Herbatnik Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Przygotowuję się do egzaminu na kat A. i trzepię testy, które dostałem na płytce w szkole. No i co jakiś czas zdarzają się takie kwiatki: 1. Czy kierujący pojazdem jest zobowiązany do ciągłego zachowania ostrożności - odpowiedź poprawna: TAK 2. Czy kierujący pojazdem ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności - odpowiedź poprawna NIE Zapewne chodzi o wtrącone słowo "szczególnej". I tu jest pies pogrzebany. Normalnie trzeba rozbierać zdania na czynniki pierwsze, żeby wiedzieć o co chodziło układającemu pytanie... Takich z pozoru wykluczających się wzajemnie pytań spotkać można całkiem sporo. Dodane jedno drobne słówko i zmienia się charakter pytania. Gdy w 91r. gdy zdawałem kat. B było chyba jakoś łatwiej... Pytania były bardziej jednoznaczne, czy mi się wydaje? Ech.... Bądź tu mądry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Wiesz już jaką długość ma bagnet od oleju silnikowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Wiesz już jaką długość ma bagnet od oleju silnikowego? Bądź minimalna długośc drążka zmiany biegów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Przygotowuję się do egzaminu na kat A. i trzepię testy, które dostałem na płytce w szkole. > No i co jakiś czas zdarzają się takie kwiatki: > 1. Czy kierujący pojazdem jest zobowiązany do ciągłego zachowania ostrożności - odpowiedź poprawna: > TAK > 2. Czy kierujący pojazdem ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności - odpowiedź poprawna NIE no i to jest dość proste. istnieje pojęcie szczególnej ostrożności i pojawia się w definicjach znaków (agatka, pasy itp) > Zapewne chodzi o wtrącone słowo "szczególnej". I tu jest pies pogrzebany. Normalnie trzeba > rozbierać zdania na czynniki pierwsze, żeby wiedzieć o co chodziło układającemu pytanie... > Takich z pozoru wykluczających się wzajemnie pytań spotkać można całkiem sporo. Dodane jedno > drobne słówko i zmienia się charakter pytania. no taki lajf. tak samo jak przed słowem "tak" dodasz "nie" to też się zmienia zdanie > Gdy w 91r. gdy zdawałem kat. B było chyba jakoś łatwiej... Pytania były bardziej jednoznaczne, czy > mi się wydaje? wydaje Ci sie. ja zdawałem jeszcze na puli chyba 350 pytań. i tez były głupie. > Ech.... Bądź tu mądry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Wiesz już jaką długość ma bagnet od oleju silnikowego? Było jeszcze pytanie o wymiary tablicy rejestracyjnej. Podobno jakiś kiep nie dopilnował i w państwowych testach na PJ znalazły się pytania egzaminacyjne z testów dla diagnostów. Ale na szczęście już ich nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Jak ja zdawałem A to były jeszcze odpowiedzi, że w motocyklach hamulcem zasadniczym jest tylny i że nie można hamować w zakręcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > że nie można hamować w zakręcie... to jest do dziś. A na kursie na jednym z warszawskich ślimaków miałem okazję przekonać się, że hamowanie na moto w zakręcie to nie jest najlepszy pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoBeR Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Bądź minimalna długośc drążka zmiany biegów ?? 12 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > to jest do dziś. A na kursie na jednym z warszawskich ślimaków miałem okazję przekonać się, że > hamowanie na moto w zakręcie to nie jest najlepszy pomysł Wszystko można, tylko z wolna i ostrożna. Wiadomo, że hamulec podnosi moto, ale bez przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Do pytań są jakieś obrazki / sytuacje? Często one sporo zmieniają. Natomiast "Szczególną ostrożność" masz zachowywać np. na skrzyżowaniach, przed przejściem, widząc nawalonego pieszego, widząc dziecko przy jezdni. Większość tych "idiotycznych pytań" - typu długość drążka zmiany biegów już podobno usunęli. Jak już wspominałem w innym temacie - te testy ogólnie dość śmieszne są - ja miałem na egzaminie z 3 pytania o przewożenie żwiru / materiałów sypkich, motocyklem Nie no - wiadomo - jak będę dom stawiał to przecież wiadomo, że żwir R6 będę woził... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Ja na kursie miałem okazję się nauczyć, że warto oceniać stan nawierzchni na wyjściu z zakrętu Wtedy mi się udało, ale mogła być lekka gleba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > to jest do dziś. A na kursie na jednym z warszawskich ślimaków miałem okazję przekonać się, że > hamowanie na moto w zakręcie to nie jest najlepszy pomysł czemu? najnowszy abs boscha pozwala na hamowanie w pełnym złożeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > czemu? najnowszy abs boscha pozwala na hamowanie w pełnym złożeniu Nie tylko o uślizg chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > czemu? najnowszy abs boscha pozwala na hamowanie w pełnym złożeniu Ja to jeszcze teoretyk jestem ale uczyli mnie, że jak pojadę szybciej to zrobię zakręt ciaśniej. Jak zwolnię w trakcie pokonywania łuku to będę musiał bardziej wyprostować moto co by go nie położyć i w efekcie zakręt zrobię szerzej. I to właśnie miałem okazję na ślimaku przetestować. Myślałem, że za szybko, odpuściłem gaz, zwolniłem i wtedy instruktor zaczął na mnie drzeć ryja, żebym nie odpuszczał i dodał gazu bo wylecę i rzeczywiście było blisko zewnętrznego krawężnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Wiesz już jaką długość ma bagnet od oleju silnikowego? Tylko nie bagnet . To jest wskaźnik lub miarka poziomu oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Pytania były bardziej jednoznaczne, czy > mi się wydaje? Wydaje Ci się... Ja zdawałem w 1994 i myk ze "szczególną ostrożnością" był bardzo popularny. A w 1994 były prawdopodobnie te same testy co u Ciebie. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Jako ze zdałem to w poniedziałek to uważam ze testy obecne naprawdę są bardzo dobre. Ale niektóre pytania są niezbyt trafnie połączone z wideo. Np. Kamera w poruszającym sie aucie ukazuje, ze auto zbliża sie do przejścia dla pieszych z sygnalizacja świetlna, na której zapala sie światło żółte. Tu następuje stopklatka, a prędkość auta w stosunku do odległości jest wystarczająca na spokojne wyhamowanie. Pytanie brzmi: Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem musi się bezwzględnie zatrzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Pytanie nie jest ani podchwytliwe ani dziwne. Są 4 zasady: 1. zachowania ostrożności 2. zachowania szczególnej ostrożności 3. ograniczonego zaufania 4. unikania działań niepożądanych polecam poczytać definicje, to łatwiej się będzie zdawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > instruktor zaczął na mnie drzeć > ryja, żebym nie odpuszczał i dodał gazu bo wylecę i rzeczywiście było blisko zewnętrznego > krawężnika OT będzie W Kulikowisku robisz "A" ? Ja właśnie sie rozglądam gdzie się zapisać i mam dylemata czy warto dać 5 stówek wiecej za renomę ośrodka i instruktora na plecach, a nie w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > OT będzie > W Kulikowisku robisz "A" ? > Ja właśnie sie rozglądam gdzie się zapisać i mam dylemata czy warto dać 5 stówek wiecej za renomę > ośrodka i instruktora na plecach, a nie w aucie Oczywiście, że warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 > Oczywiście, że warto! Tak też myślę ale odzywa sie we mnie natura sknerusa. 5 stówek drogą nie chodzi a ja jako tako na moto daję radę i zamierzam jeździć weekendowo dla przyjemności na jakimś chopperze w stylu Intrudera 800 a nie ganiać do odcinki na jakimś plastiku. Z drugiej strony może taki plecak wreszcie wybił by mi ze łba obronę przed przeciwskrętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.