Skocz do zawartości

Kadjar, brać czy nie brać? Oto jest pytanie!


hiwo

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek, celem wyjaśnienia dlaczego Renault zlosnik.gif

- bo się podoba (wiem, gust jak dupa....),

- bo się nie zawiodłem,

- bo znam się z załogą ASO i właścicielami,

- bo salon + serwis w sąsiedztwie wink.gif

A teraz moje rozterki.

Taka akcja jest, że 100 pierwszych itd dostanie Kadjara w mega promocji. No tak mega nie jest, ale parę tysi na papierze jest zaoszczędzone zlosnik.gif

No to się zapisałem i zostałem szczęśliwym wybrańcem palacz.gif

W salonie auto stoi, przywieźli i schowali. Mają pokazać ponoć, coś koło 24 czerwca.

Ale ja miałem okazję pojeździć i potestować. Niestety tylko po placu, ale zawsze coś. Musiałem, bo powiedziałem im, że kota w worku nie kupię. Niestety mieli tylko diesla, a w promocji jest benzyna 1.2 chyba 130 kucy. Matko Boska, to da radę na trasie? To największy stres w kwestii zakupu.

Przyznam, że podoba mi się wyposażenie i całokształt, jeno ten silnik icon_rolleyes.gif

No i umówiłem się jutro na podpisanie umowy. Postanowiłem się z tym przespać.

Poniżej kilka szczegółów wyposażenia które obejmuje trzy poniższe poziomy, plus czwarty promocyjny.

Quote:

Pierwszy poziom wyposażenia LIFE obejmie m.in. systemy ABS, AFU, ESC, HSA, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczny hamulec postojowy, zespół wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT oraz radioodtwarzacz z Bluetooth.

Jeśli chodzi o wygląd nadwozia, wersja LIFE będzie wyposażona w stalowe obręcze kół 16-calowe oraz chromowane obramowanie szyb bocznych


Quote:

Drugi poziom o nazwie ZEN jest dostępny w cenie rozpoczynającej się od 79 900 zł i obejmuje dodatkowe elementy wyposażenia, m.in. kartę Renault Hands Free, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, kierownicę pokrytą skórą, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Pod względem designu poziom ten wyróżniają 17-calowe, aluminiowe obręcze kół oraz boczne listwy ochronne drzwi z chromowaną wstawką.


Quote:

Poziom wyposażenia INTENS dostępny w cenie 88 900 zł obejmuje system multimedialny R-Link 2 z nawigacją, radioodtwarzaczem, mapą Europy w wersji rozszerzonej, Bluetooth, USB/jack, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, lusterka boczne z możliwością elektrycznego złożenia, tapicerkę materiałową łączoną z elementami skóry ekologicznej, tylną kanapę w układzie 1/3-2/3, z systemem "Easy Break" i podłokietnikiem, system wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz przydatne w codziennym użytkowaniu systemy wspomagania prowadzenia: system kontroli pasa ruchu (LDW), funkcję rozpoznawania znaków drogowych, funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL). Samochód w tej wersji jest wyposażony w przyciemniane tylne szyby, osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze grafitowym oraz relingi dachowe.


No i to co mam dostać:

Quote:

Seria limitowana PREMIERE EDITION została stworzona na bazie wersji INTENS. Dodatkowo wyposażona jest w pakiet Easy Parking Premium zawierający: system wspomagania parkowania "Easy Park Assist" i system kontroli martwego pola, Pakiet Widoczność obejmujący: dach szklany stały i lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne oraz koło zapasowe dojazdowe. Cena specjalna tej serii limitowanej wynosi 89 900 zł. Dostępnych jest wyłącznie 100 egzemplarzy.


W zasadzie jestem na tak. Bardziej mi się podoba od Nissana Qashqai, bardziej dopracowany wizualnie. A ten system wspomagania parkowania "Easy Park Assist" mnie doprawił prawie o zawał serca. Jakoś nie mogłem zaufać technice i czekałem, kiedy samochód przywali w coś. Zdziwiłem się, jak to sprawnie działa icon_eek.gif

No ale ja staroświecki jestem. Trochę boję się o "błędy wieku dziecięcego", ale zawsze chciałem mieć coś nowego, a nie po facelifting'u.

W 99% jestem zdecydowany cool.gif

Ale może ktoś mnie zniechęci, przekona i pozwoli zachować zdrowy rozsądek? 20.GIF

Tu trochę o promocji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek, celem wyjaśnienia dlaczego Renault

> - bo się podoba (wiem, gust jak dupa....),

> - bo się nie zawiodłem,

> - bo znam się z załogą ASO i właścicielami,

> - bo salon + serwis w sąsiedztwie

> A teraz moje rozterki.

> Taka akcja jest, że 100 pierwszych itd dostanie Kadjara w mega promocji. No tak mega nie jest, ale

> parę tysi na papierze jest zaoszczędzone

> No to się zapisałem i zostałem szczęśliwym wybrańcem

> W salonie auto stoi, przywieźli i schowali. Mają pokazać ponoć, coś koło 24 czerwca.

> Ale ja miałem okazję pojeździć i potestować. Niestety tylko po placu, ale zawsze coś. Musiałem, bo

> powiedziałem im, że kota w worku nie kupię. Niestety mieli tylko diesla, a w promocji jest

> benzyna 1.2 chyba 130 kucy. Matko Boska, to da radę na trasie? To największy stres w kwestii

> zakupu.

> Przyznam, że podoba mi się wyposażenie i całokształt, jeno ten silnik

> No i umówiłem się jutro na podpisanie umowy. Postanowiłem się z tym przespać.

> Poniżej kilka szczegółów wyposażenia które obejmuje trzy poniższe poziomy, plus czwarty promocyjny.

> Quote:

> Pierwszy poziom wyposażenia LIFE obejmie m.in. systemy ABS, AFU, ESC, HSA, 6 poduszek powietrznych,

> klimatyzację manualną, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczny hamulec postojowy, zespół

> wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT oraz radioodtwarzacz z Bluetooth.

> Jeśli chodzi o wygląd nadwozia, wersja LIFE będzie wyposażona w stalowe obręcze kół 16-calowe oraz

> chromowane obramowanie szyb bocznych

> Quote:

> Drugi poziom o nazwie ZEN jest dostępny w cenie rozpoczynającej się od 79 900 zł i obejmuje

> dodatkowe elementy wyposażenia, m.in. kartę Renault Hands Free, fotel kierowcy z regulacją

> wysokości i podparcia lędźwiowego, kierownicę pokrytą skórą, światła przeciwmgłowe z funkcją

> doświetlania zakrętów. Pod względem designu poziom ten wyróżniają 17-calowe, aluminiowe

> obręcze kół oraz boczne listwy ochronne drzwi z chromowaną wstawką.

> Quote:

> Poziom wyposażenia INTENS dostępny w cenie 88 900 zł obejmuje system multimedialny R-Link 2 z

> nawigacją, radioodtwarzaczem, mapą Europy w wersji rozszerzonej, Bluetooth, USB/jack,

> dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, lusterka boczne z możliwością

> elektrycznego złożenia, tapicerkę materiałową łączoną z elementami skóry ekologicznej, tylną

> kanapę w układzie 1/3-2/3, z systemem "Easy Break" i podłokietnikiem, system wspomagania

> parkowania przodem i tyłem oraz przydatne w codziennym użytkowaniu systemy wspomagania

> prowadzenia: system kontroli pasa ruchu (LDW), funkcję rozpoznawania znaków drogowych, funkcję

> automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL). Samochód w tej wersji jest wyposażony

> w przyciemniane tylne szyby, osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze grafitowym

> oraz relingi dachowe.

> No i to co mam dostać:

> Quote:

> Seria limitowana PREMIERE EDITION została stworzona na bazie wersji INTENS. Dodatkowo wyposażona

> jest w pakiet Easy Parking Premium zawierający: system wspomagania parkowania "Easy Park

> Assist" i system kontroli martwego pola, Pakiet Widoczność obejmujący: dach szklany stały i

> lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne oraz koło zapasowe dojazdowe. Cena specjalna tej serii

> limitowanej wynosi 89 900 zł. Dostępnych jest wyłącznie 100 egzemplarzy.

> W zasadzie jestem na tak. Bardziej mi się podoba od Nissana Qashqai, bardziej dopracowany

> wizualnie. A ten system wspomagania parkowania "Easy Park Assist" mnie doprawił prawie o zawał

> serca. Jakoś nie mogłem zaufać technice i czekałem, kiedy samochód przywali w coś. Zdziwiłem

> się, jak to sprawnie działa

> No ale ja staroświecki jestem. Trochę boję się o "błędy wieku dziecięcego", ale zawsze chciałem

> mieć coś nowego, a nie po facelifting'u.

> W 99% jestem zdecydowany

> Ale może ktoś mnie zniechęci, przekona i pozwoli zachować zdrowy rozsądek?

> Tu trochę o promocji

2 przeciw, a w zasadzie 3 smile.gif

1. Renault,

2. SUVopodobny,

3. Renault...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 przeciw, a w zasadzie 3

> 1. Renault,

> 2. SUVopodobny,

> 3. Renault...

1. Po co cytujesz cały post? 270751858-jezyk.gif

2. Renault, bo się podoba, bo pisałem na wstępie postu itp. itd. Trzeba czytać, zanim się odpowiada. Jeździłem i jeżdżę innymi markami. Taki mam zboczony gust i nie chce mi się z tego tłumaczyć oslabiony.gif

3. SUV' mi się podobają, bardzo nawet! Też nie będę się z tego tłumaczył 270751858-jezyk.gif

4. Oczekuję bardziej przemyślanych i merytorycznych odpowiedzi. Jakbym oczekiwał czegoś innego, to pytanie zadałbym na HP palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Paweł jest skrzywiony w stronę PSA i trzeba mu to wybaczyć. Co do auta to poza wyglądam chyba niewiele można powiedzieć. Technicznie to Qashqai II więc pewnie będzie równie niezawodny co Nyssan. Silnik TCe poza apetytem na paliwo zbiera raczej pozytywne opinie i do spokojnej jazdy pewnie wystarczy ... poza tym to bardzo ładne auto waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Po co cytujesz cały post?

> 2. Renault, bo się podoba, bo pisałem na wstępie postu itp. itd. Trzeba czytać, zanim się

> odpowiada. Jeździłem i jeżdżę innymi markami. Taki mam zboczony gust i nie chce mi się z tego

> tłumaczyć

> 3. SUV' mi się podobają, bardzo nawet! Też nie będę się z tego tłumaczył

> 4. Oczekuję bardziej przemyślanych i merytorycznych odpowiedzi. Jakbym oczekiwał czegoś innego, to

> pytanie zadałbym na HP

Trzeba było napisać od razu że chcesz utwierdzenia w decyzji, a nie opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek, celem wyjaśnienia dlaczego Renault

> - bo się podoba (wiem, gust jak dupa....),

> - bo się nie zawiodłem,

> - bo znam się z załogą ASO i właścicielami,

> - bo salon + serwis w sąsiedztwie

Jak się podoba to trzeba brać.

Zawsze miałem bardziej lub mniej niszowe auta. Ogólna opinia to wraki na kołach.

Pierwsza była Tavria. Do dziś żałuję, że ją sprzedałem. Potrzebne było coś większego więc pojawiła się Skoda Felicia combi i dobrze służyła 50kkm. Zachciało mi się auta z klimą to napatoczył się Rover 75. Jakoś nie chciał się psuć. Bardzo go polubiłem. Jednak pojemność bagażnika to jakaś kpina bo jest płytki i mniejszy o 50l od Felicii.

Obecnie ujeżdżam Espace IV ph1 van oraz Fiata Cinquecento. Już wiem, że następne będzie Espace VI ph2 w wersji Grand a cienias ma u mnie dożywocie.

Podsumowując nie ma znaczenia jaka jest obiegowa opinia. Jeśli auto ma w sobie to coś co sprawia, że chcesz je mieć to je bierz. Wystarczy tylko trochę o nie zadbać to odwdzięczy się spokojną eksploatacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde wchodzące na rynek auto jest początkowo niszowe. Dopiero po jakimś czasie okaże się, czy

> będzie hitem sprzedaży.

nie wyobrażam sobie zeby nowa Panda była kiedykolwiek niszowa smile.gif nawet po premierze...

nie myl pojęcia niszowe z "mało tego na ulicy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wyobrażam sobie zeby nowa Panda była kiedykolwiek niszowa nawet po premierze...

> nie myl pojęcia niszowe z "mało tego na ulicy".

Ty sobie nie wyobrażasz a ja to pamiętam.

Po zmianach ustrojowych z przełomu lat `80 i `90 nastał rosnący popyt na auta ściągane z zagranicy. Największe wzięcie miały VW bo najbardziej znane. Panda była już 10 lat po premierze. Bardzo długo miała status auta niszowego. Większe wzięcie miało Cinquecento. Tak na dobre Panda zadomowiła się po wejściu do sprzedaży 2-giej generacji choć i to tylko dzięki flotom firmowym. Fiat jest na F. Jak głosi legenda miejska wszystkie auta na F to na szrot się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty sobie nie wyobrażasz a ja to pamiętam.

ja tez pamiętam nową pandę jak wychodziła.

> Po zmianach ustrojowych z przełomu lat `80 i `90 nastał rosnący popyt na auta ściągane z zagranicy.

> Największe wzięcie miały VW bo najbardziej znane. Panda była już 10 lat po premierze. Bardzo

> długo miała status auta niszowego. Większe wzięcie miało Cinquecento.

rozumiem... Kadjar też... jak mniemam wychodzi w komunistycznym kraju jakim jest POlska? nie sprowadzajmy rozważań do patologii rynku motoryzacyjnego w PL podczas przemian ustrojowych.

To jest mały crossover od popularnej marki - segment Quashai, CX5, Tiguan, RAV itp - to nie są niszowe auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpada jak dla mnie, nie ma otworu na narty w oparciu kanapy, nie ma przesuwanej kanapy, silnik za

> słaby, ale może do spokojnej jazdy ok, pewnie ma choroby, wolalbym poczekac z rok, dwa. No i

> pewnie za rok wyrwiesz taniej.

Przekonałeś mnie, zamówiony grinser006.gif

Pożyjemy, zobaczymy spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez pamiętam nową pandę jak wychodziła.

Pamiętasz coś z życia płodowego? panic.gif

Fiat Panda został zaprezentowany w 1980 roku we Włoszech. W profilu widzę, że urodziłeś się rok później.

> rozumiem... Kadjar też... jak mniemam wychodzi w komunistycznym kraju jakim jest POlska? nie

> sprowadzajmy rozważań do patologii rynku motoryzacyjnego w PL podczas przemian ustrojowych.

> To jest mały crossover od popularnej marki - segment Quashai, CX5, Tiguan, RAV itp - to nie są

> niszowe auta.

Teraz niemal wszystko to crossovery nawet Espace 5. Francowate trudno nazwać popularnymi markami. Dopiero się przebijają przez stereotypy. Wystarczy porównać ceny rynkowe. Popularne marki długo trzymają cenę natomiast owiane wszelkimi legendami szybko tracą na wartości. Własnie te, które są trudno zbywalne nazywamy niszowymi.

Nie zmienia to faktu, że jeśli jakieś auto wchodzi na rynek to nikt nie jest w stanie stwierdzić czy będzie ono hitem na miarę VW Garbusa czy podzieli los Audi A2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem o tym aucie z kolegą, który pracuje w serwisie Renault. Przyczyną tego że auto schowali i nie chcieli pokazać może być to, że wszystkie które do nich przyjechały miały przytarty tylny zderzak. Podobno jakaś wada fabryczna. Na szczęście do malowania tylko plastik:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Pamiętasz coś z życia płodowego? panic.gif

>Fiat Panda został zaprezentowany w 1980 roku we Włoszech. W profilu widzę, że urodziłeś się rok później.

 

 

 

 

a od kiedy "Nowa Panda" to ta z lat 80? próbujesz być zabawnie złośliwy, a zacząłbym od czytania ze zrozumieniem...

 

>Teraz niemal wszystko to crossovery nawet Espace 5. Francowate trudno nazwać popularnymi markami. Dopiero się przebijają przez stereotypy. Wystarczy porównać ceny rynkowe. Popularne >marki długo trzymają cenę natomiast owiane wszelkimi legendami szybko tracą na wartości. Własnie te, które są trudno zbywalne nazywamy niszowymi.

>Nie zmienia to faktu, że jeśli jakieś auto wchodzi na rynek to nikt nie jest w stanie stwierdzić czy będzie ono hitem na miarę VW Garbusa czy podzieli los Audi A2.

 

 

 

 

Nie podzieli, bo to jeden z "nastu" reprezentantów zwykłego segmentu za grosze. klepany od linijki... niczym się nie wyróżniający... a nie wydumka z aluminium, z kosmiczne pieniądze... a francowate to popularne marki, nie wiem jakbyś nie patrzał, to nie przeskoczysz, że to tanie auta popularne... zdarzają się wyjątki ale nie o tym mowa.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a od kiedy "Nowa Panda" to ta z lat 80? próbujesz być zabawnie złośliwy, a zacząłbym od czytania ze zrozumieniem...

 

"Nowa Panda" została zaprezentowana w 2011 roku. Podajesz za przykład kolejną generację Fiata Pandy, który był już 31 lat znany na rynku.  :facepalm:

Tak samo jest z Fiatem 500 i cinquecento. Tłumacz google rozwiąże zagadkę.

O istnieniu Kadjar dowiedziałem się w tym wątku. O istnieniu Fiata Pandy dowiedziałem się przeszło 20 lat przed premierą trzeciej generacji zwanej "nową".

 

 


Nie podzieli, bo to jeden z "nastu" reprezentantów zwykłego segmentu za grosze. klepany od linijki... niczym się nie wyróżniający... a nie wydumka z aluminium, z kosmiczne pieniądze... a francowate to popularne marki, nie wiem jakbyś nie patrzał, to nie przeskoczysz, że to tanie auta popularne... zdarzają się wyjątki ale nie o tym mowa.

 

Tam gdzie jest duża konkurencja trudno jest odnieść spektakularny sukces. Za to bardzo łatwo o porażkę. Tak trudno to zrozumieć?

 

Nic to. Najważniejsze, że kolega hiwo zdecydował. Mam nadzieję, że podzieli się z nami wrażeniami po jakimś czasie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nowa Panda" została zaprezentowana w 2011 roku. Podajesz za przykład kolejną generację Fiata Pandy, który był już 31 lat znany na rynku.  :facepalm:

Tak samo jest z Fiatem 500 i cinquecento. Tłumacz google rozwiąże zagadkę.

no i? przeciez nie dyskutujemy o powstaniu pandy czy nowej/starej 500tki, a o zjawisku. niektóre auta (popularne) nie są niszowe. ot meritum, a to że Panda ma 30 lat NIC tutaj nie wnosi. w momencie wyjścia też niszowa nie była, bo segment małych aut istniał wtedy.

 

O istnieniu Kadjar dowiedziałem się w tym wątku. O istnieniu Fiata Pandy dowiedziałem się przeszło 20 lat przed premierą trzeciej generacji zwanej "nową".

żeś się uczepił tej Pandy. to był tylko przykład. Kadjar to segment popularny. Renault to producent masowy. z tego nie wyjdzie auto niszowe. moze się sprzedawać słabo, ale niszowe nie będzie.

co innego jakby Renault wypuściło odpowiednik pasztetu o nazwie X6. albo można powiedzieć że niszowe to było Avantime. ale nie mały crossover.

 

Tam gdzie jest duża konkurencja trudno jest odnieść spektakularny sukces. Za to bardzo łatwo o porażkę. Tak trudno to zrozumieć?

to prawda. łatwo to zrozumieć, ale nie o tym rozmawiamy... nie o spektakularnym sukcesie, a o "niszowości". a nie powiesz chyba że ceed, który spektakularnym sukcesem nie jest, albo duster - to auta niszowe.

tak czy siak, dyskusja dot. nomenklatury raczej. niech kolega się pochwali jak polata pare tys km jak to sie sprawuje.

aczkolwiek strasznie babskie auto wybrał :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


no i? przeciez nie dyskutujemy o powstaniu pandy czy nowej/starej 500tki, a o zjawisku. niektóre auta (popularne) nie są niszowe. ot meritum, a to że Panda ma 30 lat NIC tutaj nie wnosi. w momencie wyjścia też niszowa nie była, bo segment małych aut istniał wtedy.

 

Segment aut miejskich istniał a Audi A2 jakoś nie stało się tak popularne jak przytaczana Panda.

 

Problem leży w definicji słowa niszowy. Wg słownika synonimów niszowy = wyspecjalizowany, sprofilowany. Może być rozumiane również jako coś występujące w małej ilości, lub zapełniające jakąś lukę rynku.

 


żeś się uczepił tej Pandy. to był tylko przykład. Kadjar to segment popularny. Renault to producent masowy. z tego nie wyjdzie auto niszowe. moze się sprzedawać słabo, ale niszowe nie będzie.

 

Sam podałeś Pandę jako kontr przykład dla auta własnie wchodzącego na rynek. Z definicji niszowy występujący w małej ilości.

 


co innego jakby Renault wypuściło odpowiednik pasztetu o nazwie X6. albo można powiedzieć że niszowe to było Avantime. ale nie mały crossover.

 

X6 wygląda na kolejnego crossovera suva ze skodą 130 rapid.

 

Sam sobie przeczysz. Avantime nie mogło być niszowe wedle Twej definicji bo to jeden z crossover-ów. Crossover z definicji to pojazd będący połączeniem segmentów. W przypadku Avantime vana i luksusowego cupe.

 


Wyro76, dnia 29 Cze 2015 - 11:31 PM, napisał:
Tam gdzie jest duża konkurencja trudno jest odnieść spektakularny sukces. Za to bardzo łatwo o porażkę. Tak trudno to zrozumieć?
to prawda. łatwo to zrozumieć, ale nie o tym rozmawiamy... nie o spektakularnym sukcesie, a o "niszowości". a nie powiesz chyba że ceed, który spektakularnym sukcesem nie jest, albo duster - to auta niszowe.

 

Biorąc pod uwagę duster`a i ceed`a można je nazwać niszowymi jako pojazdy sprofilowane pod konkretnego klienta.

 


tak czy siak, dyskusja dot. nomenklatury raczej.

 

Niszowy jest słowem o wielu znaczeniach. Bardzo łatwo dobrać odpowiednią definicję ze sporego spektrum znaczeń. Możemy tak sobie podrzucać rożne przykłady i nie dojdziemy do konsensusu dopóki nie ustalimy, które znaczenie słowa niszowy ma zastosowanie w danym przypadku.

 


niech kolega się pochwali jak polata pare tys km jak to sie sprawuje.

aczkolwiek strasznie babskie auto wybrał

 

 

W mojej okolicy babskie to są VW T4, suvy wszelkiej maści i autobusy. Nader często widuję panie za fajerą tych maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Segment aut miejskich istniał a Audi A2 jakoś nie stało się tak popularne jak przytaczana Panda.

Audi A2 było za drogie nawet jak na Audi. i nie było pozycjonowane jako segment miejski, a jako innowacyjny segment miejski (aluminium i brak dostępu do silnika:)) próbowali wynaleźć segment na nowo i nie wyszło = stało się niszowe.


Problem leży w definicji słowa niszowy. Wg słownika synonimów niszowy = wyspecjalizowany, sprofilowany. Może być rozumiane również jako coś występujące w małej ilości, lub zapełniające jakąś lukę rynku.

Sam podałeś Pandę jako kontr przykład dla auta własnie wchodzącego na rynek. Z definicji niszowy występujący w małej ilości.

Dla mnie niszowy to mała ilość ale w znaczeniu że tak ma być, bo rzadko kupowane, bo przeznaczone do wąskiego grona. a nie bo "właśnie wyszło". i Panda NIGDY do tej pory niszowa nie była - i to znaczenie można wywnioskować z kilku postów wcześniej, ale uznałeś że nie przyjmiesz go do wiadomości...

 


X6 wygląda na kolejnego crossovera suva ze skodą 130 rapid.

Sam sobie przeczysz. Avantime nie mogło być niszowe wedle Twej definicji bo to jeden z crossover-ów. Crossover z definicji to pojazd będący połączeniem segmentów. W przypadku Avantime vana i luksusowego cupe.

 

X6 to nowy segment - suv coupe.

Avantime to nie crossover. to 2 drzwiowy suv, o linii vana, na płycie segmentu D, z kilkoma ciekawostkami na pokładzie. crossover to kombi podniesione. widzisz różnicę?

 


Niszowy jest słowem o wielu znaczeniach. Bardzo łatwo dobrać odpowiednią definicję ze sporego spektrum znaczeń. Możemy tak sobie podrzucać rożne przykłady i nie dojdziemy do konsensusu dopóki nie ustalimy, które znaczenie słowa niszowy ma zastosowanie w danym przypadku.

 

za dużo zdań na temat nomenklatury... a btw. tak dyskutując... przyjmimy że Twoje rozumienie słowa niszowy w motoryzacji jest ok. i jak zaczynaliśmy dyskusję - Kadjar był niszowy.

 

ale już nie jest... bo widziałem na ulicy już 4 :) ładniusie... i niestety - żadnego faceta za kółkiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X6 to nowy segment - suv coupe.

Avantime to nie crossover. to 2 drzwiowy suv, o linii vana, na płycie segmentu D, z kilkoma ciekawostkami na pokładzie. crossover to kombi podniesione. widzisz różnicę?

 

 

Podniesione kombi to Fiat Stilo Allroad, Audi A6 Allroad. Trochę wyżej zawieszone + kilka plastików i tyle. 

 

Crossover to jednak trochę więcej modyfikacji sam sprawdź po lince:

.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Crossover_(samoch%C3%B3d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniesione kombi to Fiat Stilo Allroad, Audi A6 Allroad. Trochę wyżej zawieszone + kilka plastików i tyle.

Crossover to jednak trochę więcej modyfikacji sam sprawdź po lince:

.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Crossover_(samoch%C3%B3d)

A JAKIE TO MA ZNACZENIE ? :) czyni crossovera niszowym? Nie.

Czyni avantime crossoverem? Nie. Bo ma tylko 2 drzwi.

A Allroad jest wymienione jako crossover:)

To jak jest? Albo nie. Nie odpowiadaj... bo wkleisz kolejna definicje.

Niezależnie - segment absolutnie mnie nie interesujący.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A JAKIE TO MA ZNACZENIE ? :) czyni crossovera niszowym? Nie.

Czyni avantime crossoverem? Nie. Bo ma tylko 2 drzwi.

A Allroad jest wymienione jako crossover:)

To jak jest? Albo nie. Nie odpowiadaj... bo wkleisz kolejna definicje.

Niezależnie - segment absolutnie mnie nie interesujący.

 

Oj mieszasz panie kolego. Skoro Avantime nie jest crossoverem bo ma dwoje drzwi to Nissan Juke również nie jest crossoverem bo ma dwoje drzwi? Idąc dalej tym tropem Skoda Citygo w wersji czterodrzwiowej automatycznie przeskoczy od małego auta miejskiego do wyższego segmentu? 

 

Inną sprawą są założenia producenta auta. Każdy liczy na wysoką sprzedaż adekwatną do grupy docelowej, niszy rynkowej, targetu czy jak to jeszcze nazwiesz

 

Piszesz, że definicja nie ma znaczenia. Taki przykład: Możesz kupić w Niemczech zarejestrowane jako osobowe auto o DMC 7000kg a u nas podpada pod ciężarowe.

 

Przynajmniej w jednym masz rację dalsza dyskusja nie ma sensu po ostro zeszło z tematu wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj mieszasz panie kolego. Skoro Avantime nie jest crossoverem bo ma dwoje drzwi to Nissan Juke również nie jest crossoverem bo ma dwoje drzwi? Idąc dalej tym tropem Skoda Citygo w wersji czterodrzwiowej automatycznie przeskoczy od małego auta miejskiego do wyższego segmentu? 

 

Inną sprawą są założenia producenta auta. Każdy liczy na wysoką sprzedaż adekwatną do grupy docelowej, niszy rynkowej, targetu czy jak to jeszcze nazwiesz

 

Piszesz, że definicja nie ma znaczenia. Taki przykład: Możesz kupić w Niemczech zarejestrowane jako osobowe auto o DMC 7000kg a u nas podpada pod ciężarowe.

 

Przynajmniej w jednym masz rację dalsza dyskusja nie ma sensu po ostro zeszło z tematu wątku.

to nie ja mieszam. to segment powstał z d... ;)

SUV to wielki amerykański krążownik. czyli wszystko mniejsze od bmw x5 to crossover. to widać po definicji z wiki. warianty, wyjątki i niuanse. Crossover to wszystko co nie pasuje do innych segmentów.

Avantime - nie ma swojego segmentu, w takim wypadku - jest crossoverem ;) ale moze już SUV? bo jednak długość segmentu D. :) Juke to jednak maleństwo - i skoro nie suv - to musi być crossover ;)

i definicja nie ma znaczenia. mało kto już jej używa, po tym co z gamą modelową zrobiło np BMW - nic dziwnego. ot teraz się lajfstajl i marketing sprzedaje. nikt nie pisze w reklamie "sedan klasy D, najlepszy na rynku". tylko walną frazes typu "Auto Emocion" i git :) nawet gazety czasem testują modele od czapy :)

a to że w niemczech są inne przepisy dot. warunków technicznych dopuszczenia do ruchu - nic nie zmienia w definicjach segmentu stosowanych "zwyczajowo".

a skoro oryginalna dyskusja się wyczerpała - to lecim dalej z dygresją :) jest kulturalnie i konstruktywnie :) co nie zmienia faktu, że bezcelowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedź się kaszkajem z takim silnikiem to bedziesz mniej wiecej wiedział...

Po co, jak już ujeżdżam swojego Kadjara?  :drive:

Obecnie się czai w krzaczorach  :hehe:

post-129012-0-43572100-1436618678_thumb.jpg

Bardzo miło mnie zaskoczył ten silniczek  :)

I nie rozumiem, co ludzi denerwuje w tym start/stopie  :lizak:

Na razie, to banan mi z twarzy nie schodzi  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I nie rozumiem, co ludzi denerwuje w tym start/stopie

 

Na początku też tak myślałem, ale jak postałem dłużej w korku gdzie się co chwila podjeżdżało, auto ciągle gasło i się uruchamiało, to po 3 razie wyłączyłem i już więcej nie włączyłem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku też tak myślałem, ale jak postałem dłużej w korku gdzie się co chwila podjeżdżało, auto ciągle gasło i się uruchamiało, to po 3 razie wyłączyłem i już więcej nie włączyłem ;]

No jak jest korek, to można chwilowo wyłączyć. Ale w sumie, co za różnica?

Gdybym nie obserwował wyświetlacza, to bym nie wiedział, że silnik zgasł i odpala przy ruszaniu.

No, nie wiem do końca jak akumulator to wytrzyma. Ale ponoć, przy 80% wydajności system sam się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy za parę tygodni ;] Ja chyba 2 jeździłem z załączonym ;]

Nie twierdzę, że tak nie będzie i w moim przypadku  :hush:

Na razie jeżdżę jak kapelusznik   :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem ale skad miałem wiedzieć że odebrałes?

..i jeszcze mają pretensje za zyczliwą radę... :tuk:

Ależ nie mam pretensji! Wręcz przeciwnie. Dzięki Tobie mogłem zaszpanować, że odebrałem :ee:

:phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie mam pretensji! Wręcz przeciwnie. Dzięki Tobie mogłem zaszpanować, że odebrałem :ee:

:phi:

pfff, za to że nie przyszpanowałes i się nie podziałeś tą jakże istotną informacją, powinieneś zostać skazany na 10 lat robót w tajdze syberyjskiej ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pfff, za to że nie przyszpanowałes i się nie podziałeś tą jakże istotną informacją, powinieneś zostać skazany na 10 lat robót w tajdze syberyjskiej ;]

Moja wrodzona skromność mi nie pozwalała :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to pisze autor wątku nt zakupu Nowego auta :)

ale skromnie pytałem, brać czy nie brać :palacz:

Skoro nie uzyskałem wiążącej odpowiedzi, to wziąłem. A co mi taaam :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z prędkosciami autostradowymi jechałeś? jak z hałasem i stabilnoscią? :spi:

Jeszcze nie, max leciałem 110. Trzymam się instrukcji i bujam się lansując na dzielni ;]

Ale wierz mi jest naprawdę cicho. W porównaniu do mojego Scenica, albo mojej służbowej skody (też 1.2) to dzień do nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.