Skocz do zawartości

opadający pedał sprzęgła


BojaR

Rekomendowane odpowiedzi

Problem taki mam.

Układ klasyczny na pompce sprzęgła i wysprzęgliku.

Po wymianie sprzęgła (padał docisk) nasiliły się objawy opadającego z czasem (1-2 kkm) pedału sprzęgła. W momencie kiedy pedał opadnie zaczyna się szarpanie, problemy z wrzucaniem biegu itp.

Po podciągnięciu nogą pedału do odpowiedniej pozycji znów jest dobrze na jakiś czas.

Stawiam na pompkę sprzęgła ale czy to może być również objaw padającego wysprzęglika?

Pacjent to Lancer 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest jakiś trop. Dziwi mnie, że niby pompka ale wycieków brak. Chyba, że puszcza na oringach w środku ?!

Spróbuje porządnie odpowietrzyć. Zobaczymy co to da.

Jak nie to trzeba będzie poszukać trudno dostępnej pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem taki mam.

> Układ klasyczny na pompce sprzęgła i wysprzęgliku.

> Po wymianie sprzęgła (padał docisk) nasiliły się objawy opadającego z czasem (1-2 kkm) pedału

> sprzęgła. W momencie kiedy pedał opadnie zaczyna się szarpanie, problemy z wrzucaniem biegu

> itp.

> Po podciągnięciu nogą pedału do odpowiedniej pozycji znów jest dobrze na jakiś czas.

> Stawiam na pompkę sprzęgła ale czy to może być również objaw padającego wysprzęglika?

> Pacjent to Lancer 1,6

To jest Lancer do 2008 czy po 2008 ?

Napisz więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak miałem w AR 147 i był to wysprzęglik. Pompę zmieniłem na nową i różnicy nie było

No i pięknie wink.gif Teraz jestem w punkcie wyjścia.

Też pierwotnie myślałem o wysprzęgliku ale mój mechanik stawia na pompkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i pięknie Teraz jestem w punkcie wyjścia

Masz wysprzęglik na zewnątrz skrzyni? Jeśli tak to myślę że będzie tańszy niż pompa a wymiana jest dużo prostsza (wymiana pompy to czasem niezła rzeźba). Bo jak nie widać wycieków to niestety zawsze jest to trochę strzelanie w ciemno..

edit: w sumie jeśli zmieniałeś sprzęgło to na bank masz zewnętrzny wysprzęglik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz wysprzęglik na zewnątrz skrzyni? Jeśli tak to myślę że będzie tańszy niż pompa a wymiana jest

> dużo prostsza (wymiana pompy to czasem niezła rzeźba). Bo jak nie widać wycieków to niestety

> zawsze jest to trochę strzelanie w ciemno..

Wyjaśnij proszę jakim cudem może to być wina wysprzęglika jeśli nie ma wycieku?

Pompa podaje płyn i co wysprzęglik nie działa jak należy to co się dzieje z płynem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjaśnij proszę jakim cudem może to być wina wysprzęglika jeśli nie ma wycieku?

> Pompa podaje płyn i co wysprzęglik nie działa jak należy to co się dzieje z płynem

Ubytków płynu nie ma zauważalnych. Jedyna możliwość to że pompa puszcza na uszczelnieniu w środku?! Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem taki mam.

> Układ klasyczny na pompce sprzęgła i wysprzęgliku.

> Po wymianie sprzęgła (padał docisk) nasiliły się objawy opadającego z czasem (1-2 kkm) pedału

> sprzęgła. W momencie kiedy pedał opadnie zaczyna się szarpanie, problemy z wrzucaniem biegu

> itp.

> Po podciągnięciu nogą pedału do odpowiedniej pozycji znów jest dobrze na jakiś czas.

> Stawiam na pompkę sprzęgła ale czy to może być również objaw padającego wysprzęglika?

> Pacjent to Lancer 1,6

W Cromach i Vectrach z silnikami CDTi zdarzały się przypadki iż łożysko oporowe było zużyte i przy dłuższym użytkowaniu samochodu potrafiło zagotować płyn w wysprzęgliku co powodowało powstawanie gazu i sprzęgło znikało pomimo szczelności układu. Być może masz podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Cromach i Vectrach z silnikami CDTi zdarzały się przypadki iż łożysko oporowe było zużyte i przy

> dłuższym użytkowaniu samochodu potrafiło zagotować płyn w wysprzęgliku co powodowało

> powstawanie gazu i sprzęgło znikało pomimo szczelności układu. Być może masz podobny problem.

Dzięki ale to raczej nie to. Sprzęgło wymienione w komplecie 25kkm. Chyba, że badziewne.

Chyba to jednak wina pompki. Znalazłem w 4Cars z TRW, zamawiam i wymieniam razem z wysprzęglikiem tez TRW -zobaczymy co z tego będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.