Skocz do zawartości

Światła dzienne - pytanie o żarówki z diodami cree


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Opla Astrę J która nie posiada ledowych świateł do jazdy dziennej (nad czym ubolewam) w głównym kloszu a jedynie zwykłą żarówkę W21/5W 7443. Wcześniej miałem zamiast zwykłej żarówki barwioną "niebieską" która dawała w miarę białe światło, ale niestety intensywność była słaba, i wytrzymała tylko kilka miesięcy jedyna zaleta to że nie powodowała pojawienia się błędu o spalonej żarówce. 

Teraz zastanawiam się nad czymś takim:

big_7443_HIGH_POWER_50W_WHITE_LIGHT_DRL_

+ rezystory, Sprzedający zapewnia że błąd przepalonej żarówki się nie pokaże i gwarancja na ledy jest 1rok jedynie to cena mnie trochę powstrzymuje, ale chyba warto bo auto nabierze wyglądu bo na zwykłych to słabo. 

Tutaj przykład jak sprzedawca z serwisu aukcyjnego zamieścił zdjęcie porównujące żarówki zwykłe z żarówką ledową:

$_57.JPG

Teraz moje pytanie czy ktoś miał do czynienia z takimi ledami i jakie są wasze opinie bo wiem że można je tes stosować jako DRL w autach innych marek np. VW, Skoda. Może ktoś się podzieli spostrzeżeniami czy warto i jak to widać rzeczywiście w słoneczny dzień?  Cała impreza z tymi ledami i rezystorami do ponad 250zł ale zadowolenie kierowcy bezcenne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz moje pytanie czy ktoś miał do czynienia z takimi ledami i jakie są wasze opinie bo wiem że można je tes stosować jako DRL w autach innych marek np. VW, Skoda. Może ktoś się podzieli spostrzeżeniami czy warto i jak to widać rzeczywiście w słoneczny dzień?  Cała impreza z tymi ledami i rezystorami do ponad 250zł ale zadowolenie kierowcy bezcenne

 

Nie wiem, skąd takie informacje. Nie można zastępować żarówek jakimiś chińskimi wynalazkami z LED, bo takie cudo nie ma homologacji do używania na drogach publicznych. Poza tym zazwyczaj trwałość jest "taka sobie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zastanawiam się nad czymś takim:

+ rezystory, 

żarówki + jeszcze rezystory? może całość połączona drucikami?

sprzedawcy na alle zrobią wszystko, by taki shit sprzedać i to jeszcze z roczną gwarancją, gdzie "z automatu" osobie fizycznej przysługuje 2 lata :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się znów wykładnia prawa a nie rzeczowe odpowiedzi. Ja jak HIDy chciałem kupić to do dziś mi tu nie odpowiedzieli

 

To są rzeczowe odpowiedzi. Czegoś takiego nie można montować w samochodzie, ponieważ nie jest legalne. Poza tym pytanie brzmiało, czy warto montować coś takiego. Nie, nie warto.

Edytowane przez mdyrka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz robić taką zmianę? Czy te seryjne dzienne uważasz, że za słabo świecą, kiepsko je widać, czy tylko po to, że badziej Ci się podoba biała barwa światła? Którego i tak nie widzisz siedząc za kierownicą?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem u siebie żarówki led postojowe, sporo kosztowały w porównaniu do zywkłych

Myślałem, że uzyskam ładny efekt wizualny i trwałość

Okazało się, że z pozycji kierowcy (a taką najczęściej przyjmuję w aucie), nie widzę żadnego efektu wizualnego, żarówki spaliły mi się po kilku mcach a w międzyczasie przy przeglądzie diagnosta zwrócił mi uwagę, że muszę je wymienić na coś normalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogowe czy mijania :hmm:

Drogowe z niepełną mocą świecenia np.tylko 20% mocy świecenia,sam mam tak u siebie,aby niepotrzebenie nie wypalać xenonów w słoneczny dzień i odpada pamiętanie o włączeniu świateł mijania.

post-138996-0-08599600-1436268599_thumb.jpg

Edytowane przez Prozaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że wtedy to te światła są tak samo legalne jak i te z diodami zamiast żarówek...

Niekoniecznie,jest to relizowane za pomocą oryginalnego softu,a na kloszu jest odpowiednie oznaczenie.Za granicą jest legalnie to dlaczego u nas mają takiego rozwiązania nie honorować?Jeżdzę z tym dwa lata,miałem kilka kontroli,badań technicznych i nigdy nie było problemów.

Edytowane przez Prozaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogowe z niepełną mocą świecenia np.tylko 20% mocy świecenia,sam mam tak u siebie,aby niepotrzebenie nie wypalać xenonów w słoneczny dzień i odpada pamiętanie o włączeniu świateł mijania.

 

technicznie, to jest chyba najlepsze rozwiązanie jak chce się mieć dzienne w aucie, które nie jest fabrycznie w nie wyposażone. Nie trzeba się zastanawiać, gdzie dołożyć oddzielne dzienne. Niestety też jest nielegalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie są żadne dzienne i kompletnie dziwnym jest nazywanie takiego rozwiązania światłami dziennymi.

 

Ciekawe czym takie rozwiązanie śiwateł dziennych ustepuję pod względem wykonania i spełniania swoich fukcji tym stosowanym choćby w Octavii III?

 

 

 

 

9f4696385e1c1027d92d4cd054591057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Widzę temat się rozwinął dyskusja wre, ale szkoda że czasami nie na temat. Niektórzy piszą tak jakby kupili auto, serwisowali cały czas tylko w ASO bo tak zaleca producent i po co to zmieniać, tankują Eurosuper 95 bo nie wiadomo czy LPG jest legalny a jak robi się chłodno zakładają beret...  :facepalm:

A coś na temat ktoś napisze? :jump:

Edytowane przez Ragless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogowe z niepełną mocą świecenia np.tylko 20% mocy świecenia,sam mam tak u siebie,aby niepotrzebenie nie wypalać xenonów w słoneczny dzień i odpada pamiętanie o włączeniu świateł mijania.

 

No własnie, pomijając fakt, że niektórzy tu na forum nie pojmują 100% legalności rozwiązania dziennych w e46, powiedz mi, dlaczego w odbłyśniku z dziennymi są też światła drogowe? Przecież e46 po lifcie (a takie widzę na obrazku) nie miało zwykłych xenonów, tylko bixenony, więc jaką funkcję poza dziennymi pełni dodatkowy odbłyśnik? Przed liftem, to rozumiem, zwykły xenon i drogowe na halogenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę temat się rozwinął dyskusja wre, ale szkoda że czasami nie na temat. Niektórzy piszą tak jakby kupili auto, serwisowali cały czas tylko w ASO bo tak zaleca producent i po co to zmieniać, tankują Eurosuper 95 bo nie wiadomo czy LPG jest legalny a jak robi się chłodno zakładają beret... :facepalm:

A coś na temat ktoś napisze? :jump:

Zakładaj w takim razie co chcesz do swojego auta, tylko potem nie płacz, że policja zła bo zabrała dowód :ok: A w temacie? Moim zdaniem trzeba mieć coś z głową, żeby wydać 2,5 stówy na nielegalne oświetlenie, no chyba że ktoś ma za dużo kasy :nie_wiem: Ale ja się nie znam, truskawki posypuję cukrem :ok: Edytowane przez mdyrka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, pomijając fakt, że niektórzy tu na forum nie pojmują 100% legalności rozwiązania dziennych w e46, powiedz mi, dlaczego w odbłyśniku z dziennymi są też światła drogowe? Przecież e46 po lifcie (a takie widzę na obrazku) nie miało zwykłych xenonów, tylko bixenony, więc jaką funkcję poza dziennymi pełni dodatkowy odbłyśnik? Przed liftem, to rozumiem, zwykły xenon i drogowe na halogenie.

Nawet jeśli jest biksenon, to i tak najczęściej drogowe (a przynajmniej poganiacze) są realizowane także za pomocą żarówek. Tzn. przy poganiaczach włączają się tylko żarówki, a przy zwykłym włączeniu drogowych tylko ksenon bez przesłony lub ksenon+żarówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, pomijając fakt, że niektórzy tu na forum nie pojmują 100% legalności rozwiązania dziennych w e46, powiedz mi, dlaczego w odbłyśniku z dziennymi są też światła drogowe? Przecież e46 po lifcie (a takie widzę na obrazku) nie miało zwykłych xenonów, tylko bixenony, więc jaką funkcję poza dziennymi pełni dodatkowy odbłyśnik? Przed liftem, to rozumiem, zwykły xenon i drogowe na halogenie.

Dziwnie to producent wymyślił,jest biksenon,ale po włączeniu świateł drogowych odpala się bixenon+żarówka na odbłyśniku H7.Przy poganiaczach jest analogicznie.Dlatego aż żal nie wykorzystać tej żarówki od drogowych jako światła dzienne,tymbardziej że przeprogramowywuje się samym softem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to producent wymyślił,jest biksenon,ale po włączeniu świateł drogowych odpala się bixenon+żarówka na odbłyśniku H7.Przy poganiaczach jest analogicznie.Dlatego aż żal nie wykorzystać tej żarówki od drogowych jako światła dzienne,tymbardziej że przeprogramowywuje się samym softem.

Jak masz wyłączone światła mijania, to przy mrugnięciu "poganiaczami" załączają się palniki? To bez sensu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wyłączone światła mijania, to przy mrugnięciu "poganiaczami" załączają się palniki? To bez sensu...

Przy wyłącznonych mijania zapalają się tylko te drogowe na żarówce h7,przy włączonych mijania h7+przesłona w bixenonie.

Co prawda ja mam bixenon dołożony na oryginalnych reflektorach,ale w serii również jest tak jak wyżej napisałem.

Edytowane przez Prozaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłącznonych mijania zapalają się tylko te drogowe na żarówce h7,przy włączonych mijania h7+przesłona w bixenonie.

Co prawda ja mam bixenon dołożony na oryginalnych reflektorach,ale w serii również jest tak jak wyżej napisałem.

Nie no to jest logiczne, bo na "błyśnięcie" ksenon mógłby się nawet nie rozpalić :ok: Z resztą u mnie jest to identycznie rozwiązane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policja mu raczej nic nie zrobi, a jak zrobi to będzie to przypadkowa kontrola i policjantowi będzie się musiało chcieć zaglądać i rozkminiać te światła. Patrząc po ulicach ile samochodów jeździ z DRL chińskimi, które w połowie nie świecą, które są nie poprawnie podłączone (np świecą się razem z mijania) i jeżdżą i policja się tego nie czepia, to naprawdę musiałby mieć pecha żeby zajęła się jego dziennymi z chińskimi niehomologowanymi psudo żarówkami, zamieszczonymi w miejscu rzeczywistych świateł dziennych.

Prędzej przyczepić się może diagnosta przy przeglądzie, ale z racji tego co napisałem wyżej oni też na to leją.

Oczywiście nie popieram takich rozwiązań, ale takie są realia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma A01 to jest OK

Nie mówię tu o fabrycznych rozwiązaniach, gdzie jest tak jak piszesz (np tak też mam w alfie, że diody od dziennych robią za dzienne, a przy włączonych światłach mijania za pozycje), tylko chińskich badziewiach na zwykłych diodach, załączanych na zwykłym kneflu w środku, którego nie chce się załączać i wyłączać, więc czy są załączone mijania czy nie to te pseudo dzienne świecą cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dziennych w BMW na żarówkach od świateł drogowych: w BMW jest to rozwiązanie fabryczne, które wystarczy aktywować softem (czasem dokładając dodatkowy oryginalny moduł) bo reflektory są przystosowane do funkcji światła drogowego. Tylko trzeba by sprawdzić wg których przepisów są homologowane te światła – bo w końcu nie wszystkie auta miały tę funkcję aktywowaną seryjnie z jakichś powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.