Skocz do zawartości

Problem z Peugeotem Coupe 3.0 v6


Verchi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam na imię Albert - przywędrowałem tu z centomanii. Rok temu kupiłem francę i się nią turlam do tej pory:)

 

Mam problema z padliną.

 

Pacjent j/w. 3.0 v6 197KM 1999r. Pb+LPG

 

Szukałem pomocy na forum 406, ale tam to cisza jak makiem zasiał.

 

Auto jeździ i to całkiem sprawnie i książkowo, ale problem tkwi w jeździe na benzynie - auto przy dojeżdżaniu np. do świateł (po wrzuceniu na luz) robi nagminnie takie cuda jak na filmiku poniżej:

 

 

 

Zdarza się, że wtenczas gaśnie.

 

Na LGP ten problem PRAWIE nie występuje, ale zdarza mu się zafalować i zgasnąć. Na wolnych (które trzyma dobrze) słychać delikatne wypadanie zapłonów).

 

Do tej pory byłem na PP2000 i pokazało błąd czujnika temp silnika. Kupiłem nowe - wymieniłem oba (mały i duży). Wczoraj wymieniłem ze sprawnego auta:

 

- krokowy

- położenia przepustnicy

- sondę

 

 

Zmiesiąc wstecz wymienione świece i uszczelka pod ssącym.

Został mi do wymiany już tylko MAP Sensor (nie miałem odpowiedniego do zamiany), czujnik położenia wału i pompa z wtryskami.

 

Więcej pomysłów nie mam.No chyba, że ECU wywala błędy bo uwalony.

 

 

pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG to STAG 300Plus, wtryskiwacze mam stare Magic Jety pakowane na listwie po 3szt, reduktor (???) nie pamiętam dokładnie - jutro postaram się spisać model.

 

Odłączę na noc aku. Może jak zrobi sobie od nowa adaptację to się naumie jak powinien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam głupie może pytanie – w jakim stanie masz akumulator?

W dwóch moich Xsarach (tak wiem inne silniki – 1,6 16v i 2,0 16v VTS) większość problemów z falowaniem na wolnych obrotach i gaśnięciem auta po dojechaniu do skrzyżowania została wyeliminowana po zmianie akumulatora. W mojej C5 V6 na starym akumulatorze też działy się różne  cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku to raczej sprawny.. trzyma napiecie.. Altek ładuje prawidłowo. Moze i jest uszkodzona wiązka.. Posiada ktos schemat pinow do tego silnika? Przedzwoniłbym wiązkę i może by coś wyszło. Właśnie takie odnoszę wrażenie ze podczas hamowania faluje bardzo, zaś jak się zatrzymam to jest ok...

Istotne jest jeszcze to, ze rano dlugo i ciężko pali.. jak cieply to cały dzień jest ok i pali od strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku to raczej sprawny.. trzyma napiecie.. Altek ładuje prawidłowo. Moze i jest uszkodzona wiązka.. Posiada ktos schemat pinow do tego silnika? Przedzwoniłbym wiązkę i może by coś wyszło. Właśnie takie odnoszę wrażenie ze podczas hamowania faluje bardzo, zaś jak się zatrzymam to jest ok...

Istotne jest jeszcze to, ze rano dlugo i ciężko pali.. jak cieply to cały dzień jest ok i pali od strzała

 

Z tego co piszesz typuję 3 sprawy:

 

- odnośnie ciężkiego zapalania - puszczające gaz wtryskiwacze LPG dlatego rano długo kręci zanim opróżni kolektor z gazu (najlepiej zakręcić zawór w butli i poczekać aż się przełączy na benzynę wieczorkiem i jak rano odpali od strzała to już wiadomo co i jak)

- rozjechana mapa ecu benzyny wskutek złej regulacji LPG ale ale to by raczej walił check enginem non stop

- co do falowania na LPG to jeszcze przyjrzał bym się czasow wtrysku na LPG, jeśli są zbyt niskie to wtryskiwacze mogą się nie wyrabiać i stąd falowanie

 

Póki to tyle przyszło mi na myśl. Warto byłoby podłączyć instalkę do kompa i wrzucić jakieś screeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na paczkę z mapsensorem i innymi gratami.. Wymienię go i sprawdzę. Jak nic to nie da, to pojade na planeta i zobaczymy co mu pokaze.. Dodam tylko ze dziś juz konkretnie mi swiruje na gazie i pb - gasnie coraz częściej po wrzuceniu luzu i hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdzil reduktor czy nie puszcza no i slawne magic jety czy trzymaja parametry, dobry pomysl ktos podsunal zebys zakrecil zawor na butli i pojezdzil na Pb, obserwujac czy objawy sa czy wszystko wrocilo do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.