Skocz do zawartości

Mazda CX3


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

Patrze i zaczynam z aprobata potakiwac glowa. Az nagle... co myslicie o takiej kratce nawiewu?

Nie mowie o trzech okraglych, tylko tym pojedynczym, po drugiej stronie wlacznika awaryjnych.

2015_mazda_cx_3_australian_pre_production_drive_09-1209-mc:819x819.jpg

Niby bzdura, ale gdybym do pracy przyszedl dzis tak...

thefuturenow_inner_inside_centre.jpg

...to nic dobrego by z tego nie wyniklo. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mowie o trzech okraglych, tylko tym pojedynczym, po drugiej stronie wlacznika awaryjnych.

Ale to żadna nowość, bylo.gifbylo.gif

CHoćby Toyota Supra tak ma jak i wiele innych samochodó, że jeden nawiew jest różny od drugiego, mimo, że są centralne grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to żadna nowość,

> CHoćby Toyota Supra tak ma jak i wiele innych samochodó, że jeden nawiew jest różny od drugiego,

> mimo, że są centralne

Ktora generacja Supry? Ostatnia miala 2 x kierowca i 2 x pasazer.

Mysle, ze tak ewidentnego faulu jak z CX3 jeszcze nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktora generacja Supty? Ostatnia miala 2 x kierowca i 2 x pasazer.

> Mysle, ze tak ewidentnego faulu jak z CX3 jeszcze nie bylo.

tu np.

288266164-dash2.jpg

Kierowcy jest okrągły a pasażera już kwadratowy smile.gif

Oczywiście nie aż tak wykoszone, że 3 taki a 4. inny ale nadal oddziela kokpit kierowcy od pasażera

post-142893-14352528899549_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajne rozwiązanie.

> Ponoć symetria estetyką idiotów?

W samochodzie trudno mowic o symetrii, ale mnie cieszy, jak wszytsko ma swoj sens i jest uporzadkowane.

Co jest fajnego w rozwiazaniu Mazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodzie trudno mowic o symetrii, ale mnie cieszy, jak wszytsko ma swoj sens i jest

> uporzadkowane.

> Co jest fajnego w rozwiazaniu Mazdy?

A co jest fajnego jezeli sa identyczne? grinser006.gif

IMHO drobiazg bez znaczenia, chyba ze ktos ma nerwice natrectw wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jest fajnego jezeli sa identyczne?

> IMHO drobiazg bez znaczenia, chyba ze ktos ma nerwice natrectw

W Matizie były na środku 2 okrągłe, ale dużo właścicieli w lewy wsadzało obrotomierz. smile.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktora generacja Supty? Ostatnia miala 2 x kierowca i 2 x pasazer.

> Mysle, ze tak ewidentnego faulu jak z CX3 jeszcze nie bylo.

To popatrz na Volvo S60. Tam chyba w ogóle o kratce zapomnieli i ratowali się w ostatniej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To popatrz na Volvo S60. Tam chyba w ogóle o kratce zapomnieli i ratowali się w ostatniej chwili.

Przynajmniej jest wielka i obiecuje duzo ciepla/chlodu.

Ta szparka w Mazdzie bedzie wydajna jak napelnianie basenu przez rurke do koktailu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie nie wiem po co robią takie duże ekrany. 10 lat temu ich nie było i wnętrza wygladaly

> pięknie

10 lat temu nie było smartphonow i tez życie było piękne. Czasy się zmieniają, samochody również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie nie wiem po co robią takie duże ekrany. 10 lat temu ich nie było i wnętrza wygladaly

> pięknie

10 lat temu miałeś radio (jeżeli miałeś) z jednorzędowym wyświetlaczem i jeżeli miałeś w samochodzie jakieś wyposażenie, to do obsługi tego było ze 100 przycisków. Dziś w samochodzie masz miliard tryliard ustawień, których kiedyś nie było. To co było pod przyciskami i to co doszło w ostatnich latach ustawiasz na ekranie. Dodatkowo często masz nawigację. Mi się tam podobają te "tablety" ok.gif .

IMO taki sterczący tablet umieszczony wysoko na desce jest dużo lepszy dla kierowcy niż ekrany umieszczane kilka lat temu w okolicach drązka zmiany biegów - nie odrywasz wzroku od drogi, żeby na niego zerknąć. Np dużo bardziej mi odpowiada sterczący (chowany) tablet w nowym A3, niż to co kiedyś było w A4 B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 lat temu miałeś radio (jeżeli miałeś) z jednorzędowym wyświetlaczem i jeżeli miałeś w

> samochodzie jakieś wyposażenie, to do obsługi tego było ze 100 przycisków. Dziś w samochodzie

> masz miliard tryliard ustawień, których kiedyś nie było. To co było pod przyciskami i to co

> doszło w ostatnich latach ustawiasz na ekranie. Dodatkowo często masz nawigację. Mi się tam

> podobają te "tablety" .

> IMO taki sterczący tablet umieszczony wysoko na desce jest dużo lepszy dla kierowcy niż ekrany

> umieszczane kilka lat temu w okolicach drązka zmiany biegów - nie odrywasz wzroku od drogi,

> żeby na niego zerknąć. Np dużo bardziej mi odpowiada sterczący (chowany) tablet w nowym A3,

> niż to co kiedyś było w A4 B6.

Tyle że (pomijając nawigację) wcale nie ma potrzeby się na te ekrany gapić. Nie przekazują one żadnych potrzebnych informacji.

To jest takie błędne koło, że wymyśla się im funkcje uzasadniające sens ich istnienia zamiast na odwrót.

W dodatku często świecą w nocy prosto w oczy zbyt jasnym światłem a ich obsługa jest absolutnie nieintuicyjna bo nie trafisz bez odrywania wzroku od drogi w guzik na wyświetlaczu. Zwykłe przyciski/pokrętła można było obsługiwać po omacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że (pomijając nawigację) wcale nie ma potrzeby się na te ekrany gapić. Nie przekazują one

> żadnych potrzebnych informacji.

> To jest takie błędne koło, że wymyśla się im funkcje uzasadniające sens ich istnienia zamiast na

> odwrót.

> W dodatku często świecą w nocy prosto w oczy zbyt jasnym światłem a ich obsługa jest absolutnie

> nieintuicyjna bo nie trafisz bez odrywania wzroku od drogi w guzik na wyświetlaczu. Zwykłe

> przyciski/pokrętła można było obsługiwać po omacku.

No nie wiem - MID'a w Astrze F sobie bardzo chwaliłem. ok.gif Zresztą w tym stylu rozwiązanie w Oplu ciągnie się do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że (pomijając nawigację) wcale nie ma potrzeby się na te ekrany gapić. Nie przekazują one

> żadnych potrzebnych informacji.

Poza nawigacją, to faktycznie, spogląda się na nie sporadycznie ok.gif

> W dodatku często świecą w nocy prosto w oczy zbyt jasnym światłem

W wielu modelach się przyciemnia, albo mozna nawet go zgasić w nocy, ale fakt - czytałem o samochodach, których projektant nie uwzględnił tego co się dzieje w nocy ok.gif

> - a ich obsługa jest absolutnie

> nieintuicyjna bo nie trafisz bez odrywania wzroku od drogi w guzik na wyświetlaczu. Zwykłe

> przyciski/pokrętła można było obsługiwać po omacku.

Dlatego, żeby nie odrywać wzroku od drogi wlepiajac go w ekran i nie odrywać rąk od kierownicy żeby macać ekran.. teraz masz w wielu modelach, w opcji ,sterowanie głosowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby w miejscu tego wąskiego nawiewu dać okrągły, to ekran musiałby znaleźć się wyżej niż jest

> teraz. A fajne jest to, że dzięki temu nie jest wyżej.

Można było dać nawiewy szerzej niż monitor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.