fred77 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Terrano z '99 roku. Mam hak ale ma on zwykłe 7 stykowe gniazdo. Chciałbym żeby było po europejsku i chcę zamontować gniazdo 13 stykowe. Czy ktoś z Was ma gniazdo 13 stykowe? Co do samego schematu połączeń przy gnieździe to nie ma problemu. Bo opisy są dostępne. Bardziej interesuje mnie gdzie poszczególne przewody połączyć z instalacją samochodu. Może ktoś dysponuje schematem gdzie pokazane jest gdzie wpiąć się do instalacji, czy muszą być jakieś dodatkowe bezpieczniki, czy może jest dostępna gotowa wiązka, którą się podpina do jakiejś ukrytej kostki. Wszelkie informacje mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Wszelkie informacje mile widziane. Tak se myślę - z jednej strony, to żadna filozofia połączyć. A z drugiej, nie lepiej pośledzić jakieś forum karawaningu? Myślę, że ten temat jest tam dokładnie już rozpracowany na wszystkie możliwe strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Terrano z '99 roku. > Mam hak ale ma on zwykłe 7 stykowe gniazdo. > Chciałbym żeby było po europejsku i chcę zamontować gniazdo 13 stykowe. > Czy ktoś z Was ma gniazdo 13 stykowe? > Co do samego schematu połączeń przy gnieździe to nie ma problemu. Bo opisy są dostępne. > Bardziej interesuje mnie gdzie poszczególne przewody połączyć z instalacją samochodu. > Może ktoś dysponuje schematem gdzie pokazane jest gdzie wpiąć się do instalacji, czy muszą być > jakieś dodatkowe bezpieczniki, czy może jest dostępna gotowa wiązka, którą się podpina do > jakiejś ukrytej kostki. > Wszelkie informacje mile widziane. poszukaj schamatu dla terrano, nie ma znaczenia typ gniazda do nowszych aut są wiązki, wypinasz, wpinasz i działa w starszych się lutowało po co ci 13 do bagażówki ? rozumiem w kempingu, gdzie można podłączyć lodówkę, czy oświetlenie wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 lutowało > po co ci 13 do bagażówki ? > rozumiem w kempingu, gdzie można podłączyć lodówkę, czy oświetlenie wnętrza Przyczepa ciężka musi mieć światło wsteczne, więc choćby dlatego montuje się 13 pionowe gniazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > lutowało > Przyczepa ciężka musi mieć światło wsteczne, więc choćby dlatego montuje się 13 pionowe gniazda A czy lekka musi mieć przeciwmgielne? Pytam, bo np stare Niewiadówki nie miały i niektóre tak do dzisiaj jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > lutowało > Przyczepa ciężka musi mieć światło wsteczne, więc choćby dlatego montuje się 13 pionowe gniazda nowe tak, stare nie mają i mieć nie muszą Fred jakoś jeździ teraz bez cofania, więc może jeździć dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > A czy lekka musi mieć przeciwmgielne? > Pytam, bo np stare Niewiadówki nie miały i niektóre tak do dzisiaj jeżdżą chyba do 86r nie musiało być, obecnie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > po co ci 13 do bagażówki ? > rozumiem w kempingu, gdzie można podłączyć lodówkę, czy oświetlenie wnętrza Czasami ciągnę przyczepy, które mają oświetlenie wnętrza czy światła cofania. Raz miałem pożyczoną przyczepę z hamulcem blokowanym elektrycznie podczas cofania. Przy 7 stykowym złączu to nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > lutowało > Przyczepa ciężka musi mieć światło wsteczne, więc choćby dlatego montuje się 13 pionowe gniazda Teraz od niedawna chyba wszystkie muszą mieć światło cofania. Jednak pewny nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Tak se myślę - z jednej strony, to żadna filozofia połączyć. > A z drugiej, nie lepiej pośledzić jakieś forum karawaningu? Myślę, że ten temat jest tam dokładnie > już rozpracowany na wszystkie możliwe strony. Przeglądałem ale pojawiają się różne zdania i nie wiadomo komu zaufać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Czasami ciągnę przyczepy, które mają oświetlenie wnętrza czy światła cofania. Raz miałem pożyczoną > przyczepę z hamulcem blokowanym elektrycznie podczas cofania. Przy 7 stykowym złączu to nie > działa. jak chcesz fachowo to wiązka, szukaj na stronie producentów haków, ja tak znalazłem schematy do c-max'a http://www.westfalia.expertmobil.pl/inde...no-ii-od-1993-r pewnie da się też polutować i też będzie działało ciekawe czy masz w bagażniku zasilanie z aku i "po stacyjce" bo wtedy jest dużo łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > jak chcesz fachowo to wiązka, szukaj na stronie producentów haków, ja tak znalazłem schematy do > c-max'a > http://www.westfalia.expertmobil.pl/inde...no-ii-od-1993-r > pewnie da się też polutować i też będzie działało > ciekawe czy masz w bagażniku zasilanie z aku i "po stacyjce" > bo wtedy jest dużo łatwiej No właśnie. Najbardziej chodzi mi o te dwa plusy i o to czy gdzieś są już fabrycznie wyprowadzone, a jak nie to gdzie najlepiej się do nich podpiąć i czy są potrzebne jakieś dodatkowe bezpieczniki czy przekaźniki. Z resztą chyba nie powinno być problemu, bo wykorzystałbym już istniejące przewody z obecnego gniazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > No właśnie. Najbardziej chodzi mi o te dwa plusy i o to czy gdzieś są już fabrycznie wyprowadzone, > a jak nie to gdzie najlepiej się do nich podpiąć i czy są potrzebne jakieś dodatkowe > bezpieczniki czy przekaźniki. > Z resztą chyba nie powinno być problemu, bo wykorzystałbym już istniejące przewody z obecnego > gniazda. Jak nie ma gdzies wtyczki od haka(poszukaj w bagazniku moze gdzies jest) to najlepiej bylo by pociagnac od aku 2 grubsze przewody zabezpieczone bezpiecznikami i zbudowac lub kupic moduł na przekaznikach, zasilanie brac z tych grubych przewodow a sterowanie z wiazki swiateł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 > Czasami ciągnę przyczepy, które mają oświetlenie wnętrza czy światła cofania. Raz miałem pożyczoną > przyczepę z hamulcem blokowanym elektrycznie podczas cofania. Przy 7 stykowym złączu to nie > działa. W dobrych i sprawnych osiach hamulce się nie blokują przy cofaniu. Stare wynalazki miały blokadę na zaczepie ale tak bywało 30 lat wstecz Co do "plusów" poprowadź z aku np 2 x 6mm2 zabezpieczone bezpiecznikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Terrano z '99 roku. > Mam hak ale ma on zwykłe 7 stykowe gniazdo. > Chciałbym żeby było po europejsku i chcę zamontować gniazdo 13 stykowe. > Czy ktoś z Was ma gniazdo 13 stykowe? > Co do samego schematu połączeń przy gnieździe to nie ma problemu. Bo opisy są dostępne. > Bardziej interesuje mnie gdzie poszczególne przewody połączyć z instalacją samochodu. > Może ktoś dysponuje schematem gdzie pokazane jest gdzie wpiąć się do instalacji, czy muszą być > jakieś dodatkowe bezpieczniki, czy może jest dostępna gotowa wiązka, którą się podpina do > jakiejś ukrytej kostki. > Wszelkie informacje mile widziane. ja miałem odwrotny problem - w aucie gniazdo 13 a w przyczepce wtyczka 7 kupiłem za 10 zł przejściówkę i teraz jestem gotowy na oba rodzaje wtyków w przyczepce i tobie też tak radzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Montując hak w Golfie III Variant wykorzystałem wolne piny w jednej z tylnych lamp. Wyglądało to jak miejsce na dedykowaną wiązkę do haka, bo, co ciekawe, było też połączenie z kierunkowskazem z drugiej strony. Akurat montowałem 7pin, ale były wolne złącza. Na pewno było do wstecznego i PM. Na elektrodzie są fotki tyłów lamp - nie pamiętam jednak, w co się wpinałem. Montując wiązkę 13pin w volvo miałem 2 opcje: 1/ w starym (do +-2004r.) miałem wiązkę z wtyczką przy tylnym pasie - ja się wlutowałem, ale można było wpiąć oryginalną wiązkę lub pojedyncze wsuwki 2/ w nowym (od MR2005) musiałem zamontować oryginalną wiązkę i moduł elektroniczny (podpięty m.in. w CAN). W Twoim przypadku może być coś jak w VW. Jak nie to wpinasz się w instalację takimi szybkimi złączkami (bez lutowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Przeglądałem ale pojawiają się różne zdania i nie wiadomo komu zaufać. Nie pamiętam jak jest w 7pin ale w 13 pin można uzyskać odłączenie PM auta po podłączeniu elektrycznym przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Nie pamiętam jak jest w 7pin ale w 13 pin można uzyskać odłączenie PM auta po podłączeniu > elektrycznym przyczepy. do tego jest moduł, tak samo jest z czujnikami cofania, kontrolką kierunkowskazów przyczepy itp dlatego pisałem że można to zrobić jak należy z modułem, można po garażowemu lutując zacisków nie polecam, bo jak złapią wilgoć to będzie problem ze stykami w c-max'ie lutowałem i jakoś wszystko działa, oczywiście p-mgielne świeci z przyczepą, ale chyba nigdy go nie używałem były też już doprowadzone przewody 12V jednak do zasilania np lodówki w przyczepie lepiej pociągnąć grubszy przewód, bo na tych oryginalnych są spore spadki napięcia w efekcie mamy 10V na lodówce która ledwo chłodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Wszelkie informacje mile widziane. IMHO musisz pociągnąć dość gruby kabel plusowy bezpośrednio z akumulatora do modułu i zabezpieczyć go własnym bezpiecznikiem. Inaczej nie będzie "po europejsku" a możesz też przy okazji coś zjarać w instalacji auta jeśli za bardzo obciążysz moduł . Ewentualnie zasilić moduł plusem z zapalniczki o ile nie znika z niej napięcie. Resztę kabelkologii do modułu robisz "na pająka" czyli wpinasz sie w przewody od lampy. Nie potrzeba do tego schematu. Wystarczy próbnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Przeciwmgielne można odłączyć nawet w maluchu z 7 pinowym gniazdem. Czytamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > W dobrych i sprawnych osiach hamulce się nie blokują przy cofaniu. Stare wynalazki miały blokadę na > zaczepie ale tak bywało 30 lat wstecz To była jakaś, nawet nie stara, przyczepa produkcji szwedzkiej. > Co do "plusów" poprowadź z aku np 2 x 6mm2 zabezpieczone bezpiecznikami. Tak mam zamiar zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Podumałem, pooglądałem w internecie schematy elektryczne takiego gniazda i już wiem co i jak zrobię. Obecnie rozrysowuję schemat instalacji elektrycznej prostej przykładowej przyczepy gdzie wykorzystane będzie wszystkie 13 styków elektrycznych. A żeby w Terrano wykorzystać wszystkie 13 styków to po prostu muszę wyprowadzić przewód ze stałym plusem, potem wyprowadzić przewód z plusem po stacyjce, który będzie jeszcze puszczony przez dodatkowy włącznik oraz zamontuję kontrolkę podłączonej przyczepy. Dodatkowe obwody będą oczywiście zabezpieczone bezpiecznikami, a plus po stacyjce zrobię chyba poprzez przekaźnik. Trzeba też pamiętać, że niektóre masy inaczej podłącza się w przyczepie, a inaczej w samochodzie. Ale to też już mam opanowane. Nawet żadnego elektronicznego modułu nie będę potrzebował. Będzie po prostu tak jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Podumałem, pooglądałem w internecie schematy elektryczne takiego gniazda i już wiem co i jak > zrobię. > Obecnie rozrysowuję schemat instalacji elektrycznej prostej przykładowej przyczepy gdzie > wykorzystane będzie wszystkie 13 styków elektrycznych. > A żeby w Terrano wykorzystać wszystkie 13 styków to po prostu muszę wyprowadzić przewód ze stałym > plusem, potem wyprowadzić przewód z plusem po stacyjce, który będzie jeszcze puszczony przez > dodatkowy włącznik oraz zamontuję kontrolkę podłączonej przyczepy. > Dodatkowe obwody będą oczywiście zabezpieczone bezpiecznikami, a plus po stacyjce zrobię chyba > poprzez przekaźnik. > Trzeba też pamiętać, że niektóre masy inaczej podłącza się w przyczepie, a inaczej w samochodzie. > Ale to też już mam opanowane. > Nawet żadnego elektronicznego modułu nie będę potrzebował. > Będzie po prostu tak jak ma być. Jak już robisz profi to czy nie myślałeś o zamontowaniu uniwersalnego modułu do gniazda haka? Montaż będzie prostszy i szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 > Jak już robisz profi to czy nie myślałeś o zamontowaniu uniwersalnego modułu do gniazda haka? > Montaż będzie prostszy i szybszy. Ale moduł jest zupełnie zbędny. Te przewody, które mam już wyprowadzone do obecnego 7 stykowego gniazda już po prostu są i będą wykorzystane do nowego 13 stykowego. Kwestia tylko podłączenia wspomnianych dodatkowych przewodów. Z drugiej jednak strony nie wiem czy ten hak jest fabryczny czy nie. Być może już jakiś moduł tam jest, bo mam dołożoną kontrolkę kierunkowskazów przyczepy ale do tego czasami wystarczy zamienić przerywacz kierunkowskazów na taki z wyjściem na kontrolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.