pilzner Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Przy oddawaniu motocykla na przegląd, zażyczyłem sobie olej Motul. Niestety nie pamiętałem jaki miałem wcześniej i zalali mi półsyntetykiem 5100 10W-40. Tymczasem sprawdziłem w swoich papierach, że ostatnio w ISMie w Warszawie zalewali mi syntetyka 7100 10W-40. Instrukcja mówi tylko o lepkości 10W-40 i klasie SG/SH, którą oba te oleje spełniają. Zmieniać na 7100 czy pozostać przy tym 5100 i ewentualnie zmienić na syntetyk w przyszłym sezonie? Motocykl już w garażu i raczej poczeka tak do wiosny. Ostatnio nie robię zbyt dużo kilometrów, w sezonie 2015 wyszło 1150km, w sezonie 2014 1135km... Motocykl to Bandit GSF650A z 2008r. i ma przebieg około 28 tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 masakra zlej to w kanał im szybciej tym lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 zażyczyłem sobie olej Motul.i zalali mi półsyntetykiem 5100 10W-40. ostatnio w ISMie w Warszawie zalewali mi syntetyka 7100 10W-40. Instrukcja mówi tylko o lepkości 10W-40 i klasie SG/SH, którą oba te oleje spełniają. Zmieniać na 7100 czy pozostać przy tym 5100 i ewentualnie zmienić na syntetyk w przyszłym sezonie? Ostatnio nie robię zbyt dużo kilometrów, w sezonie 2015 wyszło 1150km, w sezonie 2014 1135km... Wymień, wymień koniecznie ! ! ! Na tym tańszym oleju silnik eksploduje Ci od samego stania w garażu... Napisz jeszcze, że organoleptycznie rozróżniasz i odczuwasz różnicę w pracy jednostki napędowej w zależności od tego, który olej masz wlany, a zaliczę Cię do grona olejowych onanistów szczególnie przy tak dużych przebiegach rocznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Dziękuję bardzo za rzeczowe wypowiedzi. Nie musicie się już więcej wysilać... Uzyskałem odpowiedź na swoje pytanie i teraz sam się sobie dziwie, jak mogłem zadać tak banalne pytanie na forum pełnym omnibusów. Przepraszam, że poczuliście się adresatami mojego pytania i straciliście wolne popołudnie na naprawianie świata poprzez udzielenie mi wyczerpujących odpowiedzi. Jak Wy to piszecie? Acha... LwG! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Instrukcja mówi tylko o lepkości 10W-40 i klasie SG/SH, którą oba te oleje spełniają. Sam sobie odpowiedziałeś. Nic się nie stanie, jak przejeździsz trochę na takim oleju. Nie ma co dziwić się odpowiedziami. Przebiegi, które robisz, są w zasadzie zerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 przebiegi w sezonie robisz jak ja w 2-3 tygodnie, zlewaj!! zatrzesz!! MSPANC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Dziękuję bardzo za rzeczowe wypowiedzi. Proszę bardzo Nie musicie się już więcej wysilać... Nie przesadzaj, nie stanowiło to aż takiego wysiłku... Uzyskałem odpowiedź na swoje pytanie i teraz sam się sobie dziwie, jak mogłem zadać tak banalne pytanie na forum pełnym omnibusów. Kto pyta, ten nie wie,,, Widzisz: potwierdza się, że człowiek całe życie się uczy a sam omnibusem się nie czuję. Przepraszam, że poczuliście się adresatami mojego pytania i straciliście wolne popołudnie na naprawianie świata poprzez udzielenie mi wyczerpujących odpowiedzi. W końcu po to jest forum, by sobie pomagać, czyż nie? absolutnie nie zaliczam tego popołudnia do straconych Jak Wy to piszecie? Acha... LwG! Chyba mnie z kimś pomyliłeś: nie macham, nikomu, ani w dół, ani w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Nie wiem czym smigasz, w " K " 1200 S mialem 5100 bylem zadowolony, tyle, ze mi zaden warsztat nie wcisnol oleju wyzszej jakosci od tego ktory byl w zupelnosci wystarczajacy i nie skasowal mnie za ten przekret na wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Przy oddawaniu motocykla na przegląd, zażyczyłem sobie olej Motul. Niestety nie pamiętałem jaki miałem wcześniej i zalali mi półsyntetykiem 5100 10W-40.... Zostaw i jeździj. Natomiast co do samego Motula, to od kilku lat używam 5100 i mam wrażenie, że przez ten czas jakość tego oleju spadła, dlatego przy kolejnej wymianie zmieniam na innego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.