Rafcio Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Postanowiłem zakupić "nowe" moto. Ostatnio jeździłem Hondą cb 750 i bardzo mi odpowiadała pod wieloma względami np tym że nie trzeba było regulować zaworów, był to niezawodny olejak. Poza tym był dość duży przez co było mi dość wygodnie bo mam 189 cm wzrostu i 100 kg wagi. Ale że teraz nie mam wystarczających funduszy i w moim woj. nie ma nic konkretnego to zastanawiam się nad zmianą modelu. Co myślicie o Kawasaki z7 albo suzuki bandit? Podobają mi się nikedy w klasycznym stylu. Może ktoś miał do czynienia z tymi motorkami i może coś powiedzieć jak one się zachowują i jak z pozycją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Bartek (@Owcen) na małym bandicie kupę kilometrów już natłukł i pół motocykla wymienił. A sporo wyższy ode mnie jest. Zresztą ode mnie to przeważnie są więksi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Postanowiłem zakupić "nowe" moto. Ostatnio jeździłem Hondą cb 750 i bardzo mi odpowiadała pod > wieloma względami np tym że nie trzeba było regulować zaworów, był to niezawodny olejak. Poza > tym był dość duży przez co było mi dość wygodnie bo mam 189 cm wzrostu i 100 kg wagi. > Ale że teraz nie mam wystarczających funduszy i w moim woj. nie ma nic konkretnego to zastanawiam > się nad zmianą modelu. > Co myślicie o Kawasaki z7 albo suzuki bandit? Podobają mi się nikedy w klasycznym stylu. Może ktoś > miał do czynienia z tymi motorkami i może coś powiedzieć jak one się zachowują i jak z > pozycją? bandit to klasyka, pozycja bardzo odprezona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Postanowiłem zakupić "nowe" moto. Ostatnio jeździłem Hondą cb 750 i bardzo mi odpowiadała pod > wieloma względami np tym że nie trzeba było regulować zaworów, był to niezawodny olejak. Poza > tym był dość duży przez co było mi dość wygodnie bo mam 189 cm wzrostu i 100 kg wagi. > Ale że teraz nie mam wystarczających funduszy i w moim woj. nie ma nic konkretnego to zastanawiam > się nad zmianą modelu. > Co myślicie o Kawasaki z7 albo suzuki bandit? Podobają mi się nikedy w klasycznym stylu. Może ktoś > miał do czynienia z tymi motorkami i może coś powiedzieć jak one się zachowują i jak z > pozycją? mi przy podobnym wymiarze, na CB750 faktycznie pomimo ze to małe moto - było wygodnie. na bandicie nie było wygodnie (rama gniotła w uda). ale to rozsądny wybór ja polecam GSX750 - klon bandita, z lepszą wersją pieca (600 -> 750), ale bardziej klasyczna linia. fakt ze mniej spotykany i droższy przez to. zależy jaki masz budzet, bo jeszcze należy polecić niesmiertelną (i paskudną) XJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Witam. Mam Bandita 600N 98r. Za mną ponad 30kkm. Bezawaryjnie. Kierownica mam założoną prostą, zamiast fabrycznego "barana". Dla wyższej osoby, mam wrażenie, wygodniejsze. Mam 190cm, ale tylko 80kg Pytaj, będę starał się odpowiadać. Moto kupione w 2011r . Od "fana marki" z znanego, "bandyckiego" forum. Polecane tam i zachwalane. W rzeczywistości, po rozebraniu w pierwszą zimę, wyszło, jak wyszło Ale teraz, nie narzekam. Tankuje, jeżdżę. Zawory co 12kkm/gaźnik tak samo. Czyli raz na sezon obecnie. Wcześniej co 6kkm, ale to nie miało sensu. Jeden zawór/ czasami dwa były do poprawki, ale jeszcze w normie, a gaźnik jak zaraz po czyszczeniu. U mnie są dwa filtry paliwa, więc może dlatego (fabryczny w baku + dodatkowy przed gaźnikiem). Pilnować tarcz/napędu przy zakupie. Wiele osób nie zwraca na to uwagi, a potem płacz, że trzeba na wstępie +-2kzł dołożyć oprócz zwykłego "pakietu startowego". Reszta części jest tania i w większości dostępna jako zamienniki. Moto bezawaryjne, a piec zniesie wszystko ps2. ja mam zabytek, więc pierwszą modyfikacją był zawias. Sprężyny progresywne + tylny amorek od GSF04r z pełną regulacją + wymiana łożyskowania wahacza + łożyska główki ramy. Od tej modyfikacji, moto nie do poznania, a i po torze można się pogonić ( chociaż Ułęż ciężko nazwać torem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 ile masz kasy? proponuje bandit z750 xjr gsx1400 zrx 1200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Z takim wzrostem, najwygodniej będzie na BMW R1200 GS A jeśli naked, to moze R1200R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > ile masz kasy? > proponuje bandit > z750 > xjr > gsx1400 > zrx 1200 Około 6 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Około 6 tys. Euro? Bo jak zł to na żaden z ww., w miarę ogarnięty nie starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Przyłączę się do pytań. Co prawda dopiero rozglądam się za moto ale jeśli trafi się coś konkretnego kupię przed egz który i tak zamierzam przecież zdać Wiem, że minie trochę czasu zanim znajdę coś sensownego więc a, że budżet mały (do 7k) stan techniczny będzie pewnie kiepski Nie chcę szaleć z kasą na pierwsze moto, bo nie wiem czy na tyle połknę bakcyla. Mam 192 cm i waże ok 90 kg. Stąd pytanie na temat wielkości poszczególnych moto różniących się pojemnością. Czy Suzuki Inazuma 750 (gsx) będzie sporo większy od Bandita 600. Pytanei odt oczywisćie innych moto na zasadzie w/w przykładu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Przyłączę się do pytań. > Co prawda dopiero rozglądam się za moto ale jeśli trafi się coś konkretnego kupię przed egz który > i tak zamierzam przecież zdać > Wiem, że minie trochę czasu zanim znajdę coś sensownego więc a, że budżet mały (do 7k) stan > techniczny będzie pewnie kiepski Nie chcę szaleć z kasą na pierwsze moto, bo nie wiem czy na > tyle połknę bakcyla. > Mam 192 cm i waże ok 90 kg. > Stąd pytanie na temat wielkości poszczególnych moto różniących się pojemnością. Czy Suzuki Inazuma > 750 (gsx) będzie sporo większy od Bandita 600. Pytanei odt oczywisćie innych moto na zasadzie > w/w przykładu? Inazuma ma 40 mm większy rozstaw osi niż Bandit. ale te liczby na nic, jak nie usiądziesz. każdy ma inny wzrost, ale co ważniejsze - proporcje kończyn,korpusu. do tego preferowaną pozycję. idz do sporego komisu - jesteś z Warszawy, jedź do Motoszklarnii, idz na bazar, na połczyńską albo puławską (duże komisy) i usiądź na wszystkich "szlagierowych" modelach. jak ja wybierałem moto - to też po lekturze forów wybrałem sobie 2 modele, odrzuciłem inne. a jak poszedłem usiąść to okazało się że najbardziej mi pasuje moto który odrzuciłem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Przy takim wzroście będzie Ci ciężko znaleźć coś sensownego - przechodziłem to rok temu. Nakedy mi się podobały na początku, ale odpadły w przedbiegach. Jak wyżej kolega radzi. Połaź, po przymierzaj się i zobaczysz co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Przy takim wzroście będzie Ci ciężko znaleźć coś sensownego - przechodziłem to rok temu. > Nakedy mi się podobały na początku, ale odpadły w przedbiegach. > Jak wyżej kolega radzi. Połaź, po przymierzaj się i zobaczysz co będzie. oj tam w przedbiegach. wystarczy patrzeć na te powyżej litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Dlaczego naked nie? Ja jestem tylko 3 cm niższy a Honda leżała jak ulał. Dlatego troche wzbraniam się przed banditem bo jest krótszy od Hondy o 7 cm. I wydaje mi się że może być ciut mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Euro? Bo jak zł to na żaden z ww., w miarę ogarnięty nie starczy. Dlaczego nie? Ja swoją Hondę kupiłem za 6200zł i była w eleganckim stanie. A np Kawa zr7 chodzą w niższej cenie, 2000r zaczynają się od 5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Dlaczego nie? Ja swoją Hondę kupiłem za 6200zł i była w eleganckim stanie. A np Kawa zr7 chodzą w > niższej cenie, 2000r zaczynają się od 5 tys. Jak moto ponad 15-letnie może być w "eleganckim" stanie to chciałbym ten san "elegancki" zobaczyć... Ja moto w tym wieku nie widziałem nawet w stanie średnim. Ani jednego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Jak moto ponad 15-letnie może być w "eleganckim" stanie to chciałbym ten san "elegancki" > zobaczyć... Ja moto w tym wieku nie widziałem nawet w stanie średnim. Ani jednego. Mógł bym dać zdjęcia ale stan wizualny to nie wszystko. Ale możesz mi wierzyć że stan tego motorka był lepszy niż nie jednego 7-10 latka. Był normalnie użytkowany i dbano o niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Jak moto ponad 15-letnie może być w "eleganckim" stanie to chciałbym ten san "elegancki" > zobaczyć... Ja moto w tym wieku nie widziałem nawet w stanie średnim. Ani jednego. zapraszam do WRC moj Zep ma 20lat i jest 100% oryginal, a obecnie stoi u mechanika bo trzeba mu bylo rozrzad wymienic jak wroci to wrzuce fotki aktualne z _dedykowanym_ stelazem SHAD'a i kufrem centralnym PS. 3lata temu kupilem go za 5kpln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Jak moto ponad 15-letnie może być w "eleganckim" stanie to chciałbym ten san "elegancki" > zobaczyć... Ja moto w tym wieku nie widziałem nawet w stanie średnim. Ani jednego. ja widuję wiele, ale przeważnie są starsze... poza tym nie demonizujmy - wymiana połowy moto (wszystkie łożyska, tarcze, uszczelniacze) to nie jest jakiś kosmicznie duży koszt. a jak potrafisz to zrobić sam, to wogółe. ważne żeby silnik był ok. a ok 15 lat i stan idealny - mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > ja widuję wiele, ale przeważnie są starsze... poza tym nie demonizujmy - wymiana połowy moto > (wszystkie łożyska, tarcze, uszczelniacze) to nie jest jakiś kosmicznie duży koszt. a jak > potrafisz to zrobić sam, to wogółe. ważne żeby silnik był ok. kwotowo koszt pewnie nie duzy... ze 3-5kpln zeby bylo porzadnie - same tarcze hamulcowe potrafia kosztowac 1kpln, do tego opony, zawieszenie... jak ktos kupuje motocykl za 3-5kpln to (zwykle) raczej nie po to zeby podwoic jego wartosc w ciagu roku czy dwoch... wiec potem jezdza wynalazki powiazane na trytytki, z silnikiem poklejonym na silikon i z przezroczystymi tarczami hamulcowymi... Ja swoj motocykl kupilem bo to moje marzenie bylo - ten konkretny model (niestety nie udalo mi sie znalezc ze szprychami...) i inwestuje w niego raczej kolekcjonersko... bo jakbym podliczyl ile na niego wydalem to prawdopodobnie porownywalnie kosztowalby mnie nowy albo prawie nowy motocykl tej klasy (naked, ~70KM mocy) > a ok 15 lat i stan idealny - mój bez fotek to wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > kwotowo koszt pewnie nie duzy... ze 3-5kpln zeby bylo porzadnie - same tarcze hamulcowe potrafia > kosztowac 1kpln, do tego opony, zawieszenie... jak ktos kupuje motocykl za 3-5kpln to (zwykle) > raczej nie po to zeby podwoic jego wartosc w ciagu roku czy dwoch... wiec potem jezdza > wynalazki powiazane na trytytki, z silnikiem poklejonym na silikon i z przezroczystymi > tarczami hamulcowymi... ja to rozumiem. i każdy powinien. to że moto kosztuje 4 tys nie znaczy że wszystko będzie do niego 4 razy tańsze, bo "przeciez ten za 16 tys to uszczelniacze ma za 80 PLN, a ja mam dać 80 do mojego 30 latka!" > Ja swoj motocykl kupilem bo to moje marzenie bylo - ten konkretny model (niestety nie udalo mi sie > znalezc ze szprychami...) i inwestuje w niego raczej kolekcjonersko... bo jakbym podliczyl ile > na niego wydalem to prawdopodobnie porownywalnie kosztowalby mnie nowy albo prawie nowy > motocykl tej klasy (naked, ~70KM mocy) no ja wydałem na części eksploatacyjne (pomijam wymiany typu "bo porysowane") - wliczając tarcze przód i opony (najdroższe elemnty) - ok 2000 netto. robocizna - sam. pewnie mogłem mniej, ale wszystkie łożyska (pomimo ze były świeże np w główce) wyleciały, bo graty szły do proszku i trzeba było je kompletnie rozbroić. to już przecież nie będę 100 PLN na łożyskach oszczędzał... takze wszystko: poza sprzęgłem i tarczą z tyłu (czyli powiedzmy ze do 3 tys, robisz kompletny remont eksploatacyjnie). > bez fotek to wiesz najaktualniejsza: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Bardzo ładny. Ciekawe ile takich maszyn można kupić obecnie w Polsce za 5 tys. 1 na 1000? To oznacza, że trafienie takiej sztuki to cud. Dlatego mi szkoda czasu i nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Bardzo ładny. Ciekawe ile takich maszyn można kupić obecnie w Polsce za 5 tys. 1 na 1000? To > oznacza, że trafienie takiej sztuki to cud. Dlatego mi szkoda czasu i nerwów. wbrew pozorom w budzecie za 5kpln mozna wybierac, ale nie szuka sie wtedy najpopularniejszych marek tylko wlasnie takie klasyczne nakedy. Mlodzi gniewni nie sa nimi zainteresowani bo nie wyglada na sciga, parametry tez nie zachwycaja - bo to ani liter, ani 100+KM, na forach pisza ze sa klopotliwe w utrzymaniu bo niby czesci drogie i trudno dostepne, itp. A w rzeczywistosci troche kasy, czasu i checi i za stosunkowo niewielkie pieniadze mozna miec fajny motocykl z niezniszczalnym olejakiem . Oczywiscie im mniej kasy na start tym wiecej na dopieszczenie, ale w 5-7kpln mozna miec juz cos sensownego z niewielkim budzetem na pakiet startowy... a reszte z czasem tez mozna wyprowadzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.