Benjamin Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Pytanie teoretyczne - czy samochód na żółtych tablicach można zagazować? Jak wyglądałaby wtedy sprawa przeglądu technicznego? I drugie, podobne - czy samochód z LPG może "starać się" o żółte tablice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 wszystko zalezy od indywidualnych upodoban konserwatora ktory decyduje o wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jesli to lpg z epoki to czemu nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 No dobra, ale założeniem przyznania żółtego tablunku jest - zdaje się - zgodność stanu auta z fabrycznym oryginałem. LPG troszkę się z tą tezą kłóci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > No dobra, ale założeniem przyznania żółtego tablunku jest - zdaje się - zgodność stanu auta z > fabrycznym oryginałem. LPG troszkę się z tą tezą kłóci. Nie do końca. Auto zabytkowe ma w pewnym sensie dokumentować czasy, w których powstało i było używane. Więc pewne zmiany są dopuszczalne, nawet wymiana silnika na zupełnie inny, nigdy nie montowany fabrycznie w danym pojeździe, o ile takie przeróbki były popularne w okresie, gdy to auto było zwykłym samochodem użytkowym. A LPG? To zależy jak rzeczoznawca do tego podejdzie, widziałem auta z LPG i żółtymi blachami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Nie do końca. Auto zabytkowe ma w pewnym sensie dokumentować czasy, w których powstało i było > używane. Więc pewne zmiany są dopuszczalne, nawet wymiana silnika na zupełnie inny, nigdy nie > montowany fabrycznie w danym pojeździe, o ile takie przeróbki były popularne w okresie, gdy to > auto było zwykłym samochodem użytkowym. A LPG? To zależy jak rzeczoznawca do tego podejdzie, > widziałem auta z LPG i żółtymi blachami. ja też i smiem twierdzic ze lpg załozono po żółtych blachach bo jest przeglad bezterminowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > ja też i smiem twierdzic ze lpg załozono po żółtych blachach bo jest przeglad bezterminowy Ciekawe czy rzeczoznawca zostal powiadomiony wczesniej i wyrazil zgode. Jesli nie to wlasciciel moze miec problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > ja też i smiem twierdzic ze lpg załozono po żółtych blachach bo jest przeglad bezterminowy Mało prawdopodobne. W którym urzędzie wbiliby mu LPG w dowód rejestracyjny? Zamontowałby i jeździłby nielegalnie? A co w razie kontroli drogowej? Co w razie wypadku? Co z legalizacją butli? O ile mi wiadomo, coroczne przeglądy muszą przechodzić nawet nowe auta, jeśli mają zamontowane LPG. Zabytek nie musi mieć ciągłości OC, ale tego argumentu bezterminowości badania, tak kurczowo bym się nie trzymał. Podsumujmy: LPG opłaca się mieć, kiedy się stale jeździ, bo przeglądy droższe (i, również dla tzw. zabytków zapewne, coroczne!), bo legalizacja butli co 10 lat itp. ...ale nie w aucie, które przeważnie stoi w garażu pod kocem i kilka razy do roku wyrusza w słoneczny poranek na przejażdżkę po okolicy. Jeżeli jest jeżdżone na co dzień i co rok musi przechodzić badanie, status zabytku nie jest mu potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 nie ma najmniejszego problemu, zabytek może mieć LPG, będzie musiał jednak przechodzić wtedy coroczne przeglądy, więc sens żółtych tafli jest wtedy prawie żaden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > nie ma najmniejszego problemu, zabytek może mieć LPG, będzie musiał jednak przechodzić wtedy > coroczne przeglądy, więc sens żółtych tafli jest wtedy prawie żaden ale widzialem przypadek a własciwie kilka założenia lpg po rejestracji na zabytek. wtedy sa badania bezterminowo; jak sie ma butle nowa z homologacja to sie ma homologację. oczywiscie wszystko do pierwszego wypadku / pożaruu gdy ubezpieczyciel odmowi wypłaty odszkodowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > nie ma najmniejszego problemu, zabytek może mieć LPG, będzie musiał jednak przechodzić wtedy > coroczne przeglądy, więc sens żółtych tafli jest wtedy prawie żaden oc czasowe, a przeglad samego lpg nie obejmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.