blue_impuls Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Ale z tego co pamiętam to większość tych przeróbek była mechaniczna. Większość tak > Z regulacji to chyba proponowali tylko zwiększyć wyprzedzenie o ok. 2 stopnie. Zależy od egzemplarza Mój najlepiej chodził na 13st {fabryka kazała 10} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > możesz z różnymi dyszami pokombinować, ustawieniem pływaka. Niestety polska myśl motoryzacyjna, > wartości regulacyjne jakie podawane były w instrukcjach obsługi należało traktować jako punkt > orientacyjny od którego mogą być spore odchylenia w jedną albo w drugą stronę. U jednego > zapłon będzie w punkcie i silnik elegancko będzie pracował, u drugiego, będzie strzelał U mnie właśnie na fabrycznych dziesięciu stopniach strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem. Swoją drogą przy pomiarze na lampie stroboskopowej wychodzi, że chyba aparat ma luzy, bo na biegu jałowym wskazania wahają się od ok. 8 do 12 stopni... Z jednej strony to dziwne, bo aparat nówka, a z drugiej znając wyroby FSO... EDYCJA: Pewnie wyeliminowanie tych luzów na aparacie sporo by dało, tylko nie wiem, czy dałoby radę to w ogóle zrobić. Bo chyba jedynie wchodziłaby w grę wymiana wałka aparatu (też nie wiadomo czy lepszy) albo wałka rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Np. "Usprawnienia poloneza" Pachonia i Sklorza. > Chociaż i tak warto potestować. Chyba nie ma innego wyjścia. Swoją drogą to i tak silnik ma już swoje na pewno nalatane (licznik prawdopodobnie dwa razy się przekręcił, ale nie wiem, czy ktoś coś w silniku robił, nie wykluczam, że tak). > Poka fotę Nie mam obrazka, ale aparat taki jak na tej aukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Mój 1,5 '87 w latach swojej świetności najlepiej latał z zalutowanymi ostatnimi otworkami rurek w gaźniku, pływak na 10mm, zawory 0,1/0,15, zapłon 12*. Aparat zapłonowy z 1,6, ale ciężarki odśrodkowego stare z 1,5, bo "dzwonił". Borewicz jeździł jak Caro na "roverze", spalał 7/9/100. Pracowałem nad tym kilka lat, ale było warto . Satysfakcja zostanie do końca życia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Jak chcesz to aparat mam. Wymieniał mi go Paweł na OZU w Okunince - założył nowy, który miałem a poprzedni mam w zapasie. Czy był zużyty to nie wiem - po prostu Paweł założył nowy bo miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Nie mam obrazka, ale aparat taki jak na tej aukcji. To tu można bawić się w szlifowanie przeciwwag i dobór sprężynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > Mój 1,5 '87 w latach swojej świetności najlepiej latał z zalutowanymi ostatnimi otworkami rurek w > gaźniku, pływak na 10mm, zawory 0,1/0,15, zapłon 12*. Aparat zapłonowy z 1,6, ale ciężarki > odśrodkowego stare z 1,5, bo "dzwonił". Borewicz jeździł jak Caro na "roverze", spalał > 7/9/100. Pracowałem nad tym kilka lat, ale było warto . Satysfakcja zostanie do końca życia > . Czyli miałeś mniej więcej GT wg Chojnackiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > To tu można bawić się w szlifowanie przeciwwag i dobór sprężynek nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło Ale nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą > odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło Ale > nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia To coś źle zrobiłeś, że tyle kotłował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > To coś źle zrobiłeś, że tyle kotłował czy ja wiem, najwidoczniej mu nie to słuzyło, najmniejsze dysze z możliwych miał załozone, poziom w komorze pływakowej też na minimum. 2 magików od gaźników sprawdzało i nic lepiej nie poprawiło się spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > czy ja wiem, najwidoczniej mu nie to słuzyło, najmniejsze dysze z możliwych miał załozone, poziom w > komorze pływakowej też na minimum. Największy błąd i zabobon PRLu Dysze zakłada się seryjne lub 5 jednostek większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > czy ja wiem, najwidoczniej mu nie to słuzyło, najmniejsze dysze z możliwych miał załozone, poziom w > komorze pływakowej też na minimum. 2 magików od gaźników sprawdzało i nic lepiej nie poprawiło > się spalanie jak mu na maksa zubożyłeś mieszankę, to dziwne, że przy okazji razem z paliwem zawory się nie popaliły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > nigdy w życiu, po polerowanym kolektorze dolotowym i gaźniku silnik brzytwa, bez ssania zimą > odpalał i nie gasł, szkoda tylko, że spalanie wokół 13 litrów albo i lepiej wychodziło Ale > nawet słuzbowe poldki nie miały takiego perdolnięcia Jak ja miałem rozregulowany gaźnik (duuużo za bogato - świece aż czarne były) to też zimą bez ssania odpalał i też spalał w okolicach 13 litrów, w porywach nawet do 18,5 Jak zrobiłem z tym porządek to spalanie się unormowało i nie da się zimą bez ssania odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Jak chcesz to aparat mam. > Wymieniał mi go Paweł na OZU w Okunince - założył nowy, który miałem a poprzedni mam w zapasie. > Czy był zużyty to nie wiem - po prostu Paweł założył nowy bo miałem. Ja kupiłem sobie nowy taki jak był w tym silniku, z takim gaźnikiem jak mój. Założenie było takie, że skoro taki wkładali, to pewnie najlepiej się sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > To tu można bawić się w szlifowanie przeciwwag i dobór sprężynek Czyli metoda prób i błędów? Póki co muszę ogarnąć to co teraz jeszcze niedomaga, bo są rzeczy do wyeliminowania. Potem pomyślimy o kombinowaniu żeby było lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Czyli metoda prób i błędów? Nie. W jakiś starych papierach o modach 125p podawali żeby jedną przeciwwagę liznąć o 0,5mm Czułość podciśnieniowego ustawiasz na wyczucie dodając/usuwając podkładki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Dziś w końcu udało mi się złożyć Leopolda do kupy i odpalić Pozostaje jeszcze raz przeregulować zawory, bo jeden albo dwa klepią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Paliwa dolej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 6 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Mój dawny Leopold jest do sprzedania. https://www.olx.pl/d/oferta/polonez-borewicz-CID5-IDMVIYO.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 W ciągu 5 lat cena wzrosła z 5000 do 17000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 8 godzin temu, Tomo napisał: Mój dawny Leopold jest do sprzedania. https://www.olx.pl/d/oferta/polonez-borewicz-CID5-IDMVIYO.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 W ciągu 5 lat cena wzrosła z 5000 do 17000 "Blacha po renowacji"? Nie wygląda na to, żeby coś było robione. Może pojedziesz z ciekawości zobaczyć, jak wygląda po latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.