wszystko wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale co się zepsuło tak na prawdę ... mozesz rozwinąc? Co i przy jakim przebiegu? Ze szwagrem

> kupiliśmy1.9 dci 130 KM LII phase2 z 2006 roku w 2010 z przebiegiem 64 kkm. Teraz ma 128 kkm i

> jeszcze nigdy nic się w niej nie zepsuło ... oczywiscie oleje klocki tarcze to wszystko

> wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta.

Przy przebiegu rzędu 180 tys wymieniane były już wtryski, turbina i coś jeszcze, nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 nie jedzie. On nie jedzie już w Megane jak w czwórkę lecisz, a w Lagunie już kompletnie.

> Bardziej miękka i wygodna od Laguny I, choć IMO gorzej wykonana w środku.

> Brałbym w I 2.0 8V, a w II 1.8 pb, 2.0 pb (nie IDE), lub 1.9 dci. Na diesle narzekają, ale ja

> dieslami Renault przejeździłem kilkaset kkm bez kosztownej awarii, lub unieruchamiającej auto.

1.6 1598 112 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 11,5 197 10,0/5,9/7,4

2.0 1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 9,8 207 11,0/6,1/7,9

2.0 T 1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 8,4 223 11,6/6,5/8,4

w L2 PH2 brak 1.8

które to sa silniki IDE?

przykładowe ogłoszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 1598 112 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 11,5 197 10,0/5,9/7,4

> 2.0 1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 9,8 207 11,0/6,1/7,9

> 2.0 T 1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 8,4 223 11,6/6,5/8,4

> w L2 PH2 brak 1.8

> które to sa silniki IDE?

> przykładowe ogłoszenie

w pierwszym poście pisałem o II phI, stąd 1.8

IDE ma 140 KM, zwykła 2.0 ma 135.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 1598 112 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 11,5 197 10,0/5,9/7,4

> 2.0 1998 135 (99)/5500 191/3750 R4 DOHC/16 9,8 207 11,0/6,1/7,9

> 2.0 T 1998 170 (125)/5000 270/3250 R4 DOHC/16 8,4 223 11,6/6,5/8,4

> w L2 PH2 brak 1.8

> które to sa silniki IDE?

> przykładowe ogłoszenie

żaden -w LII phII nie montowano IDE zlosnik.gif tylko 1.6, 2.0 135 KM, 2.0T 170 KM i 204 KM wink.gifok.gif Tyle jeżeli chodzi o temat benzyn ok.gif Jak otworzysz maskę w LII ph I to zobaczysz coś takiego

139060389_1_644x461_przeplywomierz-renau

wink.gif

a tak wygląda "zwykłe 135 km

168254041_8_644x461_renault-laguna-ii-20

ta z fotki nie ma już "IDE" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 nie jedzie. On nie jedzie już w Megane jak w czwórkę lecisz, a w Lagunie

Jakoś jeżdżę w4kę Megane 1,6 16v i daje radę na przyspieszenie kiedy trzeba nie narzekam.Wszystko w granicach zdrowego rozsądku ale jak na swoją masę i 115KM w wolnossącym jest wszystko na poziomie,oczywiście gdy wszystko z silnikiem cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.