_sky_ Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 hej! Tak sobie policzyłem wczoraj ile musiałbym wyłożyć na konkretny remont silnika w trampku. Delikatnie wbiło mnie w fotel. Nowe pierścienie, tłoki, łańcuszki rozrządu, uszczelniacze zaworów, komplet uszczelek, szlif + honowanie. Nie liczyłem robocizny, bo sam chciałem robić (no mam okazję przytulić zajechany silnik od kumpla). Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln... Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > hej! > Tak sobie policzyłem wczoraj ile musiałbym wyłożyć na konkretny remont silnika w trampku. > Delikatnie wbiło mnie w fotel. > Nowe pierścienie, tłoki, łańcuszki rozrządu, uszczelniacze zaworów, komplet uszczelek, szlif + > honowanie. > Nie liczyłem robocizny, bo sam chciałem robić (no mam okazję przytulić zajechany silnik od > kumpla). > Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln... > Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie... tylko że nie wiesz w jakim stanie kupisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > tylko że nie wiesz w jakim stanie kupisz Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha... I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca? Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej). Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć... Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem nad długoterminowym remontem. Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie pytałem. W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha... > I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca? > Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej). > Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć... > Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem > nad długoterminowym remontem. > Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie > pytałem. > W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku. robic, wieksza kasa ale wiesz co bedziesz mial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 jak się znasz to robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln... to duzo twoim zdaniem? > Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie... jasne ... bo inne silniki leżą i czekają az sie je kupi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Lekko licząc, same graty, to koszt około 3 kpln... > Chyba poszukam serducha na rynku wtórnym, stanowczo taniej wyjdzie... Jak lubisz grzebać i masz czas to robić. Tylko zanim zacząłbym robić to uzbierałbym odpowiedni budżet, żeby robota nie ciągnęła się miesiącami. Jak brak Ci forsy i czasu to kupić używkę tam gdzie dają gwarancję rozruchową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha... > I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca? > Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej). > Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć... > Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem > nad długoterminowym remontem. > Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie > pytałem. > W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku. Zadaj sobie jedno proste a ważne pytanie - jak bardzo lubisz swojego mechanicznego ogiera. Jak go lubisz i nie planujesz się z nim rozstawać to rób remont, będziesz miał spokój na wieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > to duzo twoim zdaniem? To dużo. > jasne ... bo inne silniki leżą i czekają az sie je kupi... Nom. Na allegro 16 sztuk znalazłem jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Nom. Na allegro 16 sztuk znalazłem pewnie leża now nie jeżdzone... (skąd wiesz jakie maja naloty...) > jakiś tekst wiem ze są na alle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Też prawda. Ale za cirka 3kpln dam radę kupić 2 serducha... > I teraz pytanie. Co lepiej się opłaca? > Silnik od kumpla jest z serii "czarnych" (ponoć parę patatajków więcej). > Ale z drugiej strony paczając, to te silniki ponoć lubieją więcej oleju pociągnąć... > Mam niezły zgryz... Swojego nie chcę teraz rozbebeszać, bo nie wywalę od razy takiej kasy. Myślałem > nad długoterminowym remontem. > Już wiem, że do mojego silnika są pierścienie i tłoki na szlif 0,25 i 0,5. Na "czarny" się nie > pytałem. > W projekcie jest to dla mnie robota rozpisana na co najmniej pół roku. jezeli masz zamiar jeszcze nim pojeździć to warto zrobić remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > jezeli masz zamiar jeszcze nim pojeździć to warto zrobić remont No właśnie mam zamiar. Nie po to wsadziłem w niego sporą już kasę (bezpośrednio i pośrednio), żeby teraz sprzedać za grosze. Trochę mnie przeraża kwota jaką będę musiał wyłożyć (jakby nie patrzeć to pewnie mocno ponad 50% wartości motocykla). Wiem, że to nie jest tanie hobby, ale... OK. To może inaczej. Ile zaproponować kumplowi za silnik z niewiadomym przebiegiem (ostatnio walił 2 litry mineralnego na 1000km - czyli od groma i jeszcze trochę). Generalnie w każdej chwili mogę to serducho rozpołowić i zobaczyć co tam w środku słychać - zezwolenie właściciela jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Ile zaproponować kumplowi za silnik z niewiadomym przebiegiem (ostatnio walił > 2 litry mineralnego na 1000km - czyli od groma i jeszcze trochę). Ile taki silnik waży? A teraz zerknij na ceny skupu złomu żelaznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Ile taki silnik waży? A teraz zerknij na ceny skupu złomu żelaznego... No nie do końca tak. Dostaję tam gaźniki, rozrusznik i parę innych szpei które po rozbiórce można sprzedać. Zastanawiam się nad kwotą rzędu 500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > No właśnie mam zamiar. Nie po to wsadziłem w niego sporą już kasę (bezpośrednio i pośrednio), żeby > teraz sprzedać za grosze. > Trochę mnie przeraża kwota jaką będę musiał wyłożyć (jakby nie patrzeć to pewnie mocno ponad 50% > wartości motocykla). > Wiem, że to nie jest tanie hobby, ale... > OK. To może inaczej. Ile zaproponować kumplowi za silnik z niewiadomym przebiegiem (ostatnio walił > 2 litry mineralnego na 1000km - czyli od groma i jeszcze trochę). > Generalnie w każdej chwili mogę to serducho rozpołowić i zobaczyć co tam w środku słychać - > zezwolenie właściciela jest. warto kupować jakiś złom ?? 3 tysie to wcale nie dużo koszty wzrosną jak rozbierzesz silnik remont w wyczynie to kwota o wiele większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.