Skocz do zawartości

Czy da sie wymienić regulator napięcia w alternatorze?


sylwek250

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie regulatora napięcia w alternatorze firmy Bosch.Alternator mam w Asi F z silnikiem c14nz 93r. Czy da sie go wymienic jezeli tak to w jaki sposób?

Żarzy sie kontrolka akumulatora po odpaleniu silnika ale ładowanie jest najczesciej na poziomie 14-14.50

ale był moment że pokazał 17.8. wiec wydaje mi sie ze regulator do wymiany lub cały altek.

dzieki i pozdrawiam

post-136846-14352530387447_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany regulatora trzeba zdjąć plastikowy tył (jest przykręcony trzema wkrętami). Pod nim jest regulator przykręcony dwoma wkrętami. Jeśli kontrolka się żarzy przy prawidłowym napięciu, to może wskazywać na uszkodzenie którejś diody prostowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Wstawiłem do mechanika, odebrałem następnego dnia, jakoś mu się to udało smile.gif

W żony regulator padł z 2 tygodnie temu, przy okazji jakieś tam łożyska, tuleje i inne bzdety. Wartość auta wzrosła o 5% wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kontrolka się żarzy przy prawidłowym napięciu, to

> może wskazywać na uszkodzenie którejś diody prostowniczej.

dziś ponownie mierzyłem ładowanie i było na poziomie 15.2v

Nie wiesz może czy wymiana regulatora napięcia zlikwiduje żarzenie sie kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym mierzyłeś napięcie, więc zróbmy tak:

Przestaw miernik na pomiar napięcia AC i zmierz jakie jest, gdy nie ma kluczyka w stacyjce. Jeśli będzie zero, to robimy właściwy pomiar (jeśli nie, to wywal miernik i kup coś lepszego).

Teraz, jak będziesz wracał z trasy, to przed wyłączeniem silnika, włącz wszystko elektryczne, co masz na pokładzie: światła, tylną szybę, dmuchawę na maks.

Na tym samym zakresie AC, zmierz napięcie gdy silnik pracuje, żarłoki konsumują prąd i kontrolka się żarzy. Jeśli będzie więcej jak - powiedzmy - 0,5V, to oprócz wymiany regulatora napięcia, będziesz musiał wymienić mostek prostowniczy.

Wymiana mostka to już troszkę większa robota, bo trzeba ciąć przewody i lutować.

O konieczności wymiany regulatora świadczy zbyt wysokie napięcie. Dla pewności zmierz jeszcze na alternatorze - między obudową i śrubką, do której jest przykręcony gruby przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przestaw miernik na pomiar napięcia AC i zmierz jakie jest, gdy nie ma kluczyka w stacyjce. Jeśli

> będzie zero, to robimy właściwy pomiar (jeśli nie, to wywal miernik i kup coś lepszego).

A więc zrobiłem CHYBA tak jak w załaczniku jest zdjecie miernika i ustawienie o ktore Ci chodziło CHYBA wink.gif

co pokazało 0.00

> Teraz, jak będziesz wracał z trasy, to przed wyłączeniem silnika, włącz wszystko elektryczne, co

> masz na pokładzie: światła, tylną szybę, dmuchawę na maks.

> Na tym samym zakresie AC, zmierz napięcie gdy silnik pracuje, żarłoki konsumują prąd i kontrolka

> się żarzy. Jeśli będzie więcej jak - powiedzmy - 0,5V,

Tu pokazało mi 0.01 0.02 przeskakujac z 1 na 2 po niezbyt długiej trasie okolo 3km

> będziesz musiał wymienić mostek prostowniczy.

> Wymiana mostka to już troszkę większa robota, bo trzeba ciąć przewody i lutować.

> O konieczności wymiany regulatora świadczy zbyt wysokie napięcie. Dla pewności zmierz jeszcze na

> alternatorze - między obudową i śrubką, do której jest przykręcony gruby przewód.

tego nie mierzyłem

post-136846-1435253048453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czym mierzyłeś napięcie, więc zróbmy tak:

> Przestaw miernik na pomiar napięcia AC i zmierz jakie jest,

Czemu każesz mu mierzyć napięcie zmienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

wymieniłem alternator bo regulator był niezbyt ciekawej cenie. I po wymianie alternatora na nowy (używany) problem mam taki że po przekreceniu zapłonu nie zapala się kontrolka akumulatora . Dodam że W starym też tak było. Sprawdzałem żarówkę w liczniku i jest ok i dalej niewiem co może być przyczyną. Altek jest używany i w razie co to mogę go wymienić. Dodam że jak odpale auto to altek nie ładuje i muszę go przegazowac żeby zaczął ładować . Ladowanie jest na poziomie 13.78 do 14.10 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jeszcze raz zajrzeć do zegarów i zobaczyć czy jest napięcie na gnieździe żarówki. Podejrzewam, że będzie, bo wszystkie kontrolki mają zasilenie z jednego bezpiecznika.

Żarówka - drugim końcem - jest podłączona do cienkiego kabla przy alternatorze. Pewnie gdzieś po drodze, ten kabelek jest uszkodzony.

Póki nie naprawisz tego obwodu, to alternator nie będzie ładował na niskich obrotach.

Jeśli chcesz potwierdzić sprawność alternatora, to podłącz - na chwilę - 12V do cienkiego kabelka, który do niego idzie. Jeśli pojawi się ładowanie, to będziesz wiedział na 100%, że alternator jest sprawny, a do naprawy jest ów cienki kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz jeszcze raz zajrzeć do zegarów i zobaczyć czy jest napięcie na gnieździe żarówki.

> Podejrzewam, że będzie, bo wszystkie kontrolki mają zasilenie z jednego bezpiecznika.

napiecie jest na gnieżdzie takze ok

> Żarówka - drugim końcem - jest podłączona do cienkiego kabla przy alternatorze. Pewnie gdzieś po

> drodze, ten kabelek jest uszkodzony.

to bedzie raczej to bo dziś pojechałem na szrot i i podłaczyłem drugi alternator i dalej bez zmian. pózniej wziałem drógie zegary i tez bez zmian.

> Póki nie naprawisz tego obwodu, to alternator nie będzie ładował na niskich obrotach.

tu akurat mi ładuje na wolnych obrotach. chodzi tylko o to ze nie ładuje po odpaleniu silnika ,zaczyna ładowac dopiero po przegazowaniu tak chocby zaskakiwał po tym kopie. pozniej jest juz ok

> Jeśli chcesz potwierdzić sprawność alternatora, to podłącz - na chwilę - 12V do cienkiego kabelka,

> który do niego idzie. Jeśli pojawi się ładowanie, to będziesz wiedział na 100%, że alternator

> jest sprawny, a do naprawy jest ów cienki kabel.

dzieki za rady moze jutro po pracy cos pogrzebie.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Problem polegał na tym ze kabelek był przerwany.i problem sie wyjasnil co nie zmienia faktu ze altek zostal wymieniony ze wzgledu na wysokie ladowanie. dzieki za info i pozdrawiam

Dodam dla potomnych, że taki sam efekt (brak kontrolki po przekręceniu zapłonu) pojawia się, gdy skończą się szczotki. Raz tak miałem - poznałem że nie ma ładowania po coraz wolniej działających wycieraczkach, ta kontrolka to nie wiem po co jest, wg mnie powinna się zapalać jak poziom napięcia spadnie poniżej jakiegoś poziomu, rzędu 13V. A tak to w długiej trasie nie ma możliwości dowiedzieć się, że ładowania nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.