grzes25 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Czy stosował ktoś np. takiego . Sprawa wygląda tak, ze jest sobie auto, które długi czas stało nie jeżdżone i prawdopodobnie nie przepalane. W tej chwili silnik bierze ok. 0,5l/1000km, a zanim gość przestał je używać nie brało oleju (to pewne). Czy mogą to być zapieczone pierścienie, silnik tdi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 >...Czy mogą to być zapieczone pierścienie, > silnik tdi? Mogą ale równie dobrze gładzie mogły zardzewieć, nie ma honowania i nadaje się do remontu. Trzeba by zajrzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Co to znaczy długi czas? Bo dla jednego tydzień a dla innego rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 tak korzystałem Silnik włożony z "anglika" który przestał ponad pół roku w szopie. Po włożeniu do auta, wymianie filtra oleju, w trakcie eksploatacji po przejechaniu ok. 3 tyś. km potrzebny był 1 litr na dolewkę. Po zastosowaniu płukanki dolewka w ilości 1 litra nastąpiła po 5 tyś. km. Po ponownym zastosowaniu płukanki auto przejechało ok. 7 tyś. km, w tym czasie ubytek rzędu 0,5-0.6 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 ja korzystałem dokładnie z tej co załączyłeś, ale pi plukaniu zalałem również olejem LM z MoS2 i spalanie oleju spadło 4-krotnie, z 2 do 0,5 litra na 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Stosowałem w silniku benzynowym Fiata Punto już 2 razy. Brak negatywnych skutków. wydaje mi się, że apetyt na olej też zmalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Czy stosował ktoś np. takiego . Sprawa wygląda tak, ze jest sobie auto, które długi czas stało nie > jeżdżone i prawdopodobnie nie przepalane. W tej chwili silnik bierze ok. 0,5l/1000km, a zanim > gość przestał je używać nie brało oleju (to pewne). Czy mogą to być zapieczone pierścienie, > silnik tdi? w BMW uzywam przy kazdej wymianie oleju co 10kkm (silnik bardzo wrazliwy na jakosc oleju) w Subaru stosuje co druga wymiane oleju w obu przypadkach uzywam porfilatycznie natomiast stosowałem pluykanki do odblokownai pierscieni tlokowych w starym subaru, (poprzedni wlasciciel jedzil na 10w40 i zmiany co 20kkm ) i pomoglo. z 1l/1000km spalanie oleju spoadlo do 0,3l/1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 a ja spytam jeszcze o coś takiego stukają jakby popychacze i kupiłem takie coś. Czy po tym trzeba zmieniac olej? całe wlać jak do silnika wchodzi ok 3l oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > a ja spytam jeszcze o coś takiego > stukają jakby popychacze i kupiłem takie coś. > Czy po tym trzeba zmieniac olej? całe wlać jak do silnika wchodzi ok 3l oleju? Nie, nie trzeba. LM proponuje, aby dodawać go po wymianie oleju. 300 ml wystarcza na 6l oleju, więc 150 ml na 3l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 po tygodniu, czy nawet miesiącu to chyba pierścienie by się nie zapiekły!!! długi okres = ok 1,5 roku. > Co to znaczy długi czas? Bo dla jednego tydzień a dla innego rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Ja kupiłem płukankę Millersa. W jednym aucie zalałem przed wymianą, nic się nie stało, praca silnika się nie zmieniła. W drugim aucie zastosuję na wiosnę, bo zauważyłem że miska olejowa delikatnie się poci, więc przed uszczelnieniem michy wleję tego specyfiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Nie, nie trzeba. LM proponuje, aby dodawać go po wymianie oleju. 300 ml wystarcza na 6l oleju, więc > 150 ml na 3l. ale czy to nie rozszczelni mi dość już leciwego silnika nie wiadomo w jakim stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > ale czy to nie rozszczelni mi dość już leciwego silnika nie wiadomo w jakim stanie? nie, ten środek nie ma właściwości myjących, jest konsystencji oleju. Wiem bo go używałem, mi on nic nie dał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Czy stosował ktoś np. takiego . Sprawa wygląda tak, ze jest sobie auto, które długi czas stało nie > jeżdżone i prawdopodobnie nie przepalane. W tej chwili silnik bierze ok. 0,5l/1000km, a zanim > gość przestał je używać nie brało oleju (to pewne). Czy mogą to być zapieczone pierścienie, > silnik tdi? polecam plukanke BG 109 UWAGA Smierdzi jak cholera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > a ja spytam jeszcze o coś takiego > stukają jakby popychacze i kupiłem takie coś. > Czy po tym trzeba zmieniac olej? całe wlać jak do silnika wchodzi ok 3l oleju? do silnikow w ktorych lubia stukac popychacze mozna probowac lac cos takiego http://wynns.pl/top/view_product.php?product=647 polowa uzytkownikow MX5 NA na forum to stosuje, wlacznie ze mna . Cos tam daje, tj. ja zastosowalem raz, wlalem i wymienilem olej po 500km, potem przez ok 5000km byl calkowity spokoj, nastepnie stopniowo zaczelo wracac. W tym roku uzyje po raz drugi, moze bedzie jeszcze lepiej, a moze tak samo. Generalnie popychacze lubia stukac na zbyt rzadkim oleju np. 5W30 zamiast 5W40, lub gdy jest zbyt maly poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > po tygodniu, czy nawet miesiącu to chyba pierścienie by się nie zapiekły!!! długi okres = ok 1,5 > roku. > > Co to znaczy długi czas? Bo dla jednego tydzień a dla innego rok. Ja w silniku który brał sporo oleju (w sumie nie wiedziałem z jakiego powodu, ale obstawiałem zapieczone pierścienie zgarniające) zastosowałem inny "pantent". Nie miałem nic do stracenia więc przekręciłem silnik tak, aby wszystkie tłoki były na równej wysokości - w połowie tulei cylindrowych, wykręciłem świecę i do każdego cylindra wstrzyknąłem bo ~10ml nafty i zostawiłem tak silnik na 2 dni. Po dwóch dniach zakręciłem świece i uruchomiłem na chwilę silnik, żeby wypalił resztki nafty, po czym wymieniłem olej na nowy. Po tym zabiegu zdecydowanie i zauważalnie spadł apetyt silnika na olej pomiędzy wymianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Ja stosuję i po kazdej wymianie mam czysty olej przez jakieś 3.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > przekręciłem silnik tak, aby wszystkie tłoki były na równej wysokości - w połowie tulei > cylindrowych, wykręciłem świecę i do każdego cylindra wstrzyknąłem bo ~10ml nafty Masz jakieś wytłumaczenie/uzasadnienie dla takiego ustawienia tłoków, czy to raczej kaprys? Co to miało dać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Masz jakieś wytłumaczenie/uzasadnienie dla takiego ustawienia tłoków, czy to raczej kaprys? Co to > miało dać? Też słyszałem o metodzie z naftą dodatkowo słyszałem o lekkim przepychaniu auta na biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Nie jest to konieczne, aczkolwiek lać 10ml nafty to za mało. Nalałbym 100ml-200ml/cylinder i odkręcił korek spustowy miski olejowej, najlepiej powtórzyć to następnego dnia jeszcze. Zabieg z naftą dobrze robił na zapieczone pierścienie w Oplu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Masz jakieś wytłumaczenie/uzasadnienie dla takiego ustawienia tłoków, czy to raczej kaprys? Co to > miało dać? Bardziej to kaprys, chodzi mi głównie o to, aby żaden tłok nie był w GMP (tzn. żadna para tłoków jeśli mówimy o silniku R4) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Nie jest to konieczne, aczkolwiek lać 10ml nafty to za mało. Nalałbym 100ml-200ml/cylinder i > odkręcił korek spustowy miski olejowej, najlepiej powtórzyć to następnego dnia jeszcze. Zabieg > z naftą dobrze robił na zapieczone pierścienie w Oplu. Można wlać więcej nafty - racja. Tylko potem trzeba ją wydmuchać/wyczyścić z cylindrów dokładnie. 200ml to trochę przesada wg mnie, bo jeśli silnik ma 2000cm3 pojemności to każdy cylinder ma 500cm3 (w dieslu płaska komora spalania) więc to wychodzi prawie połowa pojemności jednego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Zastanawiam się jeszcze, czy po wymianie oleju dolać takie coś tylko czy jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Zastanawiam się jeszcze, czy po wymianie oleju dolać takie coś tylko czy jest sens? to juz lepiej wlej olej LM z MoS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Zastanawiam się jeszcze, czy po wymianie oleju dolać takie coś tylko czy jest sens? Zaszkodzic to nie zaszkodzi, a czy cos pomoze to sam sie przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > to juz lepiej wlej olej LM z MoS2 Mam już kupiony "zwykły" olej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.