Polarny Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > - Octavia 1.2 TSi , na Castrolu notowałem wyższą o około 8-10 stopni temperaturę oleju przy > prędkościach autostradowych. Po wymianie na Mobila 1 temp utrzymywała się niższa (miałem w > kompie opcję temp oleju stąd wiem). Na Mobilu silnik pracował też zauważalnie ciszej zwłaszcza > przy rozruchu na zimno. Też mam podobne obserwacje dotyczące temperatury oleju przy wyższych prędkościach i hałasu na zimnym. Teraz temperatura jest niższa i jest ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 >W przypadku > benzyny również, jeżeli silnik jest zaprojektowany na spalanie benzyny o liczbie oktanowej 95, > to zatankowanie 98 absolutnie nic nie da, poza ZWIĘKSZENIEM zużycia, bo 98 ma mniejszą > kaloryczność. 98 spala się łagodniej, jest też bardziej odporna na wystąpienie zjawiska spalania stukowego. Odnośnie kaloryczności też rozumiem. Moim zdaniem to moc się wtedy po prostu zmniejszy a zużycie się nie zmieni. >Zarówno w przypadku benzyny, jak i ON "premium" chodzi o dodatki czyszczące i > lepszą jakość samego paliwa (mniejsze zasiarczenie, mniejszy % dodatków bio i tak dalej), Poziom dodatków czyszczących w odniesieniu do dedykowanych preparatów czyszczących jest b mały. Nie może być zresztą duży, ponieważ nawet producenci tych preparatów nie zalecają ich do ciągłego stosowania. Moim zdaniem one mogą pogarszać smarność paliwa. Zmniejszenie zasiarczenia też pogarsza smarność paliwa (dla różnego rodzaju pomp np. wtryskowych - jest to na minus, ale już dla układów oczyszczania spalin - na plus). > I w żadnym wypadku nie powodują wzrostu mocy (bo niby jak?), Czasem jeżeli paliwa premium zawierałyby jakieś dodatki, jakieś związki, które zawierają duże ilości tlenu, wtedy myślę że moc mogłaby troszkę wzrosnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Opinie otóż na temat Castrola są nie najlepsze. Powodowany nimi, nie użyłem go jako nowego oleju, > lecz wychwalanego Motula (cena praktycznie taka sama). > Zauważyłem taką różnicę, że silnik się dłużej nagrzewa - nie wiem czy to dobrze świadczy o nowym > oleju. > Jakie są wasze doświadczenia? > Interesują mnie zwłaszcza przypadki notorycznego używania Castrola i efektów z tym związanych, np. > "silnik przejechał 300 tys. km i nic się nie popsuło, moc taka sama itd. itp.". > Bo sam nie wiem, czy te złe opinie o Castrolu są na czymś oparte, czy po prostu poszedł taki mit i > teraz każdy powtarza. od nowosci mam diesla zalewanego Castrolem, Castrol byl lany w ASO, pozniej w dwoch roznych serwisach zajmujacych sie glownie japonczykami. Do tej pory przejechane 165 k km, (dzisiaj byl przeglad) i wszystko w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Czy czasem Castrol 5W/30 to nie to samo co Ford Formula F 5W/30 ? Ford jest silnie związany z Castrolem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > może świeży olej lepiej odprowadza po prostu ciepło? > Pojeździłbym i w miarę jak olej będzie się starzał - obserwowałbym jak sytuacja się rozwija. U mnie po wymianie olej nagrzewa się zauważalnie dłużej i trzeba się bardziej postarać aby go dogrzać do 110-120 st. Testowane na Shell, Orlen i Valvo. Wszystkie 10W60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > To podobnie jak z paliwami premium. Nic nie dają, ale działa efekt placebo. No i nadzieja, że po > 200 kkm silnik będzie trochę mniej zużyty, ale co mnie to obchodzi, niech się martwi kolejny > właściciel. Nie licząc silników które z tego korzystają. - np turbobenzyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > A na czym polega różnica? To jest to same spalanie paliwa. Na zmieniającym się Vokumetric Efficiency. Ibtum, ze owa sprawność wolumetryczna w wypadku doładowanych jednostek mocno przekracza 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Nie licząc silników które z tego korzystają. - np turbobenzyn. Przecież pisałem o tym, jeżeli silnik jest przystosowany do 98, to na 95 będzie spadek mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Czy czasem Castrol 5W/30 to nie to samo co Ford Formula F 5W/30 ? > Ford jest silnie związany z Castrolem. Zależy który Castrol masz na myśli, bo samo 5W30 to mało. Ford Formula F to olej a5/b5 czyli prawdopodobnie to samo co Castrol Profesional A5 5W30 i Castrol Magnatec 5W-30 A5. Odpowiedniki można też znaleźć pod marką BP. Mimo wszystko wg mnie najlepiej kupić Ford Formulę, chyba mniejsze prawdopodobieństwo podrobienia niż popularne bańki Castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.