Skocz do zawartości

remont silnika w TA - tak sobie policzyłem


_sky_

Rekomendowane odpowiedzi

hej!

Tak sobie policzyłem wczoraj ile musiałbym wyłożyć na konkretny remont silnika w trampku.

Delikatnie wbiło mnie w fotel.

Nowe pierścienie, tłoki, łańcuszki rozrządu, uszczelniacze zaworów, komplet uszczelek, szlif + honowanie.

Nie liczyłem robocizny, bo sam chciałem robić (no mam okazję przytulić zajechany silnik od kumpla).

Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln...

Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej!

> Tak sobie policzyłem wczoraj ile musiałbym wyłożyć na konkretny remont silnika w trampku.

> Delikatnie wbiło mnie w fotel.

> Nowe pierścienie, tłoki, łańcuszki rozrządu, uszczelniacze zaworów, komplet uszczelek, szlif +

> honowanie.

> Nie liczyłem robocizny, bo sam chciałem robić (no mam okazję przytulić zajechany silnik od

> kumpla).

> Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln...

> Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie...

tylko że nie wiesz w jakim stanie kupisz icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko że nie wiesz w jakim stanie kupisz

Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha...

I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca?

Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej).

Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć...

Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem nad długoterminowym remontem.

Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie pytałem.

W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha...

> I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca?

> Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej).

> Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć...

> Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem

> nad długoterminowym remontem.

> Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie

> pytałem.

> W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku.

robic, wieksza kasa ale wiesz co bedziesz mial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln...

> Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie...

Jak lubisz grzebać i masz czas to robić. Tylko zanim zacząłbym robić to uzbierałbym odpowiedni budżet, żeby robota nie ciągnęła się miesiącami.

Jak brak Ci forsy i czasu to kupić używkę tam gdzie dają gwarancję rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha...

> I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca?

> Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej).

> Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć...

> Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem

> nad długoterminowym remontem.

> Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie

> pytałem.

> W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku.

Zadaj sobie jedno proste a ważne pytanie - jak bardzo lubisz swojego mechanicznego ogiera.

Jak go lubisz i nie planujesz się z nim rozstawać to rób remont, będziesz miał spokój na wieki. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha...

> I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca?

> Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej).

> Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć...

> Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem

> nad długoterminowym remontem.

> Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie

> pytałem.

> W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku.

jezeli masz zamiar jeszcze nim pojeździć to warto zrobić remont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli masz zamiar jeszcze nim pojeździć to warto zrobić remont

No właśnie mam zamiar. Nie po to wsadziłem w niego sporą już kasę (bezpośrednio i pośrednio), żeby teraz sprzedać za grosze.

Trochę mnie przeraża kwota jaką będę musiał wyłożyć (jakby nie patrzeć to pewnie mocno ponad 50% wartości motocykla).

Wiem, że to nie jest tanie hobby, ale...

OK. To może inaczej. Ile zaproponować kumplowi za silnik z niewiadomym przebiegiem (ostatnio walił 2 litry mineralnego na 1000km - czyli od groma i jeszcze trochę).

Generalnie w każdej chwili mogę to serducho rozpołowić i zobaczyć co tam w środku słychać - zezwolenie właściciela jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile taki silnik waży? A teraz zerknij na ceny skupu złomu żelaznego...

No nie do końca tak. Dostaję tam gaźniki, rozrusznik i parę innych szpei które po rozbiórce można sprzedać. Zastanawiam się nad kwotą rzędu 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie mam zamiar. Nie po to wsadziłem w niego sporą już kasę (bezpośrednio i pośrednio), żeby

> teraz sprzedać za grosze.

> Trochę mnie przeraża kwota jaką będę musiał wyłożyć (jakby nie patrzeć to pewnie mocno ponad 50%

> wartości motocykla).

> Wiem, że to nie jest tanie hobby, ale...

> OK. To może inaczej. Ile zaproponować kumplowi za silnik z niewiadomym przebiegiem (ostatnio walił

> 2 litry mineralnego na 1000km - czyli od groma i jeszcze trochę).

> Generalnie w każdej chwili mogę to serducho rozpołowić i zobaczyć co tam w środku słychać -

> zezwolenie właściciela jest.

warto kupować jakiś złom ??

3 tysie to wcale nie dużo koszty wzrosną jak rozbierzesz silnik zlosnik.gif

remont w wyczynie to kwota o wiele większa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.