Skocz do zawartości

Thalia 1.4 16v 98 KM jaki zestaw?


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Kilka lat temu obraziłem się na LPG...ale chyba przyszedł czas spróbować jeszcze raz grinser006.gif

Jaki zestaw gratów polecicie do silnika 1.4 16v 98 KM Renault ?

Ma to być coś co będzie jeździło bezawaryjnie.

Szukam też dobrego gazownika w okolicach Bytomia / Radzionkowa na Śląsku.

Polecicie coś ?

Dziękuję ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Kilka lat temu obraziłem się na LPG...ale chyba przyszedł czas spróbować jeszcze raz

> Jaki zestaw gratów polecicie do silnika 1.4 16v 98 KM Renault ?

> Ma to być coś co będzie jeździło bezawaryjnie.

> Szukam też dobrego gazownika w okolicach Bytomia / Radzionkowa na Śląsku.

> Polecicie coś ?

> Dziękuję

Zrób na Stagu i będziesz zadowolony, podstawa to kumaty monter.

Do tego silnika to nawet alaska i valteki podejdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Kilka lat temu obraziłem się na LPG...ale chyba przyszedł czas spróbować jeszcze raz

> Jaki zestaw gratów polecicie do silnika 1.4 16v 98 KM Renault ?

> Ma to być coś co będzie jeździło bezawaryjnie.

> Szukam też dobrego gazownika w okolicach Bytomia / Radzionkowa na Śląsku.

> Polecicie coś ?

> Dziękuję

a nie lepiej to skode kupić co produkuje benzynę rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

sorki, ale ile razy czytam Twoje wypowiedzi to się przypomina grinser006.gif

a wracając do tematu to jest takie forum LPG

i jest taka firma davanti

gość się nawet udziela na forum waytogo.gif

myślę że Ci coś podpowiedzą ... a jak nie dadzą najniższej ceny w okolicy to myślę że święty spokój za brak kłopotów warty dodania kilku PLNów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam zakladalem sobie ten zestaw, ale do 1.6 i byl iedalny Do tego reduktor SILVER i wsio ok

u mnie w citroenie od 04.2014 lata bez zastrzeżeń,

do tej pory poszło 24kkm ok.gif zmieniłem filtry i nie wiem że mam gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób na Stagu i będziesz zadowolony, podstawa to kumaty monter.

> Do tego silnika to nawet alaska i valteki podejdą

Po co polecasz reduktor który jest mocno na styk a nawet poniżej wydajności dla tego silnika a wtryski to najtańszy shit dostępny na rynku? Tym bardziej że w podobnych pieniądzach jest dużo lepszy sprzęt do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej to skode kupić co produkuje benzynę

> sorki, ale ile razy czytam Twoje wypowiedzi to się przypomina

> a wracając do tematu to jest takie forum LPG

> i jest taka firma davanti

> gość się nawet udziela na forum

> myślę że Ci coś podpowiedzą ... a jak nie dadzą najniższej ceny w okolicy to myślę że święty spokój

> za brak kłopotów warty dodania kilku PLNów

Lubię pożartować, ale nie zawsze jest na to pora. Po raz setny napiszę - wyniki spalania dla swoich samochodów ZAWSZE podaję realne i potwierdzone, a to, że ktoś potrafi jedynie krytykować i niedowierzać ....cóż to nie mój problem ok.gif

Skodę pewnie kiedyś jeszcze kupię i to na pewno TSI bo to rewelacyjne silniki. Póki co finanse zmuszają do poruszania się tanio i kupiłem Thalię, ot cała filozofia.

Z firmą Davanti mam mieszane doświadczenia. Montowali mi kiedyś LPG w Multipli, samochód był problematyczny bo każdorazowo rozjeżdżała się mapa wtrysku (adaptacja). Wiedzieli o tym, podjęli się montażu. Pierwsza jazda do Łodzi i powtórka z rozrywki czyli szarpanie itp, adaptacja znów rozjechana. Niby postąpili rozsądnie bo stwierdzili, że wymontują LPG i oddadzą pieniądze, ale zostawili mi w samochodzie zbiornik pełen LPG co wybitnie mi się nie spodobało (wymieniali przód instalacji zbiornik był mój). W mojej ocenie pozostawienie w samochodzie pełnego zbiornika LPG to szaleństwo..... w efekcie końcowym sam zamontowałem instalację kupioną w hurtowni i było po sprawie, ale niesmak pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co polecasz reduktor który jest mocno na styk a nawet poniżej wydajności dla tego silnika a

> wtryski to najtańszy shit dostępny na rynku? Tym bardziej że w podobnych pieniądzach jest dużo

> lepszy sprzęt do kupienia.

To taki zestaw ,,disco'' czyli standard do wszystkiego. Miałem kilka samochodow z LPG i użerałem się z Alaską i valtekami ok.gif

W zasadzie jedyna instalacja którą dobrze wspominam to BRC Seqent 24 gdzie prócz standardowych czynności obsługowych praktycznie nic nie robiłem przez dobre 100 tys km. Chcę założyć coś co ma szanse pojeździć bez większych ekscesów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co polecasz reduktor który jest mocno na styk a nawet poniżej wydajności dla tego silnika a

Tak się zastanawiam kiedy ktoś napisze ,że alaska jest mocno na styk a nawet poniżej wydajności dla np. matiza hehe.gif

> wtryski to najtańszy shit dostępny na rynku?

Ciekawe ,że na tym shicie jeździ 80% aut a stag do podstawowego zestawu wkłada shitową alaskę i shitowe valteki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam kiedy ktoś napisze ,że alaska jest mocno na styk a nawet poniżej wydajności dla

> np. matiza

> Ciekawe ,że na tym shicie jeździ 80% aut a stag do podstawowego zestawu wkłada shitową alaskę i

> shitowe valteki ...

Pewnie dlatego, że 80% staga jeździ na tym shicie, to masa ludzi nie chce LPG w samochodzie, i wcale się im nie dziwię. Przeżyłem ze stagiem , alaską i valtekami tyle, że książkę można napisać. A silnik był prosty bo fiatowskie 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... stag do podstawowego zestawu wkłada shitową alaskę i shitowe valteki ...

Czy na pewno stag, czy może monterzy lpg?

Miałem alaskę w puntku 1,2 60 KM i dała radę. Jedyny mankament to niezbyt stabilne ciśnienie.

Znam osobę co ma alaskę w subaru - na pewno grubo ponad 100KM, montował ją też w kilku innych autkach i sprawuje się dobrze.

Jeżeli komputer lpg będzie prawidłowo korygował czasy wtrysków na podstawie zmiany ciśnienia lpg to alaska da radę w wielu niewybrednych pod względem lpg autkach ...

Co do valteków, to moje zdanie jest takie, że za ok. 20zł więcej można mieć REGi i te wtryski polecam znaczenie bardziej - miałem i jedne i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego, że 80% staga jeździ na tym shicie, to masa ludzi nie chce LPG w samochodzie, i

> wcale się im nie dziwię. Przeżyłem ze stagiem , alaską i valtekami tyle, że książkę można

> napisać. A silnik był prosty bo fiatowskie 1,6

To że ludzie maja problemy z LPG to najczęściej wina ich samych. Najczęściej, bo dochodzi do tego jeszcze zły montaż i źle dobrane komponenty. I właśnie problemem u Ciebie najprawdopodobniej były te valteki a nie akaska. Bo to że silnik prosty , to nie znaczy że nie wymagający. Dobrym przykładem jest chociażby lanos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy na pewno stag, czy może monterzy lpg?

No nie wiem jak Ci to napisać... Najtańszy kit od staga , czyli graty na przód do czterocylindrowca zawierają wiązkę , komputer 4eco , map sensor , woreczek z pierdołami (centralka , trójnik , wsówki) czerwone valteki i alakę. To wszystko jest zapakowane w pudełko , oklejone taśmą fimową staga i dodatkowo zafoliowane.

> Znam osobę co ma alaskę w subaru - na pewno grubo ponad 100KM, montował ją też w kilku innych

> autkach i sprawuje się dobrze.

Sam awaryjnie montowałem alaski do aut powyżej 100KM i dawało radę. Awaryjnie , czyli klient przyjeżdżał , nie było niczego innego i na dzień lub dwa dostawał alaskę , którą później wymieniało się na inny , taki jak powinien być , reduktor.

> Jeżeli komputer lpg będzie prawidłowo korygował czasy wtrysków na podstawie zmiany ciśnienia lpg to

> alaska da radę w wielu niewybrednych pod względem lpg autkach ...

i z tym się zgodzę , chociaż alaska przynajmniej u nas odchodzi na boczny tor. Teraz na topie jest CPR OMVL-a. Prosty jak budowa cepa a nieco mocniejszy i cena podobna...

> Co do valteków, to moje zdanie jest takie, że za ok. 20zł więcej można mieć REGi i te wtryski

> polecam znaczenie bardziej - miałem i jedne i drugie.

Ależ oczywiście. Ja też polecam , polecam też barracudy i hany ale klient który próbuje się targować pomimo że montaż i tak jest poniżej dwóch tyś. , to nie dopłaci dwóch dych za lepsze wtryski. O takich co to w okresie gwarancji chcą wymiany filtrów za darmo nie powinienem nawet wspominać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy na pewno stag, czy może monterzy lpg?

> Miałem alaskę w puntku 1,2 60 KM i dała radę. Jedyny mankament to niezbyt stabilne ciśnienie.

Widzisz zasadniczo właściwie odpowiedziałeś sobie sam na pytanie dlaczego alaska jest do dupy. W puncie 60 KM notowałeś spadki ciśnienia przy ,,bucie'' to spróbuj sobie wyobrazić co się dzieje w silnikach około 100 KM i więcej. To właśnie przez spadki ciśnienia rozjeżdżają się mapy w stagu i układy wtryskowe takie jak w 1,6 16v nie ogarniają współpracy z tymi wynalazkami i rozjeżdżają ciągle autoadaptację.

> Znam osobę co ma alaskę w subaru - na pewno grubo ponad 100KM, montował ją też w kilku innych

> autkach i sprawuje się dobrze.

> Jeżeli komputer lpg będzie prawidłowo korygował czasy wtrysków na podstawie zmiany ciśnienia lpg to

> alaska da radę w wielu niewybrednych pod względem lpg autkach ...

No właśnie o to chodzi - Jeśli da radę, a niestety często nie daje ok.gif

> Co do valteków, to moje zdanie jest takie, że za ok. 20zł więcej można mieć REGi i te wtryski

> polecam znaczenie bardziej - miałem i jedne i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że ludzie maja problemy z LPG to najczęściej wina ich samych. Najczęściej, bo dochodzi do tego

> jeszcze zły montaż i źle dobrane komponenty. I właśnie problemem u Ciebie najprawdopodobniej

> były te valteki a nie akaska. Bo to że silnik prosty , to nie znaczy że nie wymagający. Dobrym

> przykładem jest chociażby lanos.

Uzasadnij proszę swoje tezy jakoby winę za problemy z LPG ponosili użytkownicy, bo bardzo mnie to ciekawi.

Miałem LPG przynajmniej w kilku samochodach, za każdym razem z wyjątkiem służbowych Cors z instalacjami BRC były problemy.

W Multipli którą miałem zamontowane były wtryski Matrix HD 344 reduktor początkowo Alaska potem scorpion mini czy jakoś tak, na koniec Zavoli (modelu nie pamiętam niestety) i nie dało się tego do kupy ogarnąć.

Moim zdaniem Stag to średnia klasa elektroniki, a nazywanie Staga produktami premium jak to co niektórzy robią to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzasadnij proszę swoje tezy jakoby winę za problemy z LPG ponosili użytkownicy, bo bardzo mnie to

> ciekawi.

No już nie udawaj. Na prawdę nie wiesz?

> Miałem LPG przynajmniej w kilku samochodach, za każdym razem z wyjątkiem służbowych Cors z

> instalacjami BRC były problemy.

I BRC zazwyczaj będzie jeździć dobrze , niestety instalacje i serwisowanie tego jest drogie a co za tym idzie nie każdego na to stać.

> W Multipli którą miałem zamontowane były wtryski Matrix HD 344 reduktor początkowo Alaska potem

> scorpion mini czy jakoś tak, na koniec Zavoli (modelu nie pamiętam niestety) i nie dało się

> tego do kupy ogarnąć.

Pytanie jak to było zamontowane , kto to ogarniał i jaka była elektronika , bo to też ważne.

Prę dni temu zdejmowaliśmy z hondy legend zavoli alisei , bo nie szło tego w żaden sposób zestroić , wtryskiwacze oczywiście czerwone valteki smile.gif . Założyliśmy kme i klient odjechał bardzo zadowolony. A dlaczego KME? Bo tylko na to było go stać , tak odnośnie Twojego pierwszego pytania...

> Moim zdaniem Stag to średnia klasa elektroniki, a nazywanie Staga produktami premium jak to co

> niektórzy robią to nieporozumienie.

A co wg. Ciebie jest dobrą elektroniką , czy inaczej , czym powinna charakteryzować się dobra elektronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No już nie udawaj. Na prawdę nie wiesz?

W kontekście tego o czym jest wątek to nie wiem.

> I BRC zazwyczaj będzie jeździć dobrze , niestety instalacje i serwisowanie tego jest drogie a co za

> tym idzie nie każdego na to stać.

Instalacja droższa jakieś 400 zł średnio od Staga więc nie ma dramatu. Dlaczego serwis ma być droższy ? Bo mniej domorosłych ,,gazowników'' ma kabelek i ogarnia regulację ?

> Pytanie jak to było zamontowane , kto to ogarniał i jaka była elektronika , bo to też ważne.

> Prę dni temu zdejmowaliśmy z hondy legend zavoli alisei , bo nie szło tego w żaden sposób zestroić

> , wtryskiwacze oczywiście czerwone valteki . Założyliśmy kme i klient odjechał bardzo

> zadowolony.

Elektronika była STAG 4 , robił to pierwotnie fachowiec wspominany w tym wątku, ale nie tylko. efekcie końcowym robiłem to i ja sam. Samochód poszedł do ludzi.

Tą samą elektronikę miałem w corsie B i też wieczne rozjazdy map itp.

A dlaczego KME? Bo tylko na to było go stać , tak odnośnie Twojego pierwszego

> pytania...

> A co wg. Ciebie jest dobrą elektroniką , czy inaczej , czym powinna charakteryzować się dobra

> elektronika?

Dobra elektronika powinna współpracować z fabryczną instalacją w samochodzie. W Stagu nie widziałem dobrze zgranych map pb i lpg, wystarczyło zmienić nieco styl jazdy i rozjeżdżało się wszystko w diabły. Osobiście miałem okazję przekonać się o tym w stagu 4 i stag 300 plus zdaje się tak to się nazywało.

Nie wiem jak z tymi problemami poradziła sobie taka firma BRC , ale widziałem samochody które na Stagu nie jeździły (Multiple 1,6 16v, Marea 1,6 16v , Astra G 1.4 Twinprot ) a po zmianie na BRC hulały, aż miło. Coś w tym musi być.

Jestem daleki od gloryfikowania BRC, ale jakoś to działa.

Nawet gazownicy z którymi owego czasu rozmawiałem na te tematy zgodnie twierdzili, że Stag ma swoje ułomności i to nie małe. Firma ta ma mocny marketing i tworzy opinie na temat swoich produktów poprzez różne fora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalacja droższa jakieś 400 zł średnio od Staga więc nie ma dramatu. Dlaczego serwis ma być

> droższy ? Bo mniej domorosłych ,,gazowników'' ma kabelek i ogarnia regulację ?

Dla Ciebie nie ma dramatu ale są ludzie dla których jest to dramat

> Elektronika była STAG 4 , robił to pierwotnie fachowiec wspominany w tym wątku, ale nie tylko.

> efekcie końcowym robiłem to i ja sam. Samochód poszedł do ludzi.

> Tą samą elektronikę miałem w corsie B i też wieczne rozjazdy map itp.

Nie dyskutuję , bo tego nie widziałem , ale każdą instalację mozna spaprać. Zdarzało się nam , że poprawialiśmy po niby autoryzowanym serwisie staga.

> Dobra elektronika powinna współpracować z fabryczną instalacją w samochodzie. W Stagu nie widziałem

> dobrze zgranych map pb i lpg, wystarczyło zmienić nieco styl jazdy i rozjeżdżało się wszystko

> w diabły. Osobiście miałem okazję przekonać się o tym w stagu 4 i stag 300 plus zdaje się tak

> to się nazywało.

Każda instalacja współpracuje z fabryczną instalacją

Stag ma chyba najprostszy soft i poradzi sobie z tym chyba każdy. Dlaczego nie mogłeś tego ogarnąć?

> Nie wiem jak z tymi problemami poradziła sobie taka firma BRC , ale widziałem samochody które na

> Stagu nie jeździły (Multiple 1,6 16v, Marea 1,6 16v , Astra G 1.4 Twinprot ) a po zmianie na

> BRC hulały, aż miło. Coś w tym musi być.

Uwierz mi ale nie było jeszcze auta które by mi na stagu nie jeździło. Fiaty o których piszesz albo na stagu albo na sec eco w każdym razie bez problemów. To samo z oplowskimi silnikami czy to z twinportem czy bez. Nie powiem z pierwszym twinportem problem mały był... ale tylko raz.

> Jestem daleki od gloryfikowania BRC, ale jakoś to działa.

No tu się z Tobą zgodzę. nie wiem co w tym siedzi , bo jak się widzi jak te BRC są pomontowane , to mozna ręce załamać ale jakoś jeździ.

> Nawet gazownicy z którymi owego czasu rozmawiałem na te tematy zgodnie twierdzili, że Stag ma swoje

> ułomności i to nie małe. Firma ta ma mocny marketing i tworzy opinie na temat swoich produktów

> poprzez różne fora.

Nie wiem jakie ma ułomności . Może ma. Dla mnie prosta w strojeniu , bardzo niezawodna , długie przewody więc w dużych autach nie trzeba nic sztukować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla Ciebie nie ma dramatu ale są ludzie dla których jest to dramat

> Nie dyskutuję , bo tego nie widziałem , ale każdą instalację mozna spaprać. Zdarzało się nam , że

> poprawialiśmy po niby autoryzowanym serwisie staga.

> Każda instalacja współpracuje z fabryczną instalacją

> Stag ma chyba najprostszy soft i poradzi sobie z tym chyba każdy. Dlaczego nie mogłeś tego ogarnąć?

> Uwierz mi ale nie było jeszcze auta które by mi na stagu nie jeździło. Fiaty o których piszesz albo

> na stagu albo na sec eco w każdym razie bez problemów. To samo z oplowskimi silnikami czy to z

> twinportem czy bez. Nie powiem z pierwszym twinportem problem mały był... ale tylko raz.

> No tu się z Tobą zgodzę. nie wiem co w tym siedzi , bo jak się widzi jak te BRC są pomontowane , to

> mozna ręce załamać ale jakoś jeździ.

> Nie wiem jakie ma ułomności . Może ma. Dla mnie prosta w strojeniu , bardzo niezawodna , długie

> przewody więc w dużych autach nie trzeba nic sztukować ...

Staga w omawianych przezemnie przypadkach próbowali ,,wystroić'' różni fachowcy, z marnym skutkiem. Być może obecne wersje oprogramowania są lepsze, poprawione, tego nie wiem bo działo się to wszystko jakieś 5 lat temu. Tak czy owak jeśli zdecyduję się na montaż LPG to raczej będzie to jednak BRC.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

w Megance II z tym silnikiem co pytasz też długo się zastanawiałem na co się zdecydować. od ponad roku auto jeżdzi na KME Nevo reduktorze TUR i wtryskach Baracuda o ile dobrze pamiętam.

Zdecydowalem się na polską produkcję bo nieco tańsza w montażu a potem po gwarancji w razie ew. problemów częsci są za grosze, czego nie można powiedzieć o BRC

W trakcie ostatniego roku jeżdzenia auto chodzi dobrze za wyjątkiem reduktora, który przy kończącym się gazie buczał, ale po ok 15 kkm ułożył się i jest już cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.