mateob Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Mam ci ja 10L oleju silnikowego Platinium 5W-50. Nówka sztuka, w zamkniętych oryginalnie butelkach. Data produkcji na korku 04/05/04. Przeleżał w piwnicy tyle lat nieużywany, nieodkręcany. Jak to jest w końcu, można tym zalać silnik i używać, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > Mam ci ja 10L oleju silnikowego Platinium 5W-50. Nówka sztuka, w zamkniętych oryginalnie butelkach. > Data produkcji na korku 04/05/04. Przeleżał w piwnicy tyle lat nieużywany, nieodkręcany. > Jak to jest w końcu, można tym zalać silnik i używać, czy nie? Do jakiegos starego sztrucla to mysle, ze bez problemu mozna zalac. Do wspolczesnego auta, raczej bym nie ryzykowal mimo, ze pewnie nic zlego by sie nie stalo Ale oszczednosc nie wielka, wiec gra nie warta swieczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Jak producent dopuszcza taką lepkość to bym lał. W współczesnych samochodach raczej rzadko dopuszczana jest lepkość 5w50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 ja mam nówki oleje 5w40 z 2002 r i leje je ale tylko do strupa pod tytułem peugeot 206 1,1 pb , leję tak od 5 lat i nic się z tym autem nie dzieje , do innych bym sie nie odważył , zwłaszcza do jtd , tu idzie nówka 5w40 fuchs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Lej i używaj. Nic mu nie dolega. Normalny olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Ja bym jednak bał się zalać Chyba że do silnika wolnossącego, i autka poniżej 2005r Tak dla komfortu psychicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Stary nieotwierany olej można lać tylko na własne ryzyko, jeżeli na samochodzie (silniku) nie zależy to nie powstał by ten temat więc odpowiedź jest oczywista... najlepiej wystaw go na allegro, sprzedaj i kup świeży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Skoro nie był narażony na kontakt z wilgocią z powietrza i promieniowaniem UV, to wymieszaj go porządnie i lej do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateob Napisano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 No właśnie cały czas się mi tu przewija komfort psychiczny. A ja poszukuję odpowiedzi na pytanie, czy taki stary olej traci swoje właściwości. Nawet doradca techniczy z Orlenu nie umiał udzielić mi odpowiedzi Podejrzewam, że jest gdzieś jasna odpowiedź: tak można stosować, nie nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > A ja poszukuję odpowiedzi na pytanie, > Podejrzewam, że jest gdzieś jasna > odpowiedź: tak można stosować, nie nie można. Napiszę kolejny już raz o oleju przekładniowym, dedykowanym do opla. Więc olej ten stojąc sobie w butelce, na półce, ma datę przydatności do spożycia 3 lata od daty produkcji. Ten sam olej, wlany do skrzyni i użytkowany - nie podlega wymianie... dziwne, co nie? Przynajmniej producent auta nie wspomina nic o jego wymianie, nawet nie ma korka spustowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > Napiszę kolejny już raz o oleju przekładniowym, dedykowanym do opla. > Więc olej ten stojąc sobie w butelce, na półce, ma datę przydatności do spożycia 3 lata od daty > produkcji. > Ten sam olej, wlany do skrzyni i użytkowany - nie podlega wymianie... dziwne, co nie? > Przynajmniej producent auta nie wspomina nic o jego wymianie, nawet nie ma korka spustowego. To ,że nie ma korka spustowego nie znaczy wcale ,że nie da się go inaczej wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > To ,że nie ma korka spustowego nie znaczy wcale ,że nie da się go inaczej wymienić W Oplu kiedyś chodził mi po głowie montaż jakiegoś spustu w tym deklu, bo nalać to można przez odpowietrznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > W Oplu kiedyś chodził mi po głowie montaż jakiegoś spustu w tym deklu, bo nalać to można przez > odpowietrznik. Raz na 100kkm można przeboleć demontaż "miski olejowej" i koszt nowej uszczelki. A olej wlałem przez otwór łącznika świateł cofania, bo jakoś do mnie nie przemawia brak konieczności wymiany oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > W Oplu kiedyś chodził mi po głowie montaż jakiegoś spustu w tym deklu, bo nalać to można przez > odpowietrznik. Głowy nie dam ale bodajże w książce do Astry F pisało ,że olej jest niewymienialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > Głowy nie dam ale bodajże w książce do Astry F pisało ,że olej jest niewymienialny. No właśnie, paradoks polega na tym, że ten sam olej nieużywany ma termin przydatności 3 lata... gdzie tu sens, gdzie logika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.