Skocz do zawartości

Ogladac czy odpuscić


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Zaciekawił mnie ten focus http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-ID6ya89n.html#771acdfa2b.Dzwoniłem do własiciela ,i tak przywieziony 3 lata temu,i nie ma ksiazki  serwisowej .Do pracy ma 4 km niby mało jeżdzi .Ogladac to czy odpuścić.

 

 

Oooo Arek :) Siemka. 

1. Gratuluję sprzedaży renufffki.

2. Fotki focusa zrobione bagnetem od oleju i nic nie widać.

3. Jak nie ma książki, to wróżenie z fusów, możesz spróbować zapłacić za jakiś raport z ASO Forda i może wyjdzie coś więcej.

4. Po wnętrzu w foce nie poznasz, bo np miałem parę sztuk z przedziału 150-250 tys i wnętrze było w idealnym stanie, takie samo jak w tych co miały 50-100.

5. Obejrzeć, posprawdzać czy rdzy za dużo nie ma (podłoga, klapa tył, nadkola tył), obejrzeć progi od przodu, bo piasek lubi wypiaskować cienki lakier na nich, jak zdarty, trzeba oczyścić i polakierować bo będzie gniło.

6. Silnik prosty, więc każdy mechanik Ci sprawdzi.

7. Olej hejterów którzy każą Ci  z buta chodzić te 4 kaemy ;) Samochód się zużywa zawsze, po to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.Ja robie odcinki 15km w jedną i 15km w druga (praca) przez miasto .Jak by spalał mi srednio 8L/100 nie było by najgorzej.meganka paliła 7,2-7,5 średnio z 500km.

Nie wiem w jakim terenie jeździsz ale w wawie auto z tym motorem pali 9-12.

To tak informacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3. Jak nie ma książki, to wróżenie z fusów, możesz spróbować zapłacić za jakiś raport z ASO Forda i może wyjdzie coś więcej.

4. Po wnętrzu w foce nie poznasz, bo np miałem parę sztuk z przedziału 150-250 tys i wnętrze było w idealnym stanie, takie samo jak w tych co miały 50-100.

5. Obejrzeć, posprawdzać czy rdzy za dużo nie ma (podłoga, klapa tył, nadkola tył), obejrzeć progi od przodu, bo piasek lubi wypiaskować cienki lakier na nich, jak zdarty, trzeba oczyścić i polakierować bo będzie gniło.

6. Silnik prosty, więc każdy mechanik Ci sprawdzi.

3.Tylko to co się działo w polskich serwisach

4.To prawda

5.Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo Arek :) Siemka. 

1. Gratuluję sprzedaży renufffki.

2. Fotki focusa zrobione bagnetem od oleju i nic nie widać.

3. Jak nie ma książki, to wróżenie z fusów, możesz spróbować zapłacić za jakiś raport z ASO Forda i może wyjdzie coś więcej.

4. Po wnętrzu w foce nie poznasz, bo np miałem parę sztuk z przedziału 150-250 tys i wnętrze było w idealnym stanie, takie samo jak w tych co miały 50-100.

5. Obejrzeć, posprawdzać czy rdzy za dużo nie ma (podłoga, klapa tył, nadkola tył), obejrzeć progi od przodu, bo piasek lubi wypiaskować cienki lakier na nich, jak zdarty, trzeba oczyścić i polakierować bo będzie gniło.

6. Silnik prosty, więc każdy mechanik Ci sprawdzi.

7. Olej hejterów którzy każą Ci  z buta chodzić te 4 kaemy ;) Samochód się zużywa zawsze, po to jest.

WA dzieki ,kupiła baba ...patrz nasza corolla rok starsza a jak ja bierze.  ;]  Kupiła za 4100zł mówi panie.. super biorę :beksa:

 ,Wiem po fokach nie widćc przebiegu..na cóż..po zaglądam za ta rdzą,obejżę ,przejade miernikiem ,i zobaczymy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Zaciekawił mnie ten focus http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-ID6ya89n.html#771acdfa2b.Dzwoniłem do własiciela ,i tak przywieziony 3 lata temu,i nie ma ksiazki  serwisowej .Do pracy ma 4 km niby mało jeżdzi .Ogladac to czy odpuścić.

witaj

auto świetne w prowadzeniu i użytkowaniu. mocy mało ale do spokojnej jazdy starczy. silnik z tych idiotoodpornych i tani  w serwisie a do tego wbrew opini toleruje dość dobrze lpg. znam egzemplarze które przy regularnym fachowym serwisie kręciły po 400kkm co dalej? pewnie dalej kulają z przebiegiem na blacie 199kkm żeby właściciel spał spokojnie. zawieszenie mimo że wielowahacz to paccerny i dość tani w serwisie.

co do konkretnego egzemplarza: trzeba obejrzeć. jak nie był składany z dwóch i mocno skręcony to brać.  i tak jak tu piszą : po foce ciężko poznać przebieg...

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak kupić to jeździć uprzedzam tylko bo kolega kupił takiego i aż do mnie dzwonił czy aby ma nie zepsute auto bo coś mu dużo pali ;)

Jest dosyć ciężki ten focus a silnik dawał radę ale w mkI

1,8tdci w c-max średnie 7,1 wychodzi ...pisałem tu o 1,6tdci 90Km  ,to mi odradzili do miatsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

auto świetne w prowadzeniu i użytkowaniu. mocy mało ale do spokojnej jazdy starczy. silnik z tych idiotoodpornych i tani  w serwisie a do tego wbrew opini toleruje dość dobrze lpg. znam egzemplarze które przy regularnym fachowym serwisie kręciły po 400kkm co dalej? pewnie dalej kulają z przebiegiem na blacie 199kkm żeby właściciel spał spokojnie. zawieszenie mimo że wielowahacz to paccerny i dość tani w serwisie.

co do konkretnego egzemplarza: trzeba obejrzeć. jak nie był składany z dwóch i mocno skręcony to brać.  i tak jak tu piszą : po foce ciężko poznać przebieg...

powodzenia

Czy w sprowadzonych ,musi bys karta pojazdu?.Pytam w razie czego jak bym kupił i rejestrował w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy w sprowadzonych ,musi bys karta pojazdu?.Pytam w razie czego jak bym kupił i rejestrował w WK.

 

Kartę pojazdu wyrabia polski WK,  musisz mieć kpl dokumentów, z Niemiec jest to tzw mały i duży brief, tłumaczenia, opłatę akcyzy, recykling, badanie techniczne i polską fakturę jak od handlarza-z takim zestawem bez problemu zarejestrujesz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kartę pojazdu wyrabia polski WK,  musisz mieć kpl dokumentów, z Niemiec jest to tzw mały i duży brief, tłumaczenia, opłatę akcyzy, recykling, badanie techniczne i polską fakturę jak od handlarza-z takim zestawem bez problemu zarejestrujesz auto.

A w tym przypadku?jak facet ma go juz 3 lata?Powinien miec karte pojazdu i wszystkie dokumenty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym przypadku?jak facet ma go juz 3 lata?Powinien miec karte pojazdu i wszystkie dokumenty..

 

Jak samochód zarejestrowany to powinien mieć kartę pojazdu, chyba że w dowodzie jest zapis "Karty nie wydano", do tego dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC, umowę kupna-sprzedaży lub fakturę sprzedaży jak od firmy. Reszta jest Ci zbędna do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód zarejestrowany to powinien mieć kartę pojazdu, chyba że w dowodzie jest zapis "Karty nie wydano", do tego dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC, umowę kupna-sprzedaży lub fakturę sprzedaży jak od firmy. Reszta jest Ci zbędna do rejestracji.

Powiedz mi jak bym podjechał z nim na stacje SKP ile skasuja za przeglad 100zł ? I czy mi powiedzą tam przebieg z zeszłego roku  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak bym podjechał z nim na stacje SKP ile skasuja za przeglad 100zł ? I czy mi powiedzą tam przebieg z zeszłego roku  :phi:

 

Za taki przegląd przedsprzedażny przeważnie biorą 30-50zł. Przebieg na ostatnim przeglądzie mają w bazie, ale też możesz sprawdzić go samodzielnie na stronie CEPiK. Musisz mieć tylko nr rejestracyjny, VIN i datę pierwszej rejestracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro klekot pali mniej to czemu nie brać  8] http://allegro.pl/show_item.php?item=5643303686#250ebf9977  :hmm:

powiem tak jak chcesz to bierz ;]

 

Mam kolege który naprawia głównie fordy to się naoglądałem u niego tych klekotów ... Owszem trafiają tam tylko zepsute i ciężko mi stwierdzić jaki to odsetek wszystkich ale uwierz że to nie sa tanie rzeczy w naprawie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak bym podjechał z nim na stacje SKP ile skasuja za przeglad 100zł ? I czy mi powiedzą tam przebieg z zeszłego roku  :phi:

 

Tak jak napisali, 30-50, ostatnio za 50zł miałem całą ścieżkę, amorki, hamulce, światła, zawieszenie, pomiar spalin, obejrzałem sobie pod spodem. Co do przebiegu to tak jak napisali-weź dane i sam sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to zużycie jest większe, gdy po 4 km silnik się wyłączy.

 

Przez pierwsze 4km zuzycie silnika wynosi X niezaleznie od tego ile jeszcze pozniej przejedzie.

Z kazdym kolejnym km silnik dalej sie zuzywa, aczkolwiek zdecydowanie wolniej/.

Poza tym, co to znaczy 4km? Bo mozna to przejechac w 2min po autostradzie albo w 30min w korku i co wtedy?

 

Naprade trzeba nie miec wiekszych problemow w zyciu, zeby sie zastanawiac nad zuzyciem silnika od takiej jazdy.

Ciekawe czy tak samo ludzie dbaja o wlasna diete jak o kondycje silnika :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przez pierwsze 4km zuzycie silnika wynosi X niezaleznie od tego ile jeszcze pozniej przejedzie.
Z kazdym kolejnym km silnik dalej sie zuzywa, aczkolwiek zdecydowanie wolniej

Ale naprawi się częściowo to, co się popsuło przez te pierwsze 4 km. Chodzi głównie o odparowanie paliwa z oleju.

Stąd zaleca się dla krótkodystansowców przejechanie raz na tydzień dłuższej trasy. I nie chodzi tu o wypalenie dpf-a.


Poza tym, co to znaczy 4km? Bo mozna to przejechac w 2min po autostradzie albo w 30min w korku i co wtedy?

Oczywiście 4 km są umowne - jest to założony dystans, po którym dopiero silnik jest rozgrzany. Jakkolwiek ta granica jest płynna i pełne rozgrzanie silnika ma miejsce później niż osiągnięcie docelowej temperatury płynu w bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Naprade trzeba nie miec wiekszych problemow w zyciu, zeby sie zastanawiac nad zuzyciem silnika od takiej jazdy.
Ciekawe czy tak samo ludzie dbaja o wlasna diete jak o kondycje silnika :hehe:

 

Jeśli kupujesz używany samochód to się zastanawiasz czy nie kupujesz skarbonki. Bo kupno takowej może być jednak sporym problemem w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nie mają większych problemów niż wydanie kilku tys. na remont silnika lub szukanie używanego na szrocie.

 

A znasz jakieś statystyki odnośnie tego, że te co krótkie odcinki robią to trzeba remontować a te co długie nie?Bo ja na Twoim miejscu byłbym ostrożny w wydawaniu takich osądów i twierdzeń, żeby nie zrobić z siebie pośmiewiska. Oczywiście lepiej jak auto jest dogrzane, ale nie jest to jakiś dramat, a z Twoich wypowiedzi da się tak wnioskować.

 

Jak ktoś robi krótkie odcinki to po 1-olej niech zmienia jak zaleca producent, czyli albo po przebiegu, a w tym przypadku po roku i będzie spokój. Rozrzedzony olej to utopia, bo nie rozrzedzi się przez ten rok do jakichś wartości, które mogą zagrażać silnikowi, czasami masło może się robić pod korkiem od parowania wody z oleju i tyle. 

 

Znam kilka aut co jeżdżą krótkie odcinki przez lata i różne naprawy były, ale nie silnika, to+ zgrubsza znajomość działania silnika spalinowego pozwala mi się z Tobą nie zgodzić w stawianiu takich tez o remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A znasz jakieś statystyki odnośnie tego, że te co krótkie odcinki robią to trzeba remontować a te co długie nie?

Statystyki nie są warunkiem koniecznym do udowodnienia, że jazda na niedogrzanym silniku i brak jazdy na dogrzanym owemu silnikowi szkodzi.

Taki artykuł powinien wystarczyć.

http://autokult.pl/25607,negatywne-efekty-eksploatacji-samochodu-na-krotkich-dystansach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Zaciekawił mnie ten focus http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-ID6ya89n.html#771acdfa2b.Dzwoniłem do własiciela ,i tak przywieziony 3 lata temu,i nie ma ksiazki  serwisowej .Do pracy ma 4 km niby mało jeżdzi .Ogladac to czy odpuścić.

 

Po co się tutejszych filozofów pytasz? ;] Jak wygląda dobrze auto, to bierz ten swój miernik lakieru w dłoń i jedź oglądać - jeśli auto naprawdę dobre i cena nie z czapy, to takie auta znikają bardzo szybko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.